Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MazdasNorbi Creative Commons License 8 órája 0 0 14561

Köszi! Pont erre gondoltam, király! Utánajárok, létezik-e még újban...

Előzmény: FeZ_ (14560)
FeZ_ Creative Commons License 10 órája 0 0 14560

Ha a 8-asra gondolsz, annak a gyári cikkszáma: 144009

Bármelyik Citroën vagy Peugeot márkaszervizben tudsz rendelni a cikkszám- vagy az alvázszámod alapján. (elvileg, mert ha már nem szállítják, akkor csak bontva fogsz tudni szerezni) 

 

Előzmény: MazdasNorbi (14557)
MazdasNorbi Creative Commons License 17 órája 0 0 14559

VF7FCNFUC26824373

Előzmény: FeZ_ (14558)
FeZ_ Creative Commons License 22 órája 0 0 14558

Alvázszám ?

Előzmény: MazdasNorbi (14557)
MazdasNorbi Creative Commons License 30 órája 0 0 14557

Sziasztok!

 

Új vagyok még a Citroen világában, ezért nem is találok mindig mindent egyből hozzá sajnos.

Nemrég vettünk egy használt C3 1.6 Sensodrive példányt, ténylegesen az 1. tulajtól. Sokmindent rendben tartottak rajta, garázsban tartották, stb. látszik is rajta, viszont ők ténylegesen csak használták az autót, szóval nem értettek műszakilag hozzá semmilyen szempontból, nem tudták/láthatták, hogy szervizelések alkalmával azért került bele kókányolás rendesen, jópár helyen eltűnt, elhagyott, vagy 1-2 helyen beletört csavarok, stb. hiányzó patentek, szóval a tulajdonos a motortrbe nem igazán nézett bele, de vlsz. nem is érdekelte.

 

Tudja-e valaki, hogy a fojtószelepház és a légszűrőház közötti vékony, kb. 65 mm átmérőjű és 16mm széles gumitömítést hol, honnan lehetne beszerezni, vagy mi a cikkszáma? Égen földön nem találok rá, egyelőre robbantott ábrám sincs a motortérről sajnos... a korábbi szervizelések alkalmával rendesen összegyűrték a benne lévő tömítést, nincs ingerenciám ugyanezt visszarakni.

FeZ_ Creative Commons License 1 napja 0 0 14556

A C3 Picasso-t fejből nem tudom milyen (legfeljebb alvázszám után tudnám megnézni), de más C3-nál a váltóolajon kívül előfordulhat még a váltóbovden hibájából is olyan, hogy nehezebben vesz fokozatokat (ez is tud összefüggésben lenni a hőmérséklettel, de nem feltétlenül) és van amelyik váltó tetején van egy kapcsolást segítő súly, aminek a tengelye is szokott szorulni.

Nyilván messziről nehéz diagnosztizálni, de ha az olajcsere nem hoz eredményt, ezeket is érdemes megnézni. 

Előzmény: macivolvo (14555)
macivolvo Creative Commons License 1 napja 0 0 14555

Köszi, ránézetek, bár ez a viselkedés nem motorhőmérséklet, hanem inkább kedv kérdése az autónál. Hiába, francia :)

Előzmény: Dorien- (14554)
Dorien- Creative Commons License 1 napja 0 0 14554

Lehetséges. Ugye a váltóolajat kuplungcsere vagy féltengely kivétele alkalmával érdemes lecserélni, nem a régi f@st visszatölteni.

A C2-esemen már volt kuplung és váltóolaj cserélve, azon nem "ragadós" a váltó hidegen, pedig 374e km van benne. A C3-asban meg csak 238e km és hidegen nehezen veszi az 1-est.

Előzmény: macivolvo (14553)
macivolvo Creative Commons License 1 napja 0 0 14553

Amióta nálam van az autó (5 éve) biztosan nem volt cserélve. Ez lehet a gond?

Előzmény: Dorien- (14552)
Dorien- Creative Commons License 1 napja 0 0 14552

Váltóolaj volt cserélve?

