Amennyiben visszajelzel, akkor elkezdhetünk beszélgetni róla, mert visszareinkarnálódott a nickem, bár a Teremtés kontra evóból már ki is tiltottak egy hétre.:))))))))))
Pedig még csak most jöttem fel vagy két napja...vagy három.:)
:: A darwini evó öröklődést és mutációt és még egy rakás dolgot mond, de a védikus filó karmával magyaráz mindent.
ja, karmaval mindent meg lehet magyarazni, csak az nem magyarazat. azt is meg lehet magyarazni, hogy a targyak miert esnek a foldre: mert ez a karmajuk. de akkor a felhok miert usznak megis az egen ? hat azert mert nekik meg az a karmajuk, hogy ne essenek le.
attol tartok, a kerdesemet a kooperacio kialakulasarol nem igazan ertetted meg, legalabbis a valaszokbol, amit adtal, erre kovetkeztetek. na mindegy ...
:: Ha egy populáció eltűnik, annak is megvan az anyagi természet által előidézett oka. Csak mi nem ismerjük, ami nem jelenti azt, hogy amiről nem tudunk, az nem létezik.
eppen arrol van szo, hogy ismerjuk az okot, s matematikai modellt is tudunk kesziteni ami jol leirja a jelensegeket. amit te ajanlani tudsz az semmitmondo filozofalgatas, mit ez is:
"Az anyagi természet tudja, hogy az "ÖSSZ"-képbe akkor, ott, a bohóchalnak milyen szerepe van. Annak megfelelően alakulnak a visszahatások, amelyek megnyilvánulása átformálja percről-percre az egész környezetünket."
honnan tudja az 'anyagi termeszet' ? hogyan alakulnak pontosan a visszahatasok ? lehet-e modllezni a jelenseget matematikailag ?
:: Az értelmük megvan a védákban is, csak a védák nem számol a darwini evóval,
az, hogy a fogalmaknak megvan az ertelmuk, meg nem jelent semmit, amig specialis modon nincsenek osszekapcsolva. ezek szerint a vedakban nem jelenik meg a darwini evolucios mechanizmus gondolata.
:: Darwin a védikus tudomány durva anyagi szinten megfigyelhető jelenségeit próbálta rendszerezni(amit a Védák is megtesz), de nem vette figyelembe, hogy a durva anyagra mennyi minden hat még.
nem is veheti figyelembe, mert un. materialista tudomany, amit annyira lenezel. nem tudom, hogy a Vedak hogyan rendszerezik az elovilagra vonatkozo anyagi megfigyeleseket, de kivancsi lennek, a vedikus tudomany hogyan magyarazza a leszarmazasi fa letezeset, foleg azt, hogy a morfologiai leszarmazasi fa gyakorlatilag egybeesik a genetikus leszarmazasi faval. szerintem sehogy.
:: "három atom összekapcsolódási ideje"(1 truti = 1/1687.5 sec)
milyen atomok, milyen korulmenyek kozott ? ez igy siman hulyesegnek hangzik. nem allitom, hogy a vedak szerzoi ostobak lettek volna, sot, biztos nagyon okos emberek voltak. az ostobasag inkabb ott kezdodik, mikor evezredes filozofiakba probal valaki belemagyarazni olyan dolgokat, amiket csak a kozelmultban fedeztek fel. erdekes modon, mindig akkor derul ki, hogy a vedakban mar reg tudtak valamirol, amikor a tudomany is felfedezi. inkabb most mondjatok meg, hogy a vedakbol mar tudtok arrol, hogy -teszem azt- a kvarkokat mi alkotja. minek megvarni, amig a tudomany is felfedezi ?
