Keresés

Részletes keresés

Fortissimo Creative Commons License 2004.04.29 0 0 76
vajh mennyi EUs támogatástól esünk el???
Tuborg Creative Commons License 2003.06.20 0 0 75
Arra tényleg kiváncsi lennék, hogy reagálna a nép, ha az M7-en lehetne olyan árakon utazni, mint az M5-ön. Szerintem gyorsan találna megoldást rá a kormány, nem sz*rná le olyan nagy ívben mint most.
Előzmény: dez1 (74)
dez1 Creative Commons License 2003.06.19 0 0 74
Ja. ez jó ötlet. De kicsit továbbfejlesztve:

Budapest - balaton: 15000 Ft. Ja és 4 napos matrica AKA árképzés szerint mondjuk 40000 Ft:)

Előzmény: 2pac (72)
Tuborg Creative Commons License 2003.06.19 0 0 73
Ez nem is vicces, került már nekem annyiba az 5-ös főút.
Kékegyenruhás díjszedőknek fizettem valamelyik faluban útközben. A pénztár egy szirénás kocsi volt...
Előzmény: 2pac (72)
2pac Creative Commons License 2003.06.19 0 0 72
A következő megoldás az lesz, hogy ha az 5-ös főúton mész akkor Bp-Szeged kerüljön 20.000 Ft-ba. Mindenki rögtön az autópályát választaná oszt meg lenne oldva mindenkinek a gondja :D
Előzmény: Tuborg (71)
Tuborg Creative Commons License 2003.06.19 0 0 71
Mai hír: Kecsmekétig egy út 2310 ft lesz. Akkor Szegedig oda-vissza valahol 6500 és 7000 között lesz a végösszeg. Király. Szerintem nem kéne az apróval vacakolni: egyből 10.000-et kéne kérni egy oda-vissza útért...

Négy százalékkal drágul az M5-ös

Július 1-től egységesen négy százalékkal emeli a díjakat az M5-ös autópályát működtető Alföldi Koncessziós Autópálya Rt. - írja a Világgazdaság.

Az Alföldi Koncessziós Autópálya Rt. tájékoztatása szerint július 1-től egységesen négy százalékkal drágulnak az M5-ös díjai. Így a személyautóknak (1. kategória) a Budapest-Újhartyán közötti teljes szakaszon 2220 forint helyett 2310 forintot kell fizetni; a nehéz gépjárművek (4. kategória) pedig 6880 forint helyett 7160 forintért használhatják az autópályát a teljes szakaszon. Az Alföldi Koncessziós Autópálya Rt. legutóbb február elsejétől emelte díjait.

Tuborg Creative Commons License 2003.06.18 0 0 70
M5: továbbépül, de miből?
Mai index hír.

Index
2003. június 18., szerda 7:31

Még nem lehet tudni, hogyan épül tovább az M5-ös autópálya, melynek a miniszterelnök ígéretei szerint 2006-ra el kell érnie Szegedet. A Postabank privatizációjából befolyó pénzből a beruházást finanszíroznák, esetleg az üzemelő Alföld Koncessziós Autópálya Rt. kivásárlására fordítanák - írja a Magyar Hírlap.

Küldje el ezt a cikket barátjának, ismerõsének!
Nyomtatható változat a támogatásával

2006-ig az M5-ös autópályának mindenképpen meg kell épülnie Szegedig, ez Medgyessy Péter miniszterelnök eltökélt célja. Mint emlékezetes, a kormányfő az év elején meghirdetett Európa-tervében erre külön is kitért.

A kormány mindaddig nem adja jóváhagyását ahhoz, hogy az M5-ös autópályát üzemelő Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. a korábban felvett hiteleit jóval kedvezőbb kamatozásúakkal váltsa ki, ameddig nem egyeznek meg a továbbépítésről, Kiskunfélegyházától Szegedig - írja a szerdai Magyar Hírlap. Az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank nem tűzi napirendjére az új kölcsönről szóló döntés meghozatalát, amíg arra a magyar kormány nem bólint rá. A kormány szerint az olcsóbb hitelek harmincszázalékos díjmérséklést is lehetővé tennének.

