Megmondom, mire számítok az árral kapcsolatban, pontosabban azt, hogy mit tennék, ha én képezném az árat.
Szerintem a JTS Stilo-nak Dynamic felszereltséggel legfeljebb 4.9 millióba szabadna kerülnie. Hogy miért? A legnagyobb konkurens, a 307 kétliteres motorral 4.3 millió (Premium), de a Dínamic-hoz közelebb álló Presence felszereltséggel kerek 4 millió Ft. A motorok közötti, kétségkívül jelentős tudásbeli különbség nyilván megér a vevőnek néhány százezrecskét, ám milliókat biztosan nem. Őszintén szólva olyan 4.5-4.6 millió környékén gondolnám eladhatónak.
Ne felejtsük el: egy alsóközepes latin modellről beszélünk, átlagos felszereltséggel. Szvsz ha kijön a 180 lovas 307-es, ugyanezért az sem kerül majd csillagászati összegekbe, bár nyilván jóval 5 milla fölött lesz.
> JTS Stilo 6.5-ért?! Az volna csak a furcsa, mikor ugye az Abarth 5.7 millió...
> A 156-os szvsz nem a JTS miatt drága, hanem mert Alfa, és mert 156. Még a legprosztóbb
> 1.6-os is bőven 5 millió felett van.
Én megnéztem tegnap a Loerő c. újságban a 156-os árakat. Nem kevéssel a 2.0 TS fölött van árban, inkább a V6-os verziót közelíti.
És amúgy első blikkre a JTS moci annyit tud, mint az Abarth. Kedvezőbb biztosítási kategória, alacsonyabb fogyi, újabb/korszerűbb technológia... MI NEM indokolná ebből a komoly árat???
Ja, mondjuk abban igazad lehet, hogy az Abarth-ban rengeteg a cuccos. Az lejjebb viszi.
Ha nem Abarth felszertséggel hozzák ki a JTS, hanem Dynamic-kal, akkor lehet esetleg 5-5.5 is. Ennél olcsóbbat Te elhiszel így elsőre? Meg hát addig még biztos mennek fel az árak amúgy is...
(Lehet, hogy pesszimista vagyok, de anno a Stilo áraira is nekem jöttek be a jóslataim...:-/)
.
> És persze van Dynamic JTD, csak az árlistában nincs. Ami mindig hosszas rendelési
> procedúrákat és borsos árat szokott jelenteni
Ez furcsa. Nekem a 3ajtós 1.8-asom nem volt drágább a specialitása miatt, és csak annyi volt a különlegesség, hogy vkinek rá kellett bólintania...
JTS Stilo 6.5-ért?! Az volna csak a furcsa, mikor ugye az Abarth 5.7 millió...
A 156-os szvsz nem a JTS miatt drága, hanem mert Alfa, és mert 156. Még a legprosztóbb 1.6-os is bőven 5 millió felett van.
És persze van Dynamic JTD, csak az árlistában nincs. Ami mindig hosszas rendelési procedúrákat és borsos árat szokott jelenteni (egy reménybeli Marea JTD-vel már végigjátszottuk egyszer...).
Félretéve a viccet (és azt hiszem, minden érintett tulaj egyet ért velem ebben), bárcsak _mindössze_ azon múlna a döntés, hogy melyik tetszik jobban... és nem lennének mindkét oldalon kisebb-nagyobb, olykor meg misztikus hibák...
Aamen, nagyon elgondolkodtató még akkor is egy HDI/JTD motor. Mert többet kell vele autózni, mint azt gondolnánk, hogy megtérüljön az árkülönbözet. De aki a dieseleket szereti, annak úgysem ez számít.
a hdi-jtd ár-értékről meg annyit, eddig ahanyszor peugeotnal erdeklodtem, a max 5% volt, amit egy fullextras hdi premiumnal engedmenyben odaadtak volna, azt is nagy fogcsikorgatasok kozepette.
tegnapelott meg tokveletlenul beneztem boldizsarhoz, ott all egy active jtd, ujara 4.99, elviheto 4,5-ert, merthogy demoauto, ki-be ultek benne az emberek. ez megy ugye, helybol 10 %, es akkor meg nem volt alkudozas.
> A JTS Stilo nálam is titkos favorit, ha megjelenik valaha...
