Nagyon jó autó a Favorit (főleg a 93 utáni VW által finomítottak), csak az a szemét rozsda ne enné szegény (és szerintem szép) kasznit. A mienk egyébként egy 93 novemberi, sötétkék példány
Mondjuk én álltalában magam szoktam javítani lehet hogy ezért tunik olcsónak de leginkább az alkatrész árakra gondoltam hogy olcsók.Nyilván egy torott autó esetében ez azért más dolod mert a kasznit azért más tészta megcsinálni mint akármi mást.Mivel nemhordom szerelohoz ezert nem is nagyon szoktak átvágni de ez nagyon csúnya dolog.
Bocsánat! A történeti hűség kedvéért: a Porsche Pestnél vettem, de akkor ott még nem volt Skoda-szerviz. A gyertya-ügylet a Porsche (akkori nevén: InterAuto) Budánál történt, a Pirelli Kornélia utcában :)))
Bár megtehetném :)
A Favó olcsó javítása... hm... 97-ben 11.000 volt hozzá a lámpa...
Annak idején márkaszervízbe hordtam: a Porsche Pestnél kiszámláztak 4 új Bosch gyertyát, a kocsiban 4 nem új Champion volt (legalább a márkára ügyeltek volna, ha már átvágnak). Aztán elmentem Érdre az Autoland Kft-hez, ők nagyon korrektek voltak, csak a fényszóróbeállításnál túlhúzhatták a csavart, mert elkezdett lötyögni a lámpa belseje (ezért kellett egy komplett újat vennem). Végül egy karambol után kikötöttem az Autó Téténynél, amelynek a tulajdonosa a volt főnököm barátja, úgyhogy innentől nem volt gondom a javíttatással, gyönyörűen megcsinálták a karambolos javítást is és a kötelező szervíz is OK volt.
De olcsónak nem mondanám. Mondjuk a Nissanhoz képest biztosan :(
Szerintem vegyél még egy hétvégi autót a Nissan mellé. Mondjuk egy Rs Octaviat :)
Azthiszem én még maradok a favorit nál mert nincs másra pénzem meg kulonbenis sokaknak még ennyire se futja.
Ja és olcsó a javítása :))
Egyelőre az ötéves finanszírozás (és garancia :-)) a Nissannál tart, de nagyon tetszenek az új Skodák. SuperB-et még nem láttam élőben, de az Octavia is gyönyörű (főleg az új Passat-műszerfallal), a Fabia pedig a négyajtós hátulja (nagyon lent van a lámpa és nagyon üres középen) kivételével nagyon el lett találva!!!
Tegnap ültem egy barátom Octavia Combi TDI-jében, egyedi rendelésre készült, automata, full extrás (bőr nélkül). Hmmmm. Vissza kéne térnem a Skoda-táborba? :-)
Megpedig azert, mert volt mind a ket autom, egymas utan. En a Szamarat is szerettem, de a Favorit volt a Favoritom :-) Itt van rola egy masik cikk, kepekkel.
Azzal egyutt, hogy az autoval a Skoda-klub szlalomversenyen is eredmenyesen szerepeltem, fenn kell tartanom, hogy a motorja meglehetosen erotlen. Nemcsak az enyeme, hanem az osszese. Gyengebb mint a Szamarae, es feltetlenul gyengebb, mint amivel nyugodtan lehetne elozni autouton (az M7 az autopalya es gyorsan menni nem egyenlo a jo gyorsulassal). Ezt fenntartom.
A skodas elmeny pedig annyira meghatarozo volt az eletemben, hogy azota is valtott Skodakkal jarok (jelenleg egy Octavia 1.8 20V SLX-em van) es nyitottam is egy topikot "Skoda orrmotor" cimmel, amibol itt az Indexen ki is nott egy rajongoi klub .
Ja, még valamit Favó piacképességéről:
A Nissan Nérós használtautó-kereskedő az alábbiakkal számította be:
- Csak azért vesszük be, mert nálunk vásárolod az új kocsit. Egyébként eladhatatlan. A kutya nem vesz ma már keleti kocsit, hónapok múlva is itt fog állni.
Egy hét múlva vittem vissza az Almerát a féktárcsával kapcsolatos garanciális probléma miatt:
- Az a bordó Favorit??? Már rég megvették, nyolcszázért...