Nálam is ilyen az 1-es fokozat hidegben, ha bemelegszik már jobb...

Előzmény: macivolvo (14551)
macivolvo Creative Commons License 3 napja 0 0 14551

Sziasztok

 

2010-es C3 Picasso manuális váltójával szívok, mostanában nem igazán akarja bevenni az 1. és a hátramenet fokozatokat

 Olyan, mintha valami műanyag szorulna valahol, nem kell újra kuplungozni de néha 3-4 próba is kell, hogy bevegye, ekkor meg olyan "szorulós" érzés. Máskor meg hibátlanul működik.

 

Látott vagy javított már valaki ilyet?

 

Köszönöm a válaszokat!

blues47 Creative Commons License 2025.01.05 0 0 14550

Kösz neked is a jótanácsot, megfogadom és gyűjtöm a lóvét is.....

BUÉK

Előzmény: Dorien- (14549)
Dorien- Creative Commons License 2025.01.04 0 0 14549

Szerintem 10 év után mindenképp érdemes lecserélni a vezérlés szettet, mert berepedezhet és szakadhat a szíj.

HDi-nél egyébként sokszor 240e km-t adnak meg a gépkönyvben csereperiódusként, de azért nem árt 100-120e km-enként cserélni a biztonság kedvéért.

Előzmény: blues47 (14544)
blues47 Creative Commons License 2025.01.04 0 0 14548

Szevasz barátom!

 

NAGYON KÖSZÖNÖM AZ INFORMÁCIÓKAT !!!

 

Természetesen ezután el kell gondolkoznom, benéznem a bugyellárisba, megdumálni magammal, mert manapság nem egy olcsó meló.

Régen sem volt olcsó, dehát annak idején a Zsigulin ez nem volt megoldhatatlan probléma, saját kezüleg is, de haveri segítséggel, jó időben, meleg időben, pár hűsító, még a barnaüveges Kőbányai Világos vesemosó légtelenítése mellett sem..................rég volt, de akkor is szép volt............

 

Mégegyszer kösz a választ

további szép hétvéget

sanya

 

Előzmény: FeZ_ (14547)
FeZ_ Creative Commons License 2025.01.04 0 0 14547

13020 ORGA számtól (a tiéd ide esik a 13755-ös ORGA számmal) 180e km vagy 10 év a csereperiódusa a vezérműszíjnak. A tiéd már 11 éves, tehát.......  ;-)

 

 

 

 

Előzmény: blues47 (14546)
blues47 Creative Commons License 2025.01.04 0 0 14546

VF7SH9HP4ET532142     GYÁRTVA: 2014

kÖSZ

Előzmény: FeZ_ (14545)
FeZ_ Creative Commons License 2025.01.04 0 0 14545

Minden pontos információhoz alvázszám kell(ene).  (pl. a csereintervallumok megnézéséhez is)

Általánosan a futásteljesítménytől függetlenül is elő van írva a vezérlés cseréje szíj esetén, mégpedig jellemzően 120 havonta.  

 

 

 

Előzmény: blues47 (14544)
blues47 Creative Commons License 2025.01.03 0 0 14544

BUÉK kedves kollegák!

 

2014. évj. C3 Picasso Collection 1,6HDI  68kW/92LE  96.000 km-es autóm van, újonnan véve, én vezetem csak, kíméletesen, hogy minél tovább tartson, mert mostanság nincs rá lehetőségem, új kocsivásárlásra.

Semmi gond nincs vele, éves szervizek megcsinálva, gyári alkatrészek, TOTAL olajok, stb, stb, szervízekben, jó szakik által.......

Olajcserék pontosan 10.000.-ként, a mostmár 15.-év után sem töltöttem összesen utána 1 decinél többet. !!!!!!!!!!!!

Halál komolyan, döbbenetes, de tényleg.

Működik szépen, jól is fogyaszt (nem hajtom, öreg motoros vagyok ehhez már).

