Megjelent az Afterlight, már láttam a Tescoban 8000 pénzért. Az Aftershock ára meg nem akar mozdulni, még mindig 4000. De mindegy egyelőre ráérek, úgysincs időm játszani, pedig még csak egy gyermekem van. :-) Lehet, hogy tíz-tizenöt év múlva visszatérek a témára. :-)
Rendületlenül csökken az Aftershock ára. Valamelyik nap láttam a Tescoban, már csak 4000 Ft volt az ára. Várok még egy kicsit, aztán 3000-ért talán már megveszem. Bár attól is függ, hogy hogy állok majd idővel, mert már lassan egy éve, hogy nincs időm játszogatni.
Kinek a pap, kinek a papné! Én Riff Raffal értek egyet! Kétezret megér a hibáival együtt. Pedig télleg van bőven. :) Jobbára szerinem is azok, amiket már kifejtett. Én végigjátszottam, de nem vészesebb, mint az 1. "Szerintem". :) Abban viszont egyetértek veled Mr Fusion hogy "(psi helmettel ne foglalkozz, nem ér semmit)" Sajnos én is ezt a következtetést vontam le. Annyi a taktika, h. amint átállítottak egy manuskát, azonnal le kell ölni azt a Retikült, aki átállította. Ha elég gyors vagy, akkor nagy eséllyel életben marad minden embered. (Persze nagyon sok elsősegély csomagot kell vinni!!!) Ha nincs, akkor valószínűleg mészárlásba fog átmenni a játék, és visszatöltésbe persze! :)
Én sajnos mindig elfelejtettem fejleszteni az embereimet, hogy ne tudják olyan könnyen átvenni fölöttük az irányítást, és így nagyon nehéz és unalmas lett egy idő után a harc, mert egyik körben begázol az emberem, másikban meg már az alien-ek irányítják. Különben az egyik legjobb játék, mert egy héten keresztül mondhatni éjjel-nappalra odaszegezett a gép elé. :)
Szerintem viszont nem olyan rossz játék az Aftermath, a 2000 Ft-ot legalábbis nem sajnálom érte. Kétségtelen, hogy bizonyos visszaesést is jelent az eredetiekhez képest, nincs például említésre méltó bázismenedzselés, a bevetéseknél nem lehet épületekbe bemenni, meg még biztos lehetne felsorolni néhány dolgot, de például a bevetéseknél nekem jobban tetszik ez a kvázi valós idejű játék, mint a régi körönkénti fordulós. Fegyverből is sokféle van, és bár valószínű, hogy hozzám hasonlóan mások is csak párfélét használnak közülük, de így legalább mindenki találhat az ízlésének megfelelőt.
Egy apró gyengesége a magyar változatnak a fordítás minősége. Láthatóan a túlnyomó része fordítóprogrammal készült, ordító hibákkal és magyartalanságokkal van tele, de a lényeget ez nem zavarja.
A közelében sincs az eredeti UFO sorozatnak, itt aztán tényleg rengeteget kell visszatöltögetni, mert legkönnyebb fokozaton is eszetlenül nehéz, és az első pár óra játék után, mikor már kb. láttál mindent, amit nyújtani tud, borzasztóan unalmassá válik, annyira, hogy én nem is bírtam végigjátszani.
Igazság szerint az eredeti UFO 1-2-ben szerintem egy idő után éppen hogy nem nagyon kellett már "savecheat"-elni, megfelelően összeszedett technikával, meg jó emberekkel rutinból lehetett nyomni a küldetéseket. UFO 1-et én mindig superhuman-ban nyomtam, és még úgy is könnyű volt, TFTD már neccesebb, a 2-3 szintes bázistámadásoknál azért kellett gályázni egy-egy sort, mikor az egész tele volt tentaculatokkal támogatott über-rakétavetős tasoth-okkal, de én a TFTD-t nem is szerettem annyira. De ott már csak a hangulat miatt is érdemes volt kimenni a küldetésekre, mert szórakoztatóak voltak, jobbára.