Ha jól láttam, akkor a 156-osnál a JTS 8 misihez közelít, úgyhogy szvsz a Stilonál se úsznánk meg 6-6.5 alatt.
.
> A HDi-JTD párharc elég különös lenne, szvsz ár/értékben a 307 simán nyerne
> (Actice JTD 4.6, Premium HDi 4.8 mio),
Hmmm, mondasz valamit...
.
> kultúráltságban is (a JTD meglehetősen hangos, sprődebb, mint a szinte benzines szinten
> halk HDi),
Wow, próbáltál JTD-t?? (irigy pillantás)
.
> viszont az olasz kissé erősebbnek, húzósabbnak tűnt a próba során,
Most képzeld el, ha nem kellett volna az Alfákban erősebb motorból viszavenni 20 Nm-t... ;-)
.
> bár az áttételei extrém hosszúak.
Csak tudnám, hogy ez mire jó. :-/
.
> Én JTD-t kifejezetten azért nem vennék, mert csak Active verzó létezik,
Ez persze nem igaz. :)
Épp most írta Kandur_bando a Stilo fórumon, hogy ugyan úgy 350e a különbözet, és lehet rendelni (egyedileg, akárcsak a 3ajtós 1.8-ast).
A JTS Stilo nálam is titkos favorit, ha megjelenik valaha... (mert azért remélem, hogy kihozzák).
A nyugati Stilo-helyzetről szólva: most jöttem vissza Spanyolországból, ott a Stilo-307 arány kb. 1:5, nagyjából 5-6 Stilo-t láttam.
Kivétel nélkül mind JTD volt.
A 307-esek 80%-a HDi, azért benzinesek is előfordulnak elvétve...
A HDi-JTD párharc elég különös lenne, szvsz ár/értékben a 307 simán nyerne (Actice JTD 4.6, Premium HDi 4.8 mio), kultúráltságban is (a JTD meglehetősen hangos, sprődebb, mint a szinte benzines szinten halk HDi), viszont az olasz kissé erősebbnek, húzósabbnak tűnt a próba során, bár az áttételei extrém hosszúak. Én JTD-t kifejezetten azért nem vennék, mert csak Active verzó létezik, és ennek az ülései nem megfelelő színvonalúak.
> Természetesen 1.6-osokról írtam, lévén én ilyet hajtok és főleg ilyeneket próbáltam
> Stilo-ban is (bár végeredményben az Abarth-on kívül mindenfélével mentem már),
Érdemes lenne kipróbálnod. ;-)
"Tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzés..." :D
Mondjuk kézi váltóval szvsz talán még elviselhetőbb lenne, mert így finoman szólva - az árán felül a fogyasztása miatt is - "gazdagok játéka". :-/
De mondjuk ha megkapná a 2.0 JTS motort is a Stilo. :)
Amúgy érdekes lenne egy 307 HDI vs. JTD Stilo összehasonlítás is...
.
> valamint ez a motor számíthat a legnagyobb érdeklődésre.
Aminek a legfőbb oka a vevők árérzékenysége, mint tudjuk. Mert lássuk be, a 3.75 milláról 4.1-re ugrás amúgy szvsz megéri annak, aki tapasztalta már a két motor közti különbséget, plusz kap egy 180e-es ESP-t is hozzá. (Szerintem fogyasztásra kábé u.a. a két kocsi, és a kötelező is...)
Nem csoda amúgy, hogy - amint írta is ezt valaki - odakint inkább csak 1.8-asokat látni.
-
ABTGolf4:
> Akinek van Stiloja vagy P307-e az írja már meg milyen motorral van és aztis, hogy "hogy megy",
> mennyit fogyaszt, milyen extrák vannak benne és mennyibe került.
Nekem 1.8 Dynamic + pár "apróság" van...
4.1-ért már viheted is, szvsz 4.2-4.3-ért már igen jó extrákat is kapsz az alapból is fullos** kocsiba.
**: csak a leglényegesebbek: 6 légzsák, dualdrive szervo, ESP, elektromos ablak/tükör, ABS+EBD, ASR+MSR, fed. szám.gép, manuális klíma, rádió, immobilizer...
pár extra: a metálfény, a digit klíma felár, a CD-váltó, a komfort csomag (tolatóradar + eső- és sötétedésérzéklő) = mindegyik 70e körül van.
