Én amúgy ezt nevezem retro-dizájnnak. Új autó régi köntösben.
Szerintem egyébként a régi autó az alapból "retro" (nem szeretem ezt a szót), az új dizájnnal inkább modernizált, nem pedig "retrósított". Mindegy amúgy, csak eszembe jutott.
Nekem pedig TATRA 613asom lesz,sötétített üvegekkel,légkondival és ablakemelővel,stb. A rozsdának pedig autót nem gyártok,úgyhogy vitatható szépségű kilógó kerékjáratba illő műanyagja is lesz.
Én inkább az autók anyagán változtatnék. Pl a Citroen DSt,csak jó hidraulikaolajjal. Kapna műanyag kerékdobot,és a rohadó részeken rozsdamentes lemezt. Esetleg fejtámlát. A többi úgy jó ahogy volt.
"az, aki nem nyúlna soha a Pannónia 250 TLB színcsoportjaihoz , avagy a TATRA megváltoztatására . Vannak Szent Dolgok , fiatalok . . ."
Nem akarlak megsérteni, de szerintem ez igazán ízlés kérdése. Mert ha valakinek éppen egy extrém TATRA tetszik, akkor legyen neki olyan. Én pl. a Nysát nem tudom elképzelni nyugateurópai-amerikai autóként, mert szerintem egyszerűen nem az. Az ötvenes években született konstrukció "szépítgetése" folyt csupán a hosszú évtizedek alatt. Ha pedig valóban nem a szovjet uralmi zónába tartoztunk volna, úgy tönkrement volna az FSO gyár egy ilyen változatlanságba, hogy ihaj. Kellett ahhoz a kapitalizmus kizárása, kellett a szocializmus, hogy a 90-es évekig olyan Nysát gyártsanak, amilyent Te is vettél. Mert ha lett volna válaztási lehetőség, tuti, hogy 77-ben nem Nysa és ZUK kelt volna nagy számban Magyarországon, hanem pl. ez itt:
Persze érdekes eljátszani a gondolottal, hogy milyen egy amerikaias Nysa. De szerintem eleve nem így nézett volna ki, még nagy vonalakban sem.
Éppen így van a Warszawával is. Pl. amerikában tuti, hogy bukott volna egy olyan gyártó, amelyik ilyen járműveket gyártott volna a hetvenes években. Arról nem is beszélve, hogy a Warszawát ugye az orosz Pobjeda ihlette és ha a vasfüggöny valóban Lengyelországtól keletre húzódott volna, akkor nem hiszem, hogy a ruszkik bármilyen tervet is adtak volna a lengyeleknek. Persze a lengyelek sem kérték volna... :)
A Polski Fiat viszont más. Azt tényleg el lehet korabeli nyugati technológiával képzelni, mivel az alap nyugatról származott.
Persze nem akarok én ellenségeskedni, vagy sértegetni, csak leírtam, hogy én miért nem értem a "kiamaerikaiasított" Nysát. Önmegvalósításnak és alkotásnak viszont TÖKÉLETES. De ez mindennel így van és szerintem ezért nincsenek Szent Dolgok. Nekem ugyanis egy eredeti "szocializmus-szagú" Nysa a Szent Dolog, Neked pedig más. Tehát még egyszer mondom: ÍZLÉS kérdése az egész.
Ha már igy megneveztél, engedj meg egy pontositást. A bordó-vajszínű Traction festése nem egy talált model alapján készült, hanem a modelt a gazdája festette olyanra, azért, hogy a fényezőnek legyen sorvezetője. Egyébként ilyen színü traction volt, csak nem ebben az elosztásban.
Sajnos tényleg nem készült retro DS. Úgy tűnik esély sincs rá mert a Citroen gyár termékpolitikája teljesen más irányt vett. Mindezzel együtt ha lenne időm, én csinálnék egy DS retrót. Hogy nem túl nagy-e a fa, amibe a fejszémet vágnám ? Én úgy érzem hogy meg tudnám csinálni. Sappiriko a tanum rá.
Egyébként örülök ennek a fórumnak, érdekes témát feszeget.
Túl sokat foglalkozol az orosz megszállással, még Trianon hiányzik. Amúgy mindenki olyan ötletet visz a saját autójába, amilyent akar. Csak ne lepődjön meg, ha azt mások nem értékelik, mások ízlését nem találja el. Én eredetiséget tekintve elég megrögzött vagyok, viszont láttam már olyan átalakításokat, amik mind részleteikben, mind összbenyomásban elfogadhatók voltak.
