A nagyoktól nem szégyen tanulni, ígyhát "fékezd a habzásodat".
Azt a szerződést az mdf-kormány kötötte. Bár, nem is tévedtél nagyot. A komcsik ilyen szerződést kötöttek...
az egesz autopalyaugy tittara olyan, mint az egeszsegugy.
beengedtek a komenistak a magantoket az autopalyabizniszbe, azok csinaltak autopalyat, de a rohadekok penzt kernek erte, merthogy keresni akarnak rajta. rendes magyar ember folduton jar!
a budos komcsik nem engedtek be a magantoket az egeszsegugybe, node rendes magyar ember inkabb nem is lesz beteg, mert ha megis, akkor addig van eselye a tulelesre, amig korhazba nem kerul. nehogy mar penzt keressenek a komenista karvalytokesek egy vakbelmuteten!
Ergo csak 1975-ben épült-logikus.
Nem tudod véletlenül,hogy a "magán" autópálya szerződéseket ki kötötte.Kérlek tisztelj meg a válaszoddal,melyet előre is köszönök.:)))
osszefoglalva, ha a komcsi Boros-Schamsula brigad akkor nem adja az egesz kocerajt koncesszioba, akkor most arrafele nem draga autopalyan lehet kozlekedni, hanem ingyenes foldesuton.
azt ugyanis pontosan tudtak, hogy autopalyat epiteni nincs penz, alternativa volt a koncesszios autopalya meg a kozpenzbol finanszirozott foldesut.
penz meg azota sincs autopalyaepitesre, ld. lejjebb, miszerint 1975 ota az elso kozpenzbol epult autopalya 2002-ben lett atadva, ippen tegnap, husz kilometer, es majdnem kesz is van.
A mocskos komcsi Schamsula (vagy hogy hivjak), meg az egesz komcsi Boros kormany kototte az autopalya szerzodeseket. Miert nem lehet a tenyeknel maradni?
egy út 1820 HuF (Újhartyán fő)
oda vissza: 1820 x 2 = 3640 HuF / nap
egy évre az :
3640 HuF x 365 = 1,328,600 HuF / év
(és ez csak Kecskemétig, ha valaki Félegyházáig megy, akkor annak + kb. 1500 HuF / nap)
Ha valaki Pestről megy lefelé és nem akar fizetni, de egy kicsit autópályán is szeretne menni, az kb. a 20. km-ig ezt megteheti. Ott van egy benzinkút egy vendéglővel, a háttérben fenyőerdő, asszem enyhe balos kanyarban. Na az az utolsó kiskapu, ott fizetés nélkül ki lehet menni a régi 5-ösre, ugyanis azt az utat a vendéglő építette anno és nem engedtek rá fizetőkaput tenni. A dolog visszafelé is működik.
Mellesleg az M5-ös után akkor is fizet az állam a koncesszornak, ha egyetlen autó sem halad rajta.Ilyen csoda szerződést bírnak kötni a komcsik, miért törné magát a beruházó, a világ legkényelmesebb szerződése.Ugyanilyet kötöttek az energia szektorban :-(, 8%-os garantált haszon.A parasztságnak vajh miért nem garantálták a koménisták még az önköltséget sem.
Ha jol sejtem, akkor a ket fordulo kozott eloadott 4,5%os nyugdijemeles is ilyesmi volt. (ha jol emlekszem, mennyire fel volt haborodva minden jobboldali, hogy a Meggyesi 19000 FT-tal akarja megvenni a nyugdijasokat...) ejnye-bejnye...
Az ifjabbaknak elárulom, hogy a férjemmel együtt mindketten részt vettünk építőtáborban ezelőtt 22 évvel, ahol az M3-ast építettük. A fiúk rézsűztek, azaz terítették az odahordott földet, mi lányok pedig gereblyéztük és fűmagot vetettünk bele. Azaz bizony jó régen elkészült az a szakasz ameddig a Pestieknek fontos volt. (így le tudtak menni síelni a Mátrába)
Tényleg röhej, amit ez a kormány csinál!
Átad egy félkész félautópáját, csak hogy a finisben fényezze magát.
Persze fennen hirdeti, hogy kész, megcsináltuk.
Mi vagyunk a te jövőd! -igaz?
Félkész, félmunkát végző, de nagyon nagy arcú.
Kedves Ormány!
