Spórolni akarsz a kötelezőszervizeken, de nem szeretnéd elveszíteni a garanciát és a vezetett szervizkönyvet? Akkor válogass a márkaszervizek árai között a WWW.KOTELEZOSZERVIZ.HU -n. Hamarosan minden márkára!Érdemes elmenteni a Kedvencek közé!
Mintha csak magamat olvasnám.:-) Szintén gyerekkori álomautó. Én fele annyiért vettem, de rá kellett költenem. Szóval nekem is kb. fél millába van egy 21 éves dízel 240-es. Szinte 0 a szervízigénye és csak 7-8 liter gázolajat fogyaszt. Kiváló utazóautó és elpusztíthatatlan.
Nem akarok állást foglalni, csak leírni a saját történetemet. 2001-ben volt soron az autóvásárlás, én is sokat gondolkodtam az újat részletre vs használtat kérdésen. De igazából nem ez döntött, hanem az, hogy gyermekkorom álomautója volt a Volvo 240-es. Félmillió körül vettem egy 18 éveset. Azóta megy, semmi gond nem volt vele, pedig sokat utazunk, és a hosszú utakra mindig a Volvoval megyünk a barátnőm Corsája helyett. Nem márkaszervízbe hordom, hanem megbízható régi szakihoz, aki mindent olcsón csinál meg, és megmondja, ha még ráérünk cserélni valamelyik alkatrészt. Az alkatrészek olcsók bontóból, de új is van, ha akarom (bár eddig csak dísztárcsabetétet vettem újonnan).
A kocsi nagy, kényelmes, szép. Működik a légkondi is. Az anyagi helyzetem nem rossz - egy havi nettó fizum kb. a kocsi ára. Érdekes, hogy nem zavar, h 20 éves, nem érzem alacsonynak a "presztízsét", és más sem látszik megbotránkozni a kocsimon.
Egyetlen hátránya talán, hogy sokat fogyaszt. 2.3-as benzines, országúton 10, városban 16l körül. Eddig 40e kmt mentem vele, ha 13l-s átlaggal számolunk, ez 1 millió 3e. Ha a vételárát ehhez hozzáadom, plusz az összes szervízköltséget, akkor sem haladja meg sokkal a 2 milliót. De a lényeg, hogy nagyon szeretem, sokkal jobban, mint egy ennyiért kapható új autót valaha is tudnék.
Ma megjelent a Népszabadságban(előtte más újságokban is) egy cikk a PEUGEOT-ról!Érdekes ajánlom mindenki figyelmébe!Már csak azért is mert az ügy vihar gyanús!...
...Nagy vonalakban arról van szó,hogy kb.700(!?)PEUGEOT tulajdodnos perelni kívánja a PEUGEOT-ot mert nem tökéletes a minősége a kocsiknak!Leállnak csak úgy meg zörög stb.A márkakereskedő meg harminshatodszorra is kijavítja a hibát,de az autó mégsem akarja az igazságot!Ez főként a 307-esekre és 406-osokra vonatkozik.Van aki vetta 307-ese mellé egy SUZUKI-t második autónak és 100km-nél messzebbre csak azzal mer elindulni mert akkor biztos,hogy odaér!A tulajdonosok akár Franciaországba is elmennének!...
Én meg már azt hittem,hogy a Franciák megtanultak autót csinálni!:-)Elküldeném őket a németekhez tanfolyamra!:-)
a múltkor a 40 fokban a párkányi hidon végig elöttünk dugózótt egy trabant járó motorral!
40 perc sorba állás, többször ki kellett szállnom levegőt venni..
"A 2 utemu dologhoz csak annyit,ha elottem megy,huzamossabb ideig,egyszeruen rosszul leszek a szagtol,lehet velem van a baj,de ez van.
Nem ertek ezekhez az ertekekhez,de mas tipusu autoknal nem tapasztalom ezt a "feelinget",ti. negyutemu,diesel,gazos verdak.
