419e km, motor még nem volt megbontva, csak az aut. váltó volt generálozva - de az gyári előírás 300e km-enként :-)
Első rozsdafolt idén télen jelent meg az alvázon, de már javítva lett. Máshol nyoma se...
és bődületes erőben van, simán meg lehet fektetni a mutatót a 240-ig skálázott km órában :-)))
és bírja...és bírja...és bírja...és még remélem, sokáig fogja (szerelő mondta, hogy 450e körül majd cseréljünk vezműláncot, mert esetenként kicsit megnyúlik addigra :-)
faterom apja taxizik es egy VW Golf 1,4i (60le) Varianttal tette ezt korabban(azelott egy ladaval, majd zoldseges merci, most meg E-merci). 420ekm.nel adta el! (es a poen hogy egy masik taxis vette meg :-)) taxizasra)
az E-mercit amivel most tolja azt vmi 280ekm-rel vette, ha jol emlexem(elotte is taxi volt nemetorszagban)
Ford Fiesta XR2, 1996-ban jött be az országba 160.000-nél. Most 30.000-et mutat az óra, vagy 230-vagy 330-vagy a fene tudja. 1 év alatt majd 20.000-et raktam bele, 5000-ként olajcsere csak Valvoline, és a két csere között semmennyi olajfogyás. Pedig szoktam nyomkodni neki. Megvagyok elégedve, no!
Nekünk volt egy 1985-ös Dacia 1310 L autónk ami 7 hónaposan és 70e km-rel eltört a főtengely. 1 hónap vita a szervízzel és kicserélték a motort.
Azzal 1988-ig elmentünk kb. 250e km-t és nem volt semmi baja csak a kaszni. Utánfutoztunk vele rendesen. Ezután lett egy TLX-es Dákó nagyon szerettem de féléves korába 60e km-nél elment az olajnyomás. Szervíz 1 év vita, kermi motorcsere és fényezés. Még félévig hajtottam. Közbe vettünk egy Lada Samara 1300 5 ajtósat.
Nyugatról dobhaták vissza mert Varta aksi volt benne. 4 sebességes volt.
tetünk bele ford. számlálót. 3.5-4,5 ezres fordulattal jártunk vele, ami 100-130-at jelentett.
Viszont kb 170e lehetett benne mikor Sopronból jöttünk 4 fővel mikor utolért egy 2106-os lada Tatabányánál. Hát nem hagyhattam így 5.800 fordulat 160-nal bp-ig.
Nagyon király volt.
És kevesett evett!! 6-7 lityi vidék.
Sajna hiányzott belőle az 5-ik. 350e km-rel 5 évesen megváltunk tőle és Apunak a haverja vette meg. Így tudtam hogy jó kezekben lesz és még utánna én is mentem vele.
kb 550e km-rel adta el és még a motorhoz nem volt nyúlva.
Utánna vettünk egy 1.5 Samarat. 260e km-nél egyszer se szó se beszéd megállt. Semmi előjel. Beállt a főtengely. Megfurattam és német dugók kerültek bele.
Ment mint az állat. 130-nál 5-ben még előzgettem javában. és a fogyasztás se volt több mint előtte.
Sajna apu meghalt ez visszavetett bennünket anyagilag. 2000-ben vettem egy Suzuki Swift 1.3 GLS-t amit 95-98%-ban Pesten használok. Most 117e km van benne és még semmi baja:))
2000-es Astra G 210 000e nagyobb ráforditás nélkül,gyári kuplunggal és lengéscsillapitoval.Most kellet cserélni öket a tél elött.Motorikusan semmi baja.
Felhozom a topicot, a gépemben most van 99980 km ;) Na jóóó de voltam vele sivatagban, menet közben két kerékkel (jobb oldaliak) sós tóban gázolva, hihetetlen helyeken, pl majdnem a szír határnál. Egy egynullás stifttől ez szép teljesítmény. Motor OK, nem volt még szervizelve a 100e km alatt.
