Nekem is van egy kis maruti dragsterem, kéne egy kis segítség váltó olaj kérdésben, 1-2 hónapja lecseréltem a váltó olajat 75w90 gl4-es meguin olajra , a hidegekben nem is volt semmi tünet, most hogy jöttek kicsit a melegebbek, üzemmeleg váltónál kissé akadós lett a váltási érzet. A régi olajjal semmilyen hasonló tünet nem volt :) A gond hogy nem tudom hogy milyen lehetett benne előtte? Esetleg 80w90 ? Meg kéne próbálni újra egy kcisit sűrűbbet? Vagy ti mivel jártok a kis géppel? Köszi előre is
Nem tudjátok honnan és milyen néven lehet szerezni ilyen patentot, amivel az autóban a szőnyeg a padlólemezhez van patentolva?
Vagy a szőnyegből szakad ki, vagy a kaszniból...
Jah és a másik:
Normális, hogy a motor jobb oldalán, a váltó egy merő olajsár és körülötte az összes cső és vezeték is? Nem tudom honnan szivároghat, mert a féltengelyeknél nem látok olajat, de az egész váltót beborítja kívülről, ellenben a motor patyolat...
Van rajta egy fekete kupak, gondolom az olajbetöltő nyílás, de onnan nem folyhat.
Sziasztok! Kérdésem lenne.Milyen hosszú a nívópálca és merre kéne állnia a maruti 800 ban?Ha teljesen betolom akkor beleér valami forgó részbe és visszalöki.Köszönöm előre is a segítséget.
Gazdasági totálos a kocsi, a kaszni ki lett huzatva, másfél év vizsga van még rajta, én napi szinten jártam vele. A motor csapágyas lett, vagy alakrtésznek, vagy felújításra ajánlom. Kérésre küldök képeket. Írj, ha érdekel, és megegyezünk!
opensesame@freemail.hu
VAGY! Ha van valakinek eladó motor, az is érdekel.
Két hete van Marutim és szeretnék venni a jobb oldali első ajtóra egy belső fogantyút,amivel az ajtót behúzom,mert az enyém törött.Nekem egy pár ezret megér!
MARUTI 800-as kicsit 3 éve hajtom,előtte a páromé volt,tehát "ISMERJÜK" nagyjából egymást.
lassan készülődés az újabb műszakira,gondoltam kicsit "felújítom". Na ezt nem kéne tenni.
Ugye ilyenkor szűrők, karbi tisztítás,légszűrő,gyujtás-gyertyák-megszakító-pipa-elosztó fedél-és kicsit réginek ítéltem,gyujtókábel köteg lecserélve.
Ettől kezdve mint a makrancos csikó,egyenetlen alapjárat,gyorsitásnál "KÖHÖG" akkorákat rángat,hogy majd szét szakad.
Hajtóvadászat először fejből,aztán ide a fórumra,ezerrel végrehajtva minden tipp,de a rángatás ,ha szünt is kicsit (pl kisebb hézagok a gyujtásnál) alapvetően maradtak.
LELKEVAN! Mondtuk anno rádio-Tv javításkor,amikor a "fejre át" beköszöntött.És ekkor ugrott be az akkori alapszabály,vissza mindent ahogy volt.
Voila,a kicsi ismét kocsi!
Nagyon piszkálta a csőröm,csak nem fog ki rajtam, tehát egyenként ismét lecserélés,és próbaút.
Az első amit tetten lehetett érni, az új gyujtókábel köteg,sajna szénszálas (szerintem réz tán nincs is,szerelhető meg pláne),beraktam,motort indíts,sánta az alapjárat.Megvártam míg megforrt a melegben, aztán alapjárati csavarral minimalizáltam a fordulatot,sacc, úgy 450-550 körülire.Bal kéz hátam mögé,jobbal előszőr a trafó-elosztó főkábelt fogtam meg két ujjal, aztán sorba a többit,eredmény az 1. köcsögnél alig érződött a kakaó.Vissza a régi kábelt,megnyugodott az alapjátat,üresjárati ford. helyre, próba, rángat.
Szép lassan az új megszakítóra került sor,vissza a régit némi lapos tűreszelős igazítás után,(ÓH! BOSCH KULCS!) és csoda, NEM RÁNGAT A KICSI!
Na ezt nem lehet annyiba hagyni, tüzetes vizsgálatnál kicsi "ÁTÜTÉSI" folt a kalapácshoz menő vezeték,elosztóház felőli végétől ugy 1 cm-re.Hm!
Elő egy kis Tv nagyfeszültséget a lomtárból,és ime,ez biz áthúz.
A vezetéken valamilyen szövéssel készült cső,olyan mint a régi Warnish (ha jól írom) csövek,de ez nincs átitatva W.lakkal,ebből következik,hogy a szövés HÉZAGOS.
Mivel nagyon precízen pont akkora a hossza, hogy valahol biztosan test közelbe kekül,hát átüt.
Na így jártam,annyi a tanulság,hogy a PVC szigetelésűt érdemes venni.
Nem tud valaki egy Maróti féle kézikönyvet jutányos áron? :P A boltokban ahol néztem 5000 Ft feletti árakkal találkoztam. Most, hogy megszorult a főtengely egy komolyabb kiadás elé nézek sajnos. Bár szerelő húzza majd szét a motort, amit tudnék azért magam cserélnék/javítanék. Bár lehet, hogy jobban járok, ha veszek egyet műszaki nélkül.
A sebváltó kar holtjátéka csak alkatrész cserével oldható meg, de ehhez szét kell szedni, és megnézni, hogy mi kopott ki. Kardánbox, és rádió tartó box kapható, 4.800 ft/db áron a Sumo Suzukinál. Itt lehet megnézni a váltó rudazatot: http://eshop.homeip.net/suzuki/maruti/26.htm
A kondi volt a hiba. Engem jól megszivatott,mert az osztófedél mögött van eldugva. Ha nem ott keresed,akkor nem látszik. Egy zavarszürő kondi van a trafó mellett. Arra hittem,hogy az a gyujtás kondija,de később kezdett gyanus lenni,mert a negativ pólusra van kötve. Ekkor kerestem tovább és találtam meg a gyujtáselosztó mögött eldugva.
1993-as Maruti 800 3 hengeres. Elkezdett rángatni,majd leállt. Azóta nem indul. A gyertyáknál egyformán gyenge a szira,erősen szikrázik viszont a megszakitó érintkezői között. A motorból benzinszag jön,amikor kitekert gyertyákkal forgatom. Gondolom kondenzátor lehet? Van valami teszt amivel szűkithetem a hibaforrást? Tudom,hogy jó pár dologtól is lehet gyenge a szikra,de nem szivesen javitanám márkakereskedői stilusban. Ti:minden csere,amig meg nem javul,a hülye tulaj meg fizesse! Köszi a segitséget előre is. Bizom benne,hogy vannak még autószerelők!!!!
Heló sziasztok.A Maruti sebváltójának mindegyiknek olyan nagy a holtjátéka?Az első nagyon kimegy az ülésig.Hogy lehet állítani rajta?Lehet e rá kardánboxot tenni.köszi.