Nemrég volt egy 1.2 Astra G és 1.2 Fabia gyorsulás. Haveroké mindkető. Mindkettő új, 5 ajtós. A Fabia elverte az Astrát. Érezhetően jobban megy a Fabia. Az Astra klímával nagyon gyenge.
Sziasztok!
Én múlt héten vettem át az Astrámat (1,2 16V 5a VIVA), eddig kb 600 km-t mentem vele. Nagyon tetszik, elégedett vagyok vele. Igaz az, hogy városban nehezebben ugrik a 16 szelep miatt, de országúton 120-130 km/h-val kényelmesen el lehet utazgatni, az utastér csendes marad. 4000f/perc körüli gyorsításnál kicsit hallani a motorhangot, bár vegyük figyelembe, hogy még bőven bejáratás alatt vagyok, tehát kissé nyers a motor. Vezetni nagyon jó, a rövid áttételek miatt 130-nál 4000-et pörög a motor, sokkal rosszabbat vártam. Az utastérben - a Punto II után - véleményem szerint csend van, a kidolgozás jó minőségű, nincsenek zörgések. Én azt mondom, hogy az alapárért (2,545 M) nagyon megéri, nem bántam meg, hogy nem egy Punto II 1,2 16V 5a Dinamicba ruháztam be 2,635-ért - sokáig azt akartam venni.
Nekem 22e km van az 1,2 16szelepesben, nemsokára 1 éves lesz. A fogyasztás nagy átlagban 7-7,5 liter légkondival, egy tankkal minimum 600, maximum 720km-t mentem (télen hidegben ~ugyanannyit fogyaszt, mint nyáron légkondival). Volt 6l alatti fogyasztás is (90%országút, de légkondival!).
Érdekes módon mindenki azt mondja, hogy városba megfelelő ez a motor, de autópályán nem használható. Szerintem mondjuk városban sokkal többször kellene hirtelen gyorsításokhoz, indulásokhoz kicsit nagyobb erő, autópályán (gondolom a nagyobb fordulatszám miatt) tapasztalatom szerint semmi gond nincs az előzésekkel, egyáltalán nem jellemző, hogy a külső sávban cammogok. 150-160 körül még alig van hangja a kocsinak (1,6-os Brava messze hangosabb, abban jobb volt 120-ra lemenni, ha telefonálni akartam). Egyenes pályán akár stabilan 170-180-nal is elmeneget, minden gond nélkül (gondolom ez a bejáratástól is függ).
El még semmi nem romlott, némi kis zörgések az utastérben zavaróak, de nem vészes, 1 izzó kiégett. Stabil, megbízható autó, de szerelmes szerintem senki nem lesz bele.
nem egy erőmű a 60 lovas F Astra, de egy kiforrott, megbízható, olcsón fenntartható modell volt. Strapabíró, családi autónak megfelelő (mint régen a Lada 1200), kiváló ár/érték paraméterrel. És elérhető sok kispénzű ember számára, már autónak számít, mégsem egy Muzuki.
Sziasztok! Nekem Punto I-m, van, és 2,5 millánál sokkal többet nem igen tudok kiszurkolni. -Igaz, minden topicot nem lehet átböngészni, de én még sehol nem láttam leírva, hogy gyakorlatban mennyit is fogyaszt a Viva 1,2. -A Fábiának meglepően szenvedélyes rajongótábora van, és egy ennyire nem az érzelmeknek tervezett autónál ez csak jelenthet valamit...
Mivel Júliusban bővül kis családom 3 fős-re és mivel a szüleimnek is kombi volt, én nagyon erős (bigott?) kombi hívő vagyok ha családi autóról van szó. Amíg egyedül, aztán ketten voltam(unk), a párommal addig a 3 ajtós Corsa teljesen elég volt, de gyerekkel (sőt remélem gyerekekkel) már egy nagy csomagterű (~500liter) kocsit szeretnék, ahol nem kell 20percig optimalizálni a helykihasználást és 3x átrendezni a bepakolt cuccokat mire le tudom csukni a csomagtartót. :-)
A Cordoba nagyon tetszik és a "raktere" is tekintélyes, de mivel sedan, így itt is muszály a csomag optimalizálás. Stilo-ból az új Multiwagon (vagy vmi ilyesmi) tetszik, de ár/felszereltségről nem tudok még semmit.
