A Népszabi TV-magazinjának az ismertetője a film tartalmáról:
"AZ ÓRÁK
Egy röpke nap óráiba sűrítve három nő megkapó története... 1923: Virginia Woolf, a tragikus sorsú írnónő elkezdi írni Dalloway asszony című regényét. 1951: Laura meglepetésbulit szervez, de kezébe akad a regény és belefeledkezik. 2001: Clarissa, a kiadótulajdonos szintén meglepetésünnepséget akar rendezni..."
Na, ezért nem figyelek én az Oscarra. Kösz, hogy emlékeztettél, de akkor megint el fogom felejteni ezt az egész bulit. A legritkább esetben adják olyannak, akit bármire is érdemesnek tartok. Nicole pont kivétel volt, persze.
Na, ezért nem figyelek én az Oscarra. Kösz, hogy emlékeztettél, de akkor megint el fogom felejteni ezt az egész bulit. A legritkább esetben adják olyannak, akit bármire is érdemesnek tartok.
Azt tudja valaki, hogy Julianne miért melléxereplő az Órákban Oscar-szempontból, ha Nicole fő? Hogy mind a ketten kaphassanak díjat egyszerre? Vagy Julianne megkapta végülis egyáltalán? Annyira irrelevánsnak találom az Oscart az utóbbi időben, úgy látszik, hogy már azt se tudom megjegyezni, hogy Julianne nyer-e.
Én a Magnoliában láttam először, előtte nem ia hallottam róla. Abban viszont nagyon megfogott. A Boogie Nights óta (azt később láttam) ő a kedvenc színésznőm...
Igen, ha jól tudom, mindkét film forgatása alatt terhes volt, a Távol a menyországtól-ban azért lehet is látni, h. a dereka már vastagodik. Az órákban pedig a saját pocija látszik, ott ugye szerepe szerint is terhes...
9 színészből (nők és férfiak egyaránt) ő az egyik, aki ugyanabban az évben két kategóriában is Oscar-jelölést kapott, idén a Távol... -ért a főszereplőnek, Az órák-ért a mellékszereplőnek járó Oscar-ra kapott jelölést. Nicole Kidman még hagyján, nade Cathrine Zeta-Jones...
Annyira rég nem jutott már eszembe az a film, hogy már egész elfelejtettem... ugye a Magnólia is azért tetszett nekem annyira, mert Julianne is benne volt? De pl. a Hannibált még az ő kedvéért se voltam hajlandó megnézni. És nem tudtam, hogy tényleg terhes volt a forgatáson.
'Julianne nem is ebből a világból való szerintem, teljesen kész voltam tőle'
zene füleimnek :-))) Évek óta ő a kedvenc színésznőm.
A film nekem is nagyon tetszett. Az, h. kísértetiesen hasonlított ez a film az Órák Laura Brown-részéhez, a színésznőn kívül is szinte törvényszerű volt, amennyiben egy film hitelesen akarja leírni az 50-es évek hamisan csillogó amerikai álom-féle családmodelljét... Érdekesség, h. a két szerepet Julianne egymás után filmezte, mindkét forgatás alatt terhes volt.
De elég kevés sikerre is számíthatna egy filmrendező, ha rá kéne írnia, hogy drága nézők, tessenek előbb elolvasni valami tök mást, anélkül teljességgel érthetetlen. :))
Én is láttam a Távol a mennyországtólt! Julianne nem is ebből a világból való szerintem, teljesen kész voltam tőle. Persze maga a film is elég jó, és kísértetiesen emlékeztet az egész az Óráknak a középső sztorijára, de attól még jó.
Én úgy értettem ezt a Mrs Dalloway-dolgot, hogy nem kell a könyvet elolvasni, hogy az Órákat bármilyen formában jobban értse az ember. Persze, abból vesz át csomó elemet, virágvásárlás, stb., de nekem ettől valahogy nem lett több az Órák. Nem voltak nagy homlokracsapások, miközben a Mrs Dallowayt olvastam, se amikor utána is megnéztem még egyszer a filmet.