ilávrte tu bhagaván bhava eka eva pumán na hy anyas tatráparonirvisati
bhaványáh sápa-nimitta-jno yat-praveksyatah strí-bhávas tat pascád vaksyámi
Szavankénti fordítás:
ilávrte - az Ilávrta-varsa nevű földrészen; tu - de; bhagaván - a leghatalmasabb; bhavah - az Úr Siva; eka - egyetlen; eva - bizonyára; pumán - férfi; na - nem; hi - bizonyára; anyah - bárki más; tatra - ott; aparah - mellette; nirvisati - belép; bhaványáh sápa-nimitta-jnah - aki tudja, miért szór átkokat Bhavání, az Úr Siva felesége; yat-praveksyatah - aki erőszakkal behatol e földterületre; strí-bhávah - nővé változik; tat - az; pascát - később; vaksyámí - el fogom magyarázni
Fordítás:
Az Ilávrta-varsa nevű földrészen az egyetlen férfi az Úr Siva, a leghatalmasabb félisten. Durgá istennő, az Úr Siva felesége nem szereti, ha férfi lép e földre, és ha bármelyik ostoba férfi erre vetemedik, azonnal nővé változtatja.
A Kilencedik Énekben van még folytatás, amire ez a vers a végén utal(tat pascát vaksyámi), ha érdekel, berakhatom azt is.
"..ha egy faj egyedei tulszaporodnak, felelik a taplalekforrasukat ami visszahat a faj egyedeire es a populacio csokkeneset okozhatja.."
Ha visszaolvasol, én is ezt írtam le, csak nem hagytam ki az anyagi természetet a közjátékból.
"..ezek szerint van valami az anyagi termeszetben, amely arra ugyel, hogy pl az elefantok populacioja optimalis legyen ? szerintem nincs.."
Hoztam a Bhágavatamból egy idézetet ide:
"...Az első purusa-inkarnáció (Káranárnavasáyí Visnu)megjelenése után létrejön a mahat-tattva,az anyagi teremtés alapja,aztán megnyilvánul az idő,később pedig megjelenik a három kötőerő.A természet a három kötőerő megjelenését jelenti,amelyek cselekedetekké alakulnak..."(SB.2.5.;...)
Ha jól átvizsgálod magad, a családtagjaidat, a szomszédot, meg az egész világot, beleértve az állat és növényvilágot is, akkor minden megnyilvánulást be tudsz sorolni ennek a három kötőerőnek a minőségébe. A Védák rengeteg csoportosítást és besorolást tárnak fel, nem nehéz az embernek megtalálnia a helyét a rendszerben, ha őszinte és be meri vallani a saját hibáit.
Egy pld:
"..Félelemnélküliség, léttisztítás, a lelki tudás művelése, adományozás, önszabályozás, áldozatok végrehajtása, a Vedák tanulmányozása, vezeklés, egyszerűség, erőszak nélküliség, igazmondás, mentesség a haragtól, lemondás, békesség, idegenkedés a hibakereséstől, könyörületesség, mentesség a kapzsiságtól, kedvesség, szerénység, rendíthetetlen elszántság, életerő, megbocsátás, kitartás, tisztaság, valamint mentesség az irigységtől és a becsvágytól - óh, Bharata fia, ezek a transzcendentális tulajdonságok az isteni természettel megáldott ember jellemzői.
Büszkeség, dölyf, beképzeltség, düh, durvaság és tudatlanság tartozik a démoni természethez.
Az ember egy bizonyos fajta hitet fejleszt ki, amelyik megegyezik azzal a kötőerővel, amelynek a hatása alatt áll. Úgy mondják: amilyen az élőlényre jellemző kötőerő, olyan a hite is.
4. vers A jóság kötőerejében élők a félisteneket, a szenvedélyben levők a démonokat, a tudatlanság kötelékének rabjai pedig a szellemeket és a hasonló lényeket imádják.
5-6. vers Tudd meg, hogy akik büszkeségből, önzésből, bujaságból és ragaszkodásból olyan szigorú vezeklésbe és önmegtartóztatásba fognak, melyet az Írások nem ajánlanak, akiket a szenvedély hajt, és sanyargatják testszerveiket, valamint a testen belül lakozó Felsőlelket, azokat démonokként ismerik. .."(Bhagavad-gítá)
Amilyen rendszerben tartózkodik, azt nevezik karmának. Ezt a finom fizikai testében hordozza tovább, ha a durva anyagit el kell hagyja. Mikor kilép, rögzülnek életében bekövetkezett cselekedeteinek minden kijáró viszahatásai is(van aki látja, amint lepereg előtte az élete), s következő életére már meg is van a komplett új karma.
