Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

logoutx Creative Commons License 2003.04.28 0 0 33
Agresszív Suzukis:)
http://langlovagok.hu/kepek2003/ftp/030425_pavaopel.shtml
lakos Creative Commons License 2003.03.25 0 0 32
Ahol leginkább jogelméleti értekezések és viták zajlanak... :)
Előzmény: Alfred (31)
Alfred Creative Commons License 2003.03.24 0 0 31
"Ezt a topicot azzal a cellal nyitom, hogy mindenki ideirhasson egy vele megtortent tortenetet amiben arrol van szo, hogy mennyire elfajult az agresszivitas manapsag az utakon. "

Csabikám, erre van az Autós szégyentáblatopic!

Előzmény: Humoro (-)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.24 0 0 30
Igen, de akkor nem csak én vagyok a szabálytalan.
Ugyanis az, aki engem kezdett el előzni, nem rendelkezett az előzéshez szükséges plusz sebességgel.
Ha pedig lassítanom kell miatta, az zavarásnak minősül. Nem?
Előzmény: sbojan (14)
logoutx Creative Commons License 2003.03.24 0 0 29
Az utakon béke van, mindenki ésszel vezet, mindenki megértő, az anyák se csuklanak...
Előzmény: Humoro (28)
Humoro Creative Commons License 2003.03.24 0 0 28
Na, mi van? Kicsit kihalt ez a topic. Az elejen eleg jo hozzaszolasokat hallottunk, most meg semmmi. Mi van emberek?
a forest mighty black Creative Commons License 2003.03.18 0 0 27
en ketszer koccantam eletemben, mindketszer nemetorszagban, mind a ketten kiszalltunk a kocsibol, es megallapitottuk, hogy hat hm, ez van, varjuk meg a zsarukat. semmi anyazas vagy ilyesmi. lehet ezt kulturaltan is.
Előzmény: balage33TD (18)
Humoro Creative Commons License 2003.03.17 0 0 26
Ilyen autopalyas kalandjaim nekem is voltak. En nem tudom ti, hogy vagytok vele de en szeretem "nevelni" az olyan szar arcokat akik szarzonak mindenkivel. Mondjuk lehet egyszer igy megszivom...

A szitu a kovetkezo: Tavaly mentem Pest fele az M7-sen. Epp a szukitett szakaszon voltam ahol ugye sebessegkorlatozas volt (nem emlekszem pontosan mennyi volt. Talan 80-an?). Szoval a belso savban mentem es mogottem csak messzire (kb. 150 m-re) voltak autok. Egyszer csak latom, hogy mogottem valami husfaszu nagyon villog egy autosra. Jo, vegul aztan levillantotta a hulye fejevel, es utana nyomta volna neki. Igen, am de en az ilyen szar arcokat nem igazan szeretem akik a szukitett reszen igy eloadjak magukat, es veszelyeztetik masok testi epseget. Eppen ezert mielott megelozott volna kivagtam a kulso savba es lelassitottam 90-re. Vegul aztan a belsoben kielozott, de nagyon anyazott az tuti. Na, mindegy, ennyi a tortenet.

Lehet, hogy mondjuk en is szar arc voltam, mert ki tudja miert sietett a baromja. Mostmar mindegy...

Előzmény: AstraF16v (17)
Riff-Raff Creative Commons License 2003.03.17 0 0 25
Az alábbi esetnek csak szemtanúja voltam pénteken, Székesfehérvár és Seregélyes között. Megyek az úton, valamivel lemaradva mögöttem egy Ford Transit, mögötte pedig egy Mercedes Actros nyerges tartálykocsi. Utolérek egy 30-cal döcögő traktort, szembe senki, megelőzöm. Közben a tükörben látom, hogy az Actros kivág, elkezdi előzni a Transitot, már vártam is, hogy ebből gond lesz, majdnem lett is, mert két pillanattal később a Transit is utolérte a traktort, és a jelek szerint a tükröt se nagyon figyelte, arra meg nem számított, hogy a nyerges pont ott kezd az előzésbe, majdnem nekiment az Actrosnak. Gondolom, volt nagy anyázás. Persze jogilag a Transit vezetője lett volna a hibás, mert nem nézett a tükörbe, de nem igazán fér a fejembe, hogy a T. kamionos mi a túróért nem képes megvárni, hogy a Transit is megelőzze a traktort? Illetve még megérteném, ha a Transit 60-nal döcögött volna, de valahol 80-90 között haladt (mint én). Ráadásul a tartálykocsi nem is volt üres, virított rajta a sárga tábla, ha rajtam múlna, a legkevesebb az lenne, hogy ugrik a sofőr ADR-engedélye, és irány a szigorított PÁV.
Sunny GTI-R Creative Commons License 2003.03.17 0 0 24
Hali

