Keresés

Részletes keresés

Tomsz85 Creative Commons License 2024.11.03 0 2 9303

M63 004. Győr. A Régi Győr facebook oldalról. Ha volt már akkor bocs. 

Ep128 Creative Commons License 2024.08.16 -1 1 9302

Nem. Hiszen a Gyíknak egy komplett, új motor kellene. Így is, úgy is... (Egy üres motorblokk van benne jelenleg.)

Előzmény: Tractron (9301)
Tractron Creative Commons License 2024.08.16 -1 1 9301

Ha hivatalosan a közforgalomból nyugalmaznák mondjuk 5 éven belül a klasszik csörgőket (tudom, 0 esély...), az alkatrészek terén megkönnyítené a M63 003 felélesztését? (szintén kb 0 esély, de na)

segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.04.24 0 1 9300

Sima egyenáramú (DC/DC) hajtása volt.

A bonyi háromfázisú rendszerre a villanygépek esetén a kezdetekben az 50Hz miatt volt szükség, amit nagy teljesítmény melett nem viseltek jól an kommutátoros motorok, illetve nem volt még kiforrott teljesítményelektronika az egynirányításhoz.

Ha még háromfázsúra is csinálták volna, nemhogy 140, de 240 tonnába sem fért volna bele a dolog.

Előzmény: Tractron (9298)
somytomy Creative Commons License 2024.04.23 0 1 9299

Én ezt találtam, eszerint egyenáramú hajtása volt.

Előzmény: Tractron (9298)
Tractron Creative Commons License 2024.04.23 -1 0 9298

Kicsit off, de ide illik talán legjobban:
Az M601-nek mi volt a hajtásrendszere? Háromfázisú generátor -> pólusváltó -> aszinkron motor? (Ennek kb. olyan gyorsítási hangja lenne gondolom, mint egy felfele kapcsolgató kézi váltós autónak, csak nem fogaskerék áttételt, hanem pólusszámot cserélne.)

noxvill Creative Commons License 2024.04.07 0 1 9297

M63 003(?) Északi Járműjavító, 1996. október 25.

 

Budapest VIII. kerülete 1996. október 25. - légifotó 1996-0029-0173 -fentrol.hu

 

 

 

M63FUN Creative Commons License 2024.04.01 0 2 9296

Olyat tudok, ahol a háttérben piciben látszik kb. 10 mp-ig:

https://www.youtube.com/watch?v=kFBOaco7zx8

9:12-nél jobbra látszik egy GYÍK

Előzmény: Tractron (9295)
Tractron Creative Commons License 2024.03.31 0 0 9295

Vannak esetleg még olyan online megtalálható oktatófilmek, amikben "mellékszereplőként" látható M63-as?
(Pl, itt csak egy másodpercre: https://www.youtube.com/watch?v=6IobyNKNyBs&t=375s)

Ep128 Creative Commons License 2024.02.19 -2 1 9294

Cáfolj belőle bármit... :-)

Előzmény: Vendégsín (9293)
Vendégsín Creative Commons License 2024.02.16 0 3 9293

Hát, ismét sikerült egy olyan összeállításnak születnie, ami nem érte meg az elolvasására fordított időt...

Előzmény: Ep128 (9278)
r1232 Creative Commons License 2024.02.16 0 0 9292

A V46 alatt ugyanilyen gumirugók vannak és az is kétlépcsős rugózású.

Előzmény: V43.1371 (9290)
r1232 Creative Commons License 2024.02.16 0 1 9291

Ez nem vélemény, hanem tény.

Előzmény: 1047 005-2 (9289)
V43.1371 Creative Commons License 2024.02.16 0 0 9290

Csak nem az ami a szili alatt van, azok csak gumibakok, ha jól emlékszem, csak 3 mm a rúgóbesüllyedése. A Tátra villamosok gumirúgója na az rúgózik, az  tényleg rúgó, és kell is van is hozzá párhuzamosan beépitett lengéscsillapító. 

Előzmény: r1232 (9288)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.02.16 -1 0 9289

.. a nem megalapozott vélemények szerint.

 

Alapvetően egy rugalmas csapszeg a régi felfüggesztéshez képest.

Előzmény: r1232 (9288)
r1232 Creative Commons License 2024.02.15 -1 2 9288

A gumirugó is valódi rugózást ad..

Előzmény: 1047 005-2 (9285)
r1232 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 9287

:-)

Előzmény: bi-02 (9286)
bi-02 Creative Commons License 2024.02.15 0 5 9286

Ezt komolyan kérdezed?

Azt hittem szakember vagy.

Előzmény: 1047 005-2 (9285)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 9285

Milyen valódi rugózás került a rendszerbe?

Előzmény: r1232 (9284)
r1232 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 9284

Mi a gond ezzel?

Előzmény: 1047 005-2 (9283)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 9283

"V43 forgóvázait korszerűsítették, így az is kétlépcsős rugózású lett,"

 

 

??

Előzmény: bi-02 (9281)
r1232 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 9282

A szergej viszont jobban pattog.

 

És szitál.