Aftermath-ban hangulat nulla, viszont rengeteg a bosszankodás, anyázás, és újratöltögetés, így aztán én egy idő után már csak akkor mentem küldetésre, mikor muszáj volt, ugyanis hiába erősödnek az embereid, az idegenek legalább 2x olyan ütemben durvulnak, szóval nem igazán érezni, hogy bármire is jutnál a fejlesztéssel. Az meg hogy "mentünk, lövünk, nem talált, visszatöltünk" 3 órán keresztül egy-egy küldetésen, minden, csak nem szórakoztató. Másképp meg nem igazán találtam játszhatónak, mert bázistámadásnál könnyen előfordult, hogy visszatöltés nélkül az első 2 körben elvesztettem az összes emberemet, még akkor is, mikor már az elérhető legjobb páncélzattal meg felszereléssel voltak ellátva.
Jó hogy körülnéztem és megtaláltam ezt a topicot. Én is nagy UFO-s voltam régen. Az egyik legjobb játéknak vélem, csak az 1-2-vel az volt a baj, hogy közepes nehézségen is rengeteget kellett tölteni míg egy területen végigjutott az ember. Sőt minden harc sokáig elhúzódott. De mindenképpen megpróbálom megszerezni ezt a játékot, mert bizonyára jó.
Ugye nem gondoltad komolyan, h. 8000 pénzért megveszek egy progit?! Én is 2000-ért vettem az Aftermath-et, és miután végignyomtam, utánanéztem a következő résznek. DC-n + is találtam. Csak hát nem sikerül installálni. :(
Nekem nincs még meg, most még drága, 8000 Ft-ért láttam mindenütt. Az Aftermath-t is csak néhány hónapja vettem meg, amikor már 2000 Ft-ért adták a magyarított változatot az összes javítással együtt. Elõtte valami warezoldalról letöltött változattal játszogattam.
És ilyenkor mi van egyébként, ha nem akar elindulni a program? Lehet valamiféle garanciát érvényesíteni?
Sziasztok! De +van, csak nem tudom telepíteni! :( Ha a telepítésre kattintok akkor egy pillanatra bevillan egy fekete (DOS-os) ablak és ennyi. Vinyóró,l DVD-ről ugyanez a helyzet, valaki segítsen ki légyszi!
A TESCOban mostanában 9990 pénz az alapkiadás DVD-tokban, és 2990 a dobozos Collectors Edition, übercool pólóval meg poszterekkel :) Ma vettem egyet, honosított, így hol érdemes patchet keresnem hozzá? Vagy megy az eredeti javításokkal is ?
Köszönöm mindenkinek a tippeket.
Amúgy kik azok a retikülök?
A takönyköpő a slimethrower, de a plecton is szép darab, eddig ez a legdurvább amivel találkoztam. De most már viszek ellene rakétát, azt nem nagyon szereti. Angolul akartam jáccani, de amit a dc++ról letöltöttem azt angol 1.2 és 1.3 peccsekkel peccseltem, erre mégis magyar. Most már valahogy kibírom.
De hogy én ezt még mindig nem jáccottam végig... :)))
Sajnos egy idő után nagyon unalmassá válik, a transzgenyákat nehézség nélkül le lehet nyomni (a deathbellows tud max kellemetlen perceket okozni), a retikülös akciók előtt meg be kell nyomni egy fél marék nyugtatót, meg felkészülni 3-4 óra visszatöltögetésre (főleg idegen bázis támadás vagy saját bázis védelem esetén).
Első nekifutásra érdemes feltenni az 1.3-as patchet, utána már nem lesz (majd később) annyira idegesítően durva, amit a retikülök művelnek.
Az embereid csak akkor támadnak, ha megkapták, és elfogadták rá a parancsot. Így ha nem látható célt jelölsz ki, nem fogja megjegyezni, hogy "figyejjé' arra erősen, és ha majd meglátod, akkor kezdd el lőni". Ha nem végrehajtható parancsot kap, nem foglalkozik vele.
Robbanófegyvernél (rakéta- és gránátvetők, gránátok) lehet esetleg érdemes kényszeríteni a támadást a jobb oldalt levő Attack gombbal, akkor oda lő, ahova mondod, akár van ott valaki, akár nincs. Így lehet fedezékben levő célpont mellett robbantani, hadd kapjon belőle.
