Már hogy a Schiller szóba került ezért ideirom hogy nem egyszerű társaság. Nem csak e letebb emlitett "kis" eltérés miatt hanem Ők is ugyan úgy játszanak a kilóméterrel és a törött autókkal ja és a szervizkönyv nekik kicsit egyszerübb lekezelni....ide gondolhat mindenki amit akar. Többször volt gondjuk az ugynevezett sérülés mentes használtautóeladásból...
Tegnap felhivtam Opel Schillert.
Automat (piaci ara 2.4-2.5) 2.0-korul akarta bizomanyba (!!) venni (95-os 2.5TD kombi, 170ekm, CD felsz.), majd 3.3-ert akart egy ugyanolyan evjaratu, ugyanannyi km-el rendelkezo 3.0i fullost eladni nekem. Hat elment az esze kirandulni? Az az auto is max. 3.0-t ert, vagyis en az 500e kulonbseg helyett fizessek neki 1.3-at. Vagyis gyenge 800-al akart lenyulni...
Elment az esze kirandulni... :)
...vagyis szinte mindig, illetve soha. Ez esetben az elso megallapitasom ervenyes. (Na jo, a "lanyok" is rendszeresen szoktak fiatalabbnak hazudni magukat... :-))
De nincs teljesen igazad az elso mondatoddal sem. Mert ha az egysegsugaru autovasarlo csak felvert arat tud hasonlitani felvert arral, akkor elobb-utobb elhiszi, hogy marpedig az auto annyiba kerul, es megveszi...
Minden auto annyit er, amennyiert megveszik. Az nem lenyulas, hogy egy autot dragabban adnak, mint amennyit a tulaj kapott erte. A dolog akkortol lesz budos, amikor nem mondanak igazat az auto eloletere vonatkozoan, tehat nem tudsz jo dontest hozni (a korrekt info hianyaban).
Mar eppen tiltakozni akartam a kurvapecerek neveben a topic cimeben levo megalazo osszehasonlitas miatt. Ott ugyanis sokkal biztosabban tudja a kuncsaft, hogy mit kap a penzeert...
De aztan rajottem, hogy a "kozvetitesert" lenyult osszeg aranyara vonatkoztathato az egyenloseg.
Egyszer egy srac mutatott nekem egy nagyon szep Punto GT-t. Mivel kulfoldre ment tanulni, odaadta volna 1,4-ert. Akkor nem volt aktualis, kesobb aztan viszontlattam ugyanazt az autot 1,77-ert az egyik stricinel, nem is ugyanazokkal a speci alufelnikkel... Ok, nekik is elni kell valamibol, de ez mar azert durva.
A tobbi hasonlo esetet inkabb nem is irom ide, kulonben kamarosan k-kat unnepelhetne a topic csak az en hozzaszolasaimbol...
Huzz vissza a polforumra es fejtsd ki, hogy mi ez a 8-as dolog legyszi! Nem kell feltetlenul tenyekre tamaszkodni, ott ez nem lenne ereny egyebkent sem.
"Honnan veszed, hogy ez pont ugyanaz, mint a haverodé??? "
A haverom ismerte föl először. :) Vannak rejtett és kevésbé rejtett, de nagyon egyedi hibái a gépnek. Teljesen biztosak vagyunk abban, hogy ez ugyanaz a gép. (Még meg van a szervízkulcs is :)))
Hát én nem vettem volna meg, de ugyebár nem én voltam a vásárló...
Nem is a beállíthatatlan lámpa miatt érdekes a dolog, hanem inkább a futómű és légzsákok miatt. A futóművel érzésre nincs baj, de a fene se tudja. A csattanásnál meg szerintem a zsákok is durrantak és ha kisiparilag cserélték ki őket, akkor ki tudja, hogy fognak-e még működni valaha?
Egyébként 1.4-es Bravo, 2 légzsák, ABS, talán légkondi is (erre már nem emlékszem), 97-es évjárat és 1.6 milka.
Én megmutogattam a srácnak, hogy milyen gyanus dolgokat találtam, elmeséltem a véleményem, de ő döntött.
Ha jol ertem, ennek az autonak momentan beallithatatlan a fenyszoroja, hiszen a teljes jobb első lámpatest egy kicsit ferde volt és látni lehetett, hogy benyomódott, de a lehetőségekhez képest visszahúzták.
Mikozben a vilag telis tele van elado Bravokkal...
Két hete az egyik munkatársam kinézett magának egy használt Bravo-t és megkért, hogy véleményezzem.
Jól el is sétáltunk az egyik viszonylag nagy használtautó kereskedőhöz és elkezdtük nézegetni a kocsit. Igéretesnek tünt ezért elkezdtük hajkurászni az eladót. Kb. 15 perc után sikerült tisztázni, hogy ki is az illetékes, majd újabb 15 perc után elértük, hogy "10 perc múlva itt vagyok". 10 perc múlva jött is az ipse és kinyitotta kocsit, majd megint eltünt.
Beszálltunk nézegettük és rendben levőnek tünt, de nekem feltünt pár apróság:
1 - Miért van a jobb ajtón a szegélyléc két apró kis szeggel rögzítve? Tutira nem gyári...
2 - Miért van fél centis rés a jobb első sárvédő és az index között. Olasz minőség ide-oda, azért ez sem gyári...