Az AKA-tól a gazdasági és közlekedési tárca elvárja, hogy az országos matricával rendelkezők az autópályán érzékelhető díjkedvezményt élvezzenek. A tárcánál úgy vélik, mivel a Kiskunfélegyháza-Szeged szakasz építését 2004 tavaszán kell elkezdeni, még van lehetőség az álláspontok közelítésére. Amennyiben ilyen megállapodást az ősz elejéig nem sikerül tető alá hozni, az utolsó fázis megépítésére a tárca más megoldást keres - olvasható a Magyar Hírlapban.

Erről a "más megoldásról" az elmúlt napok a sajtójában is felröppentek hírek: a Postabank eladásából befolyó - ötvenmilliárd forintra becsült - összegből finanszíroznák a beruházást, de az is előfordulhat, hogy ezt az összeget az AKA kivásárlására fordítanák.

tawaj Creative Commons License 2003.06.13 0 0 69
Mai Délmagyar cikk :

A Postabank árából épülhet az M5-ös
A magyar állam sakkban tartja az AKA Rt.-t

Az M5-ös autópálya Kiskunfélegyháza–Szeged közötti szakaszának építésére fordíthatja a gazdasági és közlekedési tárca a Postabank eladásából származó bevételt, ha az idén sikerül az ÁPV Rt.-nek értékesítenie a hitelintézetet – közölte a gazdasági és közlekedési miniszter. Botka Lászó szegedi polgármester áttörésről, Rákos Tibor, a Fidesz-elnök hatalmas trükkről beszél.




Az MTI jelentése szerint Csillag István a szerdai kormányülésen született döntésről elmondta: a Nemzeti Autópálya Rt. kész arra, hogy – ha az M5-ös továbbépítésére ez év végéig koncessziós joggal rendelkező Alföldi Koncessziós Autópálya (AKA) Rt.-vel nem tudnak megállapodni – továbbépítse az autópályát. Az AKA-val az M5-ös új szakaszának megépítéséről folytatott tárgyalásokat felgyorsíthatja, hogy az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) addig nem tűzi napirendjére a már megépült szakasz hiteleinek kedvező feltételű refinanszírozására vonatkozó AKA-javaslatot, amíg a magyar állam jóváhagyását nem kapja meg. miniszter hozzátette, az AKA-val folytatott tárgyalásokat az is befolyásolhatja, hogy június végére állnak rendelkezésre azok az M5-ösön mért forgalmi adatok, amelyek alapján a pénzügyi modellszámítások elvégezhetőek lesznek. Jelezte, a szaktárca és az AKA közötti megegyezés lényeges feltétele az is, hogy az országos matricával rendelkező úthasználók az M5-ös autópályán érzékelhető díjkedvezményben részesüljenek.

Csillag István közölte: amennyiben az AKA-val nem sikerül megállapodni, akkor az alacsonyabb összegű matricaár és a tényleges úthasználati díj közötti különbséget a központi költségvetés állja. Tekintettel arra, hogy az építési tevékenységnek 2004 tavaszán kell elkezdődnie, az M5-ös új szakaszán még van lehetőség olyan megállapodásra, amely nemcsak a második szakasz megépítését, hanem elfogadható mértékű útdíjak alkalmazását is biztosítja. A miniszter elmondta: amennyiben ez év őszéig nem sikerül megállapodni, akkor az új szakasz megépítésére más megoldást kell találni a célok változatlansága mellett. Csillag István a Postabank (PB) eladásából remélt összeget nem kívánta megnevezni, ám azt közölte, hogy a 40 kilométeres útszakasz megépítése mintegy 60 milliárd forintba kerülne.

– Áttörés történt az M5-ös továbbépítésének ügyében – kommentálta a hírt Botka László. A szegedi polgármester szerint azért értékelhető korszakhatárként a bejelentés, mert a kormány most először jelölt meg konkrét forrást a sztráda továbbépítésének finanszírozására.