Kezdetben (mint ahogy az UFO 1-2-ben is volt), az emberek kb 1 küldetésig tartanak, örülhetsz, ha 1-2 visszajön, szóval fogyóeszköz, nem érdemes válogatni, aki él és mozog, mehet ki, úgyse éli túl. Nekem volt olyan, hogy sorban el kellett passzolnom a küldetéseket, mert 2-3 emberem maradt összesen, és nem jött utánpótlás egy hónapig. Majd ha már lesz valami használhatób páncél, akkor lehet elkezdeni taktikázni az emberekkel, képezni őket, a gyengébbekkel meg nem foglalkozni.
Ha takonyköpő alatt a Plectont érted, akkor a megoldás: futááááás! Csak akkor veszélyes, ha "befog" egy álló célpontot, akkor a tűzgyorsasága miatt semmi idő alatt szétszedi. Szaladgálni kell körülötte, egy lövés időre megállni, aztán újra hajrá. Akkor csak forgolódik, és jobbára mellélő.
Nagyon lényeges dolog a fedezékhasználat, ha a katona valami mögött áll (vagy még inkább térdel), akkor is tud támadni, kihajol, lő, visszabújik, de ilyenkor csak akkor lehet jóül eltalálni, amikor éppen lő. Ez nagyon sokat jelenthet.
Ha az emberek futnak, akkor kevésbé veszik észre az ellenfeleket, ha nem akarod, hogy meglepjenek, akkor mindig váltva haladj (pár ember fedezékben áll és figyel, a többiek futnak a következő fedezék felé), szűk helyen (épületben) pedig ne fuss egyáltalán (hacsak nem gyorsan kell célba érni az erősítésnek).
A felszerelés lecseréléséhez idő kell, nem azonnal történik meg. Ha jobban megnézed, a katona képénél levő ikon átvált egy kis táskára, jelezve, hogy a fickó pakol. A karakteranimáción pedig látod, ahogy a letérdel, berakja a fegyvert a hátizsákba, előkotorja a medkitet, feláll, és csak ez után vált vissza a kis ikon "pillanat állj" jelre, jelezve, hogy elkészült a cserével.
Ugyanez mindenre igaz, gyógyítás, fegyver újratöltés, gránát dobás, cucc felvétel a földről, stb, mindenhez idő kell, ezeket a késleltetéseket be kell kalkulálni a kiadott parancsoknál.
Még pár dolog.
Érdemes mindenkinek (aki elbírja) adni egy alternatív fegyvert, shotgunt, gránátvetőt, RPG-t, melyik mivel bánik a legjobban, így probléma esetén hozott anyagból menet közben át lehet szerelni más taktikára a csapatot. Ezekhez külön tár nem feltétlenül kell, annyi lőszer elég, ami a fegyverben van.
Előszeretettel javasolják a gránátot is, amit én személy szerint nem értek, mivel jó, ha 2-3 lépésre magad elé tudod dobni, és még el is kell futni onnan. Egy esetben jó, fedezékben levő ellefélnél a fedezék mellé (vagy folyosósarok mögé) dobva a lökéshullmából a célpont is kapni fog.
A páncéloknál érdemes áttanulmányozni, mi milyen sebzés ellen véd. Általános szabályként retikülök ellen lövedékes fegyverrel kell menni, az ellen egyik pajzsuk sem túl igazi, de plazma/lézer ellen mind jól véd. Transzgenyákra lehet lézerrel is, azok legtöbbje elég gyenge, csak a morelmanek egyre durvább fegyverekkel jönnek majd.
A földi fejlesztésű lézereket el lehet felejteni, az idegen cuccok sokkal jobbak, és bőven van/lesz tár hozzájuk (nekem olyan 400-500 darab van kb) a plazmafegyverek már elmennek, de csak ha nagy tárat gyártasz hozzá, a normál tárral 5 lövés a karabély pl (de sebzés és lőtáv korrekt).
