Ha nem Lotus (és igazából nem is replika), hanem teljesen saját tervezésü autó építése a helyzet, akkor hogy van a papírmunka? Mert ahogy látom, a veterán autóknál is ez a legnagyobb gond. Amúgy ez akkora kib***ás. Nem igaz, hogy egy saját autó megépítésénél a papírok elintézésének kell lennie a legszarabb munkának... Ez elveszi az egész munkából a poént!
Most a német TUV szabályokat kell majd átböngésznem... talán így az EUban valamivel könnyebb lesz ezeket forgalmiztatni... Ha valaki ennek esetleg jobban utánajárt, ugyan írja már le ide, hogy hogy is megy ez az EUban. Mire lehet számítani.
"vagy valami hasonlo" - ez a sulyt is jelentette..
A Pinto milyen nehez?
A zaj es az emisszio nem nagyon erdekel, mivel valoszinuleg sose kap majd papirokat ez az auto.
Szerintem a sulyban levo kulonbseg annyira nem szamit. Legalabb kiegyenliti az en tulsulyomat :-).
Most komolyan: orommel vennem, ha sikerulne talalnod barmi anyagot akar a ezekrol a motorokrol, akar barmi hasznalhato informaciot masrol.
Amugy a Cologne nem tul modern, viszont szerintem ez nekem csak jo, minel egyszerubb annal jobb.
Ja es nem nagyon szeretnem tuningolni a motort, mert nem ertek hozza, ezert is dontottem a nagyobb (erosebb) motor mellett.
Na ennyi mara.
De mar nagyon szeretnem elkezdeni.
Break.
"Valszeg Ford Scorpio 2,8-2,9, vagy valami hasonlo"
Amikor rámjött, hogy akarok egy "kit cart", összeszedtem egy csomó adatot a szóba jöhető motorokról, igy a Cologne-ról is. (Ez a "beceneve" a 6 hengeres Sierra/Scorpio" motoroknak. Évjáratok, teljesitmények, vezérlés, motorkódok, stb. Ha érdekel, megkeresem és elküldöm a doksit.
A Cologne-nyal az a baj, hogy baromi nehéz, sebváltóval majd két mázsa. És baj van a zajjal, meg az emisszióval is - pl. M.on- a Cosworth verziót nem is engedélyezik a megengedett zaj túllépése miatt. (M.o-n soha sem volt forgalomban ilyen. Autószerelők szerint kelet-eu-ban nem is érdemes ilyet venni, mert aki nyugatról behozta, az szinte biztos, hogy széthajtotta.) A Cosworth nyugaton is nagyon drága...
Egy normál Cologne, jó állapotban, Ausztriából behozva vámmal, papirokkal 200 ezer forint. Ezt egy ilyen tevékenységgel foglalkozó cégtől kért ajánlatból tudom.
Mivel a Cologne motor nagyon nehéz, ezért elkezdtem Pinto-ban gondolkodni (Sierra/Escort 1800-as, 2000-es.)
De itt is gond van a légszennyezéssel. Amugy a motor nyugaton elképesztően olcsó, pl. Angliában teljes motor (öninditóval, stb.) 75 fontért mr megvehető. A felujított se vészes, láttam már 200 fontért is ilyet. De hiába - mert a szállítás, a vám, meg az ilyen-olyan sáp miatt másfélszeres az ár.
Most végül is egy Zetec-ben (Mondeo) gondolkodom, és próbálok árakat szerezni. Ausztriában ilyen motor is akad szép számmal - csak a qrva vámok, sápok baromira megdrágitják. Viszont könnyű a motor, jól tuningolható, és semmiféle környezetvédelmi gond nincs vele. Amit olvastam itt-ott ezzel a motorral kapcs-ban: Weber-porlasztóval, nem túl sok egyéb beavatkozással felnyomható a 115 ló 150-160-ra, ami egy 600 kilós kocsihoz nem kevés. Ha jól emlékszem, az elérhető Cologne motorok 145-150 lovasak alapból - csak a súly...
Hát, a helyzet az, hogy sehogy.
Letettem a Lada verziorol, mert ha lud, legyen kover. Es egyszerubb venni egy autot eros motorral, mint egy gyenget tuningolni.
Most donorautot keresek. Valszeg Ford Scorpio 2,8-2,9, vagy valami hasonlo. Esetleg, ha van valami jo otlet - szivesen varom.
A szakembereket, akik megcsinaljak azt, amit en nem tudok mar sikerult osszeszednem.
Varom a jo idot, mert a garazsban szornyu hideg van igy telviz idejen.
Magyarorszagon a jogszabalyok hasonloak, mint nalunk Szlovakiaban, itt is szinte lehetetlen papirra rakni az epitett autokat. Viszont lattam nemreg egy ujsagban egy itt epitett replikat, ami papirokat is kapott, majd meglatogatom oket.
Break.
Üdv,
él még ez a fórum?
Break! Mi a helyzet a replikáddal? Hogyan haladsz az építéssel?
Most OFF- ezért elnézést kérek.
Én is szeretnék egy "replikát" építeni - egy Fisher Fury-t (nem igazi replika, mert ilyen kocsi nem volt). Nem akarok simlizni, vagy osztrák rendszámmal furikázni (millió probléma lenne vele, pl. biztositás - bár az osztrákoknál összerakni az autót olcsóbb lenne az ÁFA és a vámok miatt) A jelenleg hatályos jogszabályok nem engedik az összeépítést, ezért meg kellene változtatni a szabályozást. (Bogár alvázra meg nem akarok épiteni, az más műfaj.) Már beszéltem országgyülési képviselőkkel a jogszabály megváltoztatása miatt, de azokban nem bizom.
