Az alkimista elképzelésekről címmel nemrégiben jelent meg magyarul a pszichologizáló alkímiaértelmezés három jungi magnum opusának egyike, a Studien über alchemistische Vorstellungen.
Itt most csak annyit szeretnék megjegyezni erről: a fordítás sajnos pocsék, a mű komolyabb tanulmányozását szinte lehetetlenné teszi. Bővebben erről itt írtam.
bocs, de nem jártam itt jó ideje és nem tudtam, hogy üzenet van. Szívesen megválaszolom, de igen hosszú lenne, ha volna kedved eljönni a tréningre, workshopra, most ápr. 8-10-ig ismét lesz. Az egész tréning egyébként erröl a válaszadásról szól. A kérdés jogos és jó, de ha tényleg érdekel a téma, szívesen írok magánba
Tiltakozom. C.G. Jung és a magam nevében....talán éppen mert abban a híres találkozási pontban leledzem. Megjegyzem nem messze San Diegotól(Deepak Chopra)
Azért minden szélhámosság ellen nem tiltakoznék...de amiről írsz az létezhetetlen.
Vagy.
Mi a "transzperszonális személyiség" ....? Ugyan firkantsad már ide....:) ...kérlek.
Sziasztok! Ha valakit érdekel még lehet jelentkezni! 20 év fölött bárkinek ajánlható, felső korhatár nincs.
TRANSZPERSZONÁLIS SZEMÉLYISÉGFEJLESZTŐ TRÉNINGSOROZAT I. rész
Ismerkedés személyiségünk részeivel, a belső fejlődés ösvényével
A transzperszonális szemlélet Kaliforniában alakult ki, ahol Kelet és Nyugat ősi tradíciói találkoztak a modern pszichológia módszereivel. Egymásra hatásukból megszületett a "negyedik irány", a transzperszonális pszichológia. Ennek célja, hogy megközelítse a legmélyebb emberi élményeket is, és módszereket kínáljon a személyiség fejlesztéséhez, a gyógyításhoz. Ez az irányzat minden más irányzatnál inkább előtérbe helyezi a személyiség sokirányú kibontakozását.
A öt részből álló műhelymunka a transzperszonális szemléletet megalapozó C.G. Jung és Assagioli pszichológiai rendszerére épül. A tréningsorozat részei félévente követik egymást. Az együtt töltött hétvégéken előadások és saját élményű imaginációs és Gestalt gyakorlatok váltakoznak.
A tréninget Kovács Zsuzsa pszichológus és Tari Edit mentálhigiénés támaszadó vezeti.
A tréning időpontja: 2004. november 19-21.
A tanfolyam önköltsége 12.500 Ft, melyből az alapítvány 3.000 Ft-ot térít, így a
háromnapos csoport részvételi díja: 9.500.- Ft.
A tanfolyami díjra indokolt esetben további kedvezmény is kérhető.
Azt tanácsoljuk, hogy laza, könnyű ruhában gyere. A relaxációhoz vannak szivacsaink, de hálózsákot (pokrócot) és kispárnát célszerű hoznotok.
Jelentkezési határidő: 2004. november 17.
Jelentkezni a részvételi díj postai csekken az alapítvány levélcímére történő befizetésével lehet. Kérjük, hogy a csekkre a néven kívül írják fel azt is, hogy a befizetett összeg a "TPW 1 2004.11.19." tanfolyam jelentkezési díja. A jelentkezéseket a befizetések sorrendjében tudjuk elfogadni.
Címünk: Egészségforrás Alapítvány, 1092 Budapest, Ráday u. 37. Telefon: 217-1360 Ügyelet: hétfő - csütörtök 9.00-13.00-ig, http://efa.fw.hu, efa@fw.hu
Az Alapítvány munkatársai nevében szeretettel várunk!
negy nyelvu. ezek kozul az egyik a magyar. C.G.Junggal es kovetivel kapcsolatban, pontosan a tegedet erdeklo kerdesekre talalsz kulonfele irasokat....reszben Jung papatol. reszben nevesebb tanitvanyaitol.
