Keresés

Részletes keresés

királyvíz Creative Commons License 2002.07.23 0 0 57
Kedves stisti!

Belegondoltam én is. Tényleg jönnek az újabb választások. Az ügyek meg igen lassan folydogálnak. Csak két apró poltságot említenék meg. Az MTV ügyében többmint 1 éve tettek feljelentést a levont, e át nem utalt SZJA és TB járulék ügyében. A legfőbb felelőst csak egy hete hallgatták meg először. A másik a HAppy End ügy, amelyről már a rendőrségen is ki merik jelenteni, hogy az ügyészség hátráltatja a nyomozást.
Tehát tényleg újabb frontot kellett nyitni. Szerencsére hagyott a fidesz eleget. Itt volt az autópálya ügye. A fidesz ebben az esetben 3 helyen bakizott.
1. Máig sincs egyetlen km új autópálya átadva.
2. Nem volt közbeszerzés.
3. Monopolhelyzetbe hozott egy céget.

Megtehette? Megtette. Emlékszel? Tudjuk, merjük, tesszük! A mostani koalíció meg megteheti, hogy villámgyorsan bizonyítson. Megteszi. Persze az emberek most is figyelnek, és jövőre is figyelni fognak. Akkor lesz közbeszerzés. A Vegyépszernek lesz egy rakás kihasználatlan gépe. Vagy rájukrozsdásodik, vagy adnak egy minimális haszonnal járó ajánlatot, amellyel nyerhetnek is. Én emlékszem azokra az időkre, amikor a fidesz kommunikáció abszolute digitális volt. Minden egyes ügyből jól kellett kijönni, ha ez nem ment, akkor kellett egy nagyot dobni (megfigyelési ügy). Ez most az autópályák esetében nem játszható el. Bele kellene nyugodnotok, hogy ebből jól nem, csak rosszul és rosszabul lehet kijönni, és erre a mostani koala vastagon rájátszik.

nazarene Creative Commons License 2002.07.23 0 0 56
fideszmagyarul hivhatnank 29.000 dokumentumnak is...
Előzmény: stisti (55)
stisti Creative Commons License 2002.07.23 0 0 55
Csillag "Autópályátcsakközbeszerzéssel" István elvtárstól most már tudjuk, hogy mekkora összeg ez a 29 milliárd:
"... 29 milliárd forint így az adófizetők nyeresége. Ha ezt az összeget például a nyugdíjasok között osztanák szét, valamennyi nyugdíjasnak újabb 9000 forintot adhatnánk!"

Csak miheztartás végett. De lehet, hogy át lehetne számolni lélegeztető gépbe is, balos elvtársaink azt is szeretik mértékegységként. Bár lehetne majdnem 6 új autóflottának is hívni ezt az összget, mert ugye 5 milliárdot csattantottak el autókra nagy sietősen.

Előzmény: árja (54)
árja Creative Commons License 2002.07.23 0 0 54
A 29 milliárd az pontosan 29 milliárd, ezt már nem lehet lenyúlni és ennyivel többet lehet majd más fontos dologra költeni.
üdv
NEC Creative Commons License 2002.07.23 0 0 53
A mai Népszabi már 21 Mrd forintos megtakarításról ír.

Elégedett vagy? Tegnap este még nem tudták kihozni a mai újságot :)))))

Előzmény: 1984. (3)
Bulibubus Creative Commons License 2002.07.23 0 0 52
Kedves cicmog - eléggé körülírtam, de a lényeg, ha meghívják, akkor a nyuszi és a sapka ügye jött volna elő... Ha megnyeri, akkor nagyon alá kellett volna, hogy ajánljon, azaz önmagán bizonyítja, hogy lopott... A különbözetet, meg legjobb esetben vissza lehetett volna perelni a már kifizetett számlákból...

Ha veszít, akkor meg biztos, hogy egy trágyadombra bizták az autópálya építést...