A darwini evó öröklődést és mutációt és még egy rakás dolgot mond, de a védikus filó karmával magyaráz mindent. Ha veszed a cukorbetegséget pld., az a darwini szerint lehet örökletes, a karmikus szerint visszahatás, de a karma ok-okozat rendszere feltárja, hogy kinek rejtett, vagyis időkorlátos ez a cukorbetegség(ha megfelelő negatív minőségű cselekedetet hajt végre, az időkorlát kiold és a karma aktiválódik). A darwini szerint is ez a helyzet, csak másképp magyarázza. Ha az örölődés következtében jobban hajlamos, akkor lesz cukorbeteg, ha nem, akkor elkerülhető. Ajánl életvezetést is, hogy ne jöjjön ki a cukkorbetegség, vagy ha kijön, minél később.
A védikus tanítások is ezt javasolják, hogy tartsa mindenki be a szabályozó elveket az ételek tisztasága mellett. Az Áyurveda három különböző anyagi testípust különít el, amelyek táplálék igényét külön rendszerezi. Ami az egyiknek pozitív, a másiknak lehet nem az.
A mai emberek töbsége össze-vissza zabál mindenfélét. Teljesen tudatlanul élnek, s a védikus filó szerint, akaratlanul is oldják ki egymás után ezeket az időkorlátokat, melyekre a gyógyszeripar előszeretettel reagál.
Ezért nem is fontos a felvilágosítás, bár a társadalmi nyomás egyre nagyobb, ugyanis a táppénzen lévő dolgozó nem dolgozó. És az adózás szempontjából jobb, ha adót fizet, mintha nem. Elérkezik az a pillanat, amikor a gyógyszer manipulációkból származó bevétel átcsap abba a tartományba, hogy annyira betegek lesznek az emberek, hogy annyit nem tudnak dolgozni, hogy a gyógyszereik árát megkeressék.
Majd akkor jó lesz a védikus tudás.:)
"..nem igaz, hogy a populaciok minden esetben stabilizalodnak, vannak olyan korulmenyek, amelyek az egyedszam kaotikus ingadozasaihoz vezethetnek, akar egy populacio eltunesehez is egy adott eletterbol. ezt mind szepen leirja a matematikai modell es a biologusok a termeszetben is megfigyeltek ilyen jelensegeket.."
Ha egy populáció eltűnik, annak is megvan az anyagi természet által előidézett oka. Csak mi nem ismerjük, ami nem jelenti azt, hogy amiről nem tudunk, az nem létezik. Kész csoda, hogy kb. 1600-hoz képest, ma már elhisszük, hogy nem a Föld körül kering a mindenség, vagy egyáltalán azt, hogy nem lapos a Föld, hanem gömbölyű. És ez az elmúlt 400 év termése.
A Védák ötezer éve már le lett jegyezve(előtte nem jegyezték le, élték), és már akkor is tisztában voltak ezekkel a dolgokkal, amivel 400 éve mi még nem.:(
"..amugy a kerdesemre nem valaszoltal: meg tudod-e magyarazni az egyuttmukodes, mint viselkedesi forma kialakulasat egy olyan populacioban, amelynek az egyedei csak a sajat erdekeiket nezik, es ahol a masiknak a kihasznalasa azonnali elonyt jelent ?.."
A betett idézetben volt a válasz. Az ökoszisztémában minden létforma egy másik létének a függvénye. Csak az ember hiszi azt, hogy kivonhatja magát belőle. De nem. Az ő léte is pont úgy függ az összes többiétől, mint az összes többi léte az övétől. Az ösztönszint túlélés jelent. A lelki evolúció azért is kezdődik olyan lent a balgák számára, hogy az ösztönösség zsigerig működjön az egyéni lélekben. Ha nem tud küzdeni, elpusztul(a tudatlanság a halállal egyenlő, az életösztön hajtja tovább).