Az Astra Caravan Viva+-nak az 1.6-os motorral ~3.3-as a listaára. Ezt én a kamarai kedvezménnyel 3.0-ért kapnám meg. Ezért a pénzért kapnék egy 138nm@2600 -as alulról jól húzó motort, 2 lufit előre, távirányítós kp-i zárat meg egy klímát.
Nekem ez extrák terén bőven elég, a motor nagyon szimpatikus, mert alulról húz mint a jó öreg c16nz, c16se 8v-s Opel motorok. Az 1.2-es Ecotec 4000-nél adja le a max nyomatékát és ezt nem szoktam meg idestova 2 év használat után sem. Tipikus eset amikor egyenrangú kereszteződésbe becsorgok, látom, hogy még át tudnék menni, de kettesben már harmatgyenge a motor, 1-ben meg ránt ha visza kell rakni... :-(
Autópályán pedig szinte sajnálom, amikor 140-nél (amit egyébként lazán bír) 4500-at pörög!
Szóval nekem 3-ért(kedvezménnyel) megéri az Astra Caravan Viva, és egyenőre nem látok jobb alternatívát. A Fabia Kombi is tetszik, de mivel 6-8 évre szeretném az autót és 3 HapZi utód van ezidőre betervezve, így az Astra Caravan plussz méretei (480li a Fabia 426li, tengelytáv, magasság,stb) valszeg jól jönnek majd a folyamatos családbővítési projekthez... :-)
Ha már Skoda-ról van szó, akkor egy Octavia is nagyon jó lenne, mert a csomagtartó 528 literes, sedan-os kinézetű, de 5 ajtósként felnyílik a hátsó üveg is, így könnyen pakolható. Az Octavia kombi 548literes csomagtere meg egyenesen hihetetlenül nagy. Az Octavia listaárak viszont jó magasak, ahhoz képest, hogy a WV konszern igazi népautói hivatottak lenni... :-(
A Corolla Wagon-t is néztem, de a csomagtere sajnos igen pici, kombi létére, pedig a Toyota az egyik kedvenc márkám Opel tulajdonos létemre.
A Focus Turnier 3.2-től kezdődik, 520 literrel jó nagy a csomagtere is, de az 1.4-es alapmotor nekem nem elég, az 1.6 pedig már drága.
A francia autókat nekem nem szimpatikusak, akármilyen jó felszereltség/ár paraméterekkel meg egyébként pöpec hdi motorokal lehet kapni őket.
Ízlések és pofonok... :-)
Mindenesetre kíváncsi vagyok milyen lesz a Viva az 1.2-es motorral! Írd majd meg.
Köszi de én már megrendeltem 2 hete az Astra VIVA 1.2 5a (2.545 M) szekeret állítható kormánnyal és üléssel, mivel nagyra nőttem. Ez van. De legközelebb sem hiszem, hogy Seat lesz. Nem látom jobb kocsinak a VW-nél és az ára is meglehetősen húzós. A gyerek miatt nekem meg amúgy is kell az 5 ajtó. 3 ajtósban nehezen beszéltem volna magam le a Fiat Stiloról.
Így igaz. Én is vacilláltam sokat, mit vegyek az PuntoIIS (8V) után:
Egy felszerelt Puntot 2,5-2,7-ért vagy egy alap Astrát 2,5-ért vagy egy Stilo Actualt 2,99-ért vagy egy Toyota Corollát 3,4-ért.... és így tovább.
El kell dönteni, mennyiért akarsz autót. Ha 3 milliót szánsz rá, ne vegyél Astrát. Szerintem a 2,5 réális ár érte a szegényes felszereltség és a viszonylag gyenge motor mellett is. Felszerelve egyszerűen nem éri meg az árát. Az 1,4-es VIVA alapban sem a 3,05-öt. Ezért az árért a Fiat Stilo jobb 1,2-es motorral légkondit, 6 légzsákot, ABS-t, TCS-t Fedélzeti számítógépet és egy csomó egyéb extrát ad, amiért az opelnél kemény pénzeket kell fizetni - vagy nem is rendelhető.
