"Asszem topic átnevezésre lesz szükség. Öngyújtó 22 vs. 3 számjegy :-))) "
:-)))) Yeahhhh!!!!!!!!
Kályhacső kipuffancs forgalmazásához használt olajkályha-alkatrészeket korlátozott számban biztosítani tudok! :-)) (valahol a padláson van 1 pár)
"
Zippo, szerinted melyik jobb választás egy fiatalabb (92-96) 400-as, vagy egy vénebb (87-90) 500-600-as négyhengeres? Mert lehet, hogy eljő idén a nagy pillanat..."
Nekem egyenlőra A korl. a jogsi, bár nem nagy ügy a korlátlant megcsinálni, de 1enlőre nem akarok 600-750 körüli gépet. Tanuljak meg kisebb teljesítményűn, aztán majd később. Ezért aztán én inkább 400-500 ccm-ben gondolkodom. A másik ok, hogy egy 15 éves 600-as azért tud annyit kajálni, mint egy közepes verda, azt meg feleslegesnek gondolom. Úgyhogy nekem a Kawa Zephyr 400, vagy a Kawa Eliminator 400 ill. a Yamaha Virago 400 a három nagy kedvenc. (3-ból CSAK 2 chopper!!! :-)))
Asszem topic átnevezésre lesz szükség. Öngyújtó 22 vs. 3 számjegy :-)))
Bizony, bizony az tényleg nehezen esik le pár "terepjárósnak", hogy a bazi széles gumik utcai majomkodásra megfelelőek, csak terepen nem a legelőnyösebb. Ha lenne cégem biztosan autós kiegészítőket forgalmaznék (kék led, kályhacső kipufvég, ja meg a nagy kedvencemet a 4 pólusú gyertyát, sportlégszűrőt). Ezek a rohadt gyártók kihagyják a verdákból ezeket a csodákat, mindent megtesznek minél gyíkabb legyen a masina:-)
Barom nagy divat volt a 80-90-es években a Simsonok endurósítása is. Számomra rejtély mitől lett enduró a csopper kormánnyal, meg a terpesztős, fent bűzölgő kipufftól, de hát boldog-boldogtalan ilyet akart. Ez az amit nem lehet megmagyarázni, meg fölösleges is, aki akarja csinálja. Csak utána ne akarja mindenáron megmagyarázni, hogy ez mennyire fasza, ennél nincs jobb.
Persze néha a gyártók is rátesznek egy lapáttal, pl.: Cagiva Mito 125 150-es hátsó gumival, vagy ZX-12 200-as rettenet.
Zippo, szerinted melyik jobb választás egy fiatalabb (92-96) 400-as, vagy egy vénebb (87-90) 500-600-as négyhengeres? Mert lehet, hogy eljő idén a nagy pillanat...
"Oszt ha valójában 195 volt az a 200, akkor mi van. Ez semmi egy olyan 150-es ETZ-hez ami két személlyel, megpakolva megy 120-at:-)))"
Ez nagy igazság volt, klubtárs! :-)
A vázolt tényálladék tényleg röhejes, és kicsit a terepjáró-őrületre emlékeztet. A chopperhez hasonlóan divat, csak ezt nem tudom, terpre miért kell a krómozott gallyvédő rács, meg a fél méter széles gumik?
Egyébként attól, hogy divatos, még vannak olyan tulajok, akik TÉNYLEG terepen használják! (Pár éve volt alkalmam Niva-val japán 4WD terepjárót kivontatni sáros útról :-)) )
Na még egy gondolat bántja lelkemet. Sokan vannak akik 40 éves kor környékén(biztos anyagi egzisztencia stb.) ülnek vissza motorra és ezen emberek baromi nagy része choppert választ. Pedig biztosan kényibb lenne egy túragép, az izületeket is védené (markolatfűtés, idomzat, túraszélvédő,ABS, egyéb nyalánkságok) a cuccos, és mégis...
A nyáron még jött a céghez valami rendszeres gyerek egy chopperrel. Szépen leparkolt a parkolóba, amíg benn volt addig beindult az öntöző szisztem, oszt lefröcsizte a gépmadarat. Csávókám jött kifele, majd eldurrant a feje, hogy ez neki 8 óra munka lesz mire megint kiglancolja.(Törpojáca Aprajafalváról) Ott szúrta el, hogy a garázsban kellett volna tartania egész éven át, de honvédségi mintára le is zsirozhatta volna.
