A müncheni járatnak amúgy milyen a kihasználtsága? Néha teljesen extrém árai vannak. Egy random februári oda-vissza útra Debrecen - München majdnem 500 € (ugyanazon a napon Budapeströl van 200 €-ért)... Ennyire tele lenne?
Nyári menetrendet a nyárival hasonlítsunk! Úgy szeretnék továbbra is Debrecen az erősebb.
Én megértem a Wizz-t, volt kb. 2 jó járata télen (London, Eindhoven), a többi kb. azért járt, hogy ne álljon a gép. Pluszban még géphiánya is van.
Persze fáj Eindhoven, a fiam azzal járt.
Nyárra elvileg lehet itt gép megint. Bár "jók értesültek" szerint más társaság jön ide (pl. Eindhovent repülni), de van kétségem, Ryanairnek nem jó a pálya, más meg ki lenne?
Reptérfejlesztés volt beígérve, persze az még ingyen van, de lehet, a németek, kínaiak miatt tényleg meglesz.
Lassan beelőzi Pécs Debrecent a desztinációk számában, ki hitte volna ezt év elején.
Valaki hallott debreceni fejlesztésekről 2025-re, vagy marad ez a silány visszafejlesztett London , München kettős, illetve nyáron kiegészülve Burgasszal es Larnacával? Pedig simán lenne potenciál Debrecenben, szomorú hogy a tíz év alatt bejáratott 7-8 városos kínálatot egy tollvonással ilyen drasztikusan visszavágnak...
Pécsett van tervben vajon új célpont jövőre, esetleg sűrítés a meglevő útvonalakra?
Júni 3-án a LOT beindítja a Nagyvárad - Varsó járatot (PSO, de attól még lesz és eleinte elég jó áron). Szerintem ez nem fog segíteni a Debrecen - München járatnak, átszálló utasok el fognak gondolkodni, h esetleg Varsóból menjenek-e tovább. Mindkettö Star Alliance, úgyhogy még átfedés is lesz az ajánlatban. Meglátjuk...
Az biztos hogy van benne potenciál. DEB-nek nem lesz jó mert az utazóközönség elég komoly része román/romániai magyar itt több járaton is.
Nemrég azt tapasztaltam, hogy a DEB - LCA járaton is az utasok legalább 20%-a román vagy ukrán/egyéb volt.
Persze úgy is meg lehet fogni, hogy lehetnek majd nekünk érdekes járatok onnan, pl. olaszországi járat szinte 100% hogy lesz ami innen tőlünk most nincs. És fele annyira messze sincs tőlünk mint BUD.
Az NDB -knek valaha frekventáltabb jelentősége volt, akkor az volt az "ILS" a "látás nélküli" (IFR) megközelítéshez, a leszálláshoz.
A képeken a "távoli" és "közeli" jeladók helyzete látható. A két adó vett jele egy irányban kellett legyen a besikláskor az irányhoz, a távolságuk - és a felettük lévő magasság mérése pedig megadta a siklópálya szögét, amelyek így pont a leszállójelhez vezettek (beton első harmada). Futót a távoli felett illett kiengedni. Igy előfordult a 30m felhőalapú leszállás is néha (üzemanyag kényszer).
Gondolom lesz időpont módosítás, esetleg visszatér a másik bázisgép (erre mondjuk kevés esélyt látok mert belső info szerint múlt héten majdnem ment a levesbe az az 1 bázisgép is)
Viszont az is lehet hogy másik bázisgép fogja teljesíteni valamelyik járatot.
Új Wizzair járat nyáron Debrecenből Antalyába heti 2x!!! Menetrend szerint Debrcenből induló gép teljesíti, viszont a keddi járat ütközik az egyik eindhovenivel, a szombat esti pedig a mallorcaival. Nem gondolom, hogy bármelyiket törölni fogják, kíváncsian várjuk a fejleményeket...
BVA kukázása mögött talán az állhat, hogy a HiSky moldáv fapados repüli Nagybánya-Beauvais és szezonálisan a Szatmárnémeti-Beauvais útvonalakat.
Közben a Wizzair a debreceni nyári menetrendi lyukakat "fogd meg a söröm" alapon, rendkívül kreatív módon néhány meglévő járat hirtelen sűrítésével tömte be: március végétől a télen még heti 1x LCA hirtelen 3x, TLV heti 2x helyett 4x, június közepétől BOJ pedig heti 2x helyett 3x. Ezzel az összesen heti 21 induló járattal nyáron le is lesz kötve a bázis gép teljesen.
A Debrecen és Nagyvárad között évek óta zajló milánói sakk partiban újra itt az idő nekünk lépni és visszahozni BGY-t, Nagyvárad-Weeze helyett Debrecen-Dortmundot, illetve csak félve megemlítve a covid előtt jól működő járatokat, mint BCN vagy DSA.
Új repülőtéri rend lép érvénybe március 30-tól a Budaörsi Repülőtéren.
A hétvégén például 9–12 óra közötti időszakra korlátozzák a helyi repülés idejét. Hétköznap a helyi repülések este 8-ig lehetségesek, de legfeljebb napnyugtáig.
Lesznek azonban más változások is. Eddig például csak az úgynevezett tanulókör rövid oldalán szállhattak fel a gépek, a kicsik nem tudtak hamar kellő magasságot elérni, emiatt nőtt a zajterhelés. Az új rend alapján azonban ezentúl az egyenes szakaszon is fel lehet szállni, a hosszú oldalon. Újdonság az is, hogy nyomkövető használata kötelező.
A Budaörsi Repülőtér okozta zajszennyezés főleg Erdődűlő és környékének térségében jelent gondokat. A reptér vezetése és a budafok-tétényi önkormányzat már többször tárgyalt egymással, hogy egy olyan reptéri rendet dolgozhassanak ki, amely a budafok-tétényi lakosok nyugalmát is biztosítja. Ezt a reptér vezetése tehette meg, de az üzemeltetők reptéri rend módosítására irányuló javaslatát a Légügyi Hatóság bírálta el. Eddig két módosítási javaslatot adtak le a reptér szakemberei, de a hatóság egyiket sem fogadta el.
A harmadik verzió, amit elfogadtak, az Innovációs és Technológiai Minisztériummal való egyeztetéssel született meg.
A Budaörsi Repülőtér vagyonkezelője 2020. december 23. óta a Magyar Turisztikai Ügynökség.