Keresés

Részletes keresés

BoGar Creative Commons License 2003.01.19 0 0 239
Én bizonyos Csallag rat nem ismerek. Gondolom, Csillagra gondoltál.
Előzmény: Törölt nick (238)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.19 0 0 237
A nyocszazat ertsd oda vissza az nekem 400. De a leguccso igeretek mar csak 56km-rol szoltak (nem tom ebben benne van e az o uralkodasukkor atadott de a fidesz altal epitetett, de gyanus hogy azt is bele fogjak szamolni).
Előzmény: Törölt nick (235)
BoGar Creative Commons License 2003.01.18 0 0 236
Ember!! Még egy éve sincsenek kormányon, és már számonkéred a teljes ígéretet?? Várd ki a végét!!
Előzmény: Törölt nick (235)
BaSand Creative Commons License 2003.01.10 0 0 234
Ez is OFF
Észrevehetne már egy moderátor, és elhajthatna a búsba. Hányadik topikba raktad be?
ON
Előzmény: mioko (232)
Wic Creative Commons License 2003.01.10 0 0 233
Na ja. Az, hogy pl. az M7 eddig nem volt fizetős, most meg az lesz, azt is jelenti, hogy sokkal többen fognak matricát venni. Ez bőven fedezné a meghosszabbodás miatti áremelést. Vagy ilyesmi. Biztos értitek.

Wic

Előzmény: magyarpolgar (231)
mioko Creative Commons License 2003.01.10 0 0 232
Tudom, hogy off, de keressétek ANGINA PECTORIS-t, és kérdezzétek meg tőle, mi is az a limbóléc, meg a voodoo szalmabábu.
magyarpolgar Creative Commons License 2003.01.10 0 0 231
Az MSZP kormány az autópálya matricák 20%-os drágulásának egyik okának az autópályák hosszának növekedését hozta fel.

1. Az mszp még nem épített autópályát az utóbbi fél évben.

2. Ezek szerint a fidesz mégis épített?

BoGar Creative Commons License 2002.12.28 0 0 230
A 35-ös még nem M35-ös. Majd ha autópályává, vagy autóúttá építik, akkor lesz az. Mellesleg én Debrecen felöl inkább Nyíregy felé mennék, vagy a 33-os, mint a 35-ösön.
Előzmény: Törölt nick (229)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.28 0 0 229
A 4est nem csak tehermentesíteni kellene, hanem lakott települést nem érintenie, sé 2x2 sávosra építeni.
Igen, bekapcsolna' az orszag keleti reszet.
Egy szavunk sem lenne ebbol a szempontbol.

Lehet, hogy rosszul tudodm, de nem az M30, ami összeköti Debrecent és az M3-ast?
Nem, az M30 az M3-bol agazik le eszak fele, Emod magassagaban.
Jelenleg Debrecenbol az M35-os uton lehet elcsipni az M3-as veget. (Debrecen-Polgar)
Az M35 egy tragedia per pillanat, ha surgosen nem csinalnak vele valamit, oriasi problemak lesznek az ateresztokepesseggel, meg a jarhatosaggal.
Csupa folt es lyuk, gorongyos es keskeny, sok helyen egyenes, alattomos kanyarokkal.
Potencialis halalzona nagy forgalom eseten.

