Megmagyarázná nekem vlaki, hogy mi az, hogy "
saját számlás szállító"????? mihez van joga és kérhet-e díjat a kiszállított áruért? Gyakorlattá vált, hogy a különböző kereskedelmi tevékenységet folytató, saját teherautóval rendelkező vállalkozók-kereskedők térítés ellenében szállítják ki az általuk forgalmazott árút, miközben mi ezt kénytelenek vagyunk végignézni! Én úgy tudom, hogy ezt csak ingyenesen tehetik. Ha jól tudom, akkor itt sokan a mi munkalehetőségünket is elveszik és semmi kötelezettségük (sárga rendszám, vállalkozói vizsga, stb), sőt a vásárlót is megkárosítják, hisz ingyen kellene szállítaniuk.de hallottam, erről a "sajátszámlás 2mögé való bújásról, de a definiciója homályos és a jogtárban sem egyértelmű, legalábbis számomra!:DD Segítsen vki, aki tudja mi is az a saját számlás szállító?????????????!!!!!!!!Köszönöm!! Kibírhatatlan
Medgyessy semmibe veszi a fuvarozókat
2003-02-03 15:41
A Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségéhez tartozó vállalkozók maximálisan elégedetlenek javaslataik eddigi kormányzati fogadtatásával, ezért a főtitkár találkozót kezdeményezett Medgyessy Péter miniszterelnökkel, illetve szükségesnek tartja tárgyalások megkezdését a kormányfő által megbízott szakértőkkel - tájékoztatott az érdekképviselet.
A FUVOSZ többször is felhívta a jelenlegi kabinet figyelmét a közúti közlekedési szolgáltatók ellehetetlenülésének veszélyére, a külföldi fuvarozók legális és illegális térnyerésére és ezzel együtt a nemzetgazdaságot érő károkra. Érdemi változást a miniszterelnöknek küldött 2002. május 31-i levele után sem tapasztalt az érdekképviselet. Annak ellenére, hogy a gázolaj jövedéki adója csupán 50 százalékkal növekedett, és 2003-ban az állam az adótartamot nem növelte, a gázolaj ára a környező országokhoz képest a legmagasabb. Ez a hazai fuvarozók versenyhelyzetét jelentősen rontja. Ezért az érdekképviselet egyebek között javasolja, hogy a közúti közlekedési szolgáltatók a vasúthoz és a mezőgazdasághoz hasonlóan az üzemanyagok jövedéki adóját igényelhessék vissza. Állami hozzájárulást kértek a tachográfok és sebességkorlátozók alkalmazásához. Kérték azt is, hogy a tachográf 2003-tól belföldön is kötelező használatát a kormány halassza el mindaddig, amíg az utak mentén biztonságos parkolók, szociális lehetőségek nincsenek kiépítve. Legalább az EU-hoz történő csatlakozásig kérték ezt a türelmi időt. Ezt a javaslatukat sem vették figyelembe.
Az érdekképviselet nehezményezi, hogy 2003. január 1-jétől a közúti fuvarozók nem vehetik igénybe a Széchenyi-kártyát. Elfogadhatatlannak tartják, hogy a Széchenyi Terv keretei között a jövőben már nem tudnak korszerű fuvareszközhöz jutni. Szerintük a fuvarozás áfájának számottevő emelése a lakossági megrendelők körében a számla nélküli tevékenységet ösztönzi.
Javasolták azt is, hogy a fuvardíj áfáját csak az igényelhesse vissza, aki bizonyítottan fuvarozóval és nem saját számlás szállítóval végeztette el a fuvarozást. Igényelték, hogy a vállalkozásban kizárólagos üzemi járműként használt benzin áfáját vissza lehessen igényelni. A gépjárműadó-kedvezményt terjesszék ki a benzinüzemű kistehergépjárművekre és a korszerű diesel személygépkocsikra is, ha kizárólag közúti közlekedési szolgáltató járművekről van szó. A közutak védelme érdekében indítványozták, hogy tegyék kötelezővé a bányáknál és egyéb felrakóhelyeken a mérleghasználatot. Nehezményezik, hogy a kisvállalkozói kör - részben a sok közvetítő miatt - egyáltalán nem kap lehetőséget a közutak építésénél, vagy csak olyan csökkentett fuvardíjért teljesíthet, amely a költségeket sem fedezi. Véleményük szerint módosítani kellene az autópályák matricarendszerét, s szeretnék elérni, hogy az M5-ös autópálya is megfizethető legyen. Javasolták azt is, hogy módosuljon a nehéz tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozására vonatkozó szabályozás. Indítványaik között szerepelt, hogy az útfejlesztési célelőirányzat helyett az útalapot állítsák vissza, ellenőrzésére társadalmi útalap-ellenőrző bizottságot hozzanak létre. A közúti motorizációtól elvont pénzeknek pedig legalább az 50 százaléka kerüljön vissza a közúti infrastruktúrába.