Sajna van ilyen:( Egyszer nekem is volt egy problémás szitum, de az arányok fordítva voltak rosszabbul is járhattam volna, de a kocsinak nem lett baja és a sokéves streetfighter:) tapasztalatomnak köszönhetően nem lilultam be! Úgyhogy én megúsztam egy tanulsággal: ha más kocsiba ülök át viszem magammal a gázspray-t (tök legális és csak sír tőle az ember)

ByE!

Előzmény: sbojan (21)
lakos Creative Commons License 2003.03.17 0 0 23
"Gondoljatok bele, vajon miert lesz sok normalis emberbol egy bunko paraszt ha autot vezet? "

Ha valaki bunkó paraszt akkor amikor autót vezet, nagyjából ugyanakkora bunkó paraszt az élet más területein is, csak legfeljeb nem látszik annyira, elsőre annak. Ha valaki öltönyben- nyakkendőben, udvarisan bemutatkozik és nem lóg ki a kapanyél a szájából, a franc se gondolja, hogy miután beül a kocsiba egy dühöngő állatá változik. Pedig mennyi ilyen van. És bizony ha éles helyzetbe kerül, bárhol máshol, magánéleti, munkahelyi, üzleti szituációban, valszeg kőkeményen gyökér módon fog viselkedni.

Előzmény: avantage (7)
sbojan Creative Commons License 2003.03.17 0 0 22
"...A vadi új Ibiza bal ajtaját a pasi kivágta..."

Természetesen az utasoldalon a jobb oldali ajtót vágta ki az ipse.

Előzmény: sbojan (21)
sbojan Creative Commons License 2003.03.17 0 0 21
Akkor mondom a következőt!

Budapest, Dózsa György út, délutáni csúcsforgalom. Az Öcsém vezet, alig fél éves Clio II TechRun, a középső sávban. A belső sáv nemsoká valami útfelbontás miatt le lesz zárva, ezért az Öcsém kezd lassítani, hogy a belsőben kissé előtte menő be tudjon elé sorolni. A belsőben kiisé lemaradva egy - rendszám alapján - egy-két hetes tűzpiros Ibiza, nőci vezeti, melette a pasija pöffeszt. Az Ibiza első lámpája cirka a Clio B oszlopával volt egyvonalban, amikor a nőci elkezdte ráhúzni a kormányt a Cliora. Öcsém nem dudál, csak duddant! egyet, hogy hohó, nem lesz ez így jó. Nőci teátrális mozdulattal visszakapja a kormányt és beint az Öcsémnek. Nos, már talán el is felejtődött volna a dolog, ha az útlezárás - ami igen rövid volt, csak egy pár méter - után következő piros lámpánál újra a Clio mellé nem gördül az Ibiza, szintén a belső sávban, de ekkor már teljesen egyvonalban állva meg vele. S ekkor mi történt? A vadi új Ibiza bal ajtaját a pasi kivágta de úgy, hogy hatalmasat csattant a Clio ajtaján. Öcsém erre gyorsan kiugrott, hogy megnézze, nem sérült-e meg az ajtó, de amint kilépett, az időközben már kikecmergő pasitól kapott két akkora büdös pofont, hogy egy hétre belilult tőle a képe, ráadásul fel is horzsolődott az arca, szóval valami (boxer, pecsétgyűrű?) lehetett a pasi ujjain, ujjai között. Az Öcsém bár baromira meglepődött, ilyet még nem élt át, de gyorsan felmérte a szitut: a pasi vagy húsz évvel öregebb, ugyanennyi centivel alacsonyabb is volt, Öcsikém meg éppen valami testerősítő tornára jár, így fogta, és megelőzendő a harmadik és további pofonokat szó szerint orrbabaszta a fickót, akinek abban a pillanatban el kezdett ömleni a vér az orrából. No, erre a nőci el kezdett ordibálni az Ibiza kormánya mögül, hogy gyere Géza (vagy kicsoda), nem látod, hogy ez egy őrült! Már mint az Öcsém! S már nyomta is a gázt, Géza alig tudott beugrani a nyitott ajtóval elhajtó Ibizába. Az egész tartott vagy 5-10 másodpercig. Otthon kárfelmérés: kb. 12 centi hosszú, két-három centi széles és vagy fél centi mély, ovális horpadás a kilincs alatt, plusz egész éjjel jég alatt tartott pofa, aminek a színe még egy hétig Kokó képéhez hasonlított (amikor kiütötték.)
Rendszámra sajna a kutya sem emlékszik.