Kis kínlódás után sikerült felnyitnunk a motorháztetőt és a gyanum beigazolódni látszott: ez az autó kapott egy kellemeset srégan a jobb elejére:
1 - Azonnal látszódott, hogy gyárilag voltak ködlámpák, de a most nincsenek (minden vezeték lement oda, de a csatlakozók le voltak szigetelő-szalagozva, viszont a spoileren nem volt ködlámpa hely).
2 - A csavarok hol a kocsi színével megegyezőek, hol "új" alumínium színűek voltak.
3 - A kritikus helyen levő karosszéria elemeken látszódott, hogy a csavarok régebben máshol koptatták le a festéket, mint ahol most vannak.
4 - A teljes jobb első lámpatest egy kicsit ferde volt és látni lehetett, hogy benyomódott, de a lehetőségekhez képest visszahúzták.
5 - A motorháztető merevítő bordáit nem sikerült teljesen kikalapálni, látszódott, hogy meghajlott és visszahajlították.
Ezek után mentünk egy próbakört. A munkatársam rákérdezett, hogy volt-e a kocsinak valami sérülése. A válasz: nem.
Sőt!
Az eladó bizalmasan közölte velünk, egy ezt az autót ő úgy ismeri, mint a tenyerét, mert az egyik barátjáé volt, aki mellesleg autószerelő. Soha semmi gond nem volt az autóval, és a barátja erre még garanciát is vállal (persze...).
A munkatársam nem szólt semmit, sőt úgy döntött, megveszi kocsit. (Mondjuk a javított és elhallgatott sérülések ellenére, azért áránál volt az autó).
Kérdezte az ipse, hogy most kifizeti-e vagy csak előleget hagy. A srác mondta, hogy most nincs nála pénz, de délután visszajön és hoz előleget, hétfőn pedig hozza a teljes összeget (péntek volt). Az előleg 100 ezer pénz lett volna.
- Nem jó. Adjon most 10 ezer forintot és aztán hozzon előleget.
- Jó. Akkor most itt hagyunk 10 ropit és délután 90-et.
- Nem jó. Hagyjunk itt 10 ropit és délután még 100-at.
Ezt nem értettük, de aztán kiderült a tuti! Adunk 10 ropit az ürgének mire ő 1 napra leveszi az "eladó" táblát a kocsiról! Ez a tisztes jövedelem!
Volt nálam pénz, mondtam a srácnak, hogy ne szarozzunk, adok kölcsön 100 ezeret, majd hétfőn visszaadja.
Az eladó azonnal letört. Kicsit még próbálkozott, hogy, ha odaadjuk neki azt a tizest, akkor mindent megkapunk a kocsihoz amit kérünk. (Előzőleg ugye mondtuk, hogy ennyi pénzért rakjanak bele mindent, ami a KRESZ szerint kell.)
Volt egy kis kőfelverődés a szélvédőn, annak a javítása is meg lett igérve, de mikor kiderült, hogy nincs potya 10 ezer, akkor már mondta is az ipse, hogy azt neki nincs ideje megcsináltatni.
Hát ennyi, a munkatársam bement az irodába hivatalos útra terelni a vételt, az "eladó" elrobogott egy újabb kuncsafthoz (aki éppen eladni akart a Suzukit, és még éppen hallotam, mikor a próbakörön valami 10 ezer forintokról beszélgettek), én meg jól elmentem dolgozni.
Az autó azóta egyébként a munkatársam tulajdona lett és üzemszerűen működik.
En egy hetkoznap delutan lattam a Nagykorosi piacon forgolodni egy szinte zsir uj, rallye piros Octaviat, fekete lokhariroval, motorhaztetovel es hutoraccsal -- alighanem megtorott szegenyke orra. Igen meglepodnek, ha nehany napon belul nem jelenne meg a piacon immar teljesen kijavitva, normal aron.
A rendszamot nem jegyeztem meg, nem tudtam, hogy lesz egy ilyen topik :-)
Haverom a Lancerét egy kereskedésben adta el, volt benne vagy 100k kilométer. Pár nappal később visszamentünk a kereskedésbe, hogy leadjuk a kocsi szervizkönyvét, amit elfelejtettünk és míg vártunk az ipsére belekukkantottunk a kocsiba, már csak 70k kilcsi volt benne.
Ezt a topicot azoknak hoztam létre, akik rendelkeznek idevágó élményekkel. Tegyétek föl az összes általatok ismert cinkes autót, rendszámmal együtt.
Egy gyöngyszem kezdésnek:
Egy haverom 3 évvel ezelött 1,5 millió Ft-ért adta el 944-es Porsche-ját, mert máshogy nem tudott kivédeni egy 210kmh-ás "városi fotót".
Ma UGYANEZ az autó 2,3 millió Ft-ért eladó a II. ker.-i RC melletti autókereskedésben. Persze gondosan VISSZATEKERTÉK A KM SZÁMLÁLÓT (most 83k-t mutat), ÚJ A RENDSZÁM, eltűntek róla a 17"-os cup felnik (helyette csak a téli 16" kerekek vannak szir-szar szétkoptatott gumikkal). A rádió még mindig szar, klíma még mindig nincs, viszont sikerült rá felszerelni 2db 500 forintos lámpamosó-spricnit.
Ennek fényében érdemes kerülni:
PORSCHE 944 turbo / PIROS FÉNY / FEKETE BŐR / 16"-os piros alufelnik felnik / amerikai lökhárítókkal