Azért a néhány elemnél szerintem is többről van szó... Csak az elejét olvastam még a Mrs. Dalloway-nek, tehát az egész könyvről nem tudok nyilatkozni, de egyértelmű, h. az Órák nőalakjai mind így vagy úgy mind Mrs. Dalloway-ek. Azért is hagytam abba egy időre, mert kissé nyomasztó volt olvasni a könyvet, mint ahogy a filmet is az volt - az ember szembesül a saját nyomorúságaival...
A tegnapi film (Távol a menyországtól) miatt talán újra megnézem az Órákat is?
Nem nehéz. Inkább csak fura volt, hogy a kezemben van egy minden idők legkisebb méretű könyvecskéje, és egyáltalán nem képesek elfogyni belőle a hátralévő oldalak. :)
De nekem nagyon tetszett.
Hát, nem egy olvasmányos a Mrs Dalloway, az biztos, pedig gyönyörűszép részek vannak benne. Mindenesetre egyáltalán nem épül rá az Órák, szerintem, néhány elemet tényleg átvesz, de egyáltalán nem ad neki többlettartalmat, vagy hogy mondjam. Szóval (nekem) nem mond többet az Órák, mióta olvastam a Mrs Dalloway-t. Persze ettől még érdemes elolvasni.
Ja, big up for the missus! (most már ketten vagyunk - sőt, Mrs Dalloway-jel hárman :-) )
Én nem tudtam különbséget tenni a 3 színésznő között. Mindhárom nagyon jó volt!
és a Mrs. Dalloway hogy tetszett? Azt hallottam, nehéz olvasmány. Igaz ez?
Üdv nektek, örülök, hogy ilyen topicot is találtam. Majd végigolvasom. :))
Az Emmában is játszott Gwynneth Palthrow mellett, bűbájosan csúnyuska Henriette-et. :)) És tényleg nagyon jó!
A Mrs Dallowayt olvastam el először, csak azután néztem meg Az órákat, és csak azután olvastam a könyvet. A könyv egyáltalán nem tetszett, lehet, hogy a fordítása rossz, azt nem tudom megítélni. A film viszont nagyon tetszett! Mindhárom színésznő zseniális, és bár titokban egyfolytában annak drukkoltam, hogy a két másik sokkal jobb legyen, mint Kidman, be kellett vallanom magamnak, hogy Kidman kiemelkedő volt. (szigorúan szvsz.) :)
Na, elolvastam végre Az órákat, mit ne mondjak, a film sokkal jobban tetszett. Sokkal részletesebben, jobban ki vannak dolgozva a filmben a részletek, ami fura, mert általában a regény az, ami részletesebb.
Az egyetlen főszerep, amiben láttam, 10 éve volt a Muriel esküvőjében, amit annak ellenére zabáltam, hogy nem szeretem általában a vígjátékokat. Ezen kívül ő volt az anyuka a Hatodik érzékben, és ha jól emlékszem, feltűnik a Velvet Goldmine-ban is, de azt nem láttam. Több szerepe most nem jut eszembe, rá kéne keresni.
Közben én meg láttam harmadszor is. Szerintem egyébként nem csak Cunningham meleg, ha már itt tartunk, hanem Stephen Daldry is, a rendező. Mindenesetre Cunninghamtől az "Otthon a világ végén"-t ajánlom akkor inkább, mint könyv, nekem sokkal jobban tetszett az "Órák"-nál. Abból is film készül éppen, mellesleg, de persze én, a nagy sznob nem feledkezem meg annak hangsúlyozásáról, hogy én már akkor olvastam az "Otthon a világ végén"-t, amikor még az "Órák"-film se volt sehol.
Egy (többek között) színházkritikus ismerősöm is látta, és a múlt héten beszélgettem vele erről egy kicsit. Nagyon tetszett neki, főleg az 50es évekes harmad. És külön kiemelte Toni Colette-et, hogy milyen jó volt, pedig fogalma se volt róla, hogy ki az, se arról, hogy én meg imádom. (A szomszédasszonyról van szó, aki kórházba megy.) Szóval továbbra is: minden hatalmat Toni Colette-nek!!!
Helló Mrs. Tremond!
Számomra megvilágosodott kicsit a leszbikus vonal a filmben (bár nekem eddig sem volt gondom vele). Tegnap volt az MTV1-en a Bestsellerben riport Cunningham-mel, és bevallotta, hogy meleg, és hogy érdeklik az ilyen típusú emberi kapcsolatok (is), azért írta bele a könyvébe.
