Há'hogyne! Vajon ezek a baromarcú kisgazdák miért nem tudták összehozni a megfelelő apparátust és monitoring rencert négy év alatt? Nna, miért? Mert Jupiter hatásairól kellett tanulmány a százszorszépek virágzására, meg ilyesmikre. Szóval jobb a békesség alapon ezért talán nem Némethéket köllene szapulni, hanem ennek rózsadombi parasztvezérnek a gittegyletét, amit minisztériumnak neveznek.
A régebbi topicokban már évekkel ezelőtt ment a visítva röhögés/anyázás, hogy egy 300 fős hivatal már legalább 6 SAPARD programot elbírált.
"Ehhez viszont nálunk kellenének a gazdák, nekik meg föld,gépállomány,tőke..majd szövetség,társulás."
A Fidesz, és a Kisgazdák által felheccelt parasztok úgy viszonyultak bármilyen szövetkezéshez, mint ördög a tisztítótűzhöz.
Tanuljátok már meg, ti baromarcúak, hogy a mai kis, és középbirtokosok még a kaszás előtt öt percel is abban reménykedik, hogy a szomszédja lova fog előbb megdögleni. Amit el kellene érni a mezőgazdaságban, azt csak összpárti akarattal lehet véghez vinni, de a jobboldali urak inkább az erőfitogtatást, a majdén megmutatomságot gyakorolják. De mit is várjon az ember olyanoktól, akik a "Minnél szarabb annál jobb!" jelszóval fekszenek, és kelnek.
Volt alkalmam végighallgatni a Fidesz Gazdaktagozatának Országos Elnöke, és Szanyi vitáját az ATV-n. Elmondanám, hogy SZVSZ a Fideszes főgazda sokszor nem is értette, hogy miről beszél a Szanyi. Sőt, van egy olyan érzésem, hogy azt sem tudja, hogy miről szól az egész mezőgazdaságosdi az Únióban.
Az statisztika itt nem mond semmit. Ennek ketto oka van.
1. A KSH adatainak nem tul sok koze van a valosaghoz.
2. Az Union belul is hatalmas kulonbsegek vannak. Magyarorszag ebbol a szempontbol atlagosnak szamit, a valos birtokkoncentracio sokkal magasabb a spanyolnal/gorognel/lengyelnel, persze az angoltol messze elmarad.
Az Eu-ban kulonosebben nem futnak a csaladi gazdasagok, bar ezt te biztosan jobban tudod. A csaladi gazdasag csak nyug a sok ezer hektaron gazdalkodokhoz viszonyitva.
Vonza idejeben meg esz nelkul pumpaltak az allami hiteleket a "csaladi gazdasagoknak", akik koszonik szepen a penzt, de vissza nem fizetnek semmit, mert nekik rossz.
Megtalaltam a kirugando 600000 parasztot:
960 ezer "csaladi gazdasag(?????)"
Mo: termoterulet
1 ha alatt 70% 1-10 ha 25%
10-100 ha 5%
100 ha felett 0,2%
EU 15:
0-5 ha 55%
5-10 ha 13,3%
10-20 ha 10,8%
20-50 ha 11.5%
50 ha nagyobb 8,6%
Megj:
1. akkor nekem is csaladi gazdasagom van az 1/4 ha-os kertes csaladi haz miatt...
2. Magyarorszagon a 10 ha feletti azaz gazdasagosan muvelheto termoterulet aranya 1/6-a az eu atlagnak...
Miről beszélsz?
Az EU-ban a családi gazdaságok futnak, amik egy idő után gazda szövetségekbe társultak/társulnak.
Ehhez viszont nálunk kellenének a gazdák, nekik meg föld,gépállomány,tőke..majd szövetség,társulás.
Ezt inditotta el Orbán, amit leállitott Megyó, helyette meg a régi tszekből átalakult (vörös bárók által ellopott) kft-ket nyomja Németh, de minek?
Kinek jó ez?
Te mirol beszelsz??? Eljutottal mar videkre a Normafan tul is?
A Fidesz, a honvedelemmel egyetemben, 1998-ban felaldozta az egesz mezogazdasagot a koalicios targyalasokon. Az FKGP (jelenleg ugye Fidesz gazdatagozat, vagy mi) 3 eves amokfutasat pedig nem lehet alulmulni. 2002-ben gyakorlatilag az 1998-as szintet hoztuk felkeszulesben.
Arrol mar lehet vitazni, h az elmult 1 evben mi tortent a dolog ugyeben, csak eppen eleg nehez, mivel egyszeruen nincsenek informaciok.
