Ez jogilag kérlek szépen úgy van, hogy ha egy arculattervező dolgozik mondjuk az RTLKlubnak, akkor jó eséllyel olyan szerződése van vele, hogy másnak nem dolgozhat, úgyhogy nem kell és nem érdemes számolni vele...
Közpénzköltési szempontból mindig a nettó a költség, mert az ÁFA visszafolyik a költségvetésbe. Osztan miert?
A koltsegvetes kifizet 50-et.
Az MTV kifizet 40 netto +10 AFA-t.
Visszakap 10 AFA-t. (Allamtol)
Aki kiadja a szamlat, az meg befizet 10 AFA-t.
"A Közbeszerzési Értesítő szerint az arculatváltásért 50 millió forintot fizetett ki az MTV két cégnek, míg Ragáts Imre, az MTV ügyvezetője negyvenmillióról beszélt október végi sajtótájékoztatóján."
Fogalmam sincs az esetről, de a számok között van egy feltűnő összefüggés:
40 millió Ft nettó + 25% ÁFA = 50 millió bruttó. Nem erről van itt is szó? Nemrég Rogán vitéz hatalmasat égett a tűzijáték ügyben: ő is felfedezett egy "hatalmas visszaélést", aztán szóltak neki, hogy az ÁFA a különbség.
Közpénzköltési szempontból mindig a nettó a költség, mert az ÁFA visszafolyik a költségvetésbe.
Tízmillió forinttal drágább volt a köztévé arculatváltása, mint amennyit a tévé vezetése sajtótájékoztatóján ismertetett. A Közbeszerzési Értesítő szerint az arculatváltásért 50 millió forintot fizetett ki az MTV két cégnek, míg Ragáts Imre, az MTV ügyvezetője negyvenmillióról beszélt október végi sajtótájékoztatóján.
Tízmillió forinttal kisebb összegben jelölte meg Ragáts Imre, a köztévé ügyvezető alelnöke a köztévé arculatváltásának költségeit, mint amennyit valójában fizetett az MTV az új logóért, illetve díszletekért. A Magyar Televízió arculatváltását bejelentő sajtótájékoztatóján ugyanis az Index kérdésére Ragáts azt mondta: a köztévé "új ruhája" negyvenmillió forintba kerül. A pénteki Népszabadságban idézett Közbeszerzési Értesítőből viszont az derül ki, hogy az arculatváltásért 50 milliót fizetett az MTV a Dogfish Stúdió-Nemo Design kettősnek. Utóbbi cég tervezte többek között az SZDSZ-es minisztériumok új logóit is.
Az MTV mindössze két céget hívott meg a hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárásra. A szélesebb körű versenyeztetés elmaradását a televízió az idő rövidségével és a speciális feladattal indokolta, amelyre csak kevés cég képes. A szóba jöhető vállalkozások közül pedig többet a konkurencia foglalkoztat, ezért velük nem számolt a tévé. Ezek után meglepő, a nyertes a Dogfish, amely szintén dolgozott kereskedelmi televíziónak - emlékezetet a Népszabadság összeállítása.
A novemberi arculatfrissítés mellett a műsorkínálat is megújult. A már képernyőre került, illetve tervezett produkciók közül ugyanakkor többnek is bizonytalanná vált a sorsa. A december elején kulturális igazgatónak kinevezett Baló György ugyanis mintegy két tucat olyan műsort vizsgál felül, amelyeknek elkészítéséről az idén nyáron kinevezett elődje, Sugár Ágnes kötött szerződést vagy tett rájuk ígéretet.