A méhek körbeveszik harcosokkal a méhkirálynőt, védelmezik, mert az alkata/termete és minden más miatt védelemre szorul. A méhek képesek védeni azt, amitől a létük, a továbbszaporodásuk függ. Az ember mindenkit kiírt, aki az útjában áll.
Szóval nemcsak a bohóchal és a tengeri rózsa közötti szimbiózist kell meglátni, hanem az összes élőlény között van valamilyen szintű szimbiózis. Csak az oksági rendszer elég bonyolult és szerteágazó. Egyszerűbb elméleteket gyártani és véletlennel szorozni.
Ha a tengeri rózsának baja esik(az összesnek), a bohóchal sorsa is átalakul. Előre kiszámítani nem lehet, hogy mi fog történni, kihal, más szimbiótát talál, vagy allélt vált, más színezéssel beolvadó taktikát vesz fel. Ha más szimbiótát talál, az azt jelenti, hogy valamelyik másik létforma is alakul a bohóchal érdekében. Ha nincs tovább kompetenciája a tengeri élővilágban, akkor a bohóchal kihal.
Az anyagi természet tudja, hogy az "ÖSSZ"-képbe akkor, ott, a bohóchalnak milyen szerepe van. Annak megfelelően alakulnak a visszahatások, amelyek megnyilvánulása átformálja percről-percre az egész környezetünket.
"..a kivalasztodas csak egy aspektusa a darwini evolucionak, hozzatartozik meg az oroklodes, mutacio, stb, ahogy a multkor irtam. a vedikus evolucioban ezek nincsenek meg..."
Az értelmük megvan a védákban is, csak a védák nem számol a darwini evóval, s az ok-okozati rendszeren belül adja meg a meghatározását, vagy működését, ill. együttműködését az anyagnak és a léleknek.
Ma például már nem erőltetik, hogy ólmozott benzint használj, pedig anno csak ilyen volt. Akkor képzeld el, mi van, ha eleve ezt találják fel(a nem ólmozottat)? Akkor az ólmozott periódus kimarad(vagy eleve azt, amelyik nélülözi a benzinüzemet).
Pont így a Védák elég régen jelen van, csak a megértése sokkal bonyolultabb, mint sokan be mernék vállalni, s így az egyszerűbb megoldások, vagy kitalálások felé kacsingat az emberiség. Felfedeztük az atomot, és egyből csináltunk is belőle pusztító fegyvert. Régen is ismerték az atomot, hiszen a legkisebb időegység náluk a "három atom összekapcsolódási ideje"(1 truti = 1/1687.5 sec). Mégis óvatosan bántak vele, mert a mai atomtudománynál kicsit többet tudtak. Hihetetlen, de sajnos így van.
Tehát visszatérve a témára, Darwin a védikus tudomány durva anyagi szinten megfigyelhető jelenségeit próbálta rendszerezni(amit a Védák is megtesz), de nem vette figyelembe, hogy a durva anyagra mennyi minden hat még. Az empírikus világban alkotni bármiféle elméletet nem vall túl nagy szakértelemre. Ez sima tudomány, vagy hétköznapi megnevezésével materialista tudomány. Olyan, mintha ülnél egy börtöncellában, s arról a celláról mindent tudnál. De ami kívűl, a cella körül van, az már nincs képben. Pedig minimum egy ítélet van a kezedben, amiért a cellában ülsz. Az emberiség zöme nincs is tisztában azzal, hogy miért van itt.
"..Miért van az, hogy egy középiskolai biológiakönyv ezt úgy magyarázza el, hogy még én is megértem?.."
Szivesen beteszem Neked példának az alább említett példáról a verset abból az ősi írásból, kíváncsi vagyok, vajon a modern tudomány segítségével mit hámozol ki belőle. Utána elmondom, hogy a védikus tudás hogyan segít át a hídon, amely az ősit a modernnel összeköti.