.
> már meg milyen motorral van és aztis, hogy "hogy megy", mennyit fogyaszt,
Javaslom, fusd át a két érintett topicot, de inkább az elejét-közepét, mert ott még tutira sok az összehasonlítgatás és tesztelgetés.
Nekem az 1.6-os Stilo lomha (3000-4000 alatt), ezért is vettem 1.8-ast. Szvsz jól megy. Persze menne ez jobban is, ha mondjuk olyan rövid áttételezésű lenne, mint a Pug, csak akkor nem lenne ilyan kedvező a fogyasztása - pláne magasabb sebességnél.
A változó vezérlés miatt alacsony fordulaton is van nyomaték, de feljebb jön meg igazán az erő. 5.-ben 65-nél kb. 1800-at forog. Ekkor még effektíve hangtalan a motor, optimális a fogyi, a nyomaték 90%-a megvan -> egy felüljáró simán abszolválható 5.-ben.)
Azért ez sem egy sportautó, az 1250 kilóhoz kell az a 133 ló. Érdekes, hogy ugyan 1800-2000-től elkezd húzni a motor, a változó vezérlés miatti egyenletes nyomatékgörbe és a hosszabb áttételezés miatt nem érezni annyira, hogy nagyon menne (nem emelkedik a nyomatékgörbe). Persze 3500-tól már oké, érezni is. Meg hallani is. :)
Amúgy papíron 9.9 alatt van 100-on (ami ha nem tiltana le túl hamar 2.-ban 95-nél az elektronika, kevesebb is lenne), de a lényeges az, hogy nem kell szétpörgetni ahhoz, hogy menjen.
Nemcsak 1.-be és 2.-ba, de olykor 3.-ba kapcsoláskor is "megnyikkan" a gumi (3 emberrel!), ha úgy váltasz.
.
> Én is Stilot vennék inkább, bár az 5 ajtós elég gáz külsőleg.
:)
Élőben azért más, mint képen.
Amúgy minden attól függ, hogy mik az elvárások. Ha a hátsó ülések is sokszor vannak használatban, akkor nem a 3ajtós a legjobb választás. De ha csak max. ketten használjátok főként...
(Amúgy a hátsó sorban is el lehet férni (az 5ajtós mondjuk lábtérben verhetetlen a tologatható hátsó üléssorral), csak a beszálláshoz kell "fiatalosabb" testalkat a 3ajtósba.:D)
.
> Ráadásként én első éves, első szériás autót semmiből sem vennék, pláne FIATból.
Hát figyelj... "nyugaton" már egy éve gyártják. Míg elszánod magad és megrendeled, megint eltelik egy kis idő. Esetleg "időzíted" a vásárlást valami eseményhez, értékpapírok lejáratához...
Mire egy új rendelést legyártanak, az még 2-3 hónap. Lassan letelik már az a "türelmi idő" azért.
Természetesen 1.6-osokról írtam, lévén én ilyet hajtok és főleg ilyeneket próbáltam Stilo-ban is (bár végeredményben az Abarth-on kívül mindenfélével mentem már), valamint ez a motor számíthat a legnagyobb érdeklődésre.
Az 1.8-as Stilo számomra teljesen megfelelő volt, nem éreztem benne azt a "megfontoltságot", amit az 1.6-osból csak állandó visszaváltogatással lehet kiirtani. Amúgy a 307 1.6-nak is 130-nál van a nyomatékmaximuma - itt majdnem pontosan 4000-et forog ötödikben. Ennek örömére eddig nem akadt emelkedő, amin a sebességtartáshoz vagy akár némi gyorsításhoz vissza kellett volna kapcsolnom, és jól ugrik 130-ról az autó, de a fogyasztása már nem rózsás...
A Te fogyasztási adataid nekem amúgy is elérhetetlenek, nem tudom, hogy csinálod, de én még az 1.6-os Bravóval sem tudtam 7.5 alatt fogyasztani még 110-es tempóval sem. A Puggal 8 alatt még nemigen volt a fogyasztásom, pedig vigyázok a 130-ra, bár nem vagyok egy szarozós alkat - ha lehet menni, bizony megindítom az autót (gyorsítások).
