Azt hiszem, nem mehetünk el szó nélkül a VW Bogár mellett sem. Nem hinném, hogy van olyan része kis bolygónknak, ahol nem ismernék ezt az autót.Ha eltekintünk a háború előtti és alatti gyártmányoktól, 1946 óta több, mint 21 millió készült belőle.
Hasonló klasszikus számomra a Fiat 500, a Citroen Kacsa, a Mini.
Az autó történetének klasszikusai című könyvben(írta Quentin Willson) a következőket írják a DeLorean DMC bevezetőjében:
"Azon szerencsétlen vásárló, aki mégis a DeLoreant választotta, litánia hosszúságú minőségi problémákkal kellett szembenézzen, kezdve azzal, hogy az ajtó nem akart kinyílni, egészen odáig, hogy az elektromos működtetésű ablakok kiestek a helyükről."
"Miután az újdonság varázsa elmúlt, elterjedt az a szóbeszéd , hogy a DeLorean hitvány ócskavas, és ezzel az eladás gyakorlatilag megszűnt."
"...Sajnálatos módon hírnevét azonban az autógyártás egyik legnagyobb bukásaként szerezte..."
Ez sajnos egy nagyon rosszul sikerült, rossz minőségű darab volt. Miután sok spéci megoldást alkalmaztak, nagyon sok kiforratlan dolog került bele, pl. az ajtóemelő teleszkópok állandóan elfáradtak, állandó elektromos problémái voltak (Lucas elektronika). Úgyhogy a tulajok unták, hogy soha sem jó a kocsi és ezért nem tudtak belőle sokat eladni. A másik gond pedig az volt, hogy nagyon gyenge volt a motorja, talán 130LE (Renault motor és váltó), úgyhogy még a vezetést sem lehetett élvezni vele.
Ez ismrős valakinek?
Ha jól tudom 51db készült belőle amiből 47 még ma is "él". 1948!!!és a középső lámpa már eggyütt fordult a kormányzott kerékkel. /BMW ugyanmá :-)/
Ha jól tudom, mindössze 8500 db-ot gyártottak belőle. A karoszériája üvegszálas műanyagból és rozsdamentes acélból van. Asszem a Lotus is alaposan közreműködött a tervezésben. 2.8-as V6-os motor dohogott benne.
És ami a legfájóbb: egy amerikai rokonom szerint éveken keresztül egy sivatagi raktárban tárolták az utolsó pár száz darabot, mert nem tudták vagy nem akarták eladni őket.:-(
A De Lorean is ide tartozik (képem sajnos nincs róla, de a Vissza a jövőbe sorozatban meg lehet csodálni).
Állítólag azért álltak le a gyártásával, mert az örökéletű, rozsdamentes karosszéria bántotta bizonyos körök érdekeit. Mások azt mondják, hogy egy félresikerült konstrukció volt és egyszerűen nem volt rá kereslet. Mindenesetre nekem nagyon teccik!!!
Egyébként mié kellene ennek a listának egy "kissebb" listának lennie?
Szerintem annyi a lényeg hogy az itt látható autók valamilyen szempontból elismerten klasszikus vagy egyéb okból más legyen mint a többi.
Ilyen ok lehet pl:
-legnagyobb-legkissebb darabszámú sorozatban készült autó
-Legrégebben gyártott
-Híres film-hires autója (pl:Starsky & Hutch vagy Go-Trabi Go)
de asszem még sok más okból is lehet egy autó klasszikus.
Remélem sok naccerű verdát fogok itt látni
Egy generáció nőtt fel a hozzá íródott-rajzolódott rajzfilmen. (ki hitte volna hogy reklámfilm)
1968-at írunk. Mint már említettem, egy olcsó, egyszerû, és erõs autót kellett létrehozni. A társaság 50 000 dolcsit fizetett a Warner Brothers-nek hogy "készítsenek" egy rajzfilm madarat, ami jól illik az autó imidzséhez, és így egyben az autót is reklámozza. Megszületett a Road Runner mint rajzfilmhõs, és mint autó.
Javaslom, hogy allitsunk ossze egy kisebb listat a nagy klasszikusokbol. Itt van pl. a Volvo P1800, ami egyike a valaha is epitett legszebb autoknak. Tortenelmi szerepe sem keves, hisz Simon Templar (Roger Moore) az Angyal (The Saint) sorozatban is ezt az autot hajtotta.
see: http://www.saint.org/volvo.htm
Szoval az en elso tippem a nagy klasszikusok listaban a Volvo P1800.
(Sajnos a Volvo azota sem gyartott hasonlot, minden autoja holt unalom es kozepszer.)