Zoboki Gábor állítja: a mérnök szakma csak a saját szűk területét figyelembe véve indította el a metróépítést, és nem gondolta végig, hogy az mivel jár.
Példaként említi az Erkel Színházat, amiről úgy véli: a 4-es metró megépítése lehetetlenné teszi az intézmény hosszú távú fejlesztését, ezért le kell majd bontani. A főváros a saját telkén a saját színházát a saját metrójával bontja le - fogalmazott.
Az M0 már rég készen lehetne ha a helyi kiskirályok nem hisztiznek a metro is készen lenne, ha közlekedési és nem politikai céllal használják. Ráadásul ugye annyiba került volna és nem ennyibe...
A hungárián megy a kamionforgalom nagy százaléka, 2 éven belül fel kell újítani szerintem. Az M0 meg a mostani állapotában egy kalap szamócát se ér.
Öreg hiba, hogy nálunk ha beleesik egy gyerek bringával egy beszakadt csatornafedélbe, akkor az önkormányzaton azon vitatkoznak, hogy a fidesz vayg az mszp hibája-e :((
Ellenben kiveheted részed az építkezéssel járó szívásból.
No, hát nekem pont ezért nem kell. Mivel a ház, amiben mi lakunk, elég közel esik a M4 nyomvonalához, így egy kicsit aggódunk, mert mi van, ha elb@sznak valamit?!...
Vagy ha mégis kéne, akkor nem így. Már többen is kifejtették, hogy olyasmi kéne, mint ami Hannoverben és Stuttgartban is van: Stadtbahn...
Igen, de ne felejtsük el, hogy a fejlett nyugati fővárosokban nem 3 metró van, hanem min. 13.
(Pl.: Párizs, London)
Így is gáz a közlekedés, de nélküle lehetetlen lenne.
Az igaz, hogy egy csomó minden kéne ebbe az országban (pl. egy ház nekem is :) ), de ezek inkább kiegészítik egymást, nem pótolják a másikat.
Valahol meg el kell kezdeni.
Higgyétek el, a metró mögött is van koncepció. Gondolom ezt nem kell ismertetni.
Szintén csatlakozom. Budapestiként ki tudnám használni a 4es metró előnyeit, de azt az irdatlan mennyiségű pénzt felesleges arra szánni, hogy aki eddig 7es busszal járt az most metróval menjen......
Szerintem a 4es metró helyett fel kéne húzni vagy 10-15 autós felüljárót és aluljárót a legnagyobb csomópontokba, pl Blaha Lújza, Örs Vezér tere, körút Üllői sarok stb. stb....
Minden fejlődő nyugati nagyvárosban a felüljárókra gyúrnak, miután a belső városrészekben nincs hely az utakat bővíteni, az állandósult dugó csak így feloldható.
Javaslat; mindenki képzelje el, ha pl.a BAH csomóponton nem menne felüljáró az autópálya felől az Erzsébet híd felé......
Na minden egyes felüljáró ennyit tudna lendíteni a város forgalmán és nem utolsó sorban ennyivel lehetne javítani a légszenyezésen, amit minden egyes dugó okoz.
Ráadásul még 20 felüljáró költsége is töredéke a metróénak......
Akkor a metró megépülte után is gályázhatsz onnan. Oda ugyanis belátható időn belül /20 év/ metró nem fog menni. Ellenben kiveheted részed az építkezéssel járó szívásból.
Az Osztyapenkónál tavaly augusztus óta ott áll egy fikarsznyi terülten, hogy itt hamarosan P+R parkoló nyílik. De hát nem csak az index fórumszoftot fejlesztő csapat nem kapkodja el a dolgot, Demszky Gabesz sem töri magát össze a melóban. Választás úgyis csak 2006-ban lesz, ha lesz egyáltalán. Akkor meg minek is?
Me van az hogy becsben a metro (u-bahn) vegallomasainal van bazi nagy p+r parkolo. Eddig mindig talaltam szabad helyet, teljesen automatizalt (nem egy faszi ul a kalickaban es a kijaratnal bohockodom az aproval), mindezt 2.75eu/nap (ennyiert a varosban egy orat sem lehet allni).
Na majd ha ilyenek lesznek nalunk is akkor lesz ertelme a 4-es metronak.
Nekem meg kell a 4-es metró!
és még kell(ene)az MO-is!!!!
Meg minden más: hidak, alagutak, kátyúmentes közutak, tiszta-sima járdák stb. stb. stb.
Dehát ha ezt nyiltan kimondom akkor hívják a nővérkét, hogy már megint őrültségeket kívánok.....
ugyanezt a penzt autopalyara koltve kb 200 km-t epithetnenek, aminek direkt gazdasagelenkito hatasa van. a 2006-os valasztasokra nem csak az autopalya de mar a kovetkezmenyek (beruhazasok az elmaradottabb teruleteken, FDI stb) is ereztetnek a hatasukat.
ehelyett metro. kurva dragan. es a penz donto reszet hazaviszi magaval a kivitelezo, vagyis meg azt sem mondhatjuk, hogy magyar munkaerot foglalkoztattak (mert az autopalyanal, meg ha a strabag csinalja is, legalabb reszben itthon marad az allam altal kifizetett cash).
Egyetertek. Bar azt nem mondom, hogy 4-es metro egyaltalan nem kell, de az M0 ezerszer fontosabb. Es sokkal eredmenyesebb lenne a belvarosi forgalmi helyzet javitasaban.Es a legjobb az lenne persze, ha az egeszet megepitenek, a budai hegyeken keresztul is.
Bocs, csak egyet emelnék ki, ami finoman foglmazva elég furcsa "indok" számomra:
viszont pl. a Miskolciak évente nem túl sok alkalommal használhatják ki, ha egyáltalán.
Erre a válasz: sokan bp-iek meg mondjuk az M3-ast nem használják egyszer sem az életben, mégis épitik. Szóval ilyen demagóg (bocs) indokot ha lehet mellőzzük.
A többi mehet. :O))))
egyetértek. nekem akkor kéne 4-es metró, ha nem már amúgyis bkv-ilag lefedett útvonalon nyomulna.
így viszont 0 metró kell oda.
megjegyzem, hogy az Örs vezér teréről a XVII. kerületbe hazajutni éjjel 1/2 3 után lehetetlen (jó, gyalog lehet...).
talán inkább ezt kéne megoldani és a többi hasonló közlekedési anomáliát.
Pedig közel lakom az egyik végállomáshoz és vélhetően marha gyorsan bejutnék a városba.
De!
1. Budapest belvárosának tehermentesítése a járműforgalomtól sokkal fontosabb
2. Jelentős mennyiségű közpénzt fog elnyelni, áldásait viszont pl. a Miskolciak évente nem túl sok alkalommal használhatják ki, ha egyáltalán.
M0 viszont rulez!
Egy normálisan és teljesen kiépített körgyűrű a város tehermentesítésében is szerepet játszana, a járműforgalom min.30%-a - bár ez csak az én becslésem - azért megy át a városon, hogy az egyik autópálya végétől a másikhoz eljusson.
Véleményem szerint le kéne már vetkőzni a "csakazértis négyesmetró!" politikai dac szülte mentalitást és gondolkodni kezdeni - szakmailag.
Vp
ps.: mondom ezt XI.ker-i lakosként úgy, hogy a 4-es metrót vélhetően minden nap használnám, ha lenne...