Nem mondom meg, hogy mennyiért számították be, de vagy két kilót keresett rajta a Néró kb. két nap alatt :)))
1998. nyarán a Club Aligában töltöttünk egy hétvégét akkori főnökeimmel és kollégáimmal. Három kocsival vittük a csapatot: egyik főnököm egy Saab 9000-essel, másik egy Chrysler Voyagerrel (a világ legmegbízhatatlanabb autója cím többszöri győztesével, forrás: ADAC statisztikák), én pedig a bordó csodával, a Volkswagen cég gyöngyszemével, igen, a FAVÓVAL!!!
Vasárnap délután indulnánk haza. Voyager nem indul (nem is vártuk tőle). Az Autóklubot nem volt időnk megvárni, mi többiek be a Saabba és a Favóba... Gond nélkül felérek Pestre, 140-es sétatempóval - lehet, hogy tudott volna többet is, de MINEK??? Dögöljünk meg a sztrádán???
Másnapi hír reggel az irodában: Saab 9000 kigyulladt, porrá égett. Főnököm és egyik kedvenc kolléganőm szerencsére túlélte, hála egy kamionosnak, aki még a hollywoodi típusú, vélhetően soha be nem következő robbanás előtt eloltotta a tüzet. :))
Favó két és fél évig szolgált becsülettel, rendesen. Ha jól tudom, egy gödöllői lakos vette meg a Nissan Néró telepén, a Vizsla utcában, ahol beszámították az első Almerámba. Ha olvassa a topicot, ezúton üdvözlöm!!! És vigyázzon az FGK-ra, mert imádtam!!! :)
Egyet értek a véleményeddel részben,de mondjuk én eggyálltalán nem mosolygok azokon az autókon sem mert szeretem oket.
Azt meg nemértem hogy mire számitanak csavartlabdára? Jóhogy nem original uj autókkal hasonlitják oket szerintem igenis jo autók. Nekem favoritom van tudod az a fika amelik még igazi SKODA 1990-es. Azt irták róla hogy rendesen megkell gondolni hogy elozzek e vele de inkább ne elozzek mert kudarcokba fulladhat. ???????? igen???? szerintem vicceltek mert jót nevettem rajta :))))))) néha szoktam az M7-esen járni a novérem rám is szokott szólni hogy azért vegyek már vissza mert a Merciket is megeloztem meg sok mást is.....
Más: Apám vett egy Renault megan-t (classic) tipusu autót 3 éves sincs 1400ccm namost én erre az autóra 3 kort verek rá bárhol azzal a mocsok tré genya Skoda Favorit 136L es autóval ugyhogy én tudom hogy jó autó a maga nemében és késsz.Én szeretem imádom semmi pénzért nem adnám oda senkinek.Senkinek
A szamaráról nemtok mondani semmit mert nem ismerem de biztos az sem rossz autó.
Sziasztok! A Totalcar cikkhez (Favorit kontra Szamara) szeretnék csak hozzászólni, egy érdekes adalékkal. A Skoda Favoritot valóban 1987-ben mutatták be a Brnoi Vásáron, azonban 1983-ban Genfben adták a megbízást a Bertone Stúdiónak a tervezésre. Az első makettek még 1983-ban elkészültek*!!! Hogy miért kellett négy évet várni méa bemutatásra? Talán azért, hogy a Lada pár hónappal korábban kezdhesse el gyártani a Szamarát. Érdekes lenne egyébként kikutatni, vajon miért sikkadtak el olyan autók, mint a Skoda Rapid (Coupé) vagy mondjuk a Polonez, amelyen ma már mosolygunk, de ha 1978-ban a KGST engedélyezi a korlátlan exportját és nem szorítja a lengyel piacra, aligha lett volna bárki is, aki Ladát vesz...
A Favorit-Szamara kérdésben nem szeretnék állást foglalni, mert 1996-tól 1998-ig mintegy két és fél éven át boldog favós voltam, 1994. novemberi Favoritom volt, középső jelvényes, katalizátoros, hat év átrozsdásodás elleni (VW) garanciás egykori Porsche Pest bérautó. Egy rossz szót nem tudok rá mondani, meg is sirattam, mégha Almera I-re cseréltem is a Nissan Nérónál.
Viszont egyik legjobb barátomnak szintén ekkor Szamarája volt, kicsit gyengébb kidolgozású, de nagyon pörgős kis autó, nekem az is tetszett. A Baltic változat pedig állítólag még viszonylag igényes is volt.