– A kormány egyelőre még nem létező forrásból akar autópályát építeni – mondta Rákos Tibor. – Ez nem más, mint egy újabb hatalmas trükk – fogalmazott a Fidesz-MPSZ szegedi szervezetének elnöke. Szerinte további időveszteséget jelenthet, hogy csak ezután írhatják ki az építésre a közbeszerzési eljárást.

http://www.delmagyar.hu/cikk.php?id=70&cid=42171

Feles Elek Creative Commons License 2003.06.13 0 0 68
DR. FÓNAGY JÁNOS (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Ház! Tisztelt Miniszter Úr! A sajtó hírül adta, hogy ön november 25-én menesztette az M5-öst üzemeltető Alföldi Koncessziós Autópályával való tárgyalásokra kijelölt biztosát, az esztergom-párkányi híd építését nemzetközi elismeréssel levezénylő Szalai Bélát, és a feladattal Kovács Ferenc helyettes államtitkár urat bízta meg

A magyar érdekeket súlyosan sértő módosítások és kiegészítések a Horn-kormány regnálása alatt történtek, azokat Bokros Lajos és Medgyessy Péter ellenjegyezték, lévén, hogy abban kormánygarancia-vállalás is volt.

http://www.mkogy.hu/naplo37/039/n039_107.htm

Tuborg Creative Commons License 2003.06.12 0 0 67
Szegedi Délmagyar cikke:

A kormány bekeményített az M5-össel kapcsolatban
Hiába akarja az AKA Rt.

Az AKA Rt. EBRD-hez benyújtott hitelkérelme nem élvezte a magyar kormány támogatását, ezért információink szerint a bank a döntést későbbre halasztotta. Az M5-öst üzemeltető társaság nem vállalt kötelezettséget a sztráda továbbépítésére, a cégnek ugyanis csak 2003 végéig van opciós joga az M5-ös továbbépítésére.


Fotó: Miskolczi Róbert
Az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankhoz (EBRD) egy kedvező feltételekkel járó, 260 millió eurós kölcsönért folyamodott nemrégiben az Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. azért, hogy egy csaknem tíz évvel ezelőtt fölvett autópálya-építési hitelt kiváltson. Ahhoz azonban, hogy ezt a refinanszírozási kölcsönt megkapja, a magyar kormány támogatására is szüksége volt – mondta el kérdéseinkre válaszolva Kovács Ferenc, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) helyettes államtitkára. Ezt nem kapta meg, mivel a francia–osztrák (Bouygues–Strabag) résztulajdonban levő AKA Rt. a hitelfelvétellel egy időben nem vállalt kötelezettséget az M5-ös autópálya továbbépítésére Szegedig vagy az országhatárig.

Az EBRD május végén tárgyalt volna az autópálya-építő és -üzemeltető társaságnak nyújtandó 260 millió eurós refinanszíro zási hitelről, de – mint ahogy arról Kovács Ferenc tájékoztatott –, a döntést későbbre halasztották. A magyar kormány támogatását az 1994-ben aláírt koncessziós szerződés írja elő az AKA Rt. számára. A nemzetközi fejlesztési bank még az előző kormány idején javasolta, hogy a korábbi hitelek kamatterheinek csökkentésére egy kedvezőbb refinanszírozási hitelt adna, és újabb friss tőkét biztosítana a továbbépítéshez. Az EBRD igazgatósága elé május végén viszont olyan javaslat került, amelyben nem volt kötelezettségvállalás. Végül nem is bocsátották szavazásra az előterjesztést.

Az AKA kötelezettségvállalás nélküli hitelfelvétele miatt senki sem bízott abban, hogy az felépíti a sztráda hiányzó szakaszát. A cégnek ugyanis csak 2003 végéig van opciós joga az M5-ös továbbépítésére. Ezt követően pedig az AKA továbbra is szedné az európai viszonylatban páratlanul magas autópályadíjat, sőt emellett megkapná a magyar államtól a minden évben esedékes fenntartási támog atást (ami tavaly 4 milliárd forintra rúgott). Kovács Ferenc a jövőt illetően annyit árult el, 2003-at követően az AKA-val építenék a sztrádát, de nem minden áron, ez a feltételektől függ. Kormányzati körökben nyílt titokként kezelik, hogy szó van arról: a magyar állam előbb-utóbb – mintegy 100 milliárd forintos áron – megvehetné az M5-ös autópálya Budapest–Kiskunfélegyháza között üzemelő szakaszát.

