Ha a 8-asra gondolsz, annak a gyári cikkszáma: 144009
Bármelyik Citroën vagy Peugeot márkaszervizben tudsz rendelni a cikkszám- vagy az alvázszámod alapján. (elvileg, mert ha már nem szállítják, akkor csak bontva fogsz tudni szerezni)
Új vagyok még a Citroen világában, ezért nem is találok mindig mindent egyből hozzá sajnos.
Nemrég vettünk egy használt C3 1.6 Sensodrive példányt, ténylegesen az 1. tulajtól. Sokmindent rendben tartottak rajta, garázsban tartották, stb. látszik is rajta, viszont ők ténylegesen csak használták az autót, szóval nem értettek műszakilag hozzá semmilyen szempontból, nem tudták/láthatták, hogy szervizelések alkalmával azért került bele kókányolás rendesen, jópár helyen eltűnt, elhagyott, vagy 1-2 helyen beletört csavarok, stb. hiányzó patentek, szóval a tulajdonos a motortrbe nem igazán nézett bele, de vlsz. nem is érdekelte.
Tudja-e valaki, hogy a fojtószelepház és a légszűrőház közötti vékony, kb. 65 mm átmérőjű és 16mm széles gumitömítést hol, honnan lehetne beszerezni, vagy mi a cikkszáma? Égen földön nem találok rá, egyelőre robbantott ábrám sincs a motortérről sajnos... a korábbi szervizelések alkalmával rendesen összegyűrték a benne lévő tömítést, nincs ingerenciám ugyanezt visszarakni.
A C3 Picasso-t fejből nem tudom milyen (legfeljebb alvázszám után tudnám megnézni), de más C3-nál a váltóolajon kívül előfordulhat még a váltóbovden hibájából is olyan, hogy nehezebben vesz fokozatokat (ez is tud összefüggésben lenni a hőmérséklettel, de nem feltétlenül) és van amelyik váltó tetején van egy kapcsolást segítő súly, aminek a tengelye is szokott szorulni.
Nyilván messziről nehéz diagnosztizálni, de ha az olajcsere nem hoz eredményt, ezeket is érdemes megnézni.
Lehetséges. Ugye a váltóolajat kuplungcsere vagy féltengely kivétele alkalmával érdemes lecserélni, nem a régi f@st visszatölteni.
A C2-esemen már volt kuplung és váltóolaj cserélve, azon nem "ragadós" a váltó hidegen, pedig 374e km van benne. A C3-asban meg csak 238e km és hidegen nehezen veszi az 1-est.
2010-es C3 Picasso manuális váltójával szívok, mostanában nem igazán akarja bevenni az 1. és a hátramenet fokozatokat
Olyan, mintha valami műanyag szorulna valahol, nem kell újra kuplungozni de néha 3-4 próba is kell, hogy bevegye, ekkor meg olyan "szorulós" érzés. Máskor meg hibátlanul működik.
Természetesen ezután el kell gondolkoznom, benéznem a bugyellárisba, megdumálni magammal, mert manapság nem egy olcsó meló.
Régen sem volt olcsó, dehát annak idején a Zsigulin ez nem volt megoldhatatlan probléma, saját kezüleg is, de haveri segítséggel, jó időben, meleg időben, pár hűsító, még a barnaüveges Kőbányai Világos vesemosó légtelenítése mellett sem..................rég volt, de akkor is szép volt............
13020 ORGA számtól (a tiéd ide esik a 13755-ös ORGA számmal) 180e km vagy 10 év a csereperiódusa a vezérműszíjnak. A tiéd már 11 éves, tehát....... ;-)
2014. évj. C3 Picasso Collection 1,6HDI 68kW/92LE 96.000 km-es autóm van, újonnan véve, én vezetem csak, kíméletesen, hogy minél tovább tartson, mert mostanság nincs rá lehetőségem, új kocsivásárlásra.
Semmi gond nincs vele, éves szervizek megcsinálva, gyári alkatrészek, TOTAL olajok, stb, stb, szervízekben, jó szakik által.......
Olajcserék pontosan 10.000.-ként, a mostmár 15.-év után sem töltöttem összesen utána 1 decinél többet. !!!!!!!!!!!!
Halál komolyan, döbbenetes, de tényleg.
Működik szépen, jól is fogyaszt (nem hajtom, öreg motoros vagyok ehhez már).
Tavaly tavasszal cseréltem csak le még a gyári akkut, eddig mindkét fényszóróban kellett csak izzót cserélni, bal első ablakemelőt ősszel cserélték, ennyi.
Szóval én baromira kicsíphettem, mert minden f@szán üzemel..............
Kérdésem : Különféle rémísztő elbeszéléseket hallva a vezérműhajtás komplett cseréjéről, tisztelettel kérdezlek Titeket, igazából hány km után jogos a csere??????? Van erre valami általános recept, vagy valamiféle statisztikai idő??????