Ma meg lehet moralizálni, hogy ezek a mocsok szoclibek itten miket művelnek...

ennyi...

Én azért megcsináltam volna nekik a 22-es csapdáját.. a levét meg OV szépen nyelte volna...

Igaz itt volt egy olyan lehetőség, ahol végre a kormány is lépéselőnybe kerülhetett volna, most pedig nincs... Inkább jön a Boros elvti és fikázik, OV meg elkezdte a gyűjtést a pÖKÖRköri székházra, amit majd egy vszarhoz közeli vállalkozás önkéntes adományából fel is építenek... szem nem marad szárazon:-)))

Előzmény: cicmog (51)
cicmog Creative Commons License 2002.07.23 0 0 51

"merthogy ő a korábbi monopol pozícióból bőven alá tudott volna ajánlani bárkinek... "

Szerinted alákínáltak volna korábbi saját ajánlatuknak? Hogy ezzel megmutassák mit tesz a verseny? Bár lehet, eddig sem sült le a bőr a képükről.

Amúgy meg a monopolhelyzetek kialakulását (éppen a bamba állampolgárok érdekében) minden normális országban hatósági eszközökkel akadályozzák, sőt a monopolhelyzetek kialakulásával veszélyeztető mergereket egész egyszerűen nem engedélyezik. Erről jut eszembe, hogy nálunk mi a manóval töltötte idejét az adónkból üzemeltetett Versenyhivatal, amikor lábbal tiporták a verseny elvét a Vegyépszar kinevezésével? Valószínűleg jó állami hivatalnokhoz illően kussoltak, mert különben kirúgták volna a vezetőket. Még elítélni sem tudom őket.

Előzmény: Bulibubus (49)
nazarene Creative Commons License 2002.07.23 0 0 50
>Az M3-at gyakorlatilag szinte évente felújítják. Ezek szerint nagyon szarul építhették meg
nem felujitjak, hanem karban tartjak.
ha keletkezik valami hiba, azonnal kijavitjak, szinte pillanatok alatt.
nezd meg, hogy ha van egy-egy lezaras, akkor az par heten/napon belukl eltunik, es az egesz 10 meterig tart.
ami az m7-en van/volt azt meg tudjuk, milyen.
Előzmény: stisti (28)
Bulibubus Creative Commons License 2002.07.23 0 0 49
Bocsi cicmog - én nem akartam a vegyépszert tisztára mosogatni... Szerintem az intézményesített fidesz gengszterizmus egyik bástyája volt... Csak azt merészeltem mondani, hogy ezen talán már túljutottunk, de az autópályák még igy sem lettek olcsóbbak...

Amúgy a MOTA hasonlathoz csak annyit, hogy ezek meg Tengízben szereltek - igaz gázmezőt:-)))

Értem én, csak megérteni nem akarom, hogy miért nem hívták a vszert, merthogy ő a korábbi monopol pozícióból bőven alá tudott volna ajánlani bárkinek... Nem kell felvonulni, itt van minden - gép, bánya, lopott pénz... Persze, ha nyer, akkor ugyanez a monopol pozíció tovább erősödik... Igaz, akkor talán nem húszegynehány százalék, hanem talán 50% is lejött volna... Hogy ezt a különbözetet most miért kell otthagyni náluk? Hát ezt talán ottan a minisztériumban kellene megkérdezni...

Előzmény: cicmog (48)
cicmog Creative Commons License 2002.07.23 0 0 48

Tény hogy elegáns dolog lett volna a Vegyépszert meghivni, de csak a francia politikai etikett szerint. Szakmailag semmi keresnivalója az útépitő cégek között a VEGYiműveket ÉPítő és SZERelő Vállalatnak?