Azért beb@szna ha azt lesném állandóan nem kenődött-e el egy szúnyog a lámpabúrán.
Na az ilyen tényleg nem tudom minek motorozik. Vagy lehet, hogy egész évben Alsóörsre tartogatja magát. Utánfutón (természetesen zárt) leviszik a bejáratig, nagy büszkén menetben gurgulázás (KING OF THE ROAD), sóvárgó tekintetek nyugtázása, móka végén föl az utánfutóra, go home.
OFFolás
Szeintem azér a Bravanak jobb a cw-je ,mint egy E30-nak, meg egy picit modernebb is. Oszt ha valójában 195 volt az a 200, akkor mi van. Ez semmi egy olyan 150-es ETZ-hez ami két személlyel, megpakolva megy 120-at:-)))
E30M40:
"Az 1.8-as 115 LE-s bömim gyári adata 188km/h ;)
Bár ahogy andd indextársunk 1.4-es AstraG-je "tudott" 210-et úgy a tiéd is tudhat;)
ÓRA SZERINT :DDD"
Te is szomorú lennél, ha az 1,8-as BMW-d 115 lóval max. a gyári adatot tudná! Az Astra G-t nem tudom, a Bravo tényleg az óra szerint tud ennyit, meee az azé van, hogy lehessen rajta látni. Trafipaxos pontosságú adatom szerencsére nincs. :-)
"AKKOR MINEK KELLETT A JOGSI? :D "
Megpróbállak felhomályosítani, jól figyelj!!! A jogsi azért kell, hogy a mazsola szép lassan tapasztalatot gyűjtsön, megtanuljon motorozni, és mazsolából motorossá fejlődjön! Érted? U.i. szvsz nem mindenki motorversenyzőnek születik (én legalábbis nem), hanem megtanulja.
Candle:
"mint ex-endúrósnak, hidd el nekem, hogy kétszemélyesek."
OK, elhiszem! :-) De mennyire kényelmesek az utasnak?
Rács:
" A másik : talán nem kellene azokkal a vaskoporsókkal 200 fölé menni, csak ha már lesz kis tapasztalatotok. Az én autóm 10 km/óra híján a 300 -asok táborába tartozik, mégis sz úton nem próbálom bizonygatni, hogy én vagyok a legf... srác a világon"
Szvsz önmagában az, hogy valaki tempósan v. gyorsan vezet, még nem biztos, hogy azt jelenti, h. a legtökösebb gyerek akar lenni az úton. Ültem olyan sofőr mellett is, akinél 80-nál halálfélemem volt. Akinek gyors verdája van, mint Neked is, néha elengedi a pacikat :-) , de ha ezt valaki rutinosan és okosan tesz, mondjuk forgalommentes időszakban az autópályán, azzal még nem veszélyeztet másokat.
Az köszönéssel kapcsolatban én is szomorúan tapasztalom, hogy a choppereseknél (legyenek akár 10-en) a legalacsonyabb a visszaintek-ráta:-( Remélem ez nem sarkalatos pontja a chopperes életérzés sémának. Bár lehet ennek az okozója a látszólagos "nagyon laza vagyok, de bedurranok" testhelyzet is. Intésre már nem marad energia, minden figyelmet leköt a táj szépsége, előre már nem is kell nézni...alattvaló érkezik:-)
"A másik : talán nem kellene azokkal a vaskoporsókkal 200 fölé menni, csak ha már lesz kis tapasztalatotok. "
1) azt gondolom, hogy 350ekm már tapasztalatnak nevezhető
2) se előtte, se utána nem mentem 170-180 fölé.
3) autópályán, mivel se előttem, se utánam nem jött senki, kipróbáltam a végét. de 220 fölé nem akartam forgatni
"Lámpánál egy jó gyorsulás"
ha nincsenek körülöttem, akkor merem tolni az autónak, hiszen ha elb.szok valamit, akkor max magamat töröm össze. ebből kiindulva én a gyorsulgatásokat tartom hülyeségnek
Nem beszélve arról, hogy igazi klasszikus choopert már nem is lehet látni. Nincs, kiment a divatból. Ezek a mostaniak már a LowRaider katogóriába esnek.
