Sziasztok! Az insigniámban van egy eberspächer d5ws állófűtés. Egy ideje nagyon füstölt, már el sem indul. Rámértem a ventilátor tekercselésre, 12 Ohmot mutat. Plussz olvastam még hogy vezérlésben a szigetelés alatt nem túl jók a forrasztások. Tudtok esetleg tanácsot adni hogy a ventilátor mehetettt tönkre, az elektronika vagy mindkettő? Melyikkel kezdenétek?
Nem veletlen h nem jutsz kozelebb ezekhez a dolgokhoz. Egyreszt a forgalamazok csak szakmai partner szamara ertekesitenek. Megvan az oka. Ha szolgaltatsz szakiranyban akkor megerted, ha nem akkor nem feltetlen fogod erteni ennek az okat. Es nem minden can-es kalyha kezelodik le w buson. Sot! Millio buktato van ezen a szakteruleten is. Jomagam belelocsoltam ebbe mar egy nagyon komoly bp-i csaladi haz arat mire ida jutottam ahol vagyok. Nekem mar sztem sok ujat nem tudnak mutatni. Megvan az a szakmai kornyezetem minden teren amivel barmit meg tudok oldani ebben a szegmensben. Es mindehez egy laza 40m+ raktarkeszlet sem art ha van polcon. En sem tanitok ki senkit, engem sem tanitottak. A tudas sajnos a mai vilagban vagy magadtol megszerzendo vagy kompenzalando ha masra kell tamaszkodni. Van h en is az utobbival elek. Nem tudok es nem is akarok mindent megtanulni. Es egy kalyha beepitese is relative konnyu feladat. Nekem az, polcrol leszedek mindent a kello beepiteshez barmely autotipushoz gyakorlatilag. Aki meg otthon hobbyzik az sokmindennel elakadhat. Tapasztalom. Szoval hidd el jobban jarsz azzal amit emlitettem.
Szia. Köszönöm! Sejtettem, hogy erről van szó. Ám alig tudom elhinni, hogy nincs semmi oktatási anyag, katalógus stb. Viszont megértem. A Stihl ugyan ezt csinálja. Azt csak hozzátenném, hogy nem megélni szeretnék belőle, csupán megérteni...hobbyból és igen beépíteni egyet magamnak. Vettem egy kályhát használtan, de több fizikai akadályba ütköztem, így most megpróbálom eladni és beszerezni egy kisebbet. A kínaitól borsózik a hátam és ablakon kidobni 100ezer kicsit sok. Találtam kályhát, de csak magában, minden nélkül. Kéne hozzá üa és keringető szivattyú....nade milyen. És igazából azt sem értem mi a fene a titok abban, hogy egy Pl.BMW-ből vagy bármi másból bontott kályhát lehet-e indítani WBUS-os vezérlővel. Azt sem tudom mi a megfelelő összeg, de ha tudnák venni egy megfelelő szettet, a beépítést már megoldanám. Szakember pedig itt közelben tudtommal nincs, akivel beszéltem az meg azt sem volt hajlandó elárulni, hol tudok új alkatrészt, új kájhát vásárolni. Mindenre az volt a válasza: be tudom szerezni... Van egy Opeles Eberspaherem is, állítólag valaki készít vagy készített hozzá elektronikát Pest környékén. Hozzá sem jutok közelebb... Egyellőre nem adom fel, túrom a német oldalakat, ebay-t is, hátha.
Leirtam. Elo adatban diaggal lehet nezni h a vizho elmegy e a fellegekbe. en elsore arra gondolnek. De a keringetot erezni ha bekapcsolod a kalyhat es megfogod kezzel.
Szia. Amit szeretnel annak egy jelentos reszet a webastonal sem oktatjak. Sajnos. Mire rajottem minden ok okozati osszefuggesre a webasto vizes 12voltos kalyhaknal az sok sok es munkaja volt. Es mindehez kellett egy megfelelo probapad es a rendes wtt diagnosztika kivesezese es megismerese. Amugy sok oem vevo/ evo kalyha siman webasto tavval inditva a keringetojet sem kezeli le. Megvan az oka. Hidd el jobban jarsz ha raszanod a megfelelo osszeget es egy megfelelo szakemberrel beepitetsz egy uj kalyhszettet. Ket nap alatt megoldodik a problemad. Bar vannak akik az onmegvalositast helyezik eloterbe….