Ismerőseim dolgoznak a MOTA Hungáriánál, komoly portugál útépítő cég, az M3-ason is dolgoztak. Elmodták, hogy amikor sok évvel ezelőtt Mota úr útépítésre adta a fejét, a volt portugál gyarmatokon MOzambikban és Angolában kezdett. Csak amikor már ott kellő praxist szerzett akkor vehetett részt tenderen Portugáliában. Mert hogy tenderen résztvenni referenciák nélkül nem lehet. Nem annyira komplikált dolgok ezek. A VEGYiműveket ÉPítő és SZERelő vállalatnak az útépítési referenciája nulla volt. Ezért épült 4 év alatt nulla km autópálya és ezért húzódik az M7 felújítása szedve emberáldozatokat, kopasztva pénztárcánkat.

Szóval jobb ha kussolnak.

Előzmény: Bulibubus (47)
Bulibubus Creative Commons License 2002.07.23 0 0 47
Kedves cicmog, én azt hiszem, hogy a téma már túlnőtte magát azon, hogy ebből egy újabb fideszfikázós topic lehetne...

Gondolom itten nem arról kellene, hogy szóljon a történet, hogy a fidesz milyen szemét módon nyúlt le a Vegyépszer segedelmével, hanem arról, hogy miként lehetne olcsón autópályát építeni...

1/. maga a mód szimpatikusabb, de nekem még mindíg nem az... (de erről is van már topic:-))

2/. Szerintem a Vegyépszert is meg kellett volna hívni - az hogy netán segget csináltak volna a szájukból - önmagát minősítette volna (meg a Fideszt:-))) (tény, hogy a forint az ajánlattétel óta is erősödött vagy 10%-ot, ergo ez azért pár százalékkal olcsóbbá tehette az eredeti ajánlatot)

3/. Mindenkitől mindenre kérni ajánlatot és utána lemazsolázni - szerintem elég nagy szemétség...

4/. Még mindíg láthatóan működik az árkartell a cégek között - egy (1) kilóméter ára ma kb. 1 milliárdba kerülhet, de ha valaki nem számolja rá, hogy kilóméterenként kell árpádkori sírokat feltárnia saját költségén, akkor tán 800 milkából is megúszahtó...

5/. Közbeszerzés - Boros elvtárs már megmondta, hogy rossz - mi lenne jobb...

Nyílt versenytárgyalás licittel?

6/. Mély kuss van a finanszírozásról - vagy marad az MFB? huhhh

Előzmény: cicmog (46)
cicmog Creative Commons License 2002.07.23 0 0 46
Tök jó ez a topic! Ennyire koncentráltan ritkán lehet élvezni a t. viktoriánusok izgatott mellébeszélését. Ez arra utal, hogy érzékeny pontot ért találat. Az pozitívum, hogy végre zavarni kezdenek benneteket a tények.

A nagy számháborúban azt azért nem kéne elfelejteni, hogy a 130 milliárdnak a 30-50%-át az EU adta volna, ha nyílt versenytárgyalás lett volna. Így elveszett 50-60 milliárd, amiből Vegyépszer áron is további 25-30 km autópályát lehett volna építeni. Vagy azt a pénzt ezer más dologra fordítani. De hát egy nyilvános tenderen nehezebben és kevesebbet lehet lopni, ezért nem lett nyilvános. Hála nagy ex-vezérünknek.

paja001 Creative Commons License 2002.07.23 0 0 45
Szóval az egésszel van egy nagy problémám!

Még nem olvastam egy emberkétől sem, hogy komoly útépítő végzettsége lenne. De ez lenne a legkevesebb.

A nagyobb az amikor itt sokan megesszük egymást, és a /kilométerről még egy szó sem esett. Szerintem az 1,75 milliárd forint qrvára sok pénz egyetlen kilométerért. A 2,20 milliárd meg még több. Szóval nem értem, Ti miért eszitek meg egymást, azért mert mind a két tétel nagyon-nagyon sok 1-1 kilométer útért, amit rengeteg helyen nem jó minőségben csinálnak meg.