Szerettük volna, ha értesüléseinkre reagál az AKA, ám Garai Valéria sajtószóvivőtől azt a választ kaptuk: a társaság vezetése nem kívánja kommentálni az információkat és nincs is hozzáfűznivalója. Botka László országgyűlési képviselő, Szeged polgármestere kérdéseinkre válaszolva elmondta: megnyugodott, hogy a kormány nem adott támogatást az AKA Rt. hitelfelvételéhez, a sztrádaépítő cég feltételeivel. Ebből a politikus szerint az látszik, a kormány eltökélt az M5-ös továbbépítésének szándékában, és a tárgyalások folyamán szeretne megegye zni úgy a beruházásról, mint az útdíjakról. Rákos Tibor, a Fidesz-MPSZ országgyűlési képviselője, a szegedi Fidesz szervezet elnöke ellenben úgy látja, egy illúzióval megint szegényebbek lettünk. A kormányzat eddig mindvégig azt sugallta, hogy közel a megegyezés, 2006-ra Szegedre ér az autópálya. A friss információk azonban azt sejtetik, az M5-ös sztráda – amelyre a térségnek égető szüksége van – megint beláthatatlan messzeségbe került.

Tuborg Creative Commons License 2003.06.11 0 0 66
Továbbra sem érdekel, hogy Fideszék tárgyaltak e az AKÁ-val vagy csak azt mondták. Egy biztos: az égvilágon semmi eredményt nem értek el négy év alatt. Az AKA évente kétszer ugyanúgy rendszeresen felvitte az árait.

Ha ez egyáltalán fokozható akkor a mostani kormány talán még rosszabb: már a hírekben sem szerepel soha ez a probléma.

Rendszeresen figyeltem a különböző médiumokat a négynapos matrica bevezetése kapcsán: soha, sehol nem említették meg az M5-öt, mintha nem is létezne.

Előzmény: sashimi (65)
sashimi Creative Commons License 2003.06.11 0 0 65
Szerintem sem helyes vitatni, hogy OV allando verbalis gerjedelemben volt M5 ugyben. Ezzel ellentetben MP maga a megtestesult egyutterzo nyugalom.

Tenni viszont egyikuk sem tett semmit.

sashimi

Előzmény: elemes (62)
dez1 Creative Commons License 2003.06.11 0 0 64
És nem lehetne esetleg arra hivatkozva megtámadni a szerződést, hogy az illetékesek parlamenti felhatalmazás nélkül kötötték, azaz érvénytelen?

Elég nagy lóvéról van szó....

És az egész egy bebetonozott dolog, a franciák sok kicsi sokra megy elven röhögnek a markukba.

Nincs eszköz ellenük, ha az M5-ön csinálsz blokádot, az is nekik jó, ha az 5-ösön az is nekik jó.

Talána folyamatos negatív médiavisszhang lenne az egyetlen eszköz, de az meg igen veszélyes, mert valószínű ügyvédre van pénzük....

Meg a média sem partner hozzá.

Kulik Creative Commons License 2003.06.10 0 0 63
Ugye Te sem hitted el, hogy lesz ebből valami is ha az AKA követeléseit nem teljesítik.
Sajnos Kiskunfélegyházáig 2006-ban is csak az E-5-ön lehet "száguldozni" hacsak, nem fekszik be a kormány (a francia-német érdekeltségnek) vagy nem vásárolja vissza az M-5-öst.
Előzmény: stones (34)
elemes Creative Commons License 2003.06.10 0 0 62
Ebben a cikkben már több célzás is van arra, hogy a kormány nem volt túl barátságos az AKA-val, de némi előrelépés azért volt:
    Mégsem épülhet fel 2004-re a Budapest-Belgrád sztráda?
    Forrás: Magyar Hírlap
    2001-11-23
    Noha Orbán Viktor miniszterelnök szerint 2004-ben már készen lesz a Budapest-Belgrád autópálya, szakértők szerint nehezen képzelhető el, hogy a kivitelezők a meglévő építések mellett hozzákezdhetnek az M5-ös autópálya továbbépítéséhez. Ráadásul erre a jövő év végéig csak az Alföldi Koncessziós Autópálya Rt.-nek van jogosultsága.

