Sziasztok.Először is essünk túl rajta:tudom hülye,balfék vagyok.:(
Elfelejtettem feltölteni fagyállóval az autóm(hűtőcserém volt)Teljesen befagyott szerencsémre nem volt tele vízzel így talán károsodás nélkül megúszom.A
Kérdésem a következő lenne hogyan tudnám kiolvasztani?Valaki tud alternatív megoldást esetleg?(nem tudom elindítani)
Fűtött garázsba nem tudom vinni,panel 4-ik emeletén lakom és kb 150m-re van a parkoló és így hősugárzós megoldás sem jó.
No, lassan asszem beindul a topic, nemsokára mindenki kezdhet szopni a sok téli fagyos dologgal :-) Múlt héten kicseréltem a szimmeringet a zárban, mert befolyt a víz és befagyott tavaly párszor...
Ma beköszöntött az ősz, nálunk legalábbis 15-18 fok volt a levegő hőmérséklete.
Ebből kifolyólag és az eddigi tapasztalatokból már tudom is, hogy hogyan kezdek el berendezkedni a télre. Ezért ha van még itt olyan, aki rühell fázni és szerti a kényelmet, annak javaslom a következőket.
--legelőször ellenőrizni kell a termosztátot, hogy megfelelően működik-e. Ha könnyen hozzáférhető, akkor a fűtőradiátort sűrített levegővel tisztítsuk meg a portólé s egyéb kosztól.
--ellenőrizzük a pollenszűrőt (már ha van), ugyanis ez okoz sok gondot, ha már el van használódva, ugyanis visszafogja a levegő áramlását és nem fogja meg a párát sem, így állandóan párás az ablak, még nayon enyíhén párás időben is, esőben szinte meg lehetetlen lefújatni az üvegfelületekről. Ilyen esetben egy pollenszűrő csere csodákat művel. (Ez alól az újabb opelek kivételek, ott konstrukciós hiba okozza az ablak párásodást, az ellen nem tudok orvosságot).
--Az eső elvezető csatornák tisztaságáról győződjünk meg (tűzfal jobbv és bal oldaláb főleg).
Ha ezzel megvagyunk, allapvetően fel vagyunk készülve fűtésileg a télre és az őszi esőkre. Innen jön az extra :-))))
--Egy tavaly kölcsönkapott fűtőszállal ellátott üléshuzat döbbentett rá arra, hogy milyen jó is ez. A comb fenék és derék fűtése, még minusz 20 fokban is fél percen belül jól átmelegít. Ezt a huzatot Tescoban lehet venni 2-3eFtért, és szvagyújtóba dugható. Láttam potméterrel állíthatót is, illetve deréktámaszosat is, ami azért kicsit drágább (kb 10-14eFt). Nekem az alap fekete-szürke színű tökéletesen elég volt. Idén meg fogom oldani, hogy legyen saját kapcsolója, és esztétikusan elvezetem a kábeleket is.
--második fázis: Lehet kapni autósboltokban szintén pár ezer Ft-ért olyan szivargyújtóba dugható 160-200W-os fűtőtestet, amit direkt arra csináltak, hogy feltehesd műszerfalra az ablak felé fordítva, és lefújja a párát és felolvassza a jeget pillanatok alatt. Haver vett ilyet, nagyon bevált neki, én is szerzek egy ilyet. Ez azért is jó, mert nem kell fúrkálni semmit, csak felragasztod egy öntapadós bigyóval, tavasszal meg leszeded.
--harmadi fázis: Szerzek egy 220V-os fűtőtestet, amit megoldok úgy, hogy a kalaptartóra téve hosszabbítóval lehessen bekapcsolni reggel munkába indulás előtt 10perccel. Persze ez közterületi parkolón nehézkesen megoldható, de akit érdekel, az olvashat az elkészítéséről bővebben az "Álló fűtés" topicban, "sur5al" kolléga előadásában.
Ennél van egy nagyobb szint is, de az már elég költséges, viszont kétségtelenül a leghatásossabb: kell beszereltetni az autóba állófűtést, de ennek ára 2-400eFt sajna.
A denszeszes kezelést megcsináltam, de nem tűnik úgy, hogy ez 100%-ig megoldotta volna a problémát. Mostanában, hogy viszonylag enyhe az idő könnyen indul az autó. 1-2 fordulat után beugrik a motor, de érdekes módon, ha rövid idő mulva leállítom (30-40 mp), akkor másodszori próbálkozásra viszont már nem indul olyan simán.