Érdekes volt a riport, de hogy nem próbálkozom meg még egyszer az olvasásával, az biztos, max. angolul. (hátha úgy olvasmányosabb)
Írj többet, én legalábbis olvasom! Éppen az Órák harmadszori megtekintését tervezem, mert el akarok rá vinni valakit.
A leszbikus csókokból viszont ezen a hétvégén nagyon elegem lett, eléggé az volt az érzésem, hogy az Órákba is "csak úgy" rakták bele, kb. annyit mond el szvsz, mint amennyit Madonna és Britney csókja a Video Music Awardson.
Nekem a kedvenc sorom a filmből az, hogy "knowing life for what it is" - ez a legfontosabb.
Múlt héten láttam Az Órákat, és valahogy máshogy néztem, mint egyébként szoktam filmeket. Egy hozzám közel álló rokonom nagyon beteg volt, tudtuk, hogy nincs hátra sok neki, ennek tükrében fantasztikus mélységeket tárt fel a film. (Főleg az a mondat, amit V.W. mond: azért öli meg a hősét a könyvében, hogy a többiek megtanulják értékelni az életet. Valahogy így volt, úgy ért ez a mondat, mintha hasbavágtak volna).
A könyvet sajnos nem olvastam, megkaptam karácsonyra, aztán elkezdtem olvasni, de a vége az lett, hogy kiolvasás nélkül eladtam egy antikváriumnak. Kb. ennyire ragadott meg. Angolul asszem el fogom olvasni, főleg ha így mondjátok, hogy milyen rossz a magyar fordítás.
Csak megvenni nem akarom (no lové), szerintetek megvan valahol könyvtárban (angolul!) ?
Én nem igazán tartom leszbikus-szálnak azt a csókot. Nagyon érdekesen volt ez megcsinálva, a barátommal sokat beszélgettünk utána erről (ő is fiú - evidens - mégis nagyon tetszett neki. Hülyeség hogy női film szerintem)
Szóval (kielemzem, bár utálok elemezni, de kiváncsi lennék a reagálásokra): Julian Moore-nál a csók amolyan rejtett leszbikusságra utalhat (talán ezért sem találja a helyét otthon a férje mellett). V.W. ugyebár enyhén szólva ideggyenge, nála ezt mutathatta a csók.
A végén meg Meryl Streep-nél amolyan "kitartok melletted" csók a barátnőjével.
Mivel nem olvastam a könyvet, ezt vontam le belőle. Lehet, hogy hülyeség, nemtom.
Amúgy még gimis koromban sokat olvastam Virginia Woolftól (az Orlandó film hatására), de bevallom: szinte semmi nem maradt meg. Egyedül a Saját szoba című esszégyűjteményre emlékszem, ahol a nőkről ír. Arra emlékszem, nagyon tetszett. Sajnos sehol nem találom, se könyvtárban, se antikváriumban, pedig újra elolvasnám. Azért a Mrs. Dalloway-jal megpróbálkozom majd. Ja, és olvastam a nem olyan rég megjelent: Egy jó házból való úrilány-t, V.W. önéletrajzi írásait is.
Na, többet nem írok, mert úgyse biztos, hogy végigolvassa bárki is.
amikor lasssssan az orlandó vége felé közeledtem mindinkább erőt vett rajtam az a felháborító felismerés hogy a világnak egyszersmindenkorra vége van. csak félelmet és fájdalmat éreztem. nemtudom a miss dalloway létezik egyáltalán magyar fordításban, majd írjátok ide, ha. nekem az orlandónál sokat segített néhány életrajzi adat, de minden nélkül (ahogyan belekezdtem) is nagyon izgalmas és érzékeny könyv (ez talán képzavar de nemtom máshogyan kifejezni most) és az órák helyenként vhogyan képesek voltak ezt hitelesen visszaadni. talán ez a film legnagyobb erénye.
a philip glass cd-t nem tudtam elsőre végighallgatni és nem azért mert rossz. persze sztem mégisa dracula marad legjobb..bárhogyan lesz is.
az órákat egyébként szakítás utáni első mozizásunk volt egy barátsággá szelídült kapcsolatommal és nagyon fontos közös élménnyé vált.