    A kormány határozatban októberben döntött arról, hogy az M5-ös autópályának Kiskunfélegyháza és a röszkei közúti határátkelő közötti szakaszának továbbépítését a 2015-ig terjedő fejlesztési program szerint a 2004 és a 2008 közötti években kell elkezdeni. Orbán Viktor miniszterelnök ugyanakkor a szokásos szerdai rádióinterjúban azt ígérte: a 2004-ben esedékes athéni olimpiára már az európaiak - beleértve a magyarokat is - ezen az autópályán mehetnek Görögországba.
    A magyar miniszterelnök e hét elején Belgrádban tárgyalt, többek közt a Budapest-Belgrád autópálya megépítéséről is. A két ország közlekedési tárcájának vezetője ugyanitt egy közös emlékeztetőt is aláírt a miniszterelnöki tervek szerint 2004-ben már használható autópálya kivitelezéséről. Orbán Viktor szerint a kérdéses autópálya "műszakilag nem egy bonyolult beruházás, hiszen az egyik oldala az autópályának lényegében készen van."

    A miniszterelnök tényként kezelte, s határozottan jelentette ki: 2004-ben az athéni olimpiára már ezen az autópályán lehet majd Görögországba utazni. A valóságban azonban e határidő betartása - még a műszaki kivitelezés, egyébként szakértők által megkérdőjelezett egyszerűsége ellenére is - nem tűnik könnyűnek. Ugyanis a kivitelezést el kellene kezdeni a jövő tavasszal még akkor is, ha a kormány - feltéve a jelenlegi kurzus folytatódását - újfent közbeszerzési pályázat vagy az uniós előírásoknak megfelelő nyílt, nemzetközi tender nélkül adná oda a munkát kedvenc vállalkozójának.

    Jelenleg ugyanis az M5-ös autópálya továbbépítésére 2003 végéig csak és szigorúan az Alföldi Koncessziós Autópálya (AKA) Rt.-nek van jogosultsága. A kormány viszont több esetben jelezte, további koncessziós autópálya építéséhez annak drágasága miatt nem akar hozzájárulni.

    Ez esetben viszont patthelyzet alakul ki. Az ominózus autópálya építését ugyanis csak akkor tudnák elkezdeni, ha az AKA lemondana a koncessziós jogáról. Úgy tudjuk, a tárgyalások jelenleg is folynak, de egyezség nem született. A közlekedési tárca minisztere, Fónagy János korábban azt is felvetette, hogy megvennék az AKA Rt.-t. Lapunk úgy tudja, eddig Fónagy János feladata lett volna a megegyezést nyélbe ütni az AKA Rt.-vel.

    Szerettük volna feltenni a sztrádával kapcsolatos kérdéseinket a közlekedési tárca illetékesének, kíváncsiak lettünk volna arra, van-e a költségvetésben erre fedezet. Sőt, azt is szerettük volna megkérdezni a minisztertől, illetve helyettesétől, hogyan állnak a koncessziós jog ügyében folytatott tárgyalások.

    Friss információkhoz azonban nem juthatott lapunk a közlekedési tárcától. Másfél napi várakozás után a következő választ adták a Magyar Hírlapnak: a téma az NA Rt.-re és a Magyar Fejlesztési Bankra tartozik.
    Az MFB szóvivője, Tarnóczy László lapunknak annyit mondott: az M5-össel még nem foglalkoznak, a bank csak akkor lép színre, ha már van nyomvonalterv és az NA Rt. szerződést kötött a kivitelezővel. Akkor majd döntenek a finanszírozási kérdésekről. Annyit korábban megtudtunk, hogy az NA Rt. még a múlt év végén megbízást adott egy tervező cégnek, a Szeged és Röszke közötti 15 kilométeres szakasz hiányzó kiviteli terveinek elkészítésére.

elemes Creative Commons License 2003.06.10 0 0 61
Az AKA szóvivője nyilatkozta egyszer, hogy az akkori kölekedési minisztérium soha nem kereste meg őket a sajtóban megjelent híresztelések ellenére.