ABTGolf4-nek írnám, hogy a gép 3.88 millió volt mindennel együtt (átadási ktg, illeték, miazmás), és a következő paraméterekkel bír:
1.6 Presence, az alapfelszereltségen túl automata klíma, hátsó elektromos ablakok, CD-s rádió, metálfényezés található benne.
Emellett tanácsolnám, hogy "első szériás" (1 évnél fiatalabb) autót Pugból se vegyen... Lásd 307-es topiclakók kálváriái, velem az élen. Maga az autó kiváló, ma se igen tudnám, mit vegyek helyette, csak kissé nagyon sok volt a gyermekbetegség.
Ami a 2.0-ás 406-ot illeti: ideiktatom a netmaniára írt értékelésemet abból az időszakból, mikor ilyennel jártam.
"Lassacskán 2 hete közlekedem ezzel a járgánnyal, illő hát, hogy leírjam a benyomásaimat.
Az autó kívülről igen nagynak látszik, kellőképpen elegáns is, belülről viszont egyértelmű, hogy az idő vasfoga őt sem kíméli. Stílusában, anyaghasználatában első pillantásra egyértelművé teszi, hogy egy korábbi generáció termékét tisztelhetjük benne.
Ez nem jelenti azonban azt, hogy ne lenne kényelmes, tágas. A motoros állítású üléseken jól el lehet helyezkedni, ámbár továbbra is az a véleményem, hogy a vezetőülés kényelme és az azt körülvevő ergonómia a 307-esben magasabb színvonalon áll, kategóriakülönbség ide vagy oda. A 406 plüssülései nem tartják meg a testet oly határozottsággal, mint a kisebb testvér fotelei, és egyéb, kisebb jelentőségű ergonómiai részletekben is gyengébb (pl. a kormányról vezérelhető audio karja rendszeres célpontja a térdemnek). Emellett a kormány még a legközelebbi helyzetre állítva is picit lapos szögben áll, így némileg kényelmetlen nyújtózással lehet csak normálisan fogni.
Hátul azonban a 406 kijátssza nagyobb tengelytávját, egyértelműen nagyobb benne a hely, a csomagtartóról nem is beszélve, ami - bár osztályán belül a kisebbek közé tartozik - öblös darab, s egy vérbeli, szedán alkatú gép természetes velejárójának látszik.
Menet közben furcsa kettősséget produkál a nagyoroszlán. Városi használatra érezhetően nehézkes az autó, és nemcsak méretei miatt. Az okokat az alábbiakban látom:
A 138 lovas motor nehezen pörög fel, az érzés olyan, mintha a lendkerék túl nehéz lenne. Ezt megfejeli, hogy az elektronika mesterségesen megemeli a fordulatszámot kettesbe és hármasba váltásnál gázelvételkor, ami engem módfelett idegesít - már a Punto-ban sem bíram ezt a rendszert.
A második fokozat hosszúnak tűnik. A motor 2500-tól húz igazán, ezt a fordulatszámot egy derékszögű kanyarnál kettesbe kapcsolva meglepően nehéz elérni. A második pedig városban nagy fontosságot kap a gyakori visszaváltások miatt.
Országúton a helyzet gyökeresen megváltozik, érezni, hogy az autót hosszú utakra lőtték be. A kényelmes, puha rugózás mellett a gép csöndben suhan, az erőtartalékok mindenre elegendőek. Győr felé nem átallottam egy kicsit próbálgatni az autót: a 190 különösebb erőlködés és hangoskodás nélkül megy neki, mi több, a 150-es tempónál már rendszerint rosszalló oldalpillantásokat lövellő kedvesem sem nyújtott be tiltakozást az ámokfutás ellen. Tehát egy kultúrált hosszútávfutóval van dolgunk a 406-os esetében.
Kíváncsi voltam a fogyasztásra is, hiszen ez a motor található a 307 2.0-ás verziójában, amiről annak idején elmerengtem 1-2 gondolat erejéig az 1.6-os alternatívájaként, de végül elvetettem. Eleinte rámijesztett az autó, mert igen gyorsan apadt a 70 literes tank tartalma a városi döcögések következtében. A 180-as tempójú 110 km autópálya (visszafelé 150 körül) meghökkentő módon határozottan javította a helyzetet, így végül 530 km-re kb. 10,1 literes átlagot mértem, amit teljesen rendben lévőnek tartok, figyelemmel a körülményekre és az autó méretére. Ilyen körülmények között a 307-esem max. fél literrel evett volna kevesebbet.