logoutx Creative Commons License 2003.03.16 0 0 20
Az idézet persze nem tőled van
Előzmény: logoutx (19)
logoutx Creative Commons License 2003.03.16 0 0 19
"130 Dinamikus és biztonságos" :))

Én is ezt vallom!

Előzmény: Törölt nick (13)
balage33TD Creative Commons License 2003.03.16 0 0 18
A legnagyobb gáz az ilyen kiugrálos bugris köcsögökkel, hogy egy ilyen eset után az ember hazamegy és ezen agyal ideig-óráig.A buzeráns meg hazamegy és meg van győzödve róla, hogy a Csúmi és mindenkinek meséli, hogy mekkora király.
Mo.-n a mentalitások sokszínűsége miatt van ekkor káosz.
Tőlünk délebbre legalább mindenki ilyen pattogós, északabbra meg nagyítóval sem találsz ilyen tahót.
Csak nálunk van gáz... De nem csak ebben.
AstraF16v Creative Commons License 2003.03.16 0 0 17
Engem az autópályás kalandok idegesítenek. Sok "pilóta" van, aki évente egyszer-kétszer autópályázik, de akkor mindenképpen meg kell mutatnia, hogy mit tud a ködfény és a reflektor együttes ereje. Én konstans 150-nel megyek (nem, nem vagyok papi, csak igyekszem leszorítani a fogyasztást, mert 3000km-t megyek havonta), így csak néha szoktam előzni.

A kedvencem az az állapot, amikor előznék valamit, de elöttem figyelnek a belső sávban 130-al. Ilyenkor mindig előkerül valami köcsög és elkezd tolni, indexel, villogni, mutogatni, összeségében veszélyeztetni és kényszeríteni. Elönti a szar az agyamat és miután elhúztak előlem, lerántom a vasat a jobb sávba és padló. Ha szerencséje (és kellő ereje) van a delikvensnek, akkor meg tud előzni, én meg békénhagyom (nem kezdek el villogni a seggében). Ha valami gyenge pohártartóban ül, akkor addig játszuk ezt a játékot, amíg meg nem unom. :))

Pitecus Creative Commons License 2003.03.16 0 0 16
2x annyi lóereje van nekem

Korrigálok:
legalább 2x annyi lóereje van, mint nekem
:o)

Előzmény: Pitecus (15)
Pitecus Creative Commons License 2003.03.16 0 0 15
Azt én is utálom, hogy kijön előzni a trükköske a 4-esen vagy 51-esen és ha el nem veszem a lábamat a gázról - neadj isten fékeznem kell miatta - soha a büdös életbe vissza nem tudna jönni elém. Veszélyezteti a testi épségemet, mert veszélyhelyzetbe sodor.
Amikor én tanultam vezetni (1988 dec-1989. április) az oktatóm mondta, hogy legalább "húszköztének" kell lennie a két kocsi seb. különbségének, hogy biztonságosan végig tudd vinni az előzést. Skodán tanultam, be is gyakoroltam és eddig nem hozott meglepetést.

A buzukisokra azért vagyok mérges, mert megyek 130-al a 90 helyett és ez neki kevés, mindenáron le kell, hogy előzzön. Ahhoz viszont a lóereje kevés, hogy másodpercek alatt összeszedjen annyi plussz sebességet, hogy biztonságosan meg is tudjon előzni.
Pedig ha geci módon az Alekómnak odalépnék, sehol sincs a butuskája.
Érdekes más kocsinál nemigen van ilyen jelenség, mert:
-megelégszik az általam diktált tiltott tempóval
-2x annyi lóereje van nekem
-turbós a gépe