Lövedékes fegyverből elég korrekt a Scorpion, a P90 (közelről, sorozatlövéssel verhetetlenek, hirtelen halál), esetleg az MP7PDW (vagy hogy hívják, kb a legjobb handgun, csak nekem alig volt lőszerem hozzá), az FN karabélyok, Neostead (igen durva sebzés, jó lőszerkapacitás), Steyr AUG, sniper puskák közül mindegyik (a lőtáv és sebzés jó, de nagyon lassúak), RPG, Super Striker, (esetleg M79, az könnyebb), a lángszóró viszont nagyon gázos, akárhányszor próbáltam, az emberem magát gyújtotta fel vele legelőször, a célpont meg sértetlenül (és biztosan harsányan röhögve) elsétált.
Páncélból ami felfér (psi helmettel ne foglalkozz, nem ér semmit), az emberekkel érdemes erőre és gyorsaságra gyúrni, mert a heavy armorhoz lehet majd durva nehézfegyvereket kapcsolni (kézi gatling, telepíthető nehézgéppuska, telepíthető rakétavető, railgun, hatalmas sebzésekkel mindegyik), de iszonyat nehezek, alig tud velük mozogni a katona ha nem elég erős és gyors.
Medkitet én szoktam mindenkinek adni, mivel saját magát is tudja gyógyítani, és ha sebesült van, nem kell megvárni, míg az egyetlen medkites odaér a map másik végéből.
Speciális küldetéseknél (Area 51, pl) ne állj le harcolni, mert kinyírnak. Rohanás a célponthoz (bejárat a következő szintre, vagy megszerzendő tárgy) a legjobb fedezéket nyújtó útvonalon, aki az utadba áll, lelőni, a többiek elől elszaladni. És még így is húzós lesz.
ezt inkább a magyarítóktól kellene megkérdezni (amúgy ha angolul játszod nincs vele gond)
*Miért nincsenek csapatformációk, mint pl Age of empiresben?
*Sőt, az még jobb lenne, hogy ha vmit a kezébe adok, akkor ami ott volt, az bekerül a hátizsákba. Sokkal kényelmesebb lenne.
ezekkel meg a fejlesztőket kéne bombázni, de ne ugy kezdd, hogy most töltötted le a dc++-ról (hátha összedobnak a kedvedért egy uj patch-et)
...Az időpillanatot ugy érdemes használni, hogy automatára beéállítani spotted esetén...igy rögtön lövetheted, ha látja...
...használj gránátokat + rakétákat is sűrűn...
...meg minél jobb páncélt (nem minden szituban az alien technológia a legjobb)...
...meg legyen egy szanitéc a csapatban, aki csak gyógyít...
Majd ha jön egy pályán 10-15 rakétás retikül, az lesz az igazi móka!!!
Emberek mindenre specializálódhatnak, de semmi értelme, mert az utolsó pár spec képzés nem ad semmi xtrát - ugyanis vannak szép számmal átfedések.
Nem kell elsietni ezeket a 'nevesített' küldetéseket. Akár évekig is kihagyhatod.. de 1es cuccok csak az ott megszerezhető adatok alapján kutathatók ki.
És.. előbb fejlessz, aztán gyárt.
Amit küldetés előtt beállítasz a leltárban, az lesz az 'alap' elrendezés. Küldetés után a gép megpróbálja készletből pótolni az elhasznált cuccot meg visszarendezi az eredeti felszerelést - ha van elég cucc persze.
A többivel meg kell tanulni 1üt élni.
Ja.. vannak mesterlövész puskák. Azokkal kilóméterekről lehet lődözni.
Épületekben pedig nem árt gyorsnak lenni, hogy te lőjj előbb, ha egy forduló után ellenségbe ütköznél. Itt a brutális shotgun jellegű cuccok a nyerők - de legyen a felénél továbbra is mesterlövész cucc.
Sniper fegyvereket később kezded találni az újonnan elfoglalt bázisokon.
