Tényleg, én is emlékszem, a kicsinek ötcsavaros a felnije. A nagynak meg hatcsavaros, erre konkrétan emlékszem, mert egyszer az oktatóm velem cseréltette a kereket az Avián. :-) Na jó, azért ő is segített.
Én 1-2 hónapja láttam kis Aviát, és nem csak hogy hátul is szimplakerekes, de nem is 6, hanem csak 5 csavar rögzíti a kerekeket. A felni pedig inkább a Zuk-éra hasonlít, de átmérőben úgy tűnik, nagyobb annál.
Igen, ez amolyan kis Avia. Nem tudom, mikor láttam ilyet utoljára, de például tíz éve még lehetett ilyenekkel találkozni, bár akkor se volt túl gyakori.
Néhány olyan Aviát láttam már, amik iszonyat rövidek, olyan "koporsó" kasztnisok, mint amilyen Roburban szokott lenni, és nagyonmagas. Majd keresek ilyenről képet.
Ez a fajta Avia kétféle méretben készült, volt egy hosszabb és egy rövidebb alvázas (vagyis hosszabb és rövidebb platós) változat. Akár az IFÁ-nál. Legalábbis én két méretet láttam eddig. Én egyébként a rövidebbiket vezettem.
Egy dolgot kifelejtettem: Honnan veszed, hogy többet bírt a Roburnál? A LO-LD változatokból biztos ismered a 3000, 3001, satöbbi típusokat, a 3000 a teherbírást jelentette. Robur a tökély!:-)
Az Aviából a platósnak sokkal nagyobb rakfelülete volt, mint a Roburnak. Majdnem IFA hosszúsággal rendelkezett. A Robur gyártását (nem a Granitokra és Garantokra gondolok)úgy '58, '60 körül kezdték. Ekkor volt 69 lovas. Az Aviából kb. egyidős változat (az előbbi Roburoknak volt ovális hűtőrácsuk) 75 ló volt, az Avia is hasonló. A dízel Robur és az újabb Avia már 85 LE körüli teljesítménnyel bírtak. Aztán a két Németo. egyesülését csak a Multicar élte túl. Ez a cseh akármi, ami a Roburminőségét meg sem közelítette, még most is él, több mint 100 lovas. Sajnos mindg a jobbak pusztulnak ki:-((
szerintem kb. ugyanaz a kategória, találtam még egy 2890 kg-os adatot, ez a teherbírás lehet, mivel ez az adat az új Avián nagyobb, 2940 kg. Tehát többet bírt mint a Robur, de persze ettől még nem lesz jobb a Roburnál :-)
Volt valami 70egypár LE-s változat is (mint a Robur), a kb. 85 lovas teljesítmény a dízel Roburéhoz hasonló, az pedig kisebb. Tehát a ROBUR A LEGJOBB!!!
Jó lenne megtudnom pár műszaki adatot a régi Avia motorjáról. Kellene a maximális teljesítménye és nyomatéka, valamint hogy mekkora fordulatszámon tudja ezeket produkálni. A teljesítményére rémlik, hogy egyszer mintha azt mondta volna valaki, hogy 76 LE, de ez nem 100%.
Szóval boldog lennék, ha valami okos ember elárulná ezeket, mert az egyik autósbolt dolgozói már butának bizonyultak, pedig árulnak Avia alkatrészeket is.