Nékem az a bajom , Kedves Barátom , hogy ezen ország még elég kicsi ahhoz , hogy bevállalja azokat a ma még periférikusnak mehatározott alakokat , mint én , szóval azokat , akik a veteránautóikat nem az eredeti állapotjukba kívánják visszaállítani , hanem valamelyik modifikált állapotba . Nékem 2 lengyel jószágom van , mindkettőnek neve van , családtagok . Mindkettővel egy kíérletet fogok folytatni : olyanok lesznek , amilyenek lettek volna , ha a Szövetségesek Nápolyból Dubrovnikba mentek volna , ahelyett , hogy a front megállt 2 évre Nápoly alatt , Mostar , Szarajevó , Újvidék , Szeged , Debrecen , Miskolc , Kassa , Krakkó , Warshow , és akkor a muszkák nem tudtak volna regnálni Közép--Európában . Milyen is lenne akkor egy Poski Fiat ? Noshát ilyen lesz Polka s Duduka . A veterán Citroen Klub ( ma nem COCH , hanem azt hiszem CHAC 9 vezetőjemegcsinált egy Tractio Avant--tot ,csakhogy György Balázs ----,aki nagy lengyelbarát --- bordó / tojáshéjszínűre készítette el , s az ötletet az adta ( lásd a Veterán megfelelő száma ), hogy volt egy ilyen színpárosú Traction maquette . Én az ilyen embereket szeretem , mert ő André Citroen elveit követi , vagyis azt ,hogy sokoldalúbb , tán szebb lis lesz a lét, ha gazdagítjuk a formákat .Azokkal viszont nem sok mit van mit kezdjen a R.I.L.A.K. , akik azt mondják , a " Csajka csak feketében jó , meg a Ford T is "( pedig hogy fel lehet építeni egy olyan Packardot avagy ZISZt . . . ). És ezért jó a Warshow 223 , mert képes valami döbbenetesre , amire más gép nem . Azt mondja :kis Gazdám , alakíts át, fejezd ki magad . Aláírás : az, aki nem nyúlna soha a Pannónia 250 TLB színcsoportjaihoz , avagy a TATRA megváltoztatására . Vannak Szent Dolgok , fiatalok . . .
Kérem szépen, hogyne jutott volna. Ma a magyar mezőgazdasági gépek 80 %-a (kb.) lengyel. Ilyen az AN-2 (ez orosz licenc), a Gawron, a Wilga, szóval minden, ami PZL gyártmányú. Jó kérdés volt. :)
Én azt szeretném tudni , vn--é valahol Agyarországon ittfeledett lengyel mezőgazdasági repülőgép ? Úgy hallottam , a lengyelek valaha a világon a 2.. helyen álltak , pontosabban szólva repültek ezen a téren . Jutott az átkosban ide Tőlük gép ?
Január 22--én végre megvettem az első NYSA--mat . Át fogom olyanra alakítani , amilyen lett volna a russzki megszálás nélküli lengyelországból . sok bőr , fa és fejlettebb részletek . jelenpillanatban van benne egy 2m--es bársony--fa kanapé . egy 220V--os lengyel Unitra Amator és a hangfalak ( fa , lengyel . . .) folyamatban . Kívülről narancssárga lesz , egy--két viccesebb bornit szin , de lehet , hogy a metálfestést jobban elviselő tető lesz bornitszínű . Ki mit javall ?
Kedves TIK . Megjelent itt a totalcar egyik almenüpontjaként a Ritka Lengyel Autók Klubja ( = R.I.L.A.K. ) topicja . Kész őrültek , mit a Pedálos Moszkvics , Citroen Kacsa , Mini , tizenkétnégyzetméteres autók stb. Kéretik írni bele . f. s. sapirico
szépített a Ford az új Cobrával! kíváncsi vagyok mi lesz belőle, mire eljut a szériáig (ha lesz egyáltalán). (annak idején a Viper is elveszette a gyönyörű - de használhatatlanul alacsony - szélvédőjét, és - amiért nagyobb kár - a meghosszabbításaként megrajzolt visszapillantókat)
lefogadom, hogy a Cabriot is elszúrják. a vonalak adottak, de még ronthatnak rajta, ha azt a jó kis bukókeretet elhagyják, és esetleg négyülésesre készítik.
a proto tényleg nagyon állat volt. a szériát elcseszték. az lökhárító totál sablonos lett, a motorháztető markáns domborítását simábbra vették, akárcsak az ajtó oldalán lévő vonalat. eltűntették az ajtó mögötti (ál)levegőbeömlőt, és talán, bár ebben nem vagyok biztos magasabb lett az utastér is - emiatt kevésbé vad. az ajtó ablakkeretének lekerekítése nagyon gáz, a hátsó kis oldalablakért meg örök trabantvezetésre ítélném a felelőst.
más: a hvtm-en ma van két retro-DS. a következő hetekben lesz még új Chevy El Camino, Trabant, UAZ, Tucker Torpedo is.