Tudom rothadt sokba kerül, tehát akkor jó lenne kb. tudni, hogy mikor kellene már készülnünk és gyűjteni a lovettát?????
Diaggal el kellene indítani a ventilátor teszteket és kiderül, hogy úgy működnek-e a fokozatok. Ha nem, esetleg a motorvezérlő felé a kábeleknél lehet gond, esetleg a BSM-ben......meg kell lesni kapcsolási rajzban mi hogy van, fejből nem tudom. Van olyan ventilátor is amiben beépített vezérlő van, az is beszarhat, bár szerintem ez esetben a klímával ugyanúgy nem kellene indulnia.
A motorvezérlőben belül tilt az immo, "home made" nem tudod kiiktatni.
A régi kulcsból (már ha távirányítós) ki kell szedni az immo chip-et és áttenni az újba. Feltéve ha az is távirányítós. Ha nem, akkor meg el kell vinni kulcsoshoz a régi kulcsot és az újat, ő csinál egy olyan másolatot az új kulcsról, amelyikbe lehet chip-et tenni és beteszi (vagy lemásolja) a régi kulcsból vagy a távirányítójából az immo chip-et. Ezután indulni fog a kulcsosnál csináltatott kulccsal. Nem árt tartalékot is kérni belőle.
2009-es C3 Picasso 1,6 Hdi 80 kW-os autóról lenne kérdésem. Tudja-e valaki, hány fokos hűtőfolyadéknál indul a hűtőventillátor? Menet közben nincs gond, de alapjáraton szépen kúszik felfelé. OBD-vel nézve a termosztát 80 fok körül nyit, menet közben a vízhőfok 75-78 fok. Ha a klímát bekapcsolom, rendesen indul a hűtőventillátor, ha kikapcsolom, leáll. Álló helyzetben alapjáraton 97 fokig engedtem a víz hőfokát, de csak a kiegyenlítőtartályról nyomta le a fölső csőcsatlakozót, a ventillátor nem indult el. Meglátásom szerint ez így nem üzemszerű. Hol keressem a hibát? A klímával működik mindkét fokozat.
2011-es C3 Picasso (1.6 88kW) Menet közben elment a szervó -> power steering faulty hibaüzenettel. Nem szakszervizben nem tudnak továbblépni vele, mert elektronikai lehetőségeik korlátozottak. Akksi új, ami biztos, hogy a szervómotornál mért feszültség alacsonyabb az előírtnál pár tizeddel. Budapesti elektro gurut keresek, aki megfejti, megoldja a hibát, dél pesti rész előnyben. Tudtok ilyenről?
(sajnos, ez a típushiba elkerülte a figyelmem a topik átolvasásakor, vagyis nem a kiemelt pontok közé írtam fel vásárlás előtt)
A következő jelenséget produkálja mostanában az autó leginkább melegebb időjárási körülmények között.
Az autóval megtett kb. 3-5 km után a műszerfalon csipogva elkezd villogni egy hópihe jel + auto felirat. A kocsi innentől kezdve nem tehető sebességbe és a motortérből is erős zúgás hallatszik (mintha túlmelegedne a motor).
Feleségem azt mondja ez a hibajelenség is leginkább akkor jön elő, ha a megtett út során viszonylag sokszor kell hátramenetbe tenni az autót.
Esetleg valaki találkozott már ilyennel? Elvittük több szerelőhöz is akik diagnosztikát is csináltak, de ott nem találtak semmit.
Mi ennek a hibának a megoldása? Esetleg ha valakinél előfordult ajánlana szerelőt, aki ezzel valamit kezdeni tud?
Üdvözlöm! A feleségemnek sensodrive-os váltója van és mostanában előjött a hópihe + auto felirat villogva, csipogva?
Tudna nekem abban segíteni, hogy ez mitől lehet és ha tényleg váltó hiba akkor mi volt rá a megoldás? Ha esetleg felújítás/csere tudna ajánlani szakembert?
Az utángyártott alkatrészekkel foglalkozó oldalaknak ne nagyon higyj, mert össze-vissza referenciázzák az alkatrészeket. Pl. ha beírok egy gyári számot, az első pár találat ami biztosan stimmel, később már van, hogy bedob nem is olyan alkatrészt.
Az alvázszám alapján rendelés nálam azt jelenti, hogy a gyári rajzos, alkatrészkeresőben kinézi az ember a gyári cikkszámot és utána azt váltja át másra.
Aztán ahogy írtam, az első pár találat az, ami tuti, a többi már kérdéses.
Az utólagos stiftelés biztos megoldható lenne, ha tudod melyik lukba kell tenni és van stifted hozzá, amit rá tudsz préselni.
Ha megírod az alvázszámot, kinézem a gyári cikkszámot hozzá, ha érdekel.