Egyébként szerény javaslatom arra vonatkozóan, hogyan lehet olcsóbban csinálni az autópályákat. Csak és kizárólag az elkészített kilométerek után kellene fizetni. Kész van kifizetem. A boltban sem kapsz másként árút.

Lenne út, időnként lenne fizetés is. Olcsóbban és gyorsabban dolgoznának. Nem állna a szegény proli az útépítésen, lapátra támaszkodva, mert mi f…sznak dolgozzak, ha már kifizettek.

HITMAN Creative Commons License 2002.07.23 0 0 44
Fuly,

akkor a friss német autópályák is elég szarok lehetnek :)
Az M7-es már most hullámos, befelé folyik a víz rajta, hogy csak néhány általam tapasztalt hiba jusson eszembe (Érdnél, az Esso- kútnál, pl.).

Előzmény: Fuly (43)
Fuly Creative Commons License 2002.07.23 0 0 43
Nem tudom, melyik szakasz rossz szerinted. En mentem rajta, elegge teszteltem.
SZVSZ azonos minosegu a frissen elkeszult nemet autopalyakkal.
Előzmény: Törölt nick (31)
Antisystem Creative Commons License 2002.07.23 0 0 42
Bocs, az előző forrása NOL (természetesen:-))), mindig keverem ezeket az idióta betűszavakat...

ÜdV

Előzmény: Antisystem (41)
Antisystem Creative Commons License 2002.07.23 0 0 41
"Az autópálya-építés a vállalkozók számára kis túlzással olyan, akár a szerencsejáték, rekordnyereménnyel. Aki jól helyezkedik, kevés munkával is hatalmas megrendelésekhez juthat, egykettőre meggazdagodhat. Csakhogy ezek az alvállalkozói láncok könnyen megszakadnak, és persze általában alulról a kisebb cégek tűnnek el belőlük.

Takács Csaba cége, az M-Aut Rt. 180 forintot kapott a csatornák egy méterének tisztításáért és felméréséért. Az őt közvetlenül szerződtető Hope Bau Kft. 200 forintot számlázott „felfelé”, a fővállalkozóhoz közvetlenül kapcsolódó Körép Kft.-nek. A Körép még mindig ugyanazért a munkáért folyóméterenként 1100 forintot írt rá a számláira. Nem tudjuk, hogy a Vegyépszer mennyiért vállalta a munkát. Az viszont feltűnő, hogy az autópálya-építések szinte minden fázisánál létezik egy ilyen, szinte végeláthatatlan pénzelosztó lánc.

Az M7-es csatornatörténetében középtájon helyet foglaló Körép Kft. – amely 1998-ban vette fel tevékenységi körébe az autópálya-építést – stabil szereplőnek látszik, hiszen az M3-as építésénél is tisztes feladatot kapott. Az emődi bekötőút fölmunkáinak nyilvánosságra került fővállalkozói ára 1610 forint volt köbméterenként, ezt az autópálya-beruházást finanszírozó Magyar Fejlesztési Bank elfogadta, majd az árat még 15 százalékkal kiegészítette – erről hírt adott a sajtó is –, azaz a fővállalkozó Vegyépszer valószínűleg 1854 forintot kapott. A lánc végén két kis alvállalkozó dolgozik. Ők valamivel több mint 400 forintos köbméterárat kapnak, az eredeti fővállalkozói ár, azaz az 1854 forint negyedénél kevesebbet. Becslések szerint a lánc tetején összesen 150 millió forint körüli haszonra tehetnek szert a vállalkozók, ez a milliárdos tételek mellett eltörpül persze, de ne feledjük, hogy itt csupán másfél kilométeres útszakasz földmunkáiról van szó." MNO
Teljes cikk

Na ezért nem nagy kunszt óccsobnak lenni, és még mindig keresni - rövidebb alvállalkozói lánc a titkok titka.