Az Astra NJoy 1,4 sem éri meg a 3,85-öt. Ezért az árért már sok jó gépet kapni, biztos nem Astrát vennék.
Más: szerintetek ha az Astra gyenge az 1,2-es 16 szelepes ECOtec motorral, akkor az Astra F nem volt gyenge az 1,4-es 60 lovas elavult Kadett motorral? Mégis -igaz anyagi okok miatt - a legtöbb magyar azt vette még tavaly is.
Na ja. Nekem is ez a bajom. Pillanatok alatt 3 millernél tart bármelyik, - egyébként jó árban lévő -, alap kiszerelés... :-(
Ráadásul én Fabia Kombi és Astra Caravan Viva között vacillálok. A Caravan pedig 3.1miller a 85lovas 1.6-os motorral. A Fabia Kombi Classic 1.4 100Le (a Skoda Viva-ja :-) ), 2.8 miller. A két motor hasonló erejű, a Skoda pörgősebb, az Opel nyomatékosabb. Az Opel-nél 10% kedvezményt kaphatok, a Skoda-nál 7-et orvosi kamarai tagságra. Persze ha éppen valahol jobb akció van, akkor az is megfordíthatja a mérleg nyelvét.
Szóval az Astra nagyobb, viszont 3k-val drágább.
Skodá-ból az Octavia vagy az Octavia Kombi lenne a szuper, de abból meg csak az 1.4 75Le van számunkra elérhető áron, a 102 lovas 3.6-nál kezdődik... :-(
Én is pont hasonlón gondolkodok. Ami info-t eddig találtam:
A 3 ajtós Viva 2,399,000. Viva = 1 légzsák + szervo. A Viva+ csomag +210,000 = 2 légzsák, légkondi, távirányítós kp-i zár. Azaz, 2,6-ért kapsz egy légkondis alsó közepes autót. Az 1.2-es motor viszont szerintem kevés az Astra-ba. Nekem a Corsa-ban van ugyanaz és ott elég is. Az Astra viszont vagy 250 kilóval nagyobb...
Akkor már 2,856,100 -ért a 3 ajtós Viva 1.6 85Le motorral. 138Nm @ 2600 ford/perc! Mintha diesel lenne... :-)
A Fabia Kombi Classic 1.4 100Le, 2.8 körül van. Jó alternatíva, bár azért kisebb az Astranál.
Szia !
Nekem egy Punto II-m volt, most adtam el, és rendeltem egy Opel Astra VIVA 1,2-t. Nekem nagyon szimpatikus volt, ki is próbáltam 2x, kényelmes, csendes,jó minőségű a belső tere, elfogadható a futóműve. Az 1,2-es motorral nem egy gyorsulóbajnok, bár nekem a fürgébb Punto után is elfogadhatóak a menetteljesítményei. Az viszont igaz, hogy én "fapadosan" kértem 2,45 M-ért, mivel a VIVA, VIVA+ csomagokkal felszerelve 3M fölé megy az ára, szerintem annyiért már nagyobb a választék korszerűbb alsó közép kocsikból is.
A Fabiánál azt kell belátni, hogy az kiskategóriás kocsi. Nem tagadom, hogy jó benne a helykínálat, németes a minőség, de a cseh motorokról nincs jó véleményem (a németekkel meg irreálisan drága). Nálunk a cégnél a 93-ban vásárolt Golf III-asok és a 94-ben beszerzett Astra F-ek nagy része még mindíg fut, míg a 99 végén beszerzett Skoda Felíciák nagy része már "elvérzett" 1-2 autópályás szakasznak köszönhetően.
Kedves mindenki!
Ma a legolcsóbban elérhető, már minőségi családi autó a Viva, és a Fabia Kombi ill. Sedan. Szeretném azok véleményét kérni, akiknek Vivájuk van, hogy hogyan vált be az 1,2-es moci! (Fogyasztás stb) Különösen érdekelne, hogy volt-e valakinek lehetősége összehasonlítani az Opelt a Fabiával! (Az újságok ö.hasonlító tesztjalanyai általában sajnos nem a vételár, hanem az azonos kategória alapján vannak kiválasztva!)