MSZP-s érdekeltségű cég takarított milliárdokért a MÁV-nál 2011. április 14. 12:50
MNO - BL A MÁV-nál az elmúlt nyolc évben közbeszerzés nélkül, 4,2 milliárd forintos kiadási költséggel végzett takarítási munkákat tette szóvá csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján a kereszténydemokrata Spaller Endre, aki szerint az ügyben MSZP-s politikusok is érintettek.
És igen, 3 megszűnt topikban ezt is 3szor leírtam. A gúgli a barátod, én lefáradtam. Épp elég volt egyszer egy büntetőpert olyan szinten elmagyarázni, hogy az esküdtszakértő a Gene Hackman, Az ítélet eladóból.
Szerintetek ez az első, a MÁV-holokausztper témában nyitott topik? Hány napot is értek meg azok a topikok átlag? Ne tegyetek már úgy pls, mintha én zárnám vagy záratnám be, csak azért, hogy n+1edszer is elmagyaráztassam, mi is az a default judgement. Mintha nem lenne jobb dolgom.
Mellesleg nekem egyetlen egy kifogásom volt, az MTI fordítása.
Ezenkívül értelmetlennek tartom a vitát a témáról, ha nincsenek a vitázó feleknek legalább alapfokú ismeretei az ámerikai jogrendszerről. Nem mintha nekem doktorástusom lenne belőle, de azért már mégis...
Ez a topik is boldog zsidózásba fullad, bezárásra kerül, és írhatom majd le a következő topikban 862edszerre is, hogy ha az alperes nem reagál, automatikusan veszt. De nem baj...
Azt kéne felfogni, hogy Ámerikában minden hüje perel minden hüjét, akit csak tud. Kapásból tudnék 10 olyan esetet hozni, ami OPNI-szökevény - gyanús, de nem, ott ezek legfeljebb érdekesek.
Van a pernek 5 nagy, jelentős szakasza. 1, kereset benyújtása, ha befogadták, másik felet értesítették, jön a 2, pre-trial hearing. Na, ez van most.* Ha a mikéntről, hogyanról megállapodtak, jön a 3, az esküdtszék kiválasztása. Utána jön a 4, a trial, ami a tárgyalás magyarul szépen megmondva. És ha ennek a szakasznak vége, jön az 5, az ítélethozatal.
Namost, MTI-ül vagy a pre-trial hearing vagy az 1-5ig terjedő egész hóbelevanc lett tárgyalásnak ferdítve. Nem baj, láttunk már durvábbat is az MTItől. Angolul nem kötelező tudni, csak azért a fordításhoz nem hátrány.
* Azért gondolom, hogy ez van most, mert a felperes direkte esküdtszéki tárgyalást kért, az alperes meg nem nyilatkozott. Esküdtválogatásmég nem volt, kereset benyújtás volt, ergo pre-trial hearing lehetett.
Jah, és az ellenség megtévesztésére a 4es szakaszon belül még lesz motion hearing is, valszeg, ami nem tartozik szorosan a tárgyalásba. És, polgári pernél szokás még a deposition is, ami szintén még az esküdtek kiválasztása előtt szokott zajlani.
Másfél millió dollárt fizetett ki a MÁV az előző ciklusban egy közben köddé vált cégnek az orosz motorkocsik vásárlásával kapcsolatos szakértői munkára. A szakértői szerződést a vásárlás után egy évvel kötötték.
1, ha nem válaszolsz a keresetre, stb, akkor a default judgement értelmében a felperes nyer automatikusan.
Hogy mennyire behajtható, az már más kérdés, de ez presztízs, ezt nem szabadna elveszteni.
2, Ámerikában nem sok keresetet vágnak ki kapásból.
3, ennél azért lehetett volna jobb ügyvédi irodát találni. Pl egy ügyes, nagymenő helyi tárgyalótermi fenegyereket, meg mellé egy complex civil litigation cakembert, vagy utóbbi területről egy helyi menő csávót, és egy közismert tárgyalótermi (jó értelemben) ááállatot (Joe Jamail, pl). Ezek is sokba kerülnek. De egy mamutcéget megbízni, hát ahogy Grisham írta, "I'l bill, or double bill, or heck, even triple bill for the client".
Semmit nem kell tenni, ilyen ügy nincsen, messziről bűzlik. A jogi képviselő megbízásával aláírtuk azt, hogy komolynak tekintjük a dolgot. Ez nem per, ez egy arcátlan bohózat.
Pedig már a Varga Misi is megmondta, hogy hiába az 5% plusz az orosz államadósságra, az akkor is kevesebb, mint amit a FIDESZ kiharcolt az előző ciklusban. ;)
Még egy fantomizálodó cég. Lelépett a jól megérdemelt pénzzel. S csoda, hogy a MÁV csődben van, amikor így herdálták a pénzét.
Feljelenti a MÁV a köddé vált szakértőt
A vásárlás után 1 évvel kötöttek megbízásiszerződést
2003-01-09 14:15:20
Másfél millió dollárt fizetett ki a MÁV az előző ciklusban egy közben köddé vált cégnek az orosz motorkocsik vásárlásával kapcsolatos szakértői munkára. A szakértői szerződést a vásárlás után egy évvel kötötték. A vállalat mostani vezetése feljelentést tesz.
Feljelentést tesz a MÁV az orosz motorvonatok vásárlásával kapcsolatos szakértői szerződés miatt, amelyet egy évvel a vonatok megvásárlása után kötött a vállalat akkori vezetése még az előző ciklusban.
Az orosz motorkocsik megvásárlásáról szóló szerződést 2000. november 17-én írták alá.
Csaknem egy évvel később, 2001. szeptemberében egy külföldi székhelyű céget azzal bíztak meg, hogy készítse elő a motorkocsikról szóló szerződést, határozza meg annak műszaki tartalmát és az ügylet finanszírozásának módját.
A szerződés aláírásakor azonnal átutaltak 1,27 millió dollárt, majd 2002. januárjában további 212 500 dollárt fizettek ki részére.
A MÁV belső vizsgálata során ennek a munkának a teljesítését igazoló dokumentumokat nem sikerült fellelni. A MÁV ugyan megpróbálta felkutatni a szakértő céget az ügy tisztázása érdekében, de az időközben ismeretlen helyre költözött.