HONDA CRX 1 gen. 1.5-12V 100 LE. kb.320 ezer van benne, megy mint állat fogyasztás ok, CO CH ok, egy éve totál felújitottam a kasztnit de a motorhoz nem lett nyúlva. 200 ezerrel vettem 7 éve. Azért ez sem egy rossz teljesítmény szerintem.:)))
'79-es Ford Fiesta 957ccm.
óra elkezdte a 4. kört most 330e környékén.
1 kipuff szelepsorcsere ( leszakadt a kipuff a dob elött pályán, de haza kellett érni, igy elégtek) + akkor tömítések, de csak az ékszíjtárcsa mögötti tömítés eresztett taposásnál.
Mióta nálam van 7500-8000km-eneként Mobil 10W40 multigrade + adalék, kicsit szól, kicsit minden, de még megy, s motorikusan sehol nem hagyott ott. Remélem belefér még 70e
Ajudi 100 Szivar 2.0 D. Már szinte semmi sem eredeti kivéve a blokkot ami már második túlméretes. Minden hétvégén szerelni kell rajta valamit.
Szóval az óra 150 000 állt de kb 350 000 lehet benne.
Az én stiftem a szép autóitokhoz képest még fiatal, lassan most lesz benne 75e km. De túlélt egy csúnya dolgot fiatal korában.
Kamionterminálon, az útra merőlegesen, hosszában, keresztben, ferdén stb parkoló kamionok között az egy autónyi helyen döngettem kifele a kamionterminálról egy logisztikai cégnél. Jöttem vagy 70-nel (mint mindenki más).
A kamionok közül váratlanul villával előre (!) kijött egy benzines afféle "heavy" targonca, három villa stb, nem egy-raklapos játék.
úgy 10x10 cm lehetett a villák átmérője, és a földig volt leeresztve.
Na azon én szépen át mind a négy kerékkel...
Ezután megállás, fejfogás, targoncás elküldése a francba (ő meg engem).
Tudjátok mi baja lett a kocsinak?
semmi :)
Ja de, az alvázon az összes, négyszög alapú keresztirányú merevítő vasat kilapította (!), szervízben azóta is szörnyülködnek. az eset után szakszervíz, de 0 ft befizetés után (csodálkozva) kaptam vissza a kocsit, semmi baja nincs, azóta sem. A vasakat meg büszkén mutogatom.
Ha a villa 10 cm-rel feljebb van, nem az útra leeresztve, végigbontja a kocsi oldalát, mint a konzervnyitót. Nem értem a mai napig, miért nem kaptam első két durrdefektet, szakadt ki a futómű, zúztam le a kocsi alján az olajteknőt...
Úgy néz ki, hogy még bírja, 93-as sunnyi 250.000-nél járok, 85.000-rel vettem, kizárólag városi munkaautó, 220.000-nél cseréltem benne váltót, mert kicsit lógott a difi! Kapja az ívet rendesen a gép, meg az 5W40-es olajat, tegnap épp arra gondoltam, hogy lehet meg kéne néznem mennyit megy el:)
Fiat Regata 2.0 tds. Kb 400 ezer km-t futott.Generál nem volt rajta. A motoron kivül minden porcikája volt javitva:)) A kasztnia eléggé korrodált már..:) mondhatni olyan mint a szita.
Na igen, a Volvo... az enyém 240 GLE D 6, tehát hathengeres dízel, 19 éves, jelenleg 350.000 km van benne, és megy szépen. Télen nem akart indulni, meg is ijedtem, hogy kész a motorja, de nem: izzítgyertyákat kellett cserélni, utána indult gyönyörűen, 7,2-7,8 között fogyaszt nem teljesen kíméletes vezetési stílus mellett.
Na, akkor a benzinesek mellett:
Öcsém mentőápoló. Sajnos mivel nem vezeti a mentőt, naprakész adatokkal nem tudott szolgálni, de a múltkor ezirányú beszélgetésünkkor megemlítette: Toyota Hiace 2.5 (vagy 3.0?) Turbo bőven túl a 600e km-en még mindig messze a leggyorsabb a vidéki mentőállomás gépparkjában, és még nem volt a motor generálozva, sőt javítva sem! Term. rendszeresen szervizelve volt a Toyotánál.