Szvsz en mar reg betiltanam."
A 2 utemu dologhoz csak annyit,ha elottem megy,huzamossabb ideig,egyszeruen rosszul leszek a szagtol,lehet velem van a baj,de ez van.
Nem ertek ezekhez az ertekekhez,de mas tipusu autoknal nem tapasztalom ezt a "feelinget",ti. negyutemu,diesel,gazos verdak.
Szvsz en mar reg betiltanam.
Na, nem tudom megállni, hogy ne szóljak itt: évekkel ezelőtt, a nagy "hamostnemvásárolautótrészletre-ezutánsohatöbbetnemtud" felhajtáskor pont kirohadt alólam az akkori Fiat-om. Elmentem a legközelebbi autókereskedésbe, Suzuki, és pont volt egy piros 900-as Swift használtan, megvettem. Mondjuk képzelhetitek egy 1.6-os után, de ez volt.
Na, évente 35.000-t teszek bele úgy általában az autóimba, ebbe valamivel több ment. Két év után 1M-ért tudták be a következő kocsimba, és a két év alatt két olajcserét kellett rajta csinálni, azt hiszem, meg egyszer a vezetőoldali ablak begyűrte a vezetőgumit, nahát. Fullextrás fapad az a kocsi, meg minden, amit egyébként is tudtok róla, de hogy olyan volt, mint a gumilabda, ami akkor pattan-gurul-repül oda, ahova kell és amikor kell, az biztos, na és az a 6 liter, amit megevett...
Szóval így adtam el két év után, sajnáltam is nagyon, de éppen akkor adtam túl rajta, amikor még kimaradhattam a suzukisokról kialakult jellemzően negatív véleményezésekből. Nem emiatt adtam el, kellett egy nagyobb autó...
Viszont itt még meg kell említenem, hogy ez nem magyar gyártmányú Suzuki volt, a motortér meg a könyve meg minden műanyag alkatrésze tele volt japán karakteres feliratokkal, szóval nem véletlenül volt ez jó autó.
szivesen bedigizem neked a zoldkartyat es a legutobbi 2 meres eredmenyeit.
átlagember úgy áll a 2T kérdéshez, mint Te, hogy "a 10-szeresét okádja ki a méregből ez a mocsok, mint az én f@sza kis Ladám-Skodám-ésatöbbim!" Pedig nem így van.
...
de azt, ami nem igaz, azt ne kiabálják már rá, ha nem muszáj...
a 10x tenyleg nem igaz, mert 50x annyit 'termel' az a konkret auto, mint pl az enyem. mi nem igaz ebben? eszem agaban se volt fikazni a varnyukat vagy tokmind1 mit, csak szerintem nem teljesen allta meg a helyet, hogy 2.5%-os CO-val vki kornyezetkimelo autorol beszel.
Nem tudom megcáfolni, ezért elhiszem, bár ezek az értékek kb. a most életbe lépő Euro 4-es előírásoknak felelnek meg, akkor meg mi a francnak fejlesztgettek 10 évig a gyárak, mikor a Ford már 1991-ben tudta ezt a normát? :o)))) Nekem csak azzal van a hócipőm tele, hogy az átlagember úgy áll a 2T kérdéshez, mint Te, hogy "a 10-szeresét okádja ki a méregből ez a mocsok, mint az én f@sza kis Ladám-Skodám-ésatöbbim!" Pedig nem így van. Nem kívánom mosdatni a szerecsent, épp' elég baj, hogy van fogás rajta, hogy belekössenek, de azt, ami nem igaz, azt ne kiabálják már rá, ha nem muszáj... Egyébként az általad említett CO 0.5 tf%-ot egy JÓ állapotú 2T minden további nélkül tudja produkálni. A sz@rok meg minden márkából azok. Ennyi, és nem szeretném tovább OFF-olni ezt a topicot, mert erre van 2-3 2T-topic.
twk004 (ja, és egy kedves barátom rendelkezik egy különolajzós, gázos W 353 Touristtal. Amögött is rosszul lennél?)
