Sziasztok!
Itt van elöttem egy CorsaB kezelési kézikönyv, idézek belöle, a dizelmotorok üzemanyagai fejezetböl:
"A petróleum- vagy ólommentes normál benzin hozzákeverési aránya max. 30%-os lehet."
Mindezt a paraffinkicsapódás elkerülésére javasolja.
Na, mit szóltok ehhez a 30%-hoz?
Köszönöm a hozzászólásokatt!!!!
Megerősítettetek abban, hogy megkérdőjelezhető a szakértelme a szerelőnek.
Tanácsolni fogom, hogy vigye el másik szerelőhöz is. Fejleményekről beszámolok.
"ettől simán kifeküdhet a motor. Magyarán a szimpla kopogásos égés ehhez képest kutyagumi !"
Ez elmeletileg igy van. Csak eppen a motorelektronika csak siman dizeluzemre van felkeszitve, tehat a pilot-adagot, valamint az elobefecskendezest is ugy allitja, mintha tiszta dizel lenne. Marpedig ez nem az, es tuti hogy a motor ossze-vissza jar, mar egyaltalan ha megy. Es tenyleg sokat kell igy menni, meghozza igen nagy terheles mellett ahhoz, hogy a dugattyu-hajtokar-fotengely szentharomsag kifekudjon tole.
A kikonyokolest altalaban arra irjak, amikor hajtokartores eseten a hajtokar darabjai kiutik a blokkot. Namarmost tapasztalataim szerint ez akkor fordul elo, ha beall valamenyik focsapagy, az viszont inkabb olajozasi rendellenessegekre vezetheto vissza.
Talan a tulaj nem cserelt olajat, vagy valamilyen problema volt az olajszurovel vagy olajpumpaval. Es a legkritikusabb helyen beallt a csapagy. Persze a motordiagnosztika felto tekintettel mericskeli az olajozasi parametereket, es ha valami nem stimmel, ugyis sikitozik a muszerfalon, plane egy keteves BMW-ben.
Lehet, hogy kifekszik tőle, de biztos nem 50 km után. És azért egy motoron hallani vagy érezni lehet, ha valami nem stimmel az üzemanyaggal.
Másrészt _egy tankolásnál megeshet, hogy benzines a gázolaj, de az már furcsa, ha mondjuk ötször egymás után megtörténik.
Hát ugye egy turbódízel motornak a sűrétési viszonya úgy 19-20 körül van. Ezt a kompressziót egy benzines keverék nem igazán tudja tolerálni...
Persze azzal nem vagyok tisztában, hogy az adagoló pontosan mikor spriccel, de amikor eléri a 20-as körüli kompressziót, akkor sokkal hevesebb folyamatokra lehet számítani, mint dízelüzem esetében... ettől simán kifeküdhet a motor. Magyarán a szimpla kopogásos égés ehhez képest kutyagumi !
Vagy benzint, vagy petroleumot. De benzinbol nagyon keveset. Viszont joideje mar telen adalekolva van a gazolaj, illetve utolag is adalekolhato, lehet kapni a kutnal dermedesgatlot.
Lehet, hogy nagy hülyeséget fogok mondani, de rémlik valami olyasmi, hogy régen télen bizonyos arányban benzint kevertek a gázolajhoz a "kocsonyásodás" elkerülésére. Persze akkor még nem voltak ilyen csoda-adalékolt üzemanyagok.
Konzultaltam a dizelszakerto kollegaimmal, es arra a megegyezesre jutottunk, hogy a mechanikai karosodas inkabb a befecskendezo rendszerben kepzelheto el, de az is csak akkor, ha a tulaj 3000-4000 k-en keresztul ugyanazzal a keveresi arannyal jar az autoval, viszont allandoan nyelgazon. Raadasul ilyenkor a motor nagyon erotlen, tehat eszre kellene venni... A forgattyusmechanizmus karosodasa a benzin miatt nagyon valoszinutlen.
Lehet hogy volt benzin a gazolajban, de nem hiszem, hogy ettol ment volna tonkre a motor.
"Szerencsére" nem az én autóm. BMW 525 td(s?). 2-3 éves.
Csak annyit tudok, hogy "kikönyökölt". Pontosan nem tudom, hogy ez mit jelent. Annyit tudok, hogy szerintem egy nagyon szélhámos banda, ahova a srác hordja az autót.
Nekem gyanús lett a dolog. Én is mindig a befecskendező rendszer károsodásáról hallottam ilyen esetekben.
Milyen tipusu autod van? Elmeletileg a karosodast az okozhatja, ha a benzin reszaranya olyan magas lesz az uzemanyagban, hogy kopogasos eges alakul ki a motorban. Namost ennek a hatasai csak akkor jelentkeznek, ha azonos keveresi arany mellett 4-5e km-t megy az auto. Ha tul nagy a reszaran, akkor egyszeruen nem megy, ha kicsi, akkor meg nem okoz karosodast. Problema lehet meg az, hogy megvaltoznak a befecskendezo rendszer kenesi mutatoi, tehat ott is karosodasok lepnek fel, kb a fenti futasteljesitmeny utan.
Mi baja lesz egy autónak, ha egy dízel üzemű, és benzin keveredik a gázolajba.
Szerelő szerint ezért "könyökölt ki" a motor.
LEHET EZ? Állítolag bevizsgálták a gázolajat és benzint találtak benne.
Nem az adagolók, stb halnak meg?
Segítséget előre is köszi!