Gyerekek! (Azt hiszem mondhatom ) Én 80-óta motorozok, volt már minden gépem elhihetitek.Az, hogy valakinek ZZR van és csak azt isteníti, érthető. Az endurós csak az övét az is érthető. Ha valaki BMW mániás az is. Ez nem jelenti azt, hogy a többi nem jó. Egy chooper is tud ám nagyon menni! Sőt igaz nem a lóerő miatt, de a nyomatéka miatt tud ám nagyon gyorsulni is. Jó, hogy 150 fölött már "rá kell borulni" a szélre, de ez ugyanúgy van a többinél is.
A másik : talán nem kellene azokkal a vaskoporsókkal 200 fölé menni, csak ha már lesz kis tapasztalatotok. Az én autóm 10 km/óra híján a 300 -asok táborába tartozik, mégis sz úton nem próbálom bizonygatni, hogy én vagyok a legf... srác a világon.Lámpánál egy jó gyorsulás ....azután már nem kell bizonygatni.
Egy chooperen ülni teljesem más mint egy speeden stb. Próbáld ki egyszer.
En osztom a velemenyed kettoegy, szerintem is egy naked bike, vagy egy tura enduro valo egy olyan motorosnak, aki akar naponta hasznalja a motort, nemcsak vasarnap delutan megy egyet a nagykoruton, miutan persze ki lett glancolva a kromfelni. Persze egy chopper is tud szep lenni, pl. a Fatboy, csak egy par ora motorozas utan hereservet kapsz, meg a karodat nem tudod behajtani, mintha egesz nap fuggonyt akasztottal volna az ablak keretre. Nem is beszelve a magyar utak kivalo minosegerol ami egy hosszu villas elol-vekony, hatul-bazinagy gumis chopperrel azert nem nagy elmeny (sajat tapasztalat). Nyilegyenes Nevadai utakra ne is szamitsunk. Naszoval, oriasi valasztek van a motorpiacon, megy egy kategorian belul is. Ra kell ulni, menni kell vele, azert megerzi az ember egy-par kilometer utan, hogy kb. ez jo lesz.
Szoval, 400-as Bandit mar van eleg jo penzert, de ha szep es jo gepet akarsz.... Ducati Monster!!!
Ufff...
"Az 1.8-as 115 LE-s bömim gyári adata 188km/h ;) "
asszem te még láttad az 1,6-os brava-mat. igaz chip-tuningos és sportlégszűrős voplt, de óra szerinti 220-nál forgott bele a pirosba, tehát valamit tudnia kellett:-))
azonkívül 318-as bömbivel 1x versenyeztem, igazából akkor maradt le nagyon, amikor 160-nál felváltottam a negyediket:-))
Nekem is tavaly nyár végére lett meg,de márciustól már motoroztam;) Azé' me' pancser vagy :))
Valaki rádsózott valami motort, aztán még föl se ültél rá, máris jött a megvagyhadnagy érdeklődni :)))
(ilyen pancsert... van motorja áprilisban, de jogsija még fél évig nincs rá... nem akarok ujjal mutogatni, de itt egyesek nagyon BMWsek :)))) )
"Pont ezért írtam a múltkor, hogy ha sebesség kell, akkor verda. Az 1,6 Bravo-val 200 km/h-ig"
? :)
Az 1.8-as 115 LE-s bömim gyári adata 188km/h ;)
Bár ahogy andd indextársunk 1.4-es AstraG-je "tudott" 210-et úgy a tiéd is tudhat;)
ÓRA SZERINT :DDD
"Nagymotorra meg tavaly csináltam jogsit, hát most hova rohangáljak?"
Nekem is tavaly nyár végére lett meg,de márciustól már motoroztam;)
"Felesleges kockázatot nem vállalok. Talán ha motoron is tizen pár éve ülnék , akkor érdekelne, de hidd el, így nem hiányzik. Sz'al MAZSOLQA vagyok nagymotoron!!! :-))))"
Aki száguldozni akar, igenis motorral tegye! Egyrészt egy autó gyorsulásban sehol sincsen,no meg végre sem:), mást rész ha valami balul sül el 2k-nál akkor valószínűsíthetően a szabálytalan gyorshajtó motoros fog elpatkolni és nem ránt senkit magával a halálba.