ÜdV

ohrana Creative Commons License 2002.07.23 0 0 40
A pályázatok tartalmát biztos nem ismered, csak a végösszeget. Az meg kevés.
Tudod, tipikus eladói módszer: mindenhol 3 milás autó, és 3-600 ezer "árelőnnyel" hirdetik. Bemész, hogy ez kell neked, meg is rendeled, eladó el, majd jön vissza. Hú, elnézést, már csak a fosbarna metálszín van rózsaszín pöttyökkel, ami +50e, és van benne légkondi +140e, és még fittyfene +140e. (Esetleg hozzáteszi, hogy az alapkivitel csak két hét múlva érkezik.) Az emberek 90%-a erre azt mondja, ha már aláírtuk, megírtuk, egye fene, nem fogok én mégegyszer jönni (és jól teszi, mert ha mégegyszer jön, ugyanez lesz).
Gondolom, a Strabag pályázatában nincs hangszigetelő fal, parkosítás, esetleg terelőkorlát sem... Lehet, hogy kevesebb és kisebb felüljárót tartalmaz - vagy egyet sem. Ki tudja?
Majd a végén a kormány pótlólag megrendeli ezeket a munkákat 100 milliárdért, és senki nem fog emlékezni, hogy a -22-ből +78 lett. Milliárdban.
Fogadhatunk.
Ismét: a pályázatokat tartalmát csak kevesen ismerik, és mélységes titokban tartják. Majd ha kész lesz, meglátod, mi is állt benne.

Olyanból vonsz le következtetéseket, amiket nem ismersz, mert nem ismerhetsz. (Ugyanis NEM tudod, hogy melyik pályázat mit is tartalmaz.)

o

Előzmény: PETUR (38)
stisti Creative Commons License 2002.07.23 0 0 39
Petur!

Tudom, hogy lehetetlent kérek, de éld bele magad a maszop és a "baráti" társaságok helyébe.

Jönnek az önkorményzati választások. Nagyon látványosan le kell járatni a Fideszt, mivel eddig - hiába Kuncze fröcsögése - nem történt semmi kézzelfogható. Szóval a pártközpontban kitalálják, hogy 20%-kal olcsóbbért kell elvállalni az autópályaépítést. Szólnak a haveri cégeknek, hogy ez a helyzet. Ha nem tetszik nekik nem hívják meg őket. Azt is előre megdumcsizzák, hogy ki melyik szakaszt vállalja be némi ráfizetéssel. Nem kellett semmit számolni, hiszen levonni a Vegyépszer ajánlatából 20%.ot számológéppel kb. 20 mp. A 10 nap arra kellett, hogy a kb. 30% plusz díjat milyen formában fizessék ki ezeknek a cégeknek. Ezt még nem tudjuk, de majd ki fog derülni (pótmunkák, szar minőség és későbbi felújítások, más szakaszok, stb.). Nem ez a logikus? A sok tudatlan pedig szórja az átkot a fideszre, hogy mennyire becsapták őket korábban! Még a maszop frakció is látványosan felháborodik.

Meg lesz ennek a böjtje, valahogy ezt súlyosan megfizetjük, de csak az önkorményzati választások után.

Előzmény: PETUR (38)
PETUR Creative Commons License 2002.07.23 0 0 38
Ezek még amolyan előzetes nagyvonalú összehasonlítások, majd a végső értékelés és alku után, bár az versenytárgyalást követően kevésbé logikus, lehet a végleges számokat összevetni.

Egyébként a pótmunka nem csak a Strabag fegyvere, hanem minden kivitelező cégé, köztük a Vegyépszeré is. Kérdés milyen kemény a szerződés, illetve a Megrendelő.

Az árkülönbség nagyságrendje azonban itt mindenképpen olyan nagy, hogy az egyértelműen mutatja, hogy egy monopolhelyzetbe hozott cég -- magyar, vagy külföldi -- hogy él vissza az odaajándékozott lehetőséggel.

Akárhogy csürjük-csavarjuk, lehet 29, vagy "csak" 22 milliárd -- itt a Fidesz-kormány tökéletesen lebukott!