Előzmény: bi-02 (9281)
bi-02 Creative Commons License 2024.02.14 0 3 9281

A MÁV vonali mozdonyai közül a '80-as évek közepéig csak az M61-es rendelkezett kétlépcsős rugózással, ami a szubjektív futásjóságot erősítette. Az összes többi mozdony egylépcsős rugózással bírt. 1988 után kezdett elterjedni a Krupp forgóváz, amely már tartalmazta a második rugózási lépcsőt a forgóváz és a járműszekrény között. 

 

Abban az időben senki nem szidta az UFC forgóvázat, hanem kifejezetten áldás volt V63-mason utazni egy korabeli V43-hoz képest. Mivel a kétféle 63-mas futóműve ebből a szempontból azonos, így a futásjóságuk sem tért el egymástól. Az, hogy ma szidják, azért van, mert az üzemben megmaradt 3 pár UFC forgóvázat elhanyagolták, többségbe került a Krupp, ami kétlépcsős a V43 forgóvázait korszerűsítették, így az is kétlépcsős rugózású lett, a futásminősége nagymértékben javult. Most elkészült az UFC kétlépcsősítése is, az azzal való tapasztalatokat kell összevetni a többivel. Az eredeti ma már csak az M62-vel hasonlítható össze. A szergej viszont jobban pattog.

Előzmény: 925504181312 (9280)
925504181312 Creative Commons License 2024.01.29 0 1 9280

Elnézést. Erre visszatérnék. Az M63 esetében mennyire "szidták" a futás minőségét? (Kevésbé jó állapotú pályákon.) Csak mert a V63 UFC-ken "pattogását" tudtommal nem szokták szeretni. Az M63 esetleg jobban illeszkedett az ilyesmi lábakra?

Előzmény: bi-02 (9246)
Ep128 Creative Commons License 2023.10.26 -7 1 9278

Ez egy szép kis korrajz volt, (nagyjából stimmel is) csak kihagytad a "miértet".
Amikor egy (amúgy is régen pusztulatra érett) rendszer összeomlik, majd a helyébe lép egy másik, akkor MINDIIIIIIIG káosz van első időkben. Ezt a "káoszos" időt pedig sokan megragadják és jóóól megszedik magukat rajta. Vagy ha nem (csak) erre vágynak, akkor mindenféle fondorlatos módon vezető pozícióba verekszik magukat és ott sokat és sokáig rombolnak, mire "érdemeik elismerése mellett más fontos beosztásba távoznak". :-P

Ahogy barbarizmus volt a Nohabok legyilkolása (és már az üzemeltetésük mikéntje is az utolsó 10-15 évükben) ugyanúgy az volt a Gyíkok leépítése és elpusztítása. Mai szemmel nézve egyértelműen bűncselekmény, de sajnos ez mára senkit nem érdekel. Ugyanígy az volt a "parajosban" szép lassan "elfogyó" mozdonyok sorsa is, avagy a műszaki kannibalizmus. (Előbb-utóbb ezeknek mindig következménye van, ha nem is akkor, később általában... Lásd. pl. a legalább egy évtizede (inkább több) meglévő dízelmozdony hiányt, vagy amikor 2-3 Csörgő (sőt, néha jobb híján Szergej) vontat egy szerelvényt a nyári szezonban a Balaton Északi partjának azon részén, ahol még nincs madzag. Avagy látható, hogy a magánvasutak hány Nohabot hoztak be az országba azóta, hogy a MÁV ész nélkül kidobálta a flotta felét. Még ma is megfelelnek (sőt, nagyon jól megfelelnek) a célnak, de nekünk a 90' -es években már "nem kellett". Ahogy a Gyíkok sem, holott Szombathely az utolsó éveikben már tisztességesen használható gépeket faragott belőlük.

Előzmény: V43.1371 (9272)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.10.26 0 1 9277

Semmi ,majd megy a Bz (helyettesítő busz).

Előzmény: KVZOLI (9275)
C50 Creative Commons License 2023.10.26 0 1 9276

Az akkorról volt szó. Egyébként saccra 18 Pielstick és 15 remot megy.

Előzmény: KVZOLI (9275)
KVZOLI Creative Commons License 2023.10.26 -1 0 9275

Akkor.Most meg mennyi van?Azok is esnek-kelmek.Ha kihull mind, a nem villamosított vonalakon mi fogja cibálni a villamos fűtésű vonatokat?Megint Rezsó?

Előzmény: C50 (9274)
C50 Creative Commons License 2023.10.26 0 6 9274

Felesleges ezt ragozni. A 21. század első napján a 114-ből 110 állományban volt, tehát a '90-es években elenyésző volt a selejtezések száma.

Előzmény: KVZOLI (9273)
KVZOLI Creative Commons License 2023.10.26 -2 2 9273

Nézd csak meg jól ,1901.január 1-től 2000,december 31-ig tartott a 20.század.Mikori az a 2 dátum,amit írtam?Azt a 2 gépet is a 20.században selejtezték,nem a 21.században.

Előzmény: V43.1371 (9271)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!