Ha netán építésben gondolkodsz, akkor azért vedd figyelembe, hogy azek a technológiák elsősorban széria termelésre valók.
A sablon megépítésének költsége egy átlagos hajóéval vetekszik.
Egy darabos mennyiségben egy kis jollénél a rétegelt lemez a legegyszerűbb, és a legkönnyebb is. Kicsit nagyobb méretben már vannak alternatív lehetőségek:
Vákuumos technológia a legmegfelelőbb megoldás az anyagi lehetóségek fügvényében kiválasztott anyagokból. Szendvics szerkezet kialakítása a legideálisabb megoldás.
Nem olyan bonyolult mint amilyennek elsőre hallatszik!
Tudtok abban segíteni, hogy melyik az a test-építési mód, ami a legkönnyebb külhéjat eredményezi? Házilagos kivitelezésre gondolok, de minden módszer érdekel.
Szia. Kellemes ünnepeket kívánok. Szeretném megkérdezni hogy a csónak megvan-e még,és mennyi az ára.? Ha lehetne képet küldenél róla még. Köszönöm. Szia.
Van egy régi fa csónakunk, több helyen is lyukas a feneke. Évekig díszként szolgált a kertben, de mostanra megérett egy alapos festésre, és egyre inkább úgy érezzük, inkább szét kéne vágni. Persze sajnáljuk, ezért inkább őrizgetjük, bár így csak foglalja a helyet.
Ha esetleg valakit érdekel, baráti áron megválnánk tőle. Konkrét árat még nem tudnék mondani, ez attól függ, érdeklődik-e egyáltalán valaki.
Van egy tavalyi képem róla, igény esetén természetesen több képet is tudok készíteni.
A csónak jelenleg Balatonvilágoson található, nem tudjuk elszállítani. Megtaláltok az uzsgyiremot@freemail.hu címen is.
Igaz hogy kb 1 éve kérdeztem a hajózási felügyelettől, at mondták, amennyiben a hajó 5 éven belül, nem kerül eladásra EU-n belül, / erről nyilatkoznod kell asszem közjegyző előtt/ akkor semmi terv nem kell róla.
Én még közvetlenül a tervezőtől vettem: dixdesign.com
Most már van a fickónak magyar ügynöke, azt linkeltem be az előző hozzászólásban. Ennek a tervezőnek csak jolle méretben van multifunkci hajója (azt építettem meg én is :o) Kabinosban nincs igazán motorsailer változat. Csak vitorlás, vagy csak motoros.
Alapvetően a Hajózási Szabályzat-nak kell megfelelni, de ha vizsgáztatni akarsz, valóban célszerűbb a felügyelettel egyeztetni előre.
Ami a vitorlás/motoros kérdéskört illeti, azért vannak átmeneti formák is, bár azok kétségtelenül kevésbé felelnek meg csak vitorlásnak, vagy csak motorosnak. Valamint a választék is kisebb.
"Vitorlást vagy motorcsónakot szeretnék építeni" ezt el kéne dönteni, meg a nagyságát is. A hajózási felügyeletet keresd meg és érdeklődj, minden mást utána.
Vitorlást vagy motorcsónakot szeretnék építeni. Végzettségem asztalos de nem tudom hogy milyen papírokat kell hozzá beszerezni hogy le is lehessen vizsgáztatni vagy vízre lehessen bocsáltani a hajót. Jelenleg milyen törvények vonatkoznak az otthoni hajó építésre ?
Érlelődik bennem a gondolat, hogy a PORTHOLE újságba talán beférne egy kis cikk az otthoni hajóépítésről. Ha valaki közületek a végére ért már a projektjének, vagy csak szívesen megmutatná másoknak, hol tart, jelentkezzen.
Tehát a rétegrend 300-as üvegpaplan utána 300-as üvegszövet majd ismételgesd felváltva a rétegeket amíg a kellő vastagságot el nem éred és az utolsó paplan legyen. Esetleg bele laminálhatsz hab magot is, vagy balsa fát, de ekkora vastagság mellett nem egyszerű. Vagy csinálsz egy sablont az eredetiről, és abba rétegezel, vagy egy üveglapra csinálsz nagyobbat, amiből kivágható a végleges méret.
16 milinél nem lehet vastagabb svertet csinálni? Nekem lézerem van, abban egy fenyő pallóból van gyalulva a svert. 2,5-3 centi lehet a közepén a vastagsága. Azt szerintem nem lehet eltörni. Mik a pontos méretek? abraxas jól beszél. Mi is nemrég raktuk össze a kis hajónkat, kb 10 évet parton töltött. Még csak 3x voltunk kint, de már alig várom hogy újra mehessek.