Mert régen nem olyan mértékeket használtak, mint most. Most centimétert, meg órát használsz, naptárat.
Hány telet éltél meg? Hány napi járás? A nyolc égtáj öltöztet(meztelen vagy).
Ezeknek is tudod az értelmét. Mégsem használod már. A Védák megalkotói nem az anyagot tanulmányozták, hanem az anyag tulajdonságait anyagi tudat és lelki tudat szerint. Ezek a durva anyagin és a finom fizikain át a lelkiig vezettek. A kölcsönhatásokat, az anyagi természetben bekövetkező változásokat írták le.
Nézz előre. Vagy vissza, ahogy Neked tetszik. Ha a Védákat olvasva szembesülsz vele, hogy az anyagi természet összeomlása előtti utolsó cselekedet egy Szamvartaka nevű tűz(a Bibliában Armageddon), aminek a következménye egy Szamvartaka nevű vízképződés, rájössz, hogy az amúgy magas szellemi fokon álló őseink spirituális energiákkal hozták ezt össze(a hidrogén égésekor képződik víz), s a Sivának nevezett félisten rendelkezett felhatalmazással, hogy az anyagi elemeket részben, vagy teljesen visszarendezze, hogy a következő teremtéshez hozzásegítse az anyagi világot. Vagyis a kövi kiáradáss után leinkarnálódó első emberek nem molekuláris biológiával fognak foglalkozni, hanem felépítik a lelki evolúció fejlődésével azt a magasabb szintet, ahol most is vagyunk és még előttünk a neheze. Ahhoz a kezdeti szinthez mérik a tanításokat. Ha magasabb szintre jutsz, attól még kell értsd az alacsonyabbat. Olyan, mint a matek. Nem valószínűségszámítást tanulsz első elemiben, de mikor már megtanultad a valószínűségszámítást, még mindig érted a 2x2-őt.
A tanításoknak ráadásul olyan szövegezésűeknek kell lenniük, hogy az értse az értelmét, aki a vallást gyakorolja is, nem íróasztal spekuláns. A Védák tudása nagyon magas szintű, így a hatalom, amely ezzel a tudással birtokolható, szintén. El kell lelki szinten jutni addig, hogy az egyéni lélek fel tudja mérni, hogy mi az amivel rendelkezik és pontosan lássa, vagy inkább felmérje, hogy csak jóra használja.
"Pedig komoly genetikai tartalma is van, vannak olyan részek, ahol leírják, hogy milyen körülmények között fogan leány és milyen körülmények között fiú gyermek. Potosabban nemcsak genetika, hanem energetika is. Persze virágnyelven van írva, s csak azok látnak be a virágos sorok közzé, akik érteni is szeretnék azt. A kritikus szem előtt nem nyilvánulnak meg ezek a dolgok."
Miért van az, hogy egy középiskolai biológiakönyv ezt úgy magyarázza el, hogy még én is megértem?
Sok materialista nem érti meg a védák nyelvezetét, mert hiányzik belőlük a "belátás". Enélkül a kezdeti lépés nélkül a védák mondanivalója rejtett marad számukra.
Pedig komoly genetikai tartalma is van, vannak olyan részek, ahol leírják, hogy milyen körülmények között fogan leány és milyen körülmények között fiú gyermek. Potosabban nemcsak genetika, hanem energetika is.
Persze virágnyelven van írva, s csak azok látnak be a virágos sorok közzé, akik érteni is szeretnék azt. A kritikus szem előtt nem nyilvánulnak meg ezek a dolgok.
Valamint a vallásfiló gyakorlás közben értődik meg. Nincs más út. Így lett a tudás elrejtve. Aki lusta, buta marad. Abszolút jó védelem.
Amiről írsz itt az mind megvan a védikus filozófiában is, csak sokkal bonyolultabb rendszerben.
Képzelj el csapágyat. A darwini evó a belső, kisebbik gyűrű, a védikus meg a külső.