Ami ott nincs...de ajanlanam "Az alkimiai konjukcio" c. Jung munkat.
Valoban: Jung eletmuve koronajanak ezt a konyvet tekintette es nem a professzori cime elereset.
1911- ben erdekes felveteseket alapozott meg, amikor az asztrologiaval kezdett foglalkozni....majd ez megkerulve sokat kutatta az alkimiat...es erdekes dolgokra akadt mind ket teruleten.
Szerintem ilyen gyűjtemény nincs. Ha végigolvasod Jung műveit, ott is láthatod milyen és mennyi utalás van számtalan olyan munkáira ami nem jelent meg magyarul. Hogy miért? Mert titok... Jung csak öregkorára merte bevállalni munkáinak kiadását, valamelyik könyvében beszámol arról hogy félt, így még öt munkatársa is segédkezett neki. Valószínű hogy csak azt adták ki amit még megengedtek.
Az alkímiáról és egyéb hermetikus tudományokról ezért is nagyon kevés a rendelkezésre álló könyv.
Régen jártam erre, de örömmel jelentem, hogy megleltem Pincola-Estés könyvét, sőt!...
Viszont most újabb kérdések:
1. az archetípusok érdekelnének, mégpedig konkrétumok, olyan könyvet szeretnék, amely nem monografikus jelleggű, hanem inkább gyűjtemény-szerű...tudom, hogy ilyen rengeteg van, de szeretném kikerülni a "melyik görög istennőre hasonlítasz?"-jellegű műveket, amelyek ugyan hivatkoznak Jungra...(de ki nem?:)
2. animusfigurák leírását keresem (akár esettanulmányok formájában), amely a fő típusok bemutatására törekszik
Tudom persze, hogy ez így nagyon dilettáns, de hálás lennék, ha valakinek beugrana egy, s más...Köszönöm!
ja...megnéztem, jó volt az előző nickjeim müködését kontrollálni...mit mondjak, egyetértek magammal.
és tényleg jó munka...
az igazolja amit kaptam érte kritikailag...khm.
(bár ki is volt ixix?)
Egy jungiánus analitikusnő könyvét keresem, melynek a címe valami olyasmi, hogy A farkasok után futó asszony. Rengeteg helyen keresgéltem, de nem lelem, ezért kérlek Benneteket, ha valami beugrik a dologról, vagy van ötletetek, hogy merre kereshetném még, írjatok. Előre is köszönöm!
Az más, ha szerencse akkor nem érdemes tovább beszélni róla. Ha objektivitásra törekvésként fogod fel, az úgy lehet helytálló.
A koanról illetve a zenről elsősorban D. T. Suzuki műveit ajánlanám. Asszem magyarul csak a Frommal közösen írt Zen buddhizmus és pszichoanalízis jelent meg. Ennél sokkal jobb a Bevezetés a zen buddhizmusba, angolul és németül (gondolom egyéb nyelveken is) biztos megtalálod. Továbbá nagyon jó még Herrigelnek a zenről és az íjászatról írt könyve, magyarul olvasható. A zen kialakulásában a kínai csan buddhizmus is szerepet játszott, arra pedig hatott a taoizmus is. Én is európai vagyok, már abból is látszik, hogy mennyi mindent össze tudok beszélni olyan dolgokról, amihez igazán nem is értek.
No igen...talán egyoldalúan kötöm a férfiakhoz ezt a fajta kakaskodást, de, tekintve, hogy magam is férfi vagyok, ez érzékenyebben érint. Ezt írod: nem kotelezo egyeterteni senkivel, de tiszteljuk a masikat annyira, hogy nem anyazunk, es megengedjuk neki, hogy maskepp gondolkozzon, mint mi.. Ezt elsősorban a ciszko (amida, mogorva1 etc.) nevű nicknek kellene megszívlelnie, aki itt is és más rovatokban is megdöbbentő erővel generálja a feszültséget és az agressziót. Ressentiment,ugye.