A mai állapotokat elnézve inkább menekülés van az utakon,aki lassabban merészel menni azt kíméletlenül lenyomják, anyázzák stb. Esetleg majd ha komótosan motorozol, felfigyelsz erre a tényre. Én is azért akarom lecserélni a 251-es MZ-t, mert közúton -főleg kétszeméllyel- sehol sincs, és csak a cumi van miatta. Motornál úgyis fokozottan észnél kell lenni, rengeteg veszély van az utakon ami autóból nézve fel sem tűnik. Kedvencem az mikor a kedves autós simán kielőz szemből én meg leszek szíves lehúzódni, mert nem fér el a drága. Ha meg egy fuck-ot mutatok, látom a szemén a teljes megdöbbenést.
Bevallom, nekem eszembe sem jutna soha nyitott bukót felvenni. Nálam már 5 km/h-nál záróra van. Annyi minden sz@r kering, repked, fröcsög a levegőben, hogy legalább ezek ellen védve vagyok, úgy ahogy:-(
"Azért nekem nehezemre esne állandóan nyugisan gurulgatni. Még ha túrázik az ember egy kis kanyarvadászat, gyorsulgatás, gyorshajtás(?) belefér."
Pont ezért írtam a múltkor, hogy ha sebesség kell, akkor verda. Az 1,6 Bravo-val 200 km/h-ig OK vagyok, biztonságban érzem magam, megvan hozzá a vezetési rutinom. (lassan 20 év :-)) Nagymotorra meg tavaly csináltam jogsit, hát most hova rohangáljak? Felesleges kockázatot nem vállalok. Talán ha motoron is tizen pár éve ülnék , akkor érdekelne, de hidd el, így nem hiányzik. Sz'al MAZSOLQA vagyok nagymotoron!!! :-))))
Na azért örülök, hogy a bővebb leírásból kiderült nagyjából, hogy mire gondoltam. Szó sincs arról, hogy minden chopperes menjen a p-ba:-)). Az endúróknál igazán a túraendúrókra (Transalp,Africa Twin,Varadero,stb.) gondoltam, mivel ezek valók ténylegesen úgymond túrázásra. Az igazi endurók meg a vad terepezésre.
A chopperek világát szerintem nagyon megosztja a H-D-hoz való hozzáállás. Tényleg hihetetlen, hogy úgy tudnak eladni , mintha valami fantasztikus különlegességek lennének. Olyan nimbuszt kialakítva, hogy aki még életében nem látott Harley-t, az is elhiszi. Meg kell adni ma a H-D igen csak fel van futtatva még nálunk is. Szerkezetileg "ezeréves" konstrukció annak minden hibájával és mégis, aki HD-t vesz annak minden pénzt megér. Ott vannak a japánok is, de mindig ott van a lekicsinylés, azért ez még se HD. Pedig a japcsi motorok azért igyekeznek valami újat is mutatni. Terjednek a cruiserek is, hát ezek télleg tekintélyt parancsoló motorok, úgyhogy aki nagyra vágyik itt megtalálja számítását.
Azért nekem nehezemre esne állandóan nyugisan gurulgatni. Még ha túrázik az ember egy kis kanyarvadászat, gyorsulgatás, gyorshajtás(?) belefér. Néha autópályára is rá kell menni, vagy gyorsforgalmira (főleg ha külföld a cél) én meg nem szeretem különösebben, ha 120-nál már csak a légellenállással küszködöm. Már egy MZ-n is elég tornászni a tankon. Nem egy rossz találmány a fejidom, vagy egy teljes burkolat. Még szar idő esetén sem hátrány. No meg ott lenne a rengeteg króm pucolgatása, és az a rengeteg küllő...:-))
"Vehetek egy szép dörgő hangú (túra)endurót amivel még olyan helyekre is elmerészkedhetek szeretett barátnőmmel ahová chopperral nem juthatok el."
Az utóbbi időben pár ezer motorfényképet megnéztem, de nekem úgy tűnt, az endurók szinte kivétel nélkül egyszemélyesek. Persze felülhet hátra valaki, de szerintem nem úgy van kialakítva a vas, hogy nagy kényelmet nyújtson.
"...ott a választás a naked bike-ok személyében.Gyönyörű formák, nagy választék, blokk a középpontban, króm, stb. szinte mint egy chopper, de szerintem e gépek is alkalmasabbak túrázásra."