Holnap megpróbálom kifejteni, hogy hogyan értelmezi a védák a lelki evolúciót, de előre is bocsi, ha hosszú lesz, vagy szanszkrt is szerepel benne. Aminek van magyar megfelelője, azt majd mellékelem.
:: Magyarul, ha túlszaporodnak mondjuk az elefántok, az anyagi természet olyan szinten variálja át a környezeti tényezőket, hogy a szaporulat a legoptimálisabbra álljon vissza.
ezek szerint van valami az anyagi termeszetben, amely arra ugyel, hogy pl az elefantok populacioja optimalis legyen ? szerintem nincs. ha egy faj egyedei tulszaporodnak, felelik a taplalekforrasukat ami visszahat a faj egyedeire es a populacio csokkeneset okozhatja. ezt a jelenseget a Lotka-Volterra modellel szepen le lehet irni, sokan tanulmanyoztak mar a kerdest, nagy irodalma van. sehol sem jelenik meg benne az'anyagi termeszetnek' barmifele 'gondoskodasa'.
:: Vagyis a természeti ok-okozat rendszerben jelenik meg az optimálistól eltérő "adat", s visszahatást gyárt, mégpedig úgy, hogy vagy a táplálékot, vagy az időjárást, vagy más külső behatást alakít úgy, hogy a bármilyen irányú eltérés visszaálljon a rendes, harmónikus állapotba.
nem igaz, hogy a populaciok minden esetben stabilizalodnak, vannak olyan korulmenyek, amelyek az egyedszam kaotikus ingadozasaihoz vezethetnek, akar egy populacio eltunesehez is egy adott eletterbol. ezt mind szepen leirja a matematikai modell es a biologusok a termeszetben is megfigyeltek ilyen jelensegeket.
amugy a kerdesemre nem valaszoltal: meg tudod-e magyarazni az egyuttmukodes, mint viselkedesi forma kialakulasat egy olyan populacioban, amelynek az egyedei csak a sajat erdekeiket nezik, es ahol a masiknak a kihasznalasa azonnali elonyt jelent ?
..hogy mit írsz-értesz az 1 dolog... a "védikus" tudás, amit alkalmazotti "nyelvé" próbál tenni aki teheti... /.. MERT HOGY VÉDIKUSSÁG ÉRTELMEZÉSE IS 2 FÉLE LEHET, MINT MINDEN EGY ÉRTELMŰNEK TŰNŐ FOGALOMNAK...attól függön hívő vagy nem hívő értelmezi/
a kivalasztodas csak egy aspektusa a darwini evolucionak, hozzatartozik meg az oroklodes, mutacio, stb, ahogy a multkor irtam. a vedikus evolucioban ezek nincsenek meg. ezert nem lehet azt mondani, hogy a darwnini evolucio a vedikusnak egy felrertelmezett valtozata, ahogyan allitottad. ezt szerintem fontos tisztazni.
"Akiknek nincs kezük, zsákmányul esnek azoknak, akiknek van; akiknek nincs lábuk, a négylábúak prédái lesznek. Az erős a gyöngébben él, és általános törvény, hogy minden élőlény egy másiknak a tápláléka."(Srímad-Bhágavatam 1.13.47.)
A hinduk az anyagi világban mindent a karmához kötnek. Ez az anyagi világ ok-okozat törvényének a tulajdonképpeni ítélete. Ha rosszat tesz valaki, akkor azért jár visszahatás, ha jót, akkor azért. Az egész élet egy tanulási, önmegvalósítási folyamat, amely a legrosszabb eseben egészen molekuláris szintről indul, mondjuk papucsállatka. Minden létforma valamilyen más létforma fennmaradása céljából van alkotva, vagyis a működése olyan szinten van betervezve, hogy a megnyilvánuló szélsőségekhez is tudjon bármikor igazodni egy tól-ig határon belül. A határ célja az, hogy a visszahatások előterjeszthetőek legyenek az anyagi természet számára. Ha ugyanis minden létforma tól-ig nélkül mutálódhatna, akkor az anyagi természetnek nem lenne lehetősége az alakítgatásra. Márpedig a visszahatások kimérésének akkor van értelme, ha a létforma rendszerében megvan az az irányítható összetevő, mellyel a változás a viszahatásnak megfelelően aktiválható.
