Van egy eladó JOGTISZTA CMD eszköz. Sorozat száma 001235,ez alapján ellenőrízhető. Saját tulajdonom,nem lopott,nem klón! Új ára ha csak az OBD van élesítve rajta 1 év frissítéssel 4100 euro volt,vagy ha OBD és BDM is akkor 5700 volt az új ára.
Jelenleg a frissítés lejárt róla,így 1500 euroért eladó (gyári telepítő lemezzel,ki is próbálható),vagy megfrissítve csak OBD-re 3000.-ért.
A tuningdobozok működéséről és autóra gyakorolt hatásáról itt találsz tényeken alapuló leírást. Folyamatos bővítés alatt, tesztekkel, mérésekkel, teljesítmény méréssel
Nekem a www.autochip.hu készített személyreszabott chiptuningot és mit mondjak? Csak azt hogy kib@szott jó lett. Végre egy normális arc, aki nem nézi le a hozzánemértőt, akinek van türelme elmesélni mit csinál és miért. Bármikor visszamehetsz hozzá hogy állítson rajta, esetleg más beállításokat kérhetsz és mindezt ingyen!!! A gyári progit ha kell kiírja egy CD-re de ő is elmenti így bármikor INGYEN visszateszi! Akár csak egy kötelező szerviz alkalmára is aztán újra a chipes tartalmat. Egyes márkaszervizek szoftver update-et csinálnak és ilyenkor törlik a chipet. A srác újraírja a progit és nem előre gyártott tartalmakat tesz bele hanem minden autóhoz egyedi programot! Érdemes elolvasni a tuningbox és a chiptuning közötti különbséget! Kb mint egy mono hangszóró meg egy 6.1 házimozi!
Astra 1.7 CDTI DTH kódos (Isuzu,100/74) motorról vannak már tapasztalatok ?Meddig lehet húzni normál határokon belül ?Szervizcsatlakozón keresztül lehet ?
Aki vállalná hogy ír egy normális chippet az autómra, írjon egy mailt.
Segítséget szeretnék kérni. A Bosch ME7.4.4 motorvezérlőm nem adja ki a generátor gerjesztést. Ahogy néztem, a 3043-as IC (91NUJ2) egyik kivezetésén jönne ki a gerjesztőfeszültség, de nem jön. Van-e valakinek kapcsolási rajza ehhez a vezérlőhöz, illetve infót szeretnék az említett tokról (beszerezhetőség, ár...). Ha valakinek van tapasztalata az említett vezérlő szóban forgó hibájáról, ne fogja vissza magát! :o)
Igen az autód egy 105lovasnak felelne meg (csak a gyárilag kihozott 105lovasok sem optimalizáltak ezért azok 120LE köré optimalizálhatóak).
Lényegében, mint előbb leírták a gyújtást, benzinbefecskendezést állítanak, hogy optimális legyen minden szempontból. Általában egy mérőpados méréssel kéne alapra megmérni az autót miközben minden terhelésviszony/fordulatszám tartományban CO mérővel nézik a kipufogógáz összetételét.
Utána ezt ki kéne elemezni, és az adatok alapján alakítani a beállításokat. Utána ellenőrző mérés mérőpadon CO méréssel.
Manapság az autókat a városra tervezik, ezért inkább alacsony fordulatszámra vannak nagy tűréssel beállítva. Tehát alacsony fordulatszámon is lehet nyerni a chiptuninggal, de magas fordulaton nyersz vele többet, mert általánosan állítom hogy magas fordulaton szinte minden autó AFR értéke 15:1 fölé megy!!! Akár drasztikusan is 17:1 körülire (magas nitrogén tartalmú a kipufogógáz).
Nem vagyok nagy spíler, csak műkedvelő, de leírom amiket olvastam :
Attól függ milyen befecskendező rendszered van. Ezen belül is hogy milyen az ECU-d. Ha az ecu támogatja valamilyen protokollal az adattáblák módosítását, akkor megoldható. Sima OBD1-es szabvány nem támogatja a vezetékes módosítgatást tudtommal (marad az ecu szétszedős, epromforrasztgatós, átírós dolog), csak az OBD2-es CANBUS vagy KWP2000 protokollal. Az autó motorházában ahol az alvázszám stb van fel kéne legyen tüntetve hogy obd vagy obd2 kompatibilis (obd certified vagy valami hasonló).
En is erdeklodni szeretnek, hogy "tuning szoftverek"-rol vki tud-e, barmilyen olyan erdekelne, amit felraksz egy laptopra, azt egy kabellel hozzakotod az autohoz (OBD?) es atirhatsz dolgokat... Az eddigi keresessel csak olyat sikerult talalni, amivel sok mindent kiolvashatsz, de csak a kilometerszamlalot irhatod at (de lehet, hogy meg csak a tapasztalat hianya miatt).
Chip-tuningon gondolkodom, ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem:)
1. Jelenlen az autóm 90 lovas. Chip-tuninggal olyan 105-110 Le körül lehetne. De ez valóban egy 105-110 lovas kocsinak felel meg ilyenkor? Vagyis gyorsulásban is hozza ezt az erőtöbbletet? Így ugye jó 1.5-2 mp körül kéne, hogy jobban gyorsuljon, azaz 12.7 mp-ről olyan 11 mp körülire kéne esnie a 100ra sprintre. Számíthatok erre?
2. Az autó garanciája ilyenkor ugrik? Erről már minden variációt hallottam. :) - volt aki mgkérdezte a szervízt, azt mondták, nem befolyásolja a garit - sokan mondják, hogy mivel így a motorba nyúlnak, ugrik a gyári gari - olyat is hallottam, hogy a chipet szervíz előtt vissza kell cserélni, így nem látják a chip-tuningot, de még így is kimutatható, hogy volt beavatkozás a motorelektronikában, és ezzel megintcsak a garit kockáztatom. Szóval melyik igaz?:)
Gyakorlatilag a chip-tuning elve az, hogy az autó elektronikáját hozzá hangolják az autó motorjának és a kapcsolódó tényezők aktuális paramétereihez. Emiatt van értelme elvégezni (vagy beszereltetni egy chip-dobozt) minden autón. Sorozatgyártásban lejönnek az autók a gyártósorról, alap beállításokkal. Miután az első tulajdonos bejáratta, utána már lehet növelni a teljesítmény, illetve nyomatékot. Ezeknek a változásoknak a számszerűsége a motor alap karakterisztikájától függ. Benzinesnél inkább több lóerő, dizelnél inkább több nyomaték. Dizelek esetében lehet akár fogyasztáscsökkenést is elérni, már alacsonyabb fordulaton lejön a több nyomaték. Levegő, üzemanyag keverék állítás alap esetben, turbós autónál turbónyomás is (a lényeg, hogy elektronikán keresztül). Minden autó egyedi beállítást igényel! Nincsenek előre írt programok.
A chiptuning mennyire dobja meg a fogyasztást?:
Úgy tudom, hogy van ennek valami olyan változata, ahol nem "tedd be és használd" elven megpiszkálják a motort, hanem 'hozzá hangolják' az elektronikát a motorhoz.