Szeretnék kályhát az autóba mert remek dolog, volt egy másikban is és szerettem. Bele is vágtam a keresésbe, de a tudatlanságom okán falakba ütközök. Gondolom nem véletlen, de alig találok okító anyagokat a neten. Mire is gondolok? Találtam gyanusan olcsó TT EVO kályhát amit BMW-ből bontottak. Azt hallottam, amin gyártó specifikus cimke van ( BMW AUDI Stb) az csak azzal lesz hajlandó kommunikálni, és mondjuk egy T100-al nem lehet elindítani. Vagy, hogy a TT EVO és a TT E üzemanyag pumpája nem csereszabatos a szállítási mennyiség miatt. És van még egy halom hasonló dolog amit jó lenne átlátni. Sejtem, hogy senkinek nincs annyi ideje, hogy válaszolgasson a kérdéseimre, ( és nem is erre van igényem ) de ha akár egy link, táblázat vagy olvasnivaló akad kéznél, nagyon örülnék. Köszönöm előre is!
Szia. Eleg keves amit leirtal, de elsore a kalyha keringetojere gondolnek ez alapjan. De siman lehet fesz is, hiaba uj az akku. Ha esetleg a krimpleseknel sok fesz elmegy. Es nem mindegy h a 12.4 voltbol vagy a 14.4-bol kuszik el mondjuk 2-3 volt fesz izzitas kozben. Mert azt ugye nem irtad le h a kalyha begyujt e es csak azutan all le pl.
Napi szinte használva van, legalábbis téli időszakban. Én még a haldoklás kezdetén észrevettem a bajt. A kályha nem mindig gyulladt be, lángkialvás hibával lekapcsolta a vezérlő. Ha be is gyulladt vagy égve maradt vagy nagy füst mellett kialudt. Kicseréltem a komplett égőteret, egy darabig még szenvedett, induláskor durrogott is néha. Aztán helyreállt és kb 5 éve hibátlanul működik.
Mazli. A hallodo gyertya az ecut is meg tudja fektetni eleg sokszor. Ha allofutes akkor hasznald minel tobbet. Ezeknek a kalyhaknal az a halala ha nincsenek hasznalva.
Sziasztok! Van itt olyan aki Volkswagen Transporter t4 3 személyes autóba telepített utólag állófűtést? A kályha elhelyezése a kérdéses. Ülés alá lenne a legjobb, de a kipufogónak útban van a tank. Egy Youtube videóban egy jobbkormányosnál oda tették. A kályha kipufogóját ha betekerem kipufogó bandázzsal akkor már elvileg nem tudja a tankot kiolvasztani. Jól gondolom?
Szia. Csináltam múlt télen egy d maxot...talán 22-es évjárat volt. Sajnos nincs hozzá értelmezhető beépítési dokku sem eber sem webasto oldalról. aga a digit klíma egység sajnos nem ébreszthető,csak autón keresztül lehet elérni. Kintől indítására nincs mód. Ilyen esetekben az amegoldás, hogy egy egyedi can modult programozunk fel amivel a ventillátor sebessége általam beállítható. Soha nem szoktuk ax-on hajtani, felesleges. Kb 35-40% nagyobb légterű járműveknél.
Olyan problémám lenne, hogy vásároltunk egy Isuzu D-Max ot tavaly decemberben szalonból. Az autóban automata klímavezérlő van gyárilag. Kértünk bele egy Thermo Top Evo -t. Be is építették, működik is de.... Ha beindul a belső ventilátor, szerintem max sebességen megy, és nem kapcsol be a klímavezérlő panel. Igazából megnéztem, és a kályha kivezetése direktre van kötve a ventilátorra. Jártam már úgy, hogy nem indult el az autó, mert kicsit többet ment maxon a ventilátor.
Kérdésem az lenne, hogy esetleg létezik olyan kit, ami vezérelhet egy 2023 as Isuzu Dmax klímavezérlő panelt? Valamilyen módon szabályoznom kellene a ventilátor sebességét. (Megrendeléskor, nem merült fel ilyen opció sajnos....)