Magyarul, ha túlszaporodnak mondjuk az elefántok, az anyagi természet olyan szinten variálja át a környezeti tényezőket, hogy a szaporulat a legoptimálisabbra álljon vissza. Ezt Darwin természetes kiválasztódásnak írja le, de a hinduk az anyagi természet beavatkozásaként könyvelik el. Vagyis a természeti ok-okozat rendszerben jelenik meg az optimálistól eltérő "adat", s visszahatást gyárt, mégpedig úgy, hogy vagy a táplálékot, vagy az időjárást, vagy más külső behatást alakít úgy, hogy a bármilyen irányú eltérés visszaálljon a rendes, harmónikus állapotba. Ha alacsony a szaporulat, akkor több ennivaló lesz, jobb, kedvezőbb éghajlati körülmények, ha sok, akkor az ellentéte.
"...Az ezutáni öt fejezetben megtárgyalom az elmélet elfogadásának legfeltűnőbb és leglényegesebb nehézségeit: nevezetesen, először is az átmenet nehézségét, vagyis azt, hogy egy egyszerű lény vagy egy egyszerű szerv hogyan alakulhat át, illetve hogyan tökéletesedhet egy magasan fejlett lénnyé vagy bonyolultabb felépítésű szervvé; másodszor, az ösztönök, vagyis az állatok szellemi képességeinek kérdését; harmadszor, a hibridizmus nehézségeit, vagyis a fajok keresztezés utáni terméketlenségét, szemben a keresztezett változatok termékenységével; és negyedszer, a geológiai adatok hiányosságait. A következő fejezetben az élőlények időbeni egymásutánját vesszük szemügyre; a tizenkettedik és tizenharmadik fejezetben pedig a földrajzi elterjedésüket. .."(Darwin; A fajok eredete : Bevezetés)
Nyilván napestig vitázhatunk az átfejlődés vagy kiválasztódás között rágódva, de szerintem ne tegyük.
nem feltetlenul jelent fejlodest. ebben a kontextusban a 'fejlodest' is nehezen lehetne ertelmezni, mert pl. melyiket tekinthetnenk fejlettebbnek, a sast, vagy a siralyt ?
a vedikus es a darwini evolucio mas mechenizmusokra epul, kulonbozo dolgokrol szol. ugyanazt a szot hasznaljak, de mas ertelemben. a kettot keverni, osszehasonlitani szerintem ertelmetlen.
jo, akkor magyarazd meg, hogyan alakul ki egyuttmukodes egy olyan populacioban, amelyben minden egyed csak a sajat erdekeit nezi. darwini evolucios magyarazattal a tudomany tud szolgalni, lassuk a vedikusat.
"....Az első purusa-inkarnáció (Káranárnavasáyí Visnu)megjelenése után létrejön a mahat-tattva,az anyagi teremtés alapja,aztán megnyilvánul az idő,később pedig megjelenik a három kötőerő.A természet a három kötőerő megjelenését jelenti,amelyek cselekedetekké alakulnak.
>>Amikor a mahat-tattva aktiválódik,létrehozza az anyagi tetteket.Először a jóság és a szenvedély anyagi kötőerői alakulnak át,később pedig-a tudatlanság kötőerejének köszönhetően-az anyag,annak ismerete és az anyagi tudás különféle tevékenységei lépnek működésbe.
>>Az énközpontú anyagi ego így három aspektusra válik-a jóság,a szenvedély és a tudatlanság kötőerőire-,amelynek három megnyilvánulása van:az erők,amelyek kialakítják az anyagot,az anyagi teremtés ismerete,valamint az intelligencia,amely az anyagi tetteket irányítja.Óh,Nárada,te képes vagy arra,hogy megértsd ezt!