Hmmm... pelda egy ilyen hiresztelesre.

    Lesz-e matrica az M5-ösön?
    Mindeddig eredménytelenek azok az egyeztetések, amelyek az utolsó hazai koncessziós autópálya, az M5-ös "matricásításáról" folytak az Alföldi Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. és a tárgyalások lebonyolításával megbízott Magyar Fejlesztési Bank (MFB) Rt. között. (Lásd még: Gazdasági Értesítő, 2001. november 12. 46. szám, 10. oldal.) Az AKA Rt.-nek évente 11 milliárd forintjába kerül az építésre felvett hitelek törlesztése, illetve a Budapest- Kiskunfélegyháza pályaszakasz üzemeltetése. Ebből 7 milliárd forintra nyújt fedezetet az útdíjakból származó bevétel, 4 milliárdot pedig a kormányzat fizet a társaságnak az úthasználóknak adott kedvezmények fejében. Az AKA Rt. csak akkor lenne hajlandó áttérni a kapus rendszerről a matricásra, ha a kormány finanszírozná az emiatt keletkező, legalább évi 5 milliárd forintnyi veszteséget. A kormányzat sokallja a kért összeget, és azt fontolgatja, hogy az M1-es autópálya koncessziós szakaszához hasonlóan az M5-öst is visszavásárolja a pályát működtető társaságtól. (Bővebben még: Népszava, 2001. november 15. 4. oldal.)
Persze lehet, hogy ezt mind a kormany hazudta, csak valoszinutlen.
Előzmény: Tuborg (58)
elemes Creative Commons License 2003.06.10 0 0 60
pontositsunk: azert nem kaptak meg az EBRD hitelt, mert nem vallaljaka tovabbepitest a szerb hatarig.

egyebkent az M5 szerzodes (a font sandor altal emlitett, a magyar allam szamara hatranyos szerzodesmodositasoknal a magyar paribas rt babaskodott) rendkivul szar, de nem egyedulallo...

Előzmény: stones (34)
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.10 0 0 59
Azert "jo" tudni,hogy adnak el minket kilora (es titokban) ezek a tetvek...:(
Jar,hogy a temetok nem veluk,hanem az aljassaguk miatt +halt emberekkel van tele...
Tuborg Creative Commons License 2003.06.10 0 0 58
Az AKA szóvivője nyilatkozta egyszer, hogy az akkori kölekedési minisztérium soha nem kereste meg őket a sajtóban megjelent híresztelések ellenére.

Nem tudom mi az igazság, nem is érdekel mi zajlik a háttérben. Én annyit tudok, hogy idén már több, mint százezret költöttem az M5-ösre (pedig néha elkerülöm) és még az év felénél sem vagyunk.

Előzmény: Wic (57)
Wic Creative Commons License 2003.06.10 0 0 57
Csak annyi, hogy Orbánék tárgyaltak az AKA-val, ellentétben állításoddal.
Erre mondtam, hogy dezinformáció.

Wic

Előzmény: Tuborg (56)
Tuborg Creative Commons License 2003.06.10 0 0 56
Bocs, de ezt a reakciódat nem értem.
Előzmény: Wic (46)
Tuborg Creative Commons License 2003.06.10 0 0 55
A szerződés titkos, soha senki nem láthatja, mert még véletlenül egy jogász megtámadná és nyerne.

Van azért néhány nyilvánosságra került pontja, mint például az, hogy az államnak még ahhoz sincs joga, hogy párhuzamos útfejlesztésekbe fogjon. Ha mondjuk valamelyik szerencsétlen 5-ös út mentén fekvő falu, mint pl. Örkény v. Táborfalva szeretne egy elkerülő utat, akkor hiába lenne rá pénze egyszerűen nem építhetné meg.

