Remélhetőleg minél több Lotus tulaj örömére a GFS Motorsporttal közösen elkezdtem a magyar Lotus klub alapjainak megteremtését. A nyár második felében lehet az első "hivatalos" találkozó, de addig is most vasárnap lesz egy kis pályanapozás a Kakucsringen, akinek kedve van az jelentkezzen:
A fékátalakítás még várhat, egyelöre nem tervezek semmi komolyabb változtatást. Idén jó lenne, ha összejönne 1-2 trackday, széria allapotú autóval, hogy késöbb legyen mihez viszonyítani. Egyébként meg versenyezni nem fogok vele, eladni se fogom, szóval semmi nem sürget. De azért a 100 kg lefaragására kíváncsi vagyok. Az enyém egy turbo, sokak szemében "fekete bárány", de ki kellene próbálniuk:). A te autód kb. milyen nehéz? Ez az 1.6-os motor azért egy érdekes húzás, azt meg kell hagyni. Nem titok, hogy konkrétan hogy csinálod?
Ahhoz is értettek, csak gondolom a Proton ennyit finanszírozott, úgyhogy hiába volt is esetleg valakinek arrafelé más álma, össze kellett hozni felsőbb utasításra valami ehetőbb Elise-t.
Csak kérdés hogy kell-e ez?
Mert az eddigi vásárlók pont a radikális mivolta miatt vettek Elise-t, ez meg már az Elise fényében minden csak nem radikális!
Egyszer fussunk össze, elmondom neked, hogy pl. egy Elise-ből hogy lehet lefaragni 100kg-ot anélkül, hogy elcsúfítanád, vagy elsőre ki lehetne szúrni%!
Na mert olyat én sem csinálnék, aminek az a vége, hogy elszégyellem a pofámat vele egy találkozón.:)
A srácot ismerem, aki egy 650kg-os S1-es Elise-vel versenyez...
Na az már elég látványos, egy alu dobozban ül egymaga, naszóval ilyet én sem akarok, de ha benne hagyom az eredeti anyósülést meg a szőnyegeket, az is csak hozzá képest +12kg, úgyhogy arra nincs szükség!
Javaslom hogy álljál át hátul Lotus féktárcsára, az MMC-t meg lehet csinálni Speedster kompatibilisre, az meg csak 2,8kg/db! (mindez rugózatlan tömeg, és és forgatott!)
Neked a 2literes turbó van, vagy a 2,2?
(Na meg van az ülésed mögött egy acéltank, az is vagy 11kg. Aluból csak 4,5.:)
A mostani felszereltségi listán van légkondi, elektr. abalak, központi zár, 2xairbag is, ezek együtt azért kitesznek pár kilót. Én mondjuk sajnálnék ilyesmikkel fölhizlalni egy Elise-t ... A motor ami az Europa S -ben van ha jól emlékszem kb. 130 kg. Ezzel a motorral a Speedy 65 kg -al könnyeb, tehát kb. ennyi lehet a toldások + komfort cuccok tömege. Nekem sikerült egy elég csupasz darabot találni, kimondottan ilyet akartam. Egyelöre 100% gyári, de ha egyszer rászánom magam a tuningra, akkor az elsö a súlycsökkentés lesz. Bár így hirtelen belegondolva a kerekek + kerékagyakon kívül nem tudom, hogy hol lehetne nagyot spórolni. Ja, az ABS-t kidobnám, úgyse ér sokat :).
Én is így vagyok ezzel, de a már mai Elise-eket is el lehet nehezíteni mindenféle kényelmi extrával, és ezt sokan meg is teszik. Szerintem lehet, hogy be fog jönni. Amugy logikus lépésnek tünik, viszonnylag kis befektetéssel csináltak egy új modellt, a motort az Opel egyszer már belefaragta a kasztniba.
Dolgoztam Angliában egy kicsit és ottvásárolgattam mindenféle jó újságot. Az egyik oldtimer magazinban elemezték az Espritet és noha mindig nagyon fényezték az angol kocsikat, ennél még ők is elismerték, hogy pokoli szervízgénye van. Szó szerint azt írták, hogy napi használatra teljesen alkalmatlan
Nem csúsztak meg ők semmin se, egyszerűen az egy olyan pálya, hogy megfelelő tempóban ott megszűnik a leszorítóerő úgy teljesen (huppni van ott), azt szívták be.:(
Ha már nem akkora szárnykölteményekkel közlekednek mint a F1-ben, legalább szabályozták volna vissza a sebeséget ott...