Ebben igazad van, számomra egy Kawasaki Zephyr 400 v. 550 ugyan úgy megfelelne, szintén nagyon szép motorok. Nem vagyok abszolút chopper-őrült, de szerintem egy mai, 400-600 cm3-s chopper - főleg a japánok - is van olyan kényelmes. A Harley ezügyben ortodox, ott a kényelem nem szempont, de az eladási statisztikák mégis őket igazolják. :-)
Valahol ez is kicsit érzelmi kérdés, mint az autóvásárlás. Elolvasol róla mindent, fogyasztást, teljesítményt, garanciát, szervízügy info-kat, aztán amikor ott állsz, és nézed őket, nem tudod magad kivonni a feeling hatása alól. (ld. WVbogár, amit meg én nem tudok megérteni :-)))
Hi!
Én nem motorozom (még), de ha egyszer rávenném magam (meg a pénztárcámat), akkor biztos hogy choppert vennék!
mert nem száguldani akarok vele (arra ott a kocsim)
mert "elegánsan" lehet vele közlekedni (egyenes háttal, stb.)
mert gyönyörűek, már a méretük is tekintélyt parancsoló....
....és a hangja......
......az fenomenális!!!!!
Ha durván fogalmaztam volna, akkor bocs.
Értem mit akarsz ebből kihozni.
De vkinek egy ilyen gép a vágya, akkor miért ne?
Én az endurókat szeretem, de ugyanúgy tisztelem a "bikereket" is.
Próbálj ki egyszer egy csoppert, lehet, hogy megkedveled...
Szevasztok!
Először is köszi a gyors reagálásokért.
Lehet, hogy a topik címe kissé bunkócskára sikeredett, de valamivel ösztönözni kell az embereket, hogy véleményt nyilvánítsanak.
Hogy motoros vagyok-e vagy sem...hát csak az vagyok mivel én is szoktam gurulni erre-arra.
Most lehet, hogy újat fogok mondani, de szerintem a motorok világa nem két részre tagolt.Nem csak GSXZZCBVFR-ek vannak púpos ruhájú gazdájukkal és döngetnek 1000-rel, és nem csak HD-k nagy szakállú gazdájukkal alapjáraton gurulva.
Amit Zippo22 leírt az tényleg szép és jó, de úgyan erre a célra van számtalan más motor is amelyek szerintem jobban megfelelnek e célnak. Vehetek egy szép dörgő hangú (túra)endurót amivel még olyan helyekre is elmerészkedhetek szeretett barátnőmmel ahová chopperral nem juthatok el.(Ki mondta, hogy nem szép egy egy/kéthengeres motor pöfögése?)De ha nem szeretem a műanyag szpídgépeket ott a választás a naked bike-ok személyében.Gyönyörű formák, nagy választék, blokk a középpontban, króm, stb. szinte mint egy chopper, de szerintem e gépek is alkalmasabbak túrázásra. Ha akarom nyitott sisakkal megyek, ugyanúgy 70-90-nel.Hova siessek?Vagy ezekkel a motorokkal 180 alatt nem is lehet menni?A kényelem főleg egy fajtiszta choppernél meg egyszerűen röhej, főleg az utasnak, ugyanúgy, mint egy sportmotornál.De maga az üléshelyzet is különcé teszi a choppereket. Szétterpesztett előrelógó lábbal, szerintem sok mindent lehet, de normálisan motorozni nem nagyon. Végeredményben a térdemmel kellene fognom a motort, hogy teljesen érezzem minden mozdulatát és akár e révén iránytváltani, dönteni, stb.
Én azt nem értem, hogy akinek van rá lehetősége és olyan motort választahat magának amilyet csak akar miért vesz mégis choppert. Számomra az sem tiszta, hogy még a gyártók is egy jól szuperáló blokkból is kivesznek minden értelmes dolgot, csak , hogy rezegjen, mert ez által nemtudom, hogy mennyivel lesz boldogabb a gazdája. Mitől válik "férfias" motorrá, mert két kézzel kell a féket húzni, ökölbe szorított talppal kell gangolni, 3XX kilóval kell bírkózni?
Sértődés ne essék senkiben. Miért baj, hogy valaki choppert vesz. Miért lenne baj? Épp ez lenne ennek a CsopiTopiknak a lényege, hogy estleg én is megtudjam. És ha netalán úgy adodna, nálam is felkerülhetne a chopper, mint céltárgy.