Óriási pofátlanságnak tartom "őket is hazavárták" jelszavú 5-ös út menti kampányt is, melynek célja, hogy használja mindenki az autópályát. Hány halott kell még a túlterhelt 5-ös úton ahhoz, hogy tegyen végre valaki valamit?

Előzmény: dez1 (54)
dez1 Creative Commons License 2003.06.10 0 0 54
Iagzán lehetne valaki tökös gyerek az illetékes minisztériumban, aki véletlenül nyilvánosságra hozza a szerződést....
Feles Elek Creative Commons License 2003.06.10 0 0 53
FONT SÁNDOR (MDF): Köszönöm szépen a szót, elnök asszony. Tisztelt Miniszter Úr! Ön többszörösen megpróbálja félrevezetni az ország közvélekedését. Schamschula György által aláírt keretszerződés volt az M5-ös autópálya kapcsán, amelynek kizárólagos része volt (Közbeszólás az MSZP padsoraiból: Bölcs vélekedés!), hogy nem lesz további állami hozzájárulás. Önök viszont, pontosabban az ön elődje: Lotz Károly, 1995-ben, a Horn-kormány ideje alatt módosíttatta, majd '97-ben újra módosíttatta ezt a szerződést, amely eldöntötte ennek az autópálya-használati díjnak a magas összegét.

Az első módosítás arra vonatkozott, hogy a társaság a díjszedést ne az eredeti kiírás szerint kezdje meg; a második arra, hogy egy 9 milliárd forintos összeget rendelkezésre kellett bocsátani, a harmadik pedig, ami a legsúlyosabb, az állam által biztosította az évenkénti üzemeltetésiköltség-hozzájárulást. Magyarul ez, uraim, azt jelenti, hogy van egy vállalkozás Magyarországon, amely ha történetesen nem nyereséges, az állam évente 3-4 milliárdos összeggel kipótolja, hogy mindig nyereséges legyen.

http://www.mkogy.hu/naplo37/028/n028_030.htm

Feles Elek Creative Commons License 2003.06.10 0 0 52
Új M5-ös miniszteri biztost neveztek ki

Csillag István, gazdasági és közlekedési miniszter 2002. november 25-i hatállyal visszavonta Szalai Béla, M5-ös ügyekkel foglalkozó miniszteri biztos megbízását.

A közlemény szerint a miniszter egyidejűleg megbízta Kovács Ferenc gazdaságfejlesztési és pénzügyi helyettes államtitkárt, az M5-ös továbbépítésével és használatával kapcsolatos tárgyalások vezetésével.

A cél az M5-ös autópálya koncessziós jogával rendelkező Alföldi Koncessziós Autópálya (AKA) Rt.-vel zajló tárgyalások felgyorsítása és a mielőbbi eredményes megállapodás létrehozása - áll a GKM közleményében.

X X X
Csillag István úgy nyilatkozott: az M5-ösről folyamatosan tárgyalnak a koncesszió tulajdonosával, az üzemeltető AKA Rt.-vel. A tárgyalásokon tisztázni kívánják a továbbépítés mikéntjét, ütemét, a finanszírozás módját és nem utolsó sorban egy "emberbaráti díjrendszer" kialakításának lehetőségét.
A kormány elképzelése, hogy a határig tervezett M5-ös autópálya 2005-ig Szegedig megépüljön, ezzel párhuzamosan pedig a csongrádi megyeszékhelyet elkerülő út is, utóbbi állami beruházásként.

”Az M5-ös autópálya matricás rendszerbe való bevonásától a gyorsforgalmú út koncessziós tulajdonosa és üzemeltetője nem zárkózik el” - nyilatkozta korábban Harmath László, az AKA Rt. vezérigazgató-helyettese.
”Az AKA Rt. kész az M5-ös autópálya Kiskunfélegyháza és Szeged közötti hatvan kilométeres szakaszának továbbépítésére, amire az állammal kötött koncessziós szerződés szerint 2003. december 31-ig van joga” - mondta korábban Jean-Loup de Beauvoir, az AKA Rt. vezérigazgatója. 2001-ben a terveknek megfelelően 11 milliárd forint árbevételt könyvelhettek el, amiből csaknem 4 milliárd forintot tett ki a magyar állam támogatása.