SZERINTED AZ EMBEREK MINDENT BEVESZNEK?
MINDEN (ÁLLAM)POLGÁR H¤LYE?
A Strabag is alvállakozókkal dolgoztatott, szintén legombolva a maga bődületes hasznát. Speciel közelről ismerenm a Strabagot, két három ember építtet fel milliárdos létesítményeket úgy, hogy mindent alvállalkozókkal csináltat. A problema az, hogy egy külfödli cég a jól fizető munkarészeket külföldi alvállalkozóknak adja, ezeket nem feji meg annyira, hanem otthon zsebben, vagy csere munkában elszámolnak, azaz leszedi tőlük a jutalékot, és így otthon sem fizetnek adót, innen meg a teljes nyerségüket kiviszik.
A Strabag nagy szarban van otthon, létszükséglet neki, hogy itt összekaparjon megrendeléseket. Szép és humánus az mszp-től, hogy így támogatja őket, de azt hiszem itt többről van szó megint. Csak az a baj, hogy az ilyen naív maszop fanok, mint te is, ezt beveszik és azt hiszik, hogy nem éppúgy a ti zsebetekre is seftel a főnökötök, mint a mienkre.
En ezt a reszet feladom, mert nyilvanvalo csusztatasokkal es ferditesekkel nincs mit vitatkozni.
Beszeljunk talan a tobbi autopalyatol fuggetlenul az M7-esrol. Peldaul mi a velemenyed arrol, hogy egy felig kesz fel autopalya 21 km-es szakaszat ugy adtak at, mintha minden kesz lenne? Vagy mit szolsz ahhoz, hogy az epitkezesre megbizast kapo Vegyepszer egy meglehetosen hosszu vallakozoi lancon keresztul, mely tulajdonosi korenek tobb tagja kozvetlenul kotodik a Vegyepszerhez es bizonyos politikai korokhoz, folyattata le ezt az allami penzbol torteno nagyberuhazast ugy, hogy meg csak bagyadt kiserletet sem tett a brutto koltsegek optimalizalasara.
Bocsesz! Nem vettem eszre, hogy van ez a topic es inditottam egy masikat. Ha polmodera olvassa, nyugodtan torolheti, vagy osszevonhatja ezzel a topic-kal a "Fel autopalya dupla penzert" c. topicot.
Annyit meg, hogy 1 km fel autopalya kb. 1500 millio forintba kerult, ugy hogy meg nincs is kesz es minosegi kifogasok is vannak vele szemben. Ha jol emlekszem az M3-as epitesi koltsege 1 000 millio/km korul volt teljes szelessegben (mai koltsegre atszamolva), akkor amikor meg nem a mostani cegek epitettek. Az M3 jelenlegi eppitesi koltsegeirol nincs meg hivatalos adat.
A fentiek alapjan ugy gondolom, hogy az M7-es epitesi koltsegeit a Vegyepszer indokolatlanul magasra felturbozta. Lehet ez annak a kovetkezmenye, hogy az epitkezes egy vallakozoi lancon keresztul valosult meg, amelynek minden szintje lecsipte a maga sapjat.
Azért amerre én járok, főleg M3, ott a saját szememmel láttam, mikor a Gyöngyös utáni szakasz megépült (96 utáni idők), és az M5 is tovább lett építve. Ez mind 75 utáni és használható. Igaz nem állami, de az egy másik téma, a hír nem is hangsúlyozta az állami jelzőt. Hiba volt, hogy mszp nem bontotta föl az mdf kormány rossz konc. szerződéseit. De a fő hibát az mdf kormány követte el, ha nem csal a memóriám, és majd most lehet államosítani az M5-öt is lassan, meg is teszi a köv. kormány (mszp). M7 minőségére kíváncsi leszek, mivel alul otthagyták tavaly a "jó kis" betonlapokat, amiknek ugye nincs jó alapjuk. Ugyan ezt cáfolták minap, de magam szemével láttam a teljes építkezést naponta, a beton "alulmaradt".
Állami közpénzekből egy centi sem épült. A maszek pénzből készülteket ismeg ismerjük. Abból az M1-en negyven kilométer használatáért minden alkalommal 2000 Forintot, az M5-ön 80 kilométerért 3500 Forintot kellett/kell fizetni.
75 óta tényleg nem épült használható autópálya.