Plugint nem csak C++ nyelven lehet írni és nem is mind abban íródik (fizetős sem). Ha scriptben megírod a feladatot, le lehet fordítani, sőt titkosítani is. Tehát más csak futtatni tudja, szerkeszteni nem. Így (is) készíthető akár shareware, tehát pénzért eladható plugin.
Nem tudnál pontosítani internetcím tekintetében? Nagyon lassú az internetem, fél év is beletelik, amíg használható dologra akadok a "30 day period" meg a "register now" meg a "buy it now!" linkek között...
3DS Max plugineket C++-ban írják.
Ahhoz, hogy te is tudj plugint írni, szükséged lesz a Max SDK-ra, ami elvileg rajta van a CD-n, de ha minden igaz letölthet? a Discreet oldaláról is.
Az SDK-ban a dokumentáción kívül jónéhány példa plugin is van, természetesen forrással együtt, úgyhogy minden adott, hogy saját plugineket írj.
Remélem ehhez a topichoz többen szólnak majd hozzá, mint a többihez (átlag 0-8 hozzászólás).
Azért szántam rá magam többek között, hogy megnyissam ezt a topicot, mert szeretnék segítséget kapni.
Foglalkozom a 3DStudioval. Meg programozok is. 3DStudio-zás közben (nem tudom, ki hogy van vele) mindig előjön az a probléma, hogy szeretnék valami győőőőőőnyörűséges effektet csinálni, vagy mondjuk egy rettentő speciális dolgot (mondjuk egy erdőt távolnézetből). Kezdő 3DSMax-osként azt hittem, ezt csakúgy spontán, alapból meg lehet csinálni. Hát nagyot tévedtem. Ilyen balgaságot azért ne gondoljon az ember (hogy ugyan lenne rá lehetőség a program szerkezete miatt), hogy majd ő bármi extrát is képes legyen csinálni viszonylag egyszerűen! Például bonyolultabb domborzatot, barlangot, sziklákat, fű és szőreffektet... - Ugyankérem. Hát vannak erre megfelelő plug-in-ek. Ja igen, csakhogy most éppen nincs 800 dollárom ilyesmire.
Megoldás: a plugineket is írják valahogy (asszem C forráskóddal). A kérdés csak az, hogy hogy. Jó lenne, hogy én, mint csóró felhasználó írni tudjak magam számára megfelelően igénytelen plugineket. Viszont sehol nem találok ehhez infót.
Többek között erről szólna ez a topic, meg csakúgy a 3DStudioról.