Néhány pasassal összefogtam, és áprilisban megalapitjuk a Magyar Kitcar és Replika Egyesületet. Most szövegezzük az alapitó okiratot. Az egyesület céljai között szerepel, hogy a jogi környezet tegye lehetővé, hogy kedvtelésből épithessünk autókat, azokat a forgalomban használjuk, stb. Emellett bemutatókat, találkozókat, turákat stb. szerveznénk. Aki akar, beléphet. Hamarosan indul a weboldal, oda felteszem az alapitó okirat tervezetét.
Kicsit hosszú vagyok, ezért még két kérés bárkihez - és befejezem:
- Szegeden fut egy Cobra replika, össze tudna valaki hozni a tulajjal?
- segitsetek kapcsolatot találni a fehérvári Seven replika-tulajokkal. Bocsánat mégegyszer az OFF-ért. Emilem: okostony@netscape.net
Kár, hogy már nem lehet ilyet forgalomba helyezni, különben nem tűnik olyan vészesnek...
Érdekes, hogy a 3 fehrvári Seven közül egyet se láttam az úton (én ott lakom), kivéve egy börgöndi repülőnapot, ahol ki voltak állítva a JSI standján...
Break!
A géptől érzékeny búcsút vettem két éve, az oka egy másik fórum témája ( Házépítés, lakásügyek).
Az ígért telefonszám: 06 70 317 3517 - CSonka József.Sajnos mint megtudtam már szinte lehetetlen ilyen autót forgalombahelyezni, de bármikor legyártják, ha papírok nélkül is jó.
Az árak is kb. duplázódtak azóta. Az alapkittbe még a lengőkarok is beletartzoznak.
Y.S.
BanditV8: Szandekomban all dokumentalni a dolgot. Lesz sok kep (ahogy magamat ismerem) meg szoveg is - talan. Jelen pillanatban a dokumentacio ott all, hogy miutan kitakaritottam a garazst bekoltozott oda harom kobmeter deszka - na ez van lefenykepezve, de ez egy masik project (vikendhaz). Lassan jon a hideg es nem kot majd a beton - kezdodhet a hegesztes, Lada motor elesztgetes, stb.
Yellow Seven: Mi lett a Te volt autoddal? Az arak amiket irtal nagggyon gusztusosak.
A Kaipaneknal az alapkit ami kb. a tiednek felel meg cca. 1,5M. A masik kit ami az egesz autot motor es valto nelkul tartalmazza cca. 3M. Ehhez a ket arhoz meg hozza kell szamolni 200eF-t a papirokert. Ennyiert nezik at es adjak ki a papirokat. Vagy megveheted az egeszet keszen 26400 Euroert.
A motor ami a keszben benne van Audi 1,8 Turbo, de beepiteni is csak ezt lehet.
Ez van.
Jo lesz nekem papirok nelkul is Ladabol.
Break.
95-ben kezdtem el és akkor az alapkitt valami 350.000. körül volt. Ez tartalmazta a vázat és az üvegszálas elemeket( motorháztető, 4 sárvédő, műszerfal).A donor egy 2000-es manta, ebből lett kiugrasztva a hajtáslánc a fékrendszer, kormánymű és az elektronika. Az építési engedély tizenegynéhányezer kőkemény Forintba került és nem kellett utánajári, mert ők intézték:))
Ennyivel indult a mutatvány, és kb. két évig tartott.A vége olyan 1.5M + a saját munka.
Nézitek a Discoveryn "A Car is Born"-t? Vazze, a manusz megvette az 5,7 literes Chevy V8-ast tokkal-vonóval 4500 fontert a Cobra replikájába. Most már csak arra leszek kíváncsi, hogy fogja szétrobbantani a Sierra differenciálművét az első kigyorsításnál...
Szia!
Amennyiben corradoG60-tól kapott cikkekben a Csonka József féle pilismaróti cégről van szó, úgy tudom működik.Az én (volt)autóm is tőlük származik.Elküldöm a telefonszámát,szerintem nincs messze tőletek, megér egy kirándulást.
Egyébként óriási buli egy ilyen autót megépíteni,vezetni,birtokolni!M.o.-on asszem 12 lett forgalomba helyezve abból Fehérváron 3 van(volt).
Ha kérdésed van csak rajta!
Üdv.:Yellow Seven
Végre sikerult beulnom egy replikaba. A cseh Kaipan ceg gyartja. Nagyon jol elbeszelgettem a tulajdonossal. Kaptam egy csomo jotanacsot. Meg persze jo alaposan megneztem es lefenykepeztem.
Break.
A hasselti modellboltban pedig lehet jó nagy (talán 1:12 arányú) Super 7 modellt kapni. Igaz, az is b...-ott drága, (13e BEF, annyiért már egy teljesen jó, valódi Unot lehet kapni), de méretarányos... Ha azt edzésképpen összerakja, már lesz valami fogalma a dolgokról... :-)))
Megtaláltam a régi újságok között két Super 7 -es ről szóló cikket és felraktam erre az oldalra: http://kep.tar.hu/corradog60 (az album neve: mindenféle)
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Nem azért ajánlottam hogy vegyen mert természetesen az ár b..... drága de ,hát ha segit valamit az épitésbe ,ha élőbe lát az ember egy ilyet méretek stb esetleg ki is lehetne próbálni..