Előzmény: BoGar (228)
BoGar Creative Commons License 2002.12.28 0 0 228
OFF
A 4est nem csak tehermentesíteni kellene, hanem lakott települést nem érintenie, sé 2x2 sávosra építeni.
ON
Lehet, hogy rosszul tudodm, de nem az M30, ami összeköti Debrecent és az M3-ast?
Előzmény: Törölt nick (227)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.28 0 0 227
Oke, amit Nyekladhaza kornyeken lattal az az M30 folytatasanak a foldmunkai.
Atadasa kb. jovo nyaron lesz.
Az ismerosomnek 2003.julius 31.-ig van oda szerzodese.
En csak az iden dolgoztam a palyakon kb. masfel honapot.
Ha sikerulne az M3-at meg vagy 50-60 km-t megnyujtani, az baba lenne, mert Debrecen (es attol keletre) forgalma't fel tudna venni es tehermentesitene a 4-es foutat!>
Kapnank egy kis levegot itt keleten!
Előzmény: BoGar (225)
armagnac Creative Commons License 2002.12.28 0 0 226
Szeretnélek emlékeztetni (armagnac, BaSand) az EU 2000-es orszgjelentésére, mely elmarasztalta Magyarországot a közbeszerzési szabályok és a szükséges transzparencia teljes mellőzése miatt az autópályaépítésben - és ekkor hol volt Strabag? Itt a Vegyépszeres tréfára utaltak a jelentés készítői!
No, ez már egy jogosabb felvetés. Lenne.
Az "elmarasztalta" szó használatára hadd térjek ki először. Azt hiszem, hogy az EU-nak semmiféle szerződés avagy hatáskör alapján nincs (vagy legalábbis nem volt) joga ebben a kérdésben "elmarasztalni" Mo-t, alighanem az elmarasztalás kifejezés az euroszervilis "magyarországi" baloldali pártok retorikai fogása, inkább mellőzzük. Az EU azt tette, bár szvsz hibásan, ami a feladata és kötelessége: figyelmeztette az országot, hogy ezt a gyakorlatot a belépés idejére véglegesen meg kell szüntetni, mert ellentétes az EU joggal. Hogy egyáltalán az EU ezt felvetette, az is megérne egy kis vizsgálódást. Vajon azért tette, mert ettől volt hangos a belpolitikai élet, vagy azért, mert tényleg úgy gondolta a kedves EU-biztos, hogy nekünk a tagság előtt nem a felkészülés, hanem az öntönkretétel a feladatunk?:-o
Hogy a fidesz (ill. szerintem a dolog eredetének nem sok köze lehet a fideszhez) így épített autópályát, az szvsz racionális és gazdaságilag kifejezetten okos lépés volt. Ill. lett volna, ha nincs kormányváltás és vele az idegen preferálás a hazaival szemben. Nem volt ugyanis autópálya építésre alkalmas hazai vállalkozás. Ezért kellett az MFB, ezért kellett a konzorcium, ezért kellett a meghívásos tender: hogy összeálljon egy olyan autópálya építésre alkalmas hazai cég, amelyik EU szabályok szerint is labdába rúghat. Különben jön a spanyol iskolapélda: a nettó befizetők pénzét ideosztja az EU, az osztalékot meg visszaosztja nekik a kivitelező.
Előzmény: alphanumericus (202)
BoGar Creative Commons License 2002.12.28 0 0 225
Bocs, azért kérdezem, mert nem tudom merre tart most. Azt láttam a múltkor (X.23.), hogy a Nyékládházi tavaknál megy a földmunka, máshol meg az út felett megy egy híd. Se eleje, se vége. Érdeles dolgok épülnek arra felé.
Előzmény: Törölt nick (223)
Brumm Nárcisz 42 Creative Commons License 2002.12.28 0 0 224
belőlem hiányzik az szdsz iránti odaadás:(
fantátiám elég erős:)
mégsem értem, hogyan tudnak ennek egyesek örülni.
Előzmény: armagnac (221)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.28 0 0 223
Nem egeszen.
Ha Bp. felol haladsz, es odaersz az M30-as csomoponthoz, rogton sorolj le jobbra.
A felhajto elejetol szamitva pontosan 5,5 km-t tudsz menni az elkeszult uj M30-as autopalyan.
Előzmény: BoGar (218)
armagnac Creative Commons License 2002.12.28 0 0 222
Na ez meg már aztán tényleg túlzás!