Összességében úgy érzem, szerethető autó a 406 2.0, bár nem cserélném el az enyémre, több okból sem. Legelső helyen áll a városi használat során tapasztalt nehézkesség, de a kényelmi szempontok is sokat nyomnak a latban."
Akinek van Stiloja vagy P307-e az írja már meg milyen motorral van és aztis, hogy "hogy megy", mennyit fogyaszt, milyen extrák vannak benne és mennyibe került. Én is Stilot vennék inkább, bár az 5 ajtós elég gáz külsőleg. Ráadásként én első éves, első szériás autót semmiből sem vennék, pláne FIATból. Majd 1-2 év múlva kiforrja magát, nem lesznek gyermekbetegségei.
> Nem tudom miért, de a Fiatnál rég elfelejtették azt a fogalmat hogy túltervezés , azaz míg a tíz
> éves 307-es 160-nál még kiszalad a világból addig a Stornó motorján már elvégeztek egy
> pár generált.
Bocs, de légyszi releváns infokat sorolj fel!
Tudtommal a 2.0-ás Pug motor már a 406-osban is ketyegett. Az 1.8-as Barchetta motor neve meg magáért beszél. Tehát akkor kérnék statisztikákat arról, hogy ezekkel mi a helyzet.
Köszönöm.
(Csak mellesleg jegyzet meg, hogy tudtommal éppen a Pug az, ami a rövid áttételezése miatt jobban pörög 160-nál, de ezen most nagyvonalúan ugorjunk át...)
.
> Lásd ősszehasonlító teszt:
> Opel Manta GT/E vs. VW Golf 1.6 GTi 105 Le 110Le
Most vagy a szemem csal meg, vagy az elmém nem elég éles már, de a felsoroltak közt nem véltem felfedezni sem a 307-es, sem a Stilo nevét (de még csak a Pug vagy a Fiat szót sem). :o))
(Szóval nekem az egész addig hibás analógia, míg be nem bizonyítod, hogy _tényleg_ megfeleltethetők egymásnak ezek a kocsik, olyan releváns pontokat nézve, mint tervezési folyamatok, minőségbiztosítási direktívák, élettartam becslések és mérések...
Aligha fog sikerülni, egymás közt szólva.)
.
> Nekem is van olyan szaktanár ismerősöm aki pedig a Francia motorokért,
> autókért rajong igaz ezt embere válogatja.
Ez így ebben a formában igaz, viszont tudtommal a franciáknak inkább a dízeleik legendásak, míg erről a Barchetta motorról nemhogy rosszat nem hallottam az életben, de inkább csak jót...
Pedig nem tegnapi dolog, és a Barchetta kimondottan olyan típus, amit gyilkolásra találtak ki... és használnak is.
(Time is on side...
yes, it is... :)))
.
Én azt mondom, hogy túl a berögzült konvenciókon, elhagyva a tényleges Stilo-problémákat, szvsz az utolsó a motor lesz, amivel (normális használat esetén) gond lehet...
-
Az Utolsó Európai:
> Az általam vezetett Stiloknál épp ellentétes a kép, a gyorsításhoz szinte kötelező
> a visszakapcsolás -
Ehem, ide illenék megjegyezni, hogy Te szvsz 1.6-osokról beszélsz. (Egyrészt mert Neked is az van a Pug-ból, meg főleg 1.6-os Stilokat próbáltál...)
De mi a helyzet az 1.8-assal?
Nekem az van, és Te magad is próbáltad! (Rövidebb az áttételezése, mint az 1.6-osé.) Mert hát a téma most ez, és asszem Te 2.0-ás 406-ost is vezettél már.
Emlékeim szerint meg voltál elégedve a kocsim dinamizmusával, pedig hárman is ültünk benne (meg akkor épp elég szar benzint tankoltam. :-//).
Az 5. fokozat szvsz ideális autópályára (is). Pont 120-130-nál van a nyomatékgörbe csúcsa, úgyhogy vidáman szalad a világba onnan, lazán gyorsítva 5.-ben.