A szűrőt ma akartam megnézni, de ha jó helyen kerestem, akkor egy olyan műanyag takaró lemez alatt van, ami gyakorlatilag le van ragasztva. Mivel nem akartam barmolni, hagytam az egészet. Főleg mert nem is tuti, hogy jó helyen néztem.
A tank és az üa. rendszer kitakarítása nem lehet kis meló, így azt csak a végső esetben reszkírozám.
Ma mindenesetre, feltöltöttem a tankot 45 liter benzinnel, habár még a denszeszes régi anyagból is volt benne vagy 10-15 liter. Reménykedem benne, hogy ez megoldja a gondot. Ha mégsem, akkor kénytelen leszek elmenni a szervízbe, megnézetni, esetleg kicseréltetni a benzin szűrőt.
Az említett injektor tisztító lötyiket én is használtam. Eddig két flakonnal töltöttem be kb. 5000 km alatt. Utoljára december végén használtam ilyet. Habár nem vagyok meggyőződve róla, hogy valóban érnek-e valamit. Ahogy néztem, a legnagyobb részük kerozin, ami ha jól tudom a gázolajnál valamivel fínomabb párlat és nem tudom elképzelni, hogy jobban oldaná a lerakódásokat, mint a benzin.
Minden esetre, köszi a tanácsokat. Holnapra hidegebb időt mondanak. Reggel lemegyek, megpróbálom beröffenteni a verdát és majd elvállik, hogy mehetek-e a szervízbe B-)).
Big Blaster !
Bocs, de a topic lemaradt a listámról, így a válasz már lehet hogy késő.
A denszesz magába szívja a vizet (oldódik benne) és ezért távozik, de igazából a tank leürítés és pucolása és az üzemanyag rendszer átöblítése valamint a szűrőcsere a megoldás, mert lehet hogy más trutyi is van a rendszerben (sár, iszap). Vannak adalékok Wynn's, STP pl., amelyeket egy-két alkalommal évente érdemes a rendszer pucolására bevetni és akkor nem telik fel vízzel (ezek az injektort vagy karburátort vagy adagolót-porlasztócsúcsokat is pucolják).
Vettem 5 literes syelvedomosot ay Auchanban, es latom rajta, hogz itt gyartjak Pesten, a szomszed utcaban. Becsuletes neven valami Antifrost-H, nem tul budos, jol mos, nem fagy meg. Gondoltam elmennek a ceghez maszekban, es vennek parszor 5 litert. Valakit esetleg nem rdekel, aki szinten ipari mennzisegben hasynalja?
Úgy néz ki, hogy mégis a benzin szar. Sikerült megnéznem a neten egy hibakeresési táblázatot és arra a hibára, hogy a motor hidegen nehezen indul a második helyen a rossz benzin minőséget írják. Arra, hogy a motor leáll az indítás után, pedig első helyen szerepel a rossz benzin.
Persze semmi sem biztos, de ez már több mint gyanús.
Milyen gond lehet a benzinnel? Csak az, hogy vizes vagy valami más gond is lehet?
A vízzel mit lehet csinálni? Valóban jó, ha denaturált szeszt öntök a tankba vagy magától is távozik a víz egy idő után?
Érdemes rátankolni jó benzint vagy az nem segít?
Nekem a dízellel menet közben már nem volt gond csak indításkor (átszakadt az üa szűrő membránja), de ez persze csak az egyik lehetőség.
Pl.gyertya is lehet az ok...
Az üzemanyag cső végigellenőrzése nem lehet túl egyszerű. Viszont ha levegősödne, az menet közben nem okozna problémát? Az üa. szűrőt praktikus lenne megnézni, csak meg kell előtte találnom.
Én is abban reménykedem, hogy csak a benzinnel van gond. Tegnap az aksi saru tisztítás, meghúzás után próbáltam indítani. Viszonylag könnyen beindult, de először megint leállt. Másodikra már nem, szóval javuló tendenciát mutat a gép, habár tegnap csak mínusz 8-9 fok volt.
Big Blaster !
Elképzelhető, hogy fellevegősödött az üzemanyag rendszer. Talán egy kis víz megfagyott valahol, ami szétnyomta a csövet és azóta ott levegőt kap, de egy kicsit laza csatlakozónál is lehet a gond vagy az üzemanyag szűrőnél. Apropó az nincs eldugulva (kosz, víz) ?
ha CSAK az új benzin tankolása után csinálja akkor benzin!
egyébként nemtom ezen a szintem már nem segit a gyertyatisztogatás/csere aksisaruérintkezésviszgálat/csere meg ilyen gyerekes dolgok!:-))
ezeket szoktam ha nekem nem röffen be!