Hmmm... olvasgatom az utolso hozzaszolasokat, es elkepedve tapasztalom, hogy tenyleg szinte csak anyazas folyik. Szerintem hasznosabb lenne ugy hozzaallni a tobbiekhez, hogy legalabb probaljuk megerteni azt, amit leir, es ha nem ertjuk, akkor kerdezzunk ra. Nem kotelezo egyeterteni senkivel, de tiszteljuk a masikat annyira, hogy nem anyazunk, es megengedjuk neki, hogy maskepp gondolkozzon, mint mi.
Elciusszal reszben egyetertek, hogy ez is csak lealacsonyito hatalmi harc, bar ebben o is kiveszi a reszet szerintem, mikor ugy tesz, mintha ez csak a ferfiakra lenne jellemzo. Szerintem rengeteg fiatal mondhatja el magarol, hogy a kedves edesanyja zsarolja erzelmileg, es probal ezaltal uralkodni rajta, mero joszandekbol, mert nehezere esik az elengedes.
A hatalmi harcokat szerintem kar nemekhez sorolni: az emberekre jellemzo ez, es a helytelen onertekeles a forrasa.
Szerencse, hogy nem empirikus, magam sem ilyenben működöm. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne akarjunk némi (felismerten korlátozott) objektivitásra törekedni és kialakítani, illetve használni a tudomány ésszel azért belátható eszköztárát akár logikai, akár módszertani, vagy egyéb síkon.
Éppen a múltkor derült ki, hogy nem tudok a koanról és a zenről is csak Tandoritól, illetve a hatvanas-hetvenes évek amerikai irodalmából. Tudnál ehhez valami normális, lényegretörő összefoglalást ajánlani, ami mentes a ködteremtő hókuszpókuszoktól? (Nekem a Kelettel való ismerkedés tanulsága az volt, hogy beláttam, nem képzelhetem egyetemesnek magam...menthetetlenül európai vagyok. Bár a tao nagyon vonz...)
A mestereknek meg már rég rossz, ha rám vadásznak.:):):)
Ellenkező hatásokból jön létre az energia. Amikor a jobb láb előre lép, a bal hátul van és támaszt- amíg az egyik megfeszül, a másik terheletlen. Így tudunk járni. Így működik a testünk.
Nem hiszem, hogy muszáj lenne valamelyikőtök mellé állnom. A vitátokban nincs helye, nincs szerepe másnak.
Valóban nem kell egyeztetni, bár nem hiszem, hogy nem lehet. Nekem nagyon fontos a kételkedés, a lehetőségek megtapasztalása, hogy nem egy út van. Ha érdemi vita folyik, az sokat segít nemcsak nekem, de talán mindenki másnak is, aki ezt a topicot olvassa...
Rémesen mértéktartó szöveg lett ez, de magamra veszem annak ódiumát, hogy butuska békegalambnak, halvérű semlegesnek, középszerű középutasnak tűnök. Nevetséges lennék, ha nem mernék nevetségessé válni.:)
Ellenkező hatásokból jön létre az energia. Amikor a jobb láb előre lép, a bal hátul van és támaszt- amíg az egyik megfeszül, a másik terheletlen. Így tudunk járni. Így működik a testünk.
Nem hiszem, hogy muszáj lenne valamelyikőtök mellé állnom. A vitátokban nincs helye, nincs szerepe másnak. Valóban nem kell egyeztetni, bár nem hiszem, hogy nem lehet. Nekem nagyon fontos a kételkedés, a lehetőségek megtapasztalása, hogy nem egy út van. Ha érdemi vita folyik, az sokat segít nemcsak nekem, de talán mindenki másnak is, aki ezt a topicot olvassa...
Rémesen mértéktartó szöveg lett ez, de magamra veszem annak ódiumát, hogy butuska békegalambnak, halvérű semlegesnek, középszerű középutasnak tűnök. Nevetséges lennék, ha nem mernék nevetségessé válni.:)
Látod? Megintcsak az anyázáshoz jutottál el. Sokminden negatívat mondtak már nekem, igazat-hamisat, de azt, hogy buta lennék tőled hallom először. Tudod, senkit sem érdemes annál komolyabban venni, mint amennyire ő komolyan veszi magát. Nos én ezért nem tudlak komolyan venni.