Ezt hadd kérjem ki a 2T-k nevében, jó? Tévhit az, hogy többszörösét szennyezik a 4T-knek. Az alapjárati CO 0.5-1 tf% (Sir Bors-é 2.5 tf%, ha jól rémlik), az emelt alapjárati CO 1-1.5 tf% ! A másik mérhető komponens, a NOx (nitrogén-oxidok) mindössze 10-15 %-a a 4T-k azonos értékének. Csak az a fránya CH (az olajfüst miatt, és itt is megköszönném a MOL-nak az 1:40-es kúti keveréket, ami 25%-kal dúsabb az 1973 óta 1:50-es gyári előírásnál!!!), amitől rosszul leszel, az 10-szerese, EZ jogos. De összességében kb. ugyanott van károsanyag-kibocsátásban, mint egy korszerűtlen, porlasztós, katalizátortalan 4T (van még nem kevés ilyen a forgalomban!)... Komolyan mondom, emiatt a masszív hecckampány miatt, amit a kormány a Suzuki-gyár forgalmának növelése miatt csinál (sok még a kétütemű!), lassan önként és dalolva meg fogom a kifogástalan műszaki állapotú 1987-es, 115 ezret futott Wartburgomra venni a katalizátort. Azt meg hadd fogadjam kétkedve, hogy a 2.0 Sierrád ilyen értékeket produkál, akár benzinnel, akár gázzal. Ugyanis, mint a Sierra-topicban leírtam, volt ilyenünk 2 évig a családban, nem kevésszer előfordultam benne, és amögött se hegyi levegő illatozott (főleg, mikor gyűrűtörött lett, és nem szerényen ette az olajat). Végül, hogy a topichoz is hozzászóljak: az előbbiekből kiderül, hogy lassan válaszút elé fogunk kerülni, katalizátor, vagy új autó? Én nem fogok újat venni, inkább a katalizátort a Wartira, mert nincs havi 35-40 ezer forintom törlesztésre, meg az új autó értékvesztése is elriaszt. Inkáb egyszer évente fizetek ennyit (becslések szerint kb. egy évet fog kibírni egy 2T-katalizátor), mint havonta, ha meg már elfogyott végleg az alkatrész a DDR-autókhoz, akkor egy pár éves használtat fogok venni. Ez az én véleményem a kérdésről...
"A belső égésű motor elve (főleg a dugattyús rendszerű) kb 50 éve elavult."
Ez okorseg. Mi van helyette? Hidegfuzio? Teleportalas?
"Bocs a kirohanásért, de már volt egy-két nagy találkozásom a környezet bajnokaival, akik úgy gondolták, hogy én a Minivel felérek egy benzin-csernobillal. "
Csak kerulj ele egy nagyobb verdanak, vagy nezd el a fektavot. Biztonsagi szempontbol a regi autok tragikusak. Ha mar a kornyezetvedelemre ennyire adunk, akkor adjunk a sajat biztonsagunkra is.
Es mi van azokkal a juzerekkel, akik nem kepesek arra, hogy egy roncsbol autot fabrikaljanak?
ECS hogyne kerulne penzbe. ennyivel kevesebbert tudod eladni a kocsidat majd: x osszeget kifizettel erte, amikor megvetted, aztan majd eladod y-ert (vagy 0-ra hasznalod). a ketto kulonbseget buktad.
pl ha veszel 1 ferrarit 30M-ert akkor utana pl 1 evre ra csak 27M-ert tudod eladni (peldaul). akkor ezen buksz 3M-t. ugyis fel lehet ugy fogni, hogy 3M-t fizettel 1 ev hasznalatert. mig ez 1 skoda 120L eseten pl 130E:) (szigoruan csak ECS szerint osszehasonlitva)