A minap klímával, 150 ás 200 közt autózva emlékeim szerint 7.5 és 7.9 között mozgott a trip computer szerint a fogyi. 130-140-et tartva (szintén klímával, közepes terheléssel) 6.5 körül van a fogyi.
De mi a helyzet a 2.0-ás Puggal? Sajna nekem kevés infom van róla...
Btw: Amúgy érdekes, de szvsz mind a Stilonak, mind a 307-esnek jót tenne egy 6 fokozatú váltó - ami ötvözné a két megoldás előnyeit....
Előszőr is nem vagyok *antiolasz*, Alfákért rajongtam fiatalabb koromba, jó autónak tartom őket,de ha választanom kéne akkor a 307-est választanám.
Gondoltam hogy a 10-éves dologba bele fogsz kötni, azon vitatkozuk mennyire korszerű a 307-es 2,0 16v ,vagy a Stilo 1,8 16v /vált.vez./, ezekhez viszont szükséges ismerni néhány fogalmat.
Majd elválik melyik moci állja meg majd jobban a helyét. Most szerinted a Direkt befecskendezős vagy a 16V,vagy a változtatható vezérlés esetleg a vátoztatható szízócső,változtatható kopreszió vezérlés lesz a jövőben a korszerü? Emlékszel a Twin Sparkra nekem nagyon tetszet , de mégis lemondtak róla.
Nekem is van olyan szaktanár ismerősöm aki pedig a Francia motorokért,autókért rajong igaz ezt embere válogatja.
Szóval bocs ha egy kicsit nyers vagyok, én már csak ilyen vagyok éjszaka.
BXLeader:
"Nem tudom miért, de a Fiatnál rég elfelejtették azt a fogalmat hogy túltervezés , azaz míg a tíz éves 307-es 160-nál még kiszalad a világból addig a Stornó motorján már elvégeztek egy pár generált. Lásd ősszehasonlító teszt:
Opel Manta GT/E vs. VW Golf 1.6 GTi
105 Le 110Le "
Hmm... elgondolkodtató. Tudod erről a krónikus antiolaszautó-betegségben szenvedő emberek jutnak eszembe...
Amúgy bocs, de megkérdezem: Láttál Te már 10 éves 307-est????? Esetleg rendelkezel egy ilyennel???
Mert amíg legalább egy kérdésre nem a válasz, addíg megkérlek ne tégy ilyen kijelentéseket!
Mert: mindkét (sőt az összes!) autómárka nagy fejlődésen ment keresztül.
A Fiat-ra, mint márkára pedig azt mondom, hogy nekem egy tizenéves Fiatom van. Van benne elég sok km és jól bírja magát. Amúgy egy ismerősöm, aki Magyarországon elismerten a motorokhoz/befecskendezőkhöz egyik legjobban értő ember, na ő áradozott arról a Fiat motorról, ami az én autómban is van. Ez nem felvágás, ez tény. Az olasz autókért minden hibájukkal együtt az egész Autótechnika tanszék lelkesedik, ahol professzor. És ők eléggé szakértők autó téren.
Úgyhogy: attól, hogy Te szeretsz egy márkát/típust, na az még nem jelenti azt, hogy egy másik az alapból rossz. Én is elismerem a 307-es minden erényét. Ez a fórum pedig nem arról szól, hogy egy márkát agyon szidjunk, hanem ÉRVEKKEL támasszuk alá a véleményünket.
Galahed: Nem egészen igaz, hogy majdnem egy év eltelt a két márka forgalomba hozatala óta.
A Stilo magyarországi bemutatkozás 2001. november 30. és december 2. között volt, míg a 307-esé emlékeim szerint több mint fél évvel korábban.
Az Utolsó Erópai véleményét, én mint Stilo-s döntően osztom. Azért nem egészében, mert 307-est nem vezettem még, csak láttam és igyekszem követni a topic-jukat.
GTPeti, Galahed, Mindenki: Bár Stilo-s vagyok, elnézést, hogy nem írok idő hiányában ebbe a topic-ba részletesen.
Ha valaki szeretne joban informált lenni a kérdésben, akkor az kukkantson be AUE-ék 307-es topic-jába és a mi Stilo-s topic-unkba.