Csillag István SZDSZ-es gazdasági és közlekedési miniszter ragaszkodott a meghívásos pályázathoz, mert szerinte annyira rövid az idő, hogy túl nagy kár érné az országot, ha megvárná az NA egy közbeszerzés elbírálását.

Gondolom erre a mondatra alapozol, de sajnálattal közlöm, hogy megint nagy adag szdsz-es empátia kellene a számodra kedvező félreértelmezéshez. A késlekedésből eredő kár ugyanis nem az árban érvényesül.

Előzmény: alphanumericus (200)
armagnac Creative Commons License 2002.12.28 0 0 221
Alfanum kartács, én nem vitatom, hogy azt szeretnéd ott látni, amit állítasz, de nem az áll ott. Segítek, idemásolom még1x a lényeget.

A közbeszerzés sem hoz EU-támogatást
2002. július 26. péntek
[...]
Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter tegnap jelentette be: a meghívásos tenderre benyújtott pályázatok tartalmának közzététele ellenére mégis közbeszerzési eljárással választják ki a már előkészített autópálya-szakaszok kivitelezőit. Elmondta: a meghívásos tender bebizonyította, hogy több mint 20 milliárd forintot lehet megtakarítani a pályáztatással, a "verseny iránti közbizalom visszanyerése érdekében" mégis a közbeszerzés mellett döntöttek.

Mit is mondott tehát Csillag 2002. július 26.-án?
1. a meghívásos tender bebizonyította, hogy több mint 20 milliárd forintot (131-109 = 22) lehet megtakarítani a pályáztatással.
2. a meghívásos tenderre benyújtott pályázatok tartalmának közzététele ellenére mégis közbeszerzési eljárással választják ki a már előkészített autópálya-szakaszok kivitelezőit, a "verseny iránti közbizalom visszanyerése érdekében".

Erős fantázia és nagy adag szdsz iránti odaadás kell ahhoz, hogy Csillag szavait úgy értsem, hogy a közbeszerzés 20 milliárddal drágább lesz, és ezt július 26.-án bebizonyította a meghívásos pályázat.

Namost, ezt fekete-fehér és egyértelmű. Hogy az szdsz és a téma iránti felbuzdulásodban első olvasásra félreértetted, az elfogadható. De hogy ragaszkodj egy nyilvánvaló tévedéshez, az nem lenne tőled okos ötlet.

Előzmény: alphanumericus (198)
NICK Creative Commons License 2002.12.27 0 0 220
Megvan már mennyivel épül most drágábban az autópálya kilométere mint eddig?
BoGar Creative Commons License 2002.12.27 0 0 219
Mellesleg megkérdezném, hogy nem véletlenül attól lesz drágább az új szakasz, hogy több lejárót kell építeni, hogy beleszámoltak az M30-as kitérőt is, hogy mások a domborzati viszonyok??
BoGar Creative Commons License 2002.12.27 0 0 218
A Nyékládházi tavaknál??
Előzmény: Ipari-antidepresszió (216)
SanyaX Creative Commons License 2002.12.27 0 0 217
Hello Alpha!
Az a baj, hogy elméleteket helyezel mindenek fölébe, nem tekintve a gyakorlati érvényesülést. A közgazdász szlogenektől néha falra tudnék mászni (most vicces próbáltam lenni, nem indulatos!).
Az, hogy valami csak rossz lehet és kész, ezzel a kijelentéssel fölmentjük magunkat a gondolkodás vétsége alól. Így nem kell néznünk a tevékenység eredményét sem, ami jelen esetben:
- az előzetese ígéretekkel ellentétben nem olcsóbb, hanem drágább lett a munka (az előzetes ígérteket, kérlek ne vitasd többet)
- a pályázatnak mondott valami a többszöri botlás után sem lett pályázat, csak simli(cska, a kedvedért, ez is vicc lenne, de szólok, mert a vicceimet a fiam szerint csak én értem)
- végül külföldi tulajdonú cégek vitték el a munkát, ami a jópélda EU-ban egészen ritka, majdhogynem elképzelhetetlen.

