kivi!
Én úgymond lámpabuzi vagyok. K?zdök minden elveszett wattért. Egy laikus berakja a GE +30-át és elélvez a fehér fényt?l. Mivel már hosszú évek óta figyelem az autók lámpáit engem zavarnak a témanyitómban leírt dolgog.
Az az igazság, hogy más gyártók +30-át is le kéne mérnem és tesztelnem.
Nekem Bosch +30-ak voltak a Peugeot-omban, de egyik 2 hónap alatt kontakthibás lett. A fénye nagyon jó volt ( teljesítményt nem mértem, de lehet, hogy megteszem ) Sajnos pont ilyet már nem kaptam, így kénytelen voltam az Általad említett izzókat beszerezni. Nos, tényleg nem jók. Csapnivalóan rosszak esőben ( tegnap teszteltem :-)) ) és tényleg oldalra sem világítanak. Kiadtunk egy rakás pénzt egy ilyen semmire?
Szeptemberben az új Focusomba vettem egy pár Tungsram H4-es megalight izzót. Miután beraktam feltűnt, hogy tényleg fehérebb és a gyár állítása szerinti "75 méternél akár 30%-al több fény" talán még igaz is lehet. Így jártam vele 4 hónapon keresztűl, de a fény valahogy nem volt az igazi. A kocsi közvetlen előtti/melletti fényét keveselltem. Visszaraktam a gyári H4-ket és láss csodát megjött a fény oldalra is. Hát mondom ez remek! Na elkezdtem méricskélni és majd leesett az állam. Szóval míg egy normál H4-es (55W) 14V-on pontosan 70W-ot produkál addíg a híres megalight csak 60-at. Az, hogy messzebre tud világítani azt annak köszönhető, hogy a kisebb izzószál pontszerűbben adja ki azt a fényt amit a foncsor a távoli fényképzéshez használ. Na de közelre ott baromira hiányzik az a 10 watt meg az izzószál vastagsága.
Egyébként mielőtt még méricskéltem volna az fogalmazódott meg bennem, hogy a +30-as izzó csak fehérebb, de teljesítmény nincs mögötte! És ez be is igazolódott.