A Fidesz mezogazdasagi koncepciojarol sokat nem erdemes targyalni, mert nincs. Lozung az sok van, sot penzt is osztogattak esz nelkul (hasonloan cselexik egyeirant az osszes kormany), de azt nem neveznem koncepcionak, h leulnek, es kitalaljak a csaladi gazdasag nevu, gyakorlatban nem letezo fogalmat.
"sok felvetés már évek óta ismétlődik, például a Magyarországra vonatkozó kifogások zöme is"
Talán elkerülte a figyelmedet. Vagy szerinted Dr. Torgyán és követői idejében erőteljes volt a fejlődés?
"FÜZETEK AZ UNIÓRÓL
A külügyminiszter szerint nincs olyan társadalmi réteg, amely veszít az uniós csatlakozással.
Kovács László ezt az Európai Füzetek bemutatóján mondta. A kiadványok külön-külön tájékoztatnak a tárgyalási fejezetek tartalmáról.
Az Európai Füzetek első négy száma a szociálpolitika és foglalkoztatás, a mezőgazdaság, az adózás, illetve a
vállalati jog témaköreit tartalmazza. A külügyminiszter szerint rendkívül fontos, hogy a népszavazáson minden
választópolgár tudja: miről szól Magyarország uniós csatlakozása.
Kovács László úgy vélte: az integráció ellen nem szólnak érvek.
Kovács László külügyminiszter
Nem azt kell vitatni, hogy a csatlakozásból származó előnyök azok hogy viszonyulnak az elképzelhető, vagy a
megálmodható előnyökhöz, hanem hogy a csatlakozásból adódó előnyök hogy viszonyulnak a kívülmaradásból adódó
következményekhez."
Ezt anno az M1 honlapjáról kopiztam ki egy txt fileba.
Rohammunkával az agrárpénzekért Németh Imre szerint még ledolgozható a hátrány
NSZ • 2003. május 27. • Szerző: Füzes Oszkár
Reális lehetőség van arra, hogy a csatlakozásig behozzuk a hátrányunkat – jelentette ki az uniós sürgetések hallatán Németh Imre. A magyar miniszter tegnap Brüsszelben először vett részt – aktív megfigyelőként – az uniós agrárminiszterek tanácsülésén. A Népszabadság kérdéseire válaszolva Németh elmondta: a birtok-, gazda- és állatnyilvántartás az ősz elejéig, az egységes számítógépes irányítási rendszer pedig legkésőbb októberig elkészül.
Az Agrárintervenciós Központ és a Sapard-hivatal összevonásával nyáron létrejövő nemzeti kifizető ügynökség, a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal (MVH) fogja gondozni az uniós és a hazai támogatásokat egyaránt. Az MVH létrehozásáról már a héten dönt a kormány. A hivatal új székházba költözhet, személyi állományát feltöltik, az irodáit uniós szinten szerelik fel. A miniszter szerint minderre átcsoportosításokból megvan a szükséges szakember és pénz. Emlékeztetett: tavaly az EU reménytelennek látta a magyar agrárium intézményes felkészülését, most viszont Brüsszel elégedett a Sapard-hivatal javulásával, és bizalmát jelzi, hogy több könnyítést és elbírálási gyorsítást engedélyez. – Másfél év alatt négy év munkáját kell elvégezni – állította Németh, aki szerint a csatlakozás előtti Sapard-támogatások növekvő sikere jelzi: a közös agrárpolitikából (KAP) eredő majdani támogatások is utat találnak a magyar gazdákhoz.
Ami a KAP reformját illeti, kérdésünkre Németh elmondta: most már bizonyos, hogy a korábban gondolt radikális változások helyett csak korlátozott, időben is széthúzott módosítások lesznek. Magyarország számára alapvető, hogy a Koppenhágában kialkudottnál ne legyenek rosszabbak a versenyfeltételek, és a közvetlen kifizetések átmeneti időszaka alatt az esetleges uniós támogatáscsökkentés az új tagállamokra ne vonatkozzon. Ha közvetlen kifizetés helyett vidékfejlesztésre kerül át uniós pénzt, akkor az is maradjon az országban. A dotációk csökkentése és átcsoportosítása valóban adjon nagyobb teret a szabad piacnak és a vidékfejlesztésnek, de maradjon megfelelő eszköz a piaci zavarok enyhítésére is – fejtette ki a magyar álláspontot. A középutat képviseljük abban a vitában is, hogy a termelési mennyiségtől elszakadó egységes farmtámogatási rendszer a „történelmi” bázisból induljon ki, vagy területi alapon. Magyarország maradjon egy agrárrégió – kötötte ki Németh arra a javaslatra, hogy az uniós támogatásokat majd esetleg régiók szerint differenciálják. Budapest fenntartaná a földhasználó jogosultságát az uniós pénzekre (egyes tervek szerint a földtulajdonosok kapnák).