>>A hamis ego sötétségéből létrejön az öt elemből az első,vagyis az éter.Ennek a finom formája a hang,amely úgy áll kapcsolatban vele,mint a látó azzal,amit lát.
>>Mivel az ég átalakul,létrejön a levegő az érintés minőségével.Ugyanennek a folyamatnak a segítségével a levegőt megtölti a hang,valamint az élet hosszának alapvető tényezői:az érzékfelfogás,a gondolkodóképesség és a testi erő.Amikor a levegő az idő és a természet menetét követve átalakul,létrejön a tűz,amely formát ölt,s rendelkezik a tapintás és a hang érzékelésével.A tűz szintén átalakul,s megnyilvánul a víz,amely ízzel teli.Mint az előző elemek,ez is rendelkezik formával és érintéssel,s hanggal teli.Amikor a víz átalakul,létrejön a föld,amely illatos,és mint a korábbi elemek,minőségileg tartalmazza az ízt,az érintést,a hangot és a formát.
>>A jóság kötőerejéből létrejön és megnyilvánul az elme,valamint a tíz félisten,akik a test mozgásait irányítják.Az irányok szabályozójaként,a levegő szabályozójaként,a napistenként,Pradzsápati Daksa apjaként,az Asviní-kumárákként,a tűzistenként,a mennyek királyaként,a mennyek imádandó istenségeként,az Ádityák vezetőjeként és Brahmádzsíként,a Pradzsápatiként ismerik e félisteneket.Mindegyikük életre kel.
>>A szenvedély kötőerejének további alakulásával létrejönnek az érzékszervek:a fül,a bőr,az orr,a szem,a nyelv,a száj,a kéz,a nemi szervek,a láb és a végbélnyílás,az intelligenciával és az élő energiával együtt.
>>Óh,Nárada,legkiválóbb transzcendentalista! A test nem ölthet formát mindaddig,amíg e megteremtett alkotórészek,vagyis az elemek,az érzékek,az elme és a természet kötőerői nincsenek együtt jelen.
>>Amikor az Istenség Legfelsőbb Személyiségének energiája révén minden együtt állt,a teremtés elsődleges és másodlagos okainak hatására létrejött ez az univerzum...."
"..Dehogy becsülöm. Ki mondta, hogy tudok sakkozni.."
Bocs. Nem a sakkozásra értettem, hanem a "tudományra". Mindegy kié.
"...Nem az. Ha valóban átgondoltad volna amit írsz erre te is rájöhettél volna. A 8400 darab-ból a darab a mértékegység. De a tudatosságot gondolom szerinted sem darabban mérik..."
Próbálj meg egy bizonyos tudatszinttel két létformában létezni. Mindjárt meglesz, hogy darabszámra összejön e.
"..A "tudatlanság, szenvedély, jóság" mértékegységeiről már meg sem merlek kérdezni. Bár a tudatlanság valóban érdekelne! .."
Külön beteszek egy részt a teremtéstörténetből, érdekel, elolvasod. A nyelvezete régies, szokni kell.
"..."kalkuláld ki az általános rezgését" Hz? A kalkuláld ki az nem nevezhető egzakt képletnek. Összeadjam? átlagoljam? vegyem a logaritmusát?..."
A betett részből meg fogod érteni(remélem), hogy miről szól egy-egy lény létenerigájának a meghatározása.
"Lásd ua." He?
Amire írtad, azt olvasd át újra, mert benne van a lényeg.
"..Oxfordban meg olyan mesterek vannak akik az evolúciót nem csak értik, hanem csinálni is tudják. Csak ők publikálnak is. Ja és az Oxfordi mesterek megeszik a te himalájabeli mestereidet reggelire..."
A Himalájában ezt látják....és jókat nevetnek, mikor belátnak az ilyenek elméjébe.:)
"..Ha nem nehéz megtennéd helyettem?.."
Látod ezért nem teszem én sem. Ha ők nem foglalkoznak vele, én minek?