Ami a megbízhatóságot illeti: a 307-es nem megbízható. Legalábbis a kezdeti szériák nem voltak azok, az újakkal mintha kevesebb gond lenne. A gyújtáskapcsoló mizériája rengeteg bosszúságot okozott, a cseréje óta viszont gyakorlatilag nincs probléma az autóval.
A Stilokkal is akad gond, ám amennyire én ki tudtam venni, jellegében más problémák azok: zörgések, futómű, selespeed breakdown, ilyesmik. Kevesebb az elektronikai zűr, azok is kisebb jelentőségűek, mint a 307-es bájos "kék halál" jellegű lerobbanásai.
Amúgy a két autó közötti különbség számomra a kényelem és az átételezési filozófia között nyilvánul meg a legmarkánsabban. A 307-es az én alkatomhoz sokkal komfortosabb (főleg a nagyságrendekkel nívósabb ülései miatt), és a rövid áttétel miatt ugrósabb is, viszont hamar kezd el többet fogyasztani (városban is és 130 felett is), autópályán pedig olyan érzése van az embernek, hogy elkelne egy hatodik fokozat. Az általam vezetett Stiloknál épp ellentétes a kép, a gyorsításhoz szinte kötelező a visszakapcsolás - ami nálam mínuszpont -, ám az ötödik kissé alkalmasabb egyszerre lendületes és takarékos autózásra, mint a 307-ben. Ez utóbbinál a 130 az ésszerű sebességhatár, innentől csak a fogyasztás iránt érzéketlenek gyorsítsanak (1.6-os motor esetén), mert bár készséges a gép, de megkéri az árát. A 130-as tempó terhelten, klímával 8 liter körüli fogyasztást biztosít.
Kár, hogy a Stilo-ból kissé kiveszett a mediterrán hangulat - ez teljesen szubjektív szempont, de fiatkedvelő számára mégiscsak egy lenyelésre váró béka. Összességében teljesen ízlés kérdése a döntés, legyen az formai vagy vezetéstechnikai preferencia, mert a két autó hasonló színvonalat képvisel eltérő filozófiával. Ezt a kérdést két ember nem tudja könnyebben eldönteni, mint egy...
Nem tudom miért, de a Fiatnál rég elfelejtették azt a fogalmat hogy túltervezés , azaz míg a tíz éves 307-es 160-nál még kiszalad a világból addig a Stornó motorján már elvégeztek egy pár generált. Lásd ősszehasonlító teszt:
Opel Manta GT/E vs. VW Golf 1.6 GTi
105 Le 110Le
Sziasztok!
Akkor most , hogy állunk? eltelt lassan 1 év mindkét márka belépése óta...
Vajon melyik éri meg a pénzét jobban? Melyik megbizhatóbb? stb.
Hali: G.
Én 307-est szereltem már és vezettem is. Ezzel kapcsolatban vannak (nem is rossz!) tapasztalataim.
Stilo-t sajnos eddig még nem. De nemsokára ez is változni fog.
Nem kéne, hogy elsüllyedjen ez a topic! Gyerekek, írjátok le a pro és kontra véleményeket a két típussal kapcsolatban!
Engem személy szerint érdekelnek a tapasztalatok. Gondolom másokat is.
137LE.
Nem azt mondom, hogy nem jobb a Fiat, csak azt, hogy azért, mert valaki nagyobb teljesítményt hoz ki köbcentinként, nem biztos, hogy korszerűbb. :)
Szokás felemlegetni itt a tizenéves hondákat :)
Nomeg az olaszokat, róluk biztos tudsz mesélni :)
BX, szerintem megint ugyanaz a régi tévhit az olasz autókkal kapcsolatban... Nem tudom ki terjeszti. Biztos több példát lehet mondani rá. De ennyi erővel más gyártmányokra is lehet ugyanezt mondani. Nekem egy 14 éves olasz autóm van és megfelelő odafigyeléssel nagyon jól bírja magát. Azóta pedig nagyon sokat fejlődtek az olaszok is. A Stiloról pl. nem nagyon tudom elképzelni, hogy "hamar szétesik".
(Amúgy nekem is mondták már, hogy a BX 1.9-es dízelje jó.)