(Ha nem találkoznánk addig, előre is BUÉK!)

Előzmény: alphanumericus (195)
Ipari-antidepresszió Creative Commons License 2002.12.27 0 0 216
Szóval, voltam az új szakaszon, tök jó, csak a 120-as kmkőnél van két elég nagy döccenő, ezt leszámítva nagyon állat másfél óra alatt Miskolcra érni. Azt tudtátok, hogy az M30-asból is elkészült 5 kilométer?

_________________________________________
NÉMETH Péter

ICQ#: 131879080
MSN Messenger: kiraly.tigris@freemail.hu
Current ICQ status:
More ways to contact me: http://wwp.icq.com/131879080
_________________________________________


Előzmény: Wic (154)
BaSand Creative Commons License 2002.12.27 0 0 215
Boldod új évet neked is!
Barátsággal: BaSand
Előzmény: alphanumericus (214)
alphanumericus Creative Commons License 2002.12.27 0 0 214
Kedves BaSand!

A frász bejelentése, amikor az már ellenfél menekülőre fogta (rohadtuk sietek), nem kimondottan úri cselekedet, de hát, ha egyszer elémdobták, fel kell vegyem a frászt!

A jelenlegi kormány gyakorlatában, ott látom a problémát, hogy ugyanazt a gyakorlatot akarták követni, amit ellenzékben az Orbán kormányban kárhoztattak.

Egen, ezért gyűjtöttük az aláírásokat. Osztán nem folytatták a gyakorlatot, és valóban igazuk lett, drágább lett a pálya. Csak így kéne a nagykönyv szerint jáccani a dolgot. A jelenlegi gyakorlat pedig már majdnem lyó: a következő nyílt közbeszerzési pályázatokat ezentúl állampolgári kötelességből más potenciális útépítő cégeknek is eljuttathatnánk... mit gondolsz? :-)))

No tényleg üdv, de tűpárnán ülök, rohannom kell.

Nagyon Bulldog Új Évet neked, BaSand,

még láttyuk 1mást:
alpha

Előzmény: BaSand (211)
krz Creative Commons License 2002.12.27 0 0 213
mer? most nem tudta elore mindenki, hogy ki gyozhet?
Előzmény: Gerenda (208)
krz Creative Commons License 2002.12.27 0 0 212
mi nem atlathato a kijelolesben?
tudjuk, ki dontott, azt is, hogy miert (az eredeti verzioban).
Előzmény: alphanumericus (207)
BaSand Creative Commons License 2002.12.27 0 0 211
Bocsánat, de ellenvéleményt kell bejelentenem, más szóval: egy frászt!
A jelenlegi kormány gyakorlatában, ott látom a problémát, hogy ugyanazt a gyakorlatot akarták követni, amit ellenzékben az Orbán kormányban kárhoztattak.
Ugye, emlékszel az első autópálya kiírásra? Valami liberális aláírásgyüjtés is folyt itt az indexen. És nem essék tévedés, nem a kormány módszerét kifogásolom, hanem (korábbi) szavainak és (jelenlegi) gyakorlatának ellentmondására hívom fel tisztelettel a figyelmedet.
Előzmény: alphanumericus (204)
alphanumericus Creative Commons License 2002.12.27 0 0 210
Éjjen Gerenda, udvari szállító!

BUÉK, Neked is, nagyon,
alpha

Előzmény: Gerenda (208)
alphanumericus Creative Commons License 2002.12.27 0 0 209
Bocs, de le kell lépnem, télleg nagyon boldog új évet kívánok nektek, vitapartnerek!

1000 Üdv:
alpha

Gerenda Creative Commons License 2002.12.27 0 0 208
Igenis átlátható volt! Mindenki tudta, hogy csak az udvari szállító győzhet:-)

G

Előzmény: alphanumericus (207)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!