Most töltöttem le dc++ról a progit, és még az elején tartok. (Warcraft 3-at is csak most jáccottam végig, nem sietem el.:)
Az UFO 1-2-vel sokat jáccottam, főleg az elsővel, de mindig olyan rettenetesen bugos változataim voltak, hogy a hajamat téptem. Először is tud vki vmilyen linket adni, ahonnan olyan ufo 1-2-t lehet letölteni, hogy:
- xp alatt fut
- nem fagy le, lép ki 10 percenként
- normálisan fejlődnek az emberek (pl nekem volt olyan, hogy kb soha senki nem kapott előléptetést, vagy 200 fölé nőtt a TU meg energia, aztán még tovább, és újraindult 1-ről...)
Előre is millió köszönet, ha vki segíteni tud. Akkor most rátérnék az aftermathra.
Nagyon az elején vagyok még. Van mindenfajta bázisból 2.
Kérdések:
Hol lehet gyártást beállítani? Vagy fejleszteni kell még, és csak utána lehet?
Megjelent az area 51. Számít vmit, ha még nem megyek oda, hanem az emberkéimmel csatázgatok, hogy izmosodjanak?
Egy ember hány kiképzésen vehet részt? Kétféle specializációja lehet, vagy mennyi? Van ezeknek fokozata, vagy akit katonának képzek ki pl, az nem lehet később még katonább?
Néhány idegesítő dolog:
Megjelenik a sarkon pl egy olyan robbanó izé, idő stop, de még csak 1-2 ember látja. Mindenkit kijelölök tüzelésre, de a csapat fele rinyál, hogy nem látja. Aztán ha közeledik, MI A FRANCÉRT NEM KEZDIK EL LŐNI A TÖBBIEK???
Miért olyan szörnyű a magyarítása?
Mit lehet a "takonyköpők" ellen csinálni? Mert most csak az van, hogy szembeállok vele az osztaggal, és sorozom, közben meg lő vissza. Egyáltalán, hogy lehet egy erős ellenfelet úgy leszedni a kezdeti fegyverekkel (hogy később mi lesz, nem tudom), hogy én ne nagyon sérüljek. Mert így csak adok-kapok az egész.
Miért nincsenek csapatformációk, mint pl Age of empiresben? Nem túl egészséges tömegben mászkálni.
Egy emberem kezébe pl puska van. A hátizsákból átteszek pl egy medikitet a kezébe, és mikor elindítom a játékot, megint a puska kerül a kezébe. Visszamegyek az inventoryba, és ott e kezébe azért a medikit van, de megint a kezébe kell adni. Vagy vmi ilyesmi, de ez nagyon idegesít. Sőt, az még jobb lenne, hogy ha vmit a kezébe adok, akkor ami ott volt, az bekerül a hátizsákba. Sokkal kényelmesebb lenne.
UFO remake van annyi, mint a tenger, és legalább 3-4 komolyabb project fut, amikre érdemes is odafigyelni. Ez az egyik.
Én még nem próbáltam, de sor fog kerülni rá. :)
UFO fan-ok! Hallottatok mar az uj UFO reszrol?
UFO: Alien Invasion
En epp a minap toltottem le a demojat, hogy kiprobaljam. 3 palyat tudtam jatszani, de eddig tetszik! Ugy latom szebb a grafika mint az aftermathban, nem tol olyan kib. sokat mire betolti a palyat, es maga a feeling sem rossz!
Szerintem probaljatok ki ti is!
Haliho!
Már elég régóta játszok a játékkal, de egy kicsit meguntam. Találtam cheateket de van vele gy kis gondom. a config.cfg fájlba kell beírni ezt: KEY "cheats" BOOL TRUE
DE NINCS config.cfg
mit csináljak?
Hilfe! Hilfe!
Hi! Amint mondtatok ,hogy videokartya egybol eszembejutott, hogy regebben a beallitasoknal a a optimalis teljesitmeny-t allitottam be, ezt most visszallitottam a kozepere, hogy minoseg is legyen.
Biztos, hogy vid.kártya beállítás baja van, a supergamez forum (bocsi) elején adtak is rá ötletet (nekem nics kedvem végigtúrni az infóért)
Talán vmi élsimításos vmi.