Tavaly tavasszal cseréltem csak le még a gyári akkut, eddig mindkét fényszóróban kellett csak izzót cserélni, bal első ablakemelőt ősszel cserélték, ennyi.

Szóval én baromira kicsíphettem, mert minden f@szán üzemel..............

Kérdésem : Különféle rémísztő elbeszéléseket hallva a vezérműhajtás komplett cseréjéről, tisztelettel kérdezlek Titeket, igazából hány km után jogos a csere??????? Van erre valami általános recept, vagy valamiféle statisztikai idő??????

Tudom rothadt sokba kerül, tehát akkor jó lenne kb. tudni, hogy mikor kellene már készülnünk és gyűjteni a lovettát?????

Köszönettel

sanya

FeZ_ Creative Commons License 2024.11.27 0 0 14543

Diaggal el kellene indítani a ventilátor teszteket és kiderül, hogy úgy működnek-e a fokozatok. Ha nem, esetleg a motorvezérlő felé a kábeleknél lehet gond, esetleg a BSM-ben......meg kell lesni kapcsolási rajzban mi hogy van, fejből nem tudom. Van olyan ventilátor is amiben beépített vezérlő van, az is beszarhat, bár szerintem ez esetben a klímával ugyanúgy nem kellene indulnia. 

Előzmény: Dionys0s (14540)
FeZ_ Creative Commons License 2024.11.27 0 0 14542

A motorvezérlőben belül tilt az immo, "home made" nem tudod kiiktatni. 

A régi kulcsból (már ha távirányítós) ki kell szedni az immo chip-et és áttenni az újba. Feltéve ha az is távirányítós. Ha nem, akkor meg el kell vinni kulcsoshoz a régi kulcsot és az újat, ő csinál egy olyan másolatot az új kulcsról, amelyikbe lehet chip-et tenni és beteszi (vagy lemásolja) a régi kulcsból vagy a távirányítójából az immo chip-et. Ezután indulni fog a kulcsosnál csináltatott kulccsal. Nem árt tartalékot is kérni belőle.

 

 

 

Előzmény: Ati Balogh (14541)
Ati Balogh Creative Commons License 2024.11.27 0 0 14541

Sziasztok!

Citroen c3 1.4 hdi 68le 2002-es gyujtáskapcsoló csere után forgat,de nem indul.

Az immobilizer tilthatoott le gondolom.

A kèrdèsem az lenne hogy ilyenkor csak a nagynyomású szivatyú mágnesszelepèt zárja hogy ne induljon,vagy más miatt (is) nem indulhat?

 

Előre is köszönöm a válaszokat.

Dionys0s Creative Commons License 2024.06.09 0 0 14540

Kedves Kollégák!

 

2009-es C3 Picasso 1,6 Hdi 80 kW-os autóról lenne kérdésem. Tudja-e valaki, hány fokos hűtőfolyadéknál indul a hűtőventillátor? Menet közben nincs gond, de alapjáraton szépen kúszik felfelé. OBD-vel nézve a termosztát 80 fok körül nyit, menet közben a vízhőfok 75-78 fok. Ha a klímát bekapcsolom, rendesen indul a hűtőventillátor, ha kikapcsolom, leáll. Álló helyzetben alapjáraton 97 fokig engedtem a víz hőfokát, de csak a kiegyenlítőtartályról nyomta le a fölső csőcsatlakozót, a ventillátor nem indult el. Meglátásom szerint ez így nem üzemszerű. Hol keressem a hibát? A klímával működik mindkét fokozat.

 

A segítséget nagyon köszönöm!

csite Creative Commons License 2024.05.23 0 0 14539

2011-es C3 Picasso (1.6 88kW)
Menet közben elment a szervó -> power steering faulty hibaüzenettel.
Nem szakszervizben nem tudnak továbblépni vele, mert elektronikai lehetőségeik korlátozottak.
Akksi új, ami biztos, hogy a szervómotornál mért feszültség alacsonyabb az előírtnál pár tizeddel.
Budapesti elektro gurut keresek, aki megfejti, megoldja a hibát, dél pesti rész előnyben.
Tudtok ilyenről?