Az ülésen felmerült, hogy a dollár gyengülése miatt nehéz helyzetbe került uniós sertéstenyésztők esetleg kapjanak export-visszatérítést. A miniszter úgy véli, hogy a KAP esetleges reformja várhatóan nem befolyásolja lényegesen a magyar gazdák helyzetét. A tegnapi ülés másik fő témájaként felmerült, hogy a génkezelt élelmiszerek vitájában a döntést a termelőre és a fogyasztóra kell bízni: ad, illetve vesz-e ilyen – egyébként szigorúan ellenőrzött – terméket.
Az élelmiszeripar egyes közegészségügyi feltételeit érintő brüsszeli bírálatot Budapest csak részben tartja jogosnak. Magyar szakértők úgy vélik, hogy az unió sok esetben piaci érdekből és nem egészen megalapozottan „kötözködik”.
n felkészültségünk a középmezőnyre elég
Az agrárintézmények gyorsabb építését és a pénzügyi felügyeletek szigorítását sürgeti az Európai Bizottság újabb, tegnap közzétett értékelő jelentése Magyarország uniós felkészültségéről. Az úgynevezett monitoring részletei elvben titkosak, holott éppen az érintett kormányok és a közvélemény mozgósítása volna a fő céljuk.
A köztes, sürgető bizonyítványok szerint hazánk a belépők középmezőnyében van. Szlovénia és Litvánia áll a legjobban, Lengyelország a legrosszabbul. A végső értékelés novemberben készül el, ebből lehet majd következtetni arra, hogy fenyegeti-e valamelyik új tagállamot az, hogy kizárják az egységes piac egyes részeiből. Kicsit később tudjuk meg, hogy az agrártámogatások és a térségfejlesztő uniós pénzek átvételére készen állunk-e intézményi, személyzeti és jogi szempontból. Magyarország súlyos elmaradásban van az agrárintézmények kiépítése és szakemberekkel való ellátottsága terén. Rohammunkában kell megcsinálni a számítógépes nyilvántartásokat is.
A pénzügyi ellenőrzésben az EU sürgetőnek találja az egyes felügyeleti intézmények hatáskörének tisztázását, a kormányzati auditálás rendezését, valamint a kormányzati-önkormányzati belső revizorok függetlenségének biztosítását. E nélkül nem látja biztosítva az uniós pénzek „tiszta” felhasználását. A térségfejlesztő alapok átvételére és értelmes felhasználására való felkészülés állapotáról nemsokára külön értékelés készül.
Húsz területen kisebb elmaradás van, jogszabályok és végrehajtási utasítások kidolgozása van hátra. Uniós források szerint e feladatok időben elvégezhetők, ellentétben az agrárintézmények ügyével, „amelynek határidős megteremtéséhez szinte csoda kellene”.
Általánosságban is sürgető a közigazgatási kapacitás növelése, sőt az adminisztráció minőségi fejlesztése a személyi feltételektől az informatikáig. Több hivatalnokra lesz szükség, akiket jobban meg is kell fizetni. A környezetvédelemben elsősorban a helyi hulladékkezelés, a fogyasztóvédelemben piacfelügyeletek erősítése szükséges, ez utóbbi közegészségügyi szempontból is. A külpolitikában kiemelt feladat a kedvezménytörvény teljes mértékű megfeleltetése az uniós normáknak, amit nem hivatalosan az uniós külgazdaság szempontjából is fontosnak tartanak: nem szabad etnikai alapon sem diszkriminálni a személyek (munkaerő), a tőke, az áruk és a szolgáltatások szabad mozgásában (ez a négy uniós „alapszabadság”).
Brüsszeli közlések szerint a köztes eredményjelzők alapján mind a tíz csatlakozó megfelelhet a jövő májusi belépés feltételeinek, ám ehhez olykor rohammunkában kell dolgozniuk. Hozzáteszik, hogy a késésekért a belépők csak önmagukat okolhatják: sok felvetés már évek óta ismétlődik, például a Magyarországra vonatkozó kifogások zöme is. Brüsszeli tudósítónktól)
Itt valami nem stimmel.
Ha a teljes 2004-es mezogazdasagi tamogatast elbukjuk, akkor tartunk cirka 600 millio euronal, azaz 155 mrd forintnal. Ebbol nehezen jon ki tobb milliard euro...
Orbánék egy gazdatársadalmat kezdtek épiteni (hibásan, vagy hibátlanul, de volt koncepciója a dolognak), a kormányváltás közbejött, Megyó leállitotta az egészet, de nem adott helyette semmit...ez a baj.