Ma már "csak" betegszállító (nemrég még "esetkocsi" volt), mivel a futásteljesítmény alapján visszavették az elsővonalból, de gyakran "beugrik" az esetkocsiként használt Mercedes TD helyett, ami gyakran tölti szervizben a napokat...
OFF
Jár a pont. Később nekem is beugrott, de akkor nem voltam netközelben. Ráadásul így még nagyobb a futásteljesítmény. Kár, hogy átugrotta a számlálója. :-)
Üdv
Volvo244 1982-es, 2.4 D6 motoros. A számláló megállt 254000-nél, ennyivel vettem. Az értéket én kettővel szoroznám be. Elvileg (szakember megállapítása szerint is reális) 50-60k van benne generál óta. Kis olajat eszik, de megy, indul rendesen és csak 7 liter eszik gázolajból. Elpusztíthatatlan egy dög.:-)
95'-utolsó kiadás / 2.0 16v / 136Le / kéziváltós / klíma / szervó / ABS / 2 Airbag/ infrás kulcs / közp. zár / CDtár / 5db képen látható aluf. / 4db téli aluf / stb.
Első tulaj (csak Faterom használta - 90%-ban autópályán), vezetett szervízkönyv, lefűzött számlák (kizárólag Kárpát utca). Nagyon egyben van, nincs rajta barkácsolás.
A Bogár baromi tartós! A mi 22 évesünkben nem jó a km-számláló, valahol 54000-valamennyinél áll. Szerelő véleménye szerint kétszer fordult körbe. Mi tavaly vettük, lehet, hogy korábban már generálozva volt, de a korábbi tulajokat (és a kocsi megvételkori állapotát) ismerve nem valószínű. Semmi baja, úgyhogy a témában felvetett kérdés inkább jelen idejű. Még nagyon sokáig szeretnénk használni.
Amit eladtam, abban 360ezer km volt, amit megvettem, abban 320ezer van és semmi baja. Kompresszió rendben, húz mint egy mozdony. A váltó előbb fogja megadni magát...
jaigen, svédacél Saab :)
Arra a Gordon-féle Volvo-ra emléxem, egy piros P 1800-as kupéról van szó (az Angyal-Volvo, csak nem fehér). A fickó azt mondta: úgy érte el ezt a teljesítményt, hogy mindig Volvo-szervizben és kizárólag eredeti Volvo-alkatrészekkel szervizeltette a kocsit. No meg Amerikában él, ahol a legközelebbi szomszéd is pár mérföldre lakik. Ha meg szárazföldön (a híres Route 66-on) átgurult keletről-nyugatra (a jól ismert "Speed Limit 55", vagyis 88 km/h táblák hatálya alatt), az valami 2000 mérföld csak oda, és ugyanannyi vissza. Egy közel 40 éves autónál (ha jól rémlik, valami 1965-66 az évjárat) párszor biztosan megtörtént ez az akció. Ezzel nem kisebbíteni akarom ezt a fantasztikus teljesítményt, csak így teljesebb a kép...
Hello. Szomszéd taxis Skorpiója (2,5D) 450000km-t bírt ki, bár ekkor már hulladék állapotú volt a motorja teljesen. Azért ez szerintem nem rossz, abból kiindulva, hogy az akkori(88) Ford dízelek, hát hogyismondjam... nem voltak valami szeretnivalók. Másik ismerősnek 123 200d-je volt, amivel ráadásul még autómenentőzött is! Hát az se volt semmi. 475000-nél esett át generálon, majd eladták szegényt. Szeretnivaló autó volt, de a gyorsulása, főleg trélerrel:-))
Üdv.
Munkatársam Wartburg 353 W-je 1988-as, és 280 ezer kilométer van benne. Évekig magántaxi volt, de újonnan vette át a srác a Merkurtól, és ő az eddigi egyetlen tulaja. Most árulja, mert bár még megy (Vmax=90-100 km/h), de gyári dugattyúval és főtengellyel ment eddig. Igaz, 200 ezer után már 1:33-ba kapta az olajat, de ha belegondolunk: a 2T minden főtengelyfordulatnál gyújt egyet, a 4T meg csak minden másodiknál. Szerintem tiszteletre méltó teljesítmény...