(sajnos, ez a típushiba elkerülte a figyelmem a topik átolvasásakor, vagyis nem a kiemelt pontok közé írtam fel vásárlás előtt)

Balis23 Creative Commons License 2024.05.13 0 0 14538

Üdvözlet! 

Segítséget szeretnék kérni, feleségem 2003-as évjáratú 1,6 -os sensodrive-os C3-sával kapcsolatban.

A következő jelenséget produkálja mostanában az autó leginkább melegebb időjárási körülmények között. 

Az autóval megtett kb. 3-5 km után a műszerfalon csipogva elkezd villogni egy hópihe jel + auto felirat. A kocsi innentől kezdve nem tehető sebességbe és a motortérből is erős zúgás hallatszik (mintha túlmelegedne a motor). 

Feleségem azt mondja ez a hibajelenség is leginkább akkor jön elő, ha a megtett út során viszonylag sokszor kell hátramenetbe tenni az autót. 

Esetleg valaki találkozott már ilyennel? Elvittük több szerelőhöz is akik diagnosztikát is csináltak, de ott nem találtak semmit.

Mi ennek a hibának a megoldása? Esetleg ha valakinél előfordult ajánlana szerelőt, aki ezzel valamit kezdeni tud? 

Előre is köszönöm! 

 

Üdvözlettel: Rónai Balázs 

 

Balis23 Creative Commons License 2024.05.13 0 0 14537

Üdvözlöm! A feleségemnek sensodrive-os váltója van és mostanában előjött a hópihe + auto felirat villogva, csipogva? 

Tudna nekem abban segíteni, hogy ez mitől lehet és ha tényleg váltó hiba akkor mi volt rá a megoldás? Ha esetleg felújítás/csere tudna ajánlani szakembert? 

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdvözlettel: Rónai Balázs 

Előzmény: addam_ (11739)
FeZ_ Creative Commons License 2024.05.02 0 0 14536

Az utángyártott alkatrészekkel foglalkozó oldalaknak ne nagyon higyj, mert össze-vissza referenciázzák az alkatrészeket. Pl. ha beírok egy gyári számot, az első pár találat ami biztosan stimmel, később már van, hogy bedob nem is olyan alkatrészt.

Az alvázszám alapján rendelés nálam azt jelenti, hogy a gyári rajzos, alkatrészkeresőben kinézi az ember a gyári cikkszámot és utána azt váltja át másra.

Aztán ahogy írtam, az első pár találat az, ami tuti, a többi már kérdéses.

Az utólagos stiftelés biztos megoldható lenne, ha tudod melyik lukba kell tenni és van stifted hozzá, amit rá tudsz préselni.

Ha megírod  az alvázszámot, kinézem a gyári cikkszámot hozzá, ha érdekel. 

 

Előzmény: Zotya75 (14534)
Zotya75 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 14535

Ezt a pozicionaló stiftet nem lehet utólag beszerezni ès beszerelni.

Előzmény: Zotya75 (14534)
Zotya75 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 14534

Köszönöm a választ.

Èn is csak webes kèpeken láttam hogy van ott egy ilyen pöcök,nekünk meg nincs.

De pl.a bârdi webshop oldalán is hozza a pöcök nèlkülit is  a 2007 èvjáratra,ès ráadásul alvázszám alapján lett innen megrendelve az alkatrész.

De felülről benèzve,kormány forgatásra,látszik hogy mozog a gumi pogácsa.

 

Előzmény: FeZ_ (14531)
FeZ_ Creative Commons License 2024.04.29 0 0 14533

A szükség nagy úr !  ;-) 

Előzmény: Festéktüsszentő H. Benő (14532)
Festéktüsszentő H. Benő Creative Commons License 2024.04.29 0 0 14532

"A gólyaláb szétszedése egy rugócsere miatt nem nagy szívás"

Van, akinek akár az árokparton is megy :)

Előzmény: FeZ_ (14531)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!