A koncessziós szerződés szerint az AKA Rt. az állami támogatást akkor veheti fel, ha az útdíjakból származó bevétele nem fedezi a cég kiadásait, illetve a társaságnak korábban ígért 7 százalékos profitot.
Az állami támogatás kisebb része az autósoknak nyújtott kedvezményekért cserébe, míg a nagyobbik csaknem 3 milliárd forintos részt üzemeltetési támogatásként nyújtja a magyar állam.
Tavaly napi átlagban 16.000, éves szinten mintegy 6 millió autópálya-használót regisztráltak, és ez éves szinten 3 százalékkal több, mint 2000-ben volt.

Az AKA Rt. korábban az állami támogatáson felül évi mintegy 5 milliárd forint kompenzációt kért volna a kormánytól azért, hogy az M5-ösön is érvényesek legyenek az állami tulajdonban lévő sztrádákon használatos matricák. Így az állami támogatással együtt csaknem 9-10 milliárd forintjába kerülne évente az államnak a koncessziós szerződés lejártáig az AKA Rt. kártalanítása.

(MTI nyomán)
http://gondola.hu/cikk.php?szal=16707

2pac Creative Commons License 2003.06.10 0 0 51
Hát igen, de birka ez az ország :(
Németországban kiejtették az illetékesek, hogy sztrádadíj kéne a szgknak akkora felháborodás lett, hogy gyorsan elfelejtették. Mi pedig inkább elkerüljük a mi pénzünkből felépített autópályákat. De hát ezt nevelik belénk:
Nem elég az embereket kivinni az uccára, haza is kell vinni őket! ;-)
Előzmény: dez1 (50)
dez1 Creative Commons License 2003.06.10 0 0 50
Igen. Ez a helyzet. Jelen helyzetet tényleg valamiféle látványos állampolgári engedetlenségi akcióval kellene megoldani.
Előzmény: 2pac (49)
2pac Creative Commons License 2003.06.10 0 0 49
Annyit azért tegyünk hozzá, hogy:
1. Az Orbán-kormány nem engedte, hogy továbbépítsék, nehogy a maradék M5 is olyan szar feltételekkel működjön mint a meglévő.
2. A Medgyessy-kormány nem adott garanciát a hitelre (Strabag-MSZP lobbi ellenére), nehogy a maradék M5 is olyan szar feltételekkel működjön mint a meglévő.
Tehát valamilyen szinten foglalkoznak vele, de nem igazán tudnak vele mit kezdeni. Betonbiztos a szerződésük, garantált profittal stb.
Ha jól emléxem 2003. dec 31-ig ha nem kezdik el építeni Röszkéig, elvesztik a jogukat a maradék megépítésére. Itt igazán sem az Orbán, sem a Medgyessy kormányt nem nagyon lehet csesztetni, inkább a Boross és a Horn kormányokat.
dez1 Creative Commons License 2003.06.10 0 0 48
Több mint félkész, mert a földmunka is jórészt megvolt a hiányzó félpályán.
Előzmény: Törölt nick (47)
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.10 0 0 47
Hat + kell hagyni,ennel nagyobb pofatlansagot,amit oldaltol fuggetlenul,ebben az ugyben nyomorult politikusaink muvelnek,nehez lenne kitalalni...
Jol ertem; volt 1 fel autopalyank Kecskemetig,amit csak ki kellett potolni,majd amikor elkeszult,valami szemet tetu alairta: ha nem jonne be Europa legmagasabb dija mellett a +felelo love,akkor meg az is fizet erte,aki sohasem jart arra...??
Van itt nehany "nagyon" okos jogasz,nem lehetne allampolgari alapon +tamadni az ugyet,mondjuk rendkivul elonytelen 1oldalu szerzodes cimmel..?
Előzmény: Tuborg (41)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!