Tanácsot szeretnék kérni tőletek. Egy '97-es Hyundai Lantrám van. Kétezres, 16 szelepes, hengerenkénti befecskendezéses a motorja.
Az a gond, hogy két-három napja csak nehezen tudom beindítani, a mínusz 10-15 fokban. Korábban MINDIG beindult 2-3 fordulat után. Először vasárnap tapasztaltam a jelenséget, aztán hétfőn is megismétlődött. Van néhány ötletem, hogy mivel lehet gond, de nem vagyok biztos egyikben sem.
A jelenség az, hogy 4-5 alkalommal és 5-6 másodperceg kell önindítózni, hogy beröffenjen a motor. Nekem úgy tűnik, hogy elég lassan teker az önindító, de gyakorlatilag folyamatosan és közben egy-egy ütemre beröffen a moci. Miután elindul a motor, töbször van, hogy rövid idő mulva (2-3 sec) magátol leáll. Ez úgy néz ki, hogy miután beindult a motor, felmegy a fordulatszám 2000 köré és elkezd csökkenni. Lemegy 1000 alá és leáll. Normális esetben ilyen hidegben kb. 1200-1300 körül meg kellene állnia és onnét csak lassan csökkennie 900-ra.
Ha már stabilan megy a motor, nem veszek észre semmi rendellenességet. Stabil az alapjárat, nem rángat, nem hagy ki. Ha megállok egy-két órára, akkor simán, könnyen indul, mint korábban.
Az aksi szerintem már elég régi lehet, de forgat, ha nem is olyan gyorsan. Viszont tegnap észrevettem, hogy az egyik saru elég laza. Ezt meghúztam, de csak ma tudom kipróbálni, hogy ezzel megoldódott-e a gond. A másik körülmény, hogy éppen szombaton tankoltam tele a járgányt és rá következő nap jött elő a hiba. E-miatt a benzin minőségére is gyanakszom. Nem tudom, hogy a vizes benzin okozhat-e ilyen indítási problémat, ami csak hidegen jön elő.
Nekem érzésre úgy tűnik, hogy túl szegény keveréket kap a motor, de az mitől lehet? Mivel lehet még gond? Mit érdemes megnézni?
Először is bocsi, de nem volt időm minden egtyes hozzászólást részletesen elolvasni. Aki azt mondja, hogy a hűtőközeg fagyott meg, annak van igaza. A lassú járatósdi-megállítom-járatom féle kiolvasztás nem a legjobb, a blokktól távolabb lévő elfagyáson nem segít. Főleg, hogy valószínűleg teljes átfagyásod volt. Ha nem repedt szét semmid, akkor adj hálát a Jóistennek, és sürgősen töltsd fel megfelelő minőségő és fagyáspontjú fagyállóval. Mivel egy adag a régiből bentmarad a blokkban, ne előre keverd be, hanem a gyár szerinti térfogathoz számold a fagyállót, s csak aztán töltsd fel desztvízzel. Mindenképpen számolj rá még bőven a fagyáspontjára, ugyanis tapasztalat szerint bekeverve nem lesz olyan jó, mint azt ígéri. Ha megvagy, irány a legközelebbi benzinkút, és méresd be, hogy pontosan mi a dermedéspont.
Üdv
18 éves kockaladám tennap minusz 18ban másodikra röff!:-)
titok?
nemtom fagyállót raktam bele asszem!:-)
nameg múltkor belehúztam fél nap alatt kicseréltem a gyertyákat..az elözöek már "bennszülöttek" voltak!:))
Pontosan!
- ugyanezt játszottam el tavaly karácsony este, és még jól szét is égettem a kezem, ahogy a forró vizet próbáltam átpumpálni a jégtorlaszon. Utána meg be a kútra koncentrátumért...
Mondom a megoldást:
Inditsd be a kocsit... járasd alapjáraton.
Mielőtt felforrna a viz, állitsd le... hagyd hülni 1 kicsit, majd ujra.
Fel fog engedni, valamelyik vékony vizcsöbe fagyott fele a létyó.
Én ugyanigy jártam ma reggel.
Onnan fogod megtudni, hogy sikerült a müvelet, hogy elkezd füteni a gép.
Más módszer nincs, ezzel kell játszani.
A szervizt meg felejtsd is el gyorsan, mert lehuznak rólad 1 csomó pénzt, és ök is csak ezt fogják csinálni.
Ha ezzel megvagy, akkor vegyél fagyálló koncentrátumot, és öntsd hozzá... ez valamivel lentebb fogja nyomni a fagyáspontot.