Előzmény: Törölt nick (13)
sbojan Creative Commons License 2003.03.16 0 0 14
A KRESZ szerint nem akadályozhatod azt, aki a Te előzésedbe belekezdett, ergo ha Te ilyenkor még mindig gyorsítasz, azzal szabálytalanságot csinálsz. Ez van.
Előzmény: Törölt nick (13)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.16 0 0 13
Egy Pug Expert furgonnal járok a leggyakrabban.
Városból kifelé mikor elhagyom a körforgalmat, mindig gyorsítok 130-ig, és arra állok rá.
Igen ám, de ha mögöttem vki személyautóval jön, az hamarabb gyorsít kb. 100-ig, mert én nem huzatom ki a turbodízelt, az 5. hosszú, ezért ott nincs ilyen gond. Tehát a személykocsi kijön mellém előzni, de arra már lesz akkora lendületem (5.-ben), hogy nem tudja befejezni az előzést.

Ez a részemről nagy bunkóságnak, és szabálytalanságnak tűnik. De ha elengedem, úgyis vissza kell előznöm. Aki meg többet megy 130-nál az pedig már egyszerre el tud menni.

Vélemény?

Bihus Creative Commons License 2003.03.16 0 0 12
Gondolj arra, hogy a Tescoban is ugyanez van, mégse idegeskednek annyian :)

Tipikus eset: Csóka beállítja a bazi nagy bevásárlóskosarat a folyosó közepére, odaáll mellé, aztán bámészkodik. Én nem férek el, és ugyanannyira zavar, mint ha autóban ülnék :) És általában szólok is, de a többi ember hasonló helyzetben inkább meg se mukkan, csak áll egy helyben, mint egy faszent :)

Autóban könnyebb bátornak lenni, biztonságérzetet ad. Ezért ezt nem is bátorságnak hívom. Az ott kezdődik, mikor kiszállnak...

Az indulatok is könnyebben felhorgadnak, mert a legtöbben bizonyítási vágyban szenvednek, hogy igenis, nem ők vezetnek sz@rul, hanem a másik :)

Kb. ennyi...

Előzmény: avantage (7)
Varshi Creative Commons License 2003.03.16 0 0 11
"Isten megteremtette az embert, de Samuel Colt tette egyenlővé." :o)
Pitecus Creative Commons License 2003.03.16 0 0 10
Látod ez az alaptézise a balkáni stílusnak.
Kérlek az alábbiakat ne vedd személyeskedésnek.:o)

Legyünk aggresszívek, éljen a farkastörvény, az erősebb kutya b...ik, ha meg pofázni mer verjük le, mint vak a poharat, mutasd meg, hogy a Te 75 lóerőd erősebb, mint az enyém. Le merem fogadni, hogy a balesetek 80 %-át ilyen emberek okozzák.

Van a gyalogátkelőhely:
-Miért?
-Hogy a puhatestüek átmenjenek rajt.
-Hogyan?
-Ő dolguk...

Egy kis tolerancia sok-sok dolgot meg tudna oldani.
14 éve vezetek, több, mint 300 ezer kilóméter van mögöttem, sose baleseteztem (leszámítva, mikor pirosnál állva 3 autót mögöttem összetört Őszőkesége és az akkori Daciám vonóhorga lukasztott ki egy 1500-as polski hűtőjét).
Mikor először németországba kinnt voltam, szinte szégyelltem magam, hogy "úgy vezetek, ahogy".

Tanulhatnánk tőlük

Előzmény: dzsókerarc (8)
logoutx Creative Commons License 2003.03.16 0 0 9
Ez sok vezetőre ráférne, persze kizárólag pedagógiai okokból
Előzmény: dzsókerarc (8)
dzsókerarc Creative Commons License 2003.03.14 0 0 8
azért van ez, mert azt hiszi a köcsög, hogy nem szedem ki a kocsijából, ha nagyon ugat, de én kiszedem és akkor meg nagy a csipu...

Előzmény: avantage (7)
avantage Creative Commons License 2003.03.14 0 0 7
Gondoljatok bele, vajon miert lesz sok normalis emberbol egy bunko paraszt ha autot vezet?

En nem tudom miert. Teny, en is anyazok neha. Legutobb arra gondoltam, hogy ha mondjuk a bankban valaki benazik elottem akkor is anyaznek? (ugy ertem nem magamban, mert az ugye evidens :D)

KikiBácsika Creative Commons License 2003.03.14 0 0 6
Sziasztok!!

