A nyocszazat ertsd oda vissza az nekem 400. De a leguccso igeretek mar csak 56km-rol szoltak (nem tom ebben benne van e az o uralkodasukkor atadott de a fidesz altal epitetett, de gyanus hogy azt is bele fogjak szamolni).
Na ja. Az, hogy pl. az M7 eddig nem volt fizetős, most meg az lesz, azt is jelenti, hogy sokkal többen fognak matricát venni. Ez bőven fedezné a meghosszabbodás miatti áremelést. Vagy ilyesmi. Biztos értitek.
A 35-ös még nem M35-ös. Majd ha autópályává, vagy autóúttá építik, akkor lesz az. Mellesleg én Debrecen felöl inkább Nyíregy felé mennék, vagy a 33-os, mint a 35-ösön.
A 4est nem csak tehermentesíteni kellene, hanem lakott települést nem érintenie, sé 2x2 sávosra építeni. Igen, bekapcsolna' az orszag keleti reszet.
Egy szavunk sem lenne ebbol a szempontbol.
Lehet, hogy rosszul tudodm, de nem az M30, ami összeköti Debrecent és az M3-ast? Nem, az M30 az M3-bol agazik le eszak fele, Emod magassagaban.
Jelenleg Debrecenbol az M35-os uton lehet elcsipni az M3-as veget. (Debrecen-Polgar)
Az M35 egy tragedia per pillanat, ha surgosen nem csinalnak vele valamit, oriasi problemak lesznek az ateresztokepesseggel, meg a jarhatosaggal.
Csupa folt es lyuk, gorongyos es keskeny, sok helyen egyenes, alattomos kanyarokkal.
Potencialis halalzona nagy forgalom eseten.
OFF
A 4est nem csak tehermentesíteni kellene, hanem lakott települést nem érintenie, sé 2x2 sávosra építeni.
ON
Lehet, hogy rosszul tudodm, de nem az M30, ami összeköti Debrecent és az M3-ast?
Oke, amit Nyekladhaza kornyeken lattal az az M30 folytatasanak a foldmunkai.
Atadasa kb. jovo nyaron lesz.
Az ismerosomnek 2003.julius 31.-ig van oda szerzodese.
En csak az iden dolgoztam a palyakon kb. masfel honapot.
Ha sikerulne az M3-at meg vagy 50-60 km-t megnyujtani, az baba lenne, mert Debrecen (es attol keletre) forgalma't fel tudna venni es tehermentesitene a 4-es foutat!>
Kapnank egy kis levegot itt keleten!
Szeretnélek emlékeztetni (armagnac, BaSand) az EU 2000-es orszgjelentésére, mely elmarasztalta Magyarországot a közbeszerzési szabályok és a szükséges transzparencia teljes mellőzése miatt az autópályaépítésben - és ekkor hol volt Strabag? Itt a Vegyépszeres tréfára utaltak a jelentés készítői! No, ez már egy jogosabb felvetés. Lenne.
Az "elmarasztalta" szó használatára hadd térjek ki először. Azt hiszem, hogy az EU-nak semmiféle szerződés avagy hatáskör alapján nincs (vagy legalábbis nem volt) joga ebben a kérdésben "elmarasztalni" Mo-t, alighanem az elmarasztalás kifejezés az euroszervilis "magyarországi" baloldali pártok retorikai fogása, inkább mellőzzük. Az EU azt tette, bár szvsz hibásan, ami a feladata és kötelessége: figyelmeztette az országot, hogy ezt a gyakorlatot a belépés idejére véglegesen meg kell szüntetni, mert ellentétes az EU joggal. Hogy egyáltalán az EU ezt felvetette, az is megérne egy kis vizsgálódást. Vajon azért tette, mert ettől volt hangos a belpolitikai élet, vagy azért, mert tényleg úgy gondolta a kedves EU-biztos, hogy nekünk a tagság előtt nem a felkészülés, hanem az öntönkretétel a feladatunk?:-o
Hogy a fidesz (ill. szerintem a dolog eredetének nem sok köze lehet a fideszhez) így épített autópályát, az szvsz racionális és gazdaságilag kifejezetten okos lépés volt. Ill. lett volna, ha nincs kormányváltás és vele az idegen preferálás a hazaival szemben. Nem volt ugyanis autópálya építésre alkalmas hazai vállalkozás. Ezért kellett az MFB, ezért kellett a konzorcium, ezért kellett a meghívásos tender: hogy összeálljon egy olyan autópálya építésre alkalmas hazai cég, amelyik EU szabályok szerint is labdába rúghat. Különben jön a spanyol iskolapélda: a nettó befizetők pénzét ideosztja az EU, az osztalékot meg visszaosztja nekik a kivitelező.
Bocs, azért kérdezem, mert nem tudom merre tart most. Azt láttam a múltkor (X.23.), hogy a Nyékládházi tavaknál megy a földmunka, máshol meg az út felett megy egy híd. Se eleje, se vége. Érdeles dolgok épülnek arra felé.
Nem egeszen.
Ha Bp. felol haladsz, es odaersz az M30-as csomoponthoz, rogton sorolj le jobbra.
A felhajto elejetol szamitva pontosan 5,5 km-t tudsz menni az elkeszult uj M30-as autopalyan.