Előzmény: 1-gy bosszorgánny........ (32)
sz Creative Commons License 2002.07.23 0 0 37
jelen esetben nektek kell a kasszához fáradni, kedves...
egyébként kapsz egy fekete pontot, mert nem fizettél elő, kapsz egyet azért is, mert a szomszédnak se, plusz még egyet azért, mert nem adakozol a székház megvásárlása érdekében.

:D

Előzmény: sin x (16)
stisti Creative Commons License 2002.07.23 0 0 36
Mentem, teljesen korrekt a pálya. Miért, neked mi bajod? Nem vörös az aszfalt?
Előzmény: Törölt nick (31)
crvena zvezda Creative Commons License 2002.07.23 0 0 35
hát igen, a fidesznek 1-2 nagy barátja volt, a maszopnak meg sok kicsi:)
Előzmény: dez1 (34)
dez1 Creative Commons License 2002.07.23 0 0 34
Szerintem jogi úton megtámadhatja a vegyépszer az eljárást, mondjuk arra alapozva hogy ennnyi idő alatt fizikailag nem lehet megalapozott ajánlatot adni.

Amúgy röhejes, hogy hogyan szétosztották a koncot a hiénák között.

királyvíz Creative Commons License 2002.07.23 0 0 33
Kedves Ugrifüles Nyul!

Éppen a topic indítója hánytorgatja fel a pontos számolás, és pontos informálás problémáját. Erre te éppen hazudsz egy aprót. A 100 milla egy keretösszegként lett elfogadva. Sehol nem jelent meg, hogy ennyibe is került.

A versenytárgyalás kérdését pedig a helyedben nem feszegetném, mert:
1. Ilyen témában men szoktak ilyet kiírni, a dolog titkos jellege miatt.
2. Cézár Piktor országlása alatt még az üzemanyagbeszállítátsok adatait is titkosították. Én emlékszem Simocskó szánalmas hebegésére, amikor erre rámutattak méjus hónapban az ATV egyik reggeli műsorában.

Előzmény: Törölt nick (10)
1-gy bosszorgánny........ Creative Commons License 2002.07.23 0 0 32
Ez a 20 % különbség pont az az összeg, amit a Vegyépszer egyből visszautalt OVI-nak, jutalékként. (Számla: külföld)
Tehát ez egyből levonható volt.
Előzmény: Törölt nick (25)
Törölt nick Creative Commons License 2002.07.23 0 0 31
az M7-tel még nincsenek tapasztalatok

Mentél te már a "felújjított" szakaszokon? Szinte szarabb, mint vót... épp csak nem bűzlik... :-(

Előzmény: stisti (28)
crvena zvezda Creative Commons License 2002.07.23 0 0 30
Nagyon örülök, hogy az ország megspórolt 29 milliárdot!
Ugyanakkor elképeszt, milyen könnyű ennyi pénzt keresni! Nem is hiszem, hogy az úgynevezett maffia ne állna szoros kapcsolatban a mindenkori kormánnyal.
stisti Creative Commons License 2002.07.23 0 0 29
Biztos vagyok benne, hogy a mostani számok is jóval nagyobbak, mint amennyibe majd ténylegesen kerül.

Kis naív... Valamilyen formában biztos jól megfizetjük majd, hidd el.

Előzmény: Törölt nick (25)
stisti Creative Commons License 2002.07.23 0 0 28
Ja, most a Pálfy M3-as balesete kapcsán jutott eszembe. Az M3-at gyakorlatilag szinte évente felújítják. Ezek szerint nagyon szarul építhették meg annó. Most ezek fogjék építeni a szociknak újra az autópályát "olcsón"...

Ugyan az M7-tel még nincsenek tapasztalatok, de ha azt nem kell majd évente felújítani, akkor szerintem megéri a 20%-kal magasabb ár.

Előzmény: HITMAN (22)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!