Ez mind nagyon tanulságos, de van itt még 1-2 dolog.
Szerintem bizonyos esetekben az agressziv vezetőket a nem előzékeny vezetők szülik meg. Én személy szerint arra gondolok, hogyha a belső sávban 40el megyek, mert olyan a kedvem, és mondjuk 90el jön mögöttem a bömös, akkor index jobbra, elengedem. Szerintem ezen emberek nagy részét a "tökölés" borítja ki. Mondjuk velem is volt olyan, hogy a piroslámpa beváltott zöldre, én állohelyzetből indultam "normál" gyorsítással, és a mögöttem lendületből 70el jövő buzukis levilogott. Ilyenkor egyszerűen belenéztem a tükörbe, mégjobban lefékeztem és kiröhögtem. De azért tény, hogy a normális az lenne, ha mindenki előzékeny lenne. Én pl, ha 2 sávos útra balra kanyarodok, és jobbról 90el jön egy gépjármű, akkor elegánsan egyből kihúzódok a bal szélére (és ezt a legtöbben meg is köszönik.) Hát ennyi lenne. Boccs, ha hosszu lett. És félreértés ne essék én nem akarom védeni a bunkó fajtát (mert van bőven az is) de nektek is bedurran néha az agyatok, mert elég sok a (tökölés), a hétvégi sofőr. Ja, szerencsére kiszálnom még nem kelett ilyen dolog miatt..

Humoro Creative Commons License 2003.03.14 0 0 5
Egesz jok a sztorik sracok! En is epp ilyenekre gondoltam, amiben mi (tobbiek) leszurhetjuk a tanulsagot.

Csak igy tovabb!

Előzmény: I.Blasius (4)
I.Blasius Creative Commons License 2003.03.14 0 0 4

Nekem a két legemlékezetesebb esetem az volt, hogy a Fehárvári úton a lámpánál az első sorba kerültem, mellém, az elfogyó sávba egy Nissan Terrano 2,7 Tdi. Én egy 90 LE-s Ford Escorttal voltam, és hibámra már 10-nél kettesbe tettem, mert nem számítottam arra, hogy a barom elém akar bevágni, főleg, hogy mögöttem egy teherautó jött.

Ekkor láttam, hogy a Terranos le akar gyorsulni. Természetesen ez nem sikerült neki, hiszen hiába drága a kocsija, azért egy ekkora batár nem a 0-ról gyorsulásban bajnok (15,7 katalógus szerint 100-ra), igaz, már majdnem 80-al mentünk, amikor kénytelen volt mögém besorolni. Olyan dühös volt, hogy ölni tudott volna, ahogy elnéztem a tükrömben, amit kitöltött a kocsija orra, és a csávó agresszív feje. A gyorsulásunk közben láttam, hogy egy civil Astra tetejére felteszik a villogót, és utánunk erednek a síneken. Mázlim volt, mert az engem üldöző vadbarmot parancsolták ki a sorból a bőrdzsekis rendőrök én meg továbbmentem, mintha mi sem történt volna.

Az eset tanulsága, hogy az ilyen vadbarmokat vagy jobb egyszerűen beengedni, vagy nagyon le kell gyorsulni, mert különben letolja az embert az útról.

A másik esetem is terepjáróshoz fűződik, akkor az M7-en, az érdi emelkedőn döngettem a Twingommal 130-al, amikor mögöttem egy dízel Pajeros jött elég gyorsan. Mivel teherautókat előztem, eszem ágában sem volt lehúzódni előle, mert akkor az emelkedőn utána 80-al tudtam volna csak felaraszolni. Erre a fickó kiment a leállósávba, és ott megelőzőtt, majd úgy jött be elém, hogy még 40 centi volt a kocsim elejéből az útjában, így ha nem fékezek egyszerűen lelök az útról, be a bozótosba (tulajdonképpen a közúti veszélyeztetés bűncselekményét megvalósította ezzel.)

Azóta jobban vigyázok a terepjárósokkal mert még a Mercis/BMW-s/A8-ast vezetőknél is agresszívabbak. (mondjuk az is igaz, hogy ilyenekkel nem is kötözködök, ha Xenont látok a tükrömben, rögtön lemegyek.)

bocs, ha hosszú lett

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!