Csillag István SZDSZ-es gazdasági és közlekedési miniszter ragaszkodott a meghívásos pályázathoz, mert szerinte annyira rövid az idő, hogy túl nagy kár érné az országot, ha megvárná az NA egy közbeszerzés elbírálását.
Gondolom erre a mondatra alapozol, de sajnálattal közlöm, hogy megint nagy adag szdsz-es empátia kellene a számodra kedvező félreértelmezéshez. A késlekedésből eredő kár ugyanis nem az árban érvényesül.
Alfanum kartács, én nem vitatom, hogy azt szeretnéd ott látni, amit állítasz, de nem az áll ott. Segítek, idemásolom még1x a lényeget.
A közbeszerzés sem hoz EU-támogatást
2002. július 26. péntek
[...]
Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter tegnap jelentette be: a meghívásos tenderre benyújtott pályázatok tartalmának közzététele ellenére mégis közbeszerzési eljárással választják ki a már előkészített autópálya-szakaszok kivitelezőit. Elmondta: a meghívásos tender bebizonyította, hogy több mint 20 milliárd forintot lehet megtakarítani a pályáztatással, a "verseny iránti közbizalom visszanyerése érdekében" mégis a közbeszerzés mellett döntöttek.
Mit is mondott tehát Csillag 2002. július 26.-án?
1. a meghívásos tender bebizonyította, hogy több mint 20 milliárd forintot (131-109 = 22) lehet megtakarítani a pályáztatással.
2. a meghívásos tenderre benyújtott pályázatok tartalmának közzététele ellenére mégis közbeszerzési eljárással választják ki a már előkészített autópálya-szakaszok kivitelezőit, a "verseny iránti közbizalom visszanyerése érdekében".
Erős fantázia és nagy adag szdsz iránti odaadás kell ahhoz, hogy Csillag szavait úgy értsem, hogy a közbeszerzés 20 milliárddal drágább lesz, és ezt július 26.-án bebizonyította a meghívásos pályázat.
Namost, ezt fekete-fehér és egyértelmű. Hogy az szdsz és a téma iránti felbuzdulásodban első olvasásra félreértetted, az elfogadható. De hogy ragaszkodj egy nyilvánvaló tévedéshez, az nem lenne tőled okos ötlet.
Mellesleg megkérdezném, hogy nem véletlenül attól lesz drágább az új szakasz, hogy több lejárót kell építeni, hogy beleszámoltak az M30-as kitérőt is, hogy mások a domborzati viszonyok??
Hello Alpha!
Az a baj, hogy elméleteket helyezel mindenek fölébe, nem tekintve a gyakorlati érvényesülést. A közgazdász szlogenektől néha falra tudnék mászni (most vicces próbáltam lenni, nem indulatos!).
Az, hogy valami csak rossz lehet és kész, ezzel a kijelentéssel fölmentjük magunkat a gondolkodás vétsége alól. Így nem kell néznünk a tevékenység eredményét sem, ami jelen esetben:
- az előzetese ígéretekkel ellentétben nem olcsóbb, hanem drágább lett a munka (az előzetes ígérteket, kérlek ne vitasd többet)
- a pályázatnak mondott valami a többszöri botlás után sem lett pályázat, csak simli(cska, a kedvedért, ez is vicc lenne, de szólok, mert a vicceimet a fiam szerint csak én értem)
- végül külföldi tulajdonú cégek vitték el a munkát, ami a jópélda EU-ban egészen ritka, majdhogynem elképzelhetetlen.
Szóval, voltam az új szakaszon, tök jó, csak a 120-as kmkőnél van két elég nagy döccenő, ezt leszámítva nagyon állat másfél óra alatt Miskolcra érni. Azt tudtátok, hogy az M30-asból is elkészült 5 kilométer?
_________________________________________ NÉMETH Péter
ICQ#: 131879080 MSN Messenger: kiraly.tigris@freemail.hu Current ICQ status:
More ways to contact me: http://wwp.icq.com/131879080 _________________________________________
A frász bejelentése, amikor az már ellenfél menekülőre fogta (rohadtuk sietek), nem kimondottan úri cselekedet, de hát, ha egyszer elémdobták, fel kell vegyem a frászt!
A jelenlegi kormány gyakorlatában, ott látom a problémát, hogy ugyanazt a gyakorlatot akarták követni, amit ellenzékben az Orbán kormányban kárhoztattak.
Egen, ezért gyűjtöttük az aláírásokat. Osztán nem folytatták a gyakorlatot, és valóban igazuk lett, drágább lett a pálya. Csak így kéne a nagykönyv szerint jáccani a dolgot. A jelenlegi gyakorlat pedig már majdnem lyó: a következő nyílt közbeszerzési pályázatokat ezentúl állampolgári kötelességből más potenciális útépítő cégeknek is eljuttathatnánk... mit gondolsz? :-)))
Bocsánat, de ellenvéleményt kell bejelentenem, más szóval: egy frászt!
A jelenlegi kormány gyakorlatában, ott látom a problémát, hogy ugyanazt a gyakorlatot akarták követni, amit ellenzékben az Orbán kormányban kárhoztattak.
Ugye, emlékszel az első autópálya kiírásra? Valami liberális aláírásgyüjtés is folyt itt az indexen. És nem essék tévedés, nem a kormány módszerét kifogásolom, hanem (korábbi) szavainak és (jelenlegi) gyakorlatának ellentmondására hívom fel tisztelettel a figyelmedet.