Szia, a megoldás valóban a váltó modul lett. Keresztül mentünk mi is actuator cserétől kezdve aksiig majd a váltó modul lett az utolsó lehetőség. Az autó működik, nincs vele probléma. Szlovákián olcsóbban is kapható mint 400 ezer forint. Találtunk már 150 000ért is, de én nekem volt egy C3as kocsim amiből cseréltük a C2esbe. Meglepő csak az hogy a hibás váltó modullal a C3as kocsi gond nélkül működik 😆 sok sikert 😊
Komplett üzemanyagrendszer tisztítás / csere lett a dologból, amihez a legegyszerűbb volt megvenni egy donor C2-t ugyanolyan motorkóddal és ugyanúgy Siemens üa. rendszerrel. Nem volt olcsó (ez persze relatív), de most van egy fasza kocsim. :)
Ja meg volt egy rohadó kábelköteg, ami mindenfelé hibákat okozott az elektronikában (hátsó ablaktörlő össze-vissza működött, hátsó ablakfűtés nem ment, olajszint jelző össze-vissza mért). A szerelő ezt is javította, így kopp-kopp, most tényleg minden működik a kocsiban. Még a gyári rádió kiszerelését követően random módon villogó belső órát is sikerült beállítania. :)
Az alapból 68 LE-s 1.4 HDi szoftveresen fel van programozva (még az előző tulaj csinálta), így kb. 90 LE-t tudhat és viszi a kis, alig 1 tonnás kasztnit, mint a bolond.
Mi lett a megoldás és kinél? Nálam dettó ez a hiba. Első tünet: hátramenetben nem reagált a gázpedálra...aksit a szerelő javaslatára töltőre tettük, azt mondta ha utána jó, aksigond. Nem vettünk újat ekkor még. 2 hét múlva dugóban araszolás folyamatos fék gáz 200 méteren, sípolás hópihe autó villogás után kb 30 métert ment még, mielőtt leállt a körforgalomnál....kitolta a kisfiam, vártunk, 10 perc múlva beindult az autó, hazajöttem, ekkor már aksicsere....persze az előző kiméretve, semmi gond nem volt azzal sem....2 nap múlva jutottunk el a szerelőhöz, de odafelé menet szintén egy forgalmas körforgalomnál 2-3 perc (na mindjárt bejutok) erre megint auto villogott hópihe nem volt, s üresbe tette magát, kitoltuk pár perc után beindult. Szerelőnél diag szoftverhibát és kapcsolási hibát hozott... "újratanította", elhoztam, megnyugodva 1 napig autóztam vele. Férjem elvitte lemosni, leállításkor üresbe tette, mire lemosta, utána be sem indult...aku saru stb...semmi reakció, aztán 30 perc múlva megint beindult...
Nem merek nekiindulni vele, pedig napi munkához
kellene az autó...szerelő szoftverfrissítést javasolt, amit nem vállaltak a márkaszervízben, mert itt 10 évnél idősebb autóval nem foglalkoznak. Kb. 24 szerelővel beszéltem azóta...legtöbbjük szerint nem szoftverhiba lesz ez, de ránézni is legkorábban 1 hónap múlva tudnak😥
Sziasztok, kérlek rá jött valaki mit kell ki cserélni hogy ne hópihézzen az autó? Citroen C2esem van. Már sajnos 100 métert sem tudok elmenni vele. Diagnosztika a lambda szondát észlelte hibának. Van összefüggés szerintetek? Köszönöm
2003-as Citroen C2 1.4 HDi hibajelensége: Reggel hidegen pöccre indul, de a napi használat és melegedés során egyre nehezebb elindítani. Önindító, generátor, akku jó. A szerelő főtengely jeladót cserélt, amivel kb. 1 napig jó volt, majd újra kezdte a sztorit...
Azt nehezen hiszem, hogy a diagnosztika nem mutat semmit, ha van hópihe is.
Mivel volt diagolva ?
Esetleg még a váltó fizikai hibája is beleszólhat, bár ebben az esetben is volt hiba tárolva, amivel én találkoztam. Talán ha maga a vezérlő vacakol, akkor el tudom képzelni, hogy nem tárol semmit.
Elmondás alapján csak találgatni tud, aki mond erre valamit, hogy mit kell cserélni.
Mondjuk kapcsoló motor, kuplungmotor, váltó, váltó kábelköteg, váltó ECU, kuplung szett, ami hirtelen szóba jöhet. :-P :-D
Sajnos a diagnosztika nem mutat semmit. Utoljára ki ugrott szombaton, és ma reggel ismét. Mindig a legjobb helyeken hagy cserben, főleg körforgalom. Van aki tudja, mit kellene át nézni esetleg kicserélni? Köszönöm :)
Pontosan egy diagnosztika tudná megmondani. Általánossan meg működési rendellenességre utal (a váltónál), ha a hópihe és az auto felirat egyszerre villognak.
Annak a pici váltónak ha túl van töltve 1-2 decivel, csak jót tesz. Némelyik váltós külön ajánlja is a túltöltését, mert így az 5. fokozathoz is elég olaj jut el.
Rendben köszönöm akkor leengedem az összeset és feltöltöm 2 literrel.Ugye mivel szivárgott is az olaj plusz szimering cserénél is kifolyt így nem tudom,hogy mennyi maradhatott benne túltölteni meg nem szeretném.
A képen semelyik sem. Van olyan váltó, amin már nincsen szintcsavar, adott mennyiséget kell beletölteni és kész. Ha mégis van csavar, akkor a lemezfedél mellett szokott lenni valahol - váltótípustól függően.
Sziasztok!Párom C2 1,4 es kocsiján tönkre ment a féltengyely szimering amit kicseréltem és az lenne a kérdésem,hogy melyik csavar az olajszint ellenőrző?Előre is köszönöm!
Vannak új, eladó alkatrészeim. Pl.: kipufogó, ültetőrugó szett, féktárcsa, fékbetét, lökhárító, gumiszőnyeg, kézifékbowden, üzemanyagszivattyú, stb. Ha valakinek kellene valami, írjon.
Sziasztok!elsősorban az érdekelne hogy 1.4 hdi vtr sensodrive váltos autómba váltóolaj csere lessz.milyen olaj kell bele?segítségeteket előrre is kö.szönöm