Sziasztok! Látom ez a fórum is behalt, de legyen már valami friss az utolsó információ :)
Szóval ha valaki elfogadhatóbb áron akar tanulni, (most jártam körbe a témát, nem kevés időt szentelve rá) akkor a FlyTeam-et és a PannonAir-t tudom ajánlani, de ha meg a pénz nem számít, akkor egyértelműen Nyíregyháza. Nekem a FlyTeamegy jó döntés volt. :)
Köszönöm a kiigazítást a 45 órát illetőleg. Amikor én tanultam, még 35 volt...
Az árat illetően nem akarok vitába bocsátkozni, de 1 millió alatt is meg lehet úszni a teljes kiképzést - nem UL gépre. Az elméleti vizsgát én is említettem...
Üdv.: LC
Javaslom, hogy olvasd el ezen a lapon a kiképzésre vonatkozó részt: www.aeromedia.hu
Tudnod kell, hogy csak a Légügyi Igazgatóság által jóváhagyott "repülőiskola" tanfolyamán érdemes részt venni, mert előfordulhat, hogy - ezen jogosítás nélküli tanfolyam esetén - nem vizsgáztatnak le, vagyis kidobtad a pénzedet!
Minimum 45 órát kell venned, mielőbb vizsgára mehetsz, és repülések előtt meg kell csinálnod az elméleti vizsgát (esetleg az első egyedülrepülés előtt). A komplett kiképzést nem nagyon tudod 1 misinél olcsóbban megúszni, hacsak nem valami kis UL géppel vegyítve kezded a kiképzést. Általában 1.3M Ft az "elfogadott" összeg a kiképzésre.
Sziasztok!
5 éve repülök, 4 éve műrepülök. Eddig inkább a sportre erősítettem, de nem sokára megéesz az oktatóim.
Vitorlázógépre már 50-70 ezer Forint körül van egy jogsi megszerzése, de ezt a szekciót nem nagyon ismerem.
A motorosokról több infót tudok mondani. Az orvosi alkalmassági nem vészes dolog. Ha van két füled, szemed, kezed, lábad, és ezek működnek is, általában okés vagy. Ha műrepülni akarsz, kicsit szigorúbb kritériumoknak kell megfelelned, de ez sem teljesíthetetlen. Ráadásul orvosa válogatja.
Az elméleti anyagot sok helyütt - mivel nincs sok tanítvány - nem tanórák formájában sajátítod el, hanem odaadják tanulmányozni, aztán szólsz, ha megvagy (kb.2-3 hét) és írsz egy elméleti vizsgát. Ezután minimum 35 órát kell a levegőben eltöltened. Ez a tanfolyam legdrágább része, mivel a repülőbenzin nem az olcsó folyadékok közül való... Ha ügyi vagy, már a 6.-7. rep.órán felenged egyedül az oktatód. Ha még ügyibb vagy, és a rádiózást, navigációt, esetleg műszeres repülést is hamar elsajátítod, akkor 35 óra után mehetsz vizsgázni, és meglesz a PPL-A jogsid, ezt gondolom, tudod mit jelent. Nos, hogy milyen típussal tanulj? Az a helyzet, hogy tulajdonképpen mindegy, mert később 3-5 óra repüléssel típusvizsgát tehetsz bármire, ami a jogsid hatáskörzetébe tartozik. Ha igazán meg akarsz tanulni repülni, akkor érdemes farokfutós, állítható légcsavaros, repülési értelemben instabilabb gépet választani. Ennek vezetése odafigyelést, jó koordinációt követel, de ezután egyik géppel sem lesz gondod. Ha viszont a pénztárca szabja a feltételeket, akkor olyan gépet válassz, amelyik kevesebb szmötyit eszik meg adott idő alatt, ezzel ugyanis tekintélyes összegeket spórolhatsz meg az oktatás költségéből. Ez az összeg mindenütt változó. Vannak helyek, ahol ha klubtagságot vállalsz (fizetsz...) további kedvezményeket kaphatsz. Általában 500 és 800ezer Forint között van a teljes kiképzés költsége, ez nem tartalmazza a vizsgadíjat, de az ehhez képest már elenyésző összeg. Legtöbb helyen részletfizetési lehetőséget is biztosítanak. Szóval ez az első jogsi rövid története... A továbbiakhoz pedig sok-sok repült óra kell, amihez meg sok-sok pénz... :)
Üdv.: LC
Attól függ, milyen gépre/repülésre gondolsz... (főleg ha egyáltalán repülésre... :o)))...)
Az MRSZ honlapján a linkeknél elég sok repülőklubb címe megvan. Nézd meg azokat, mindegyiken van infó a tanfolyamokról, lehetőségekről, követelményekről...
No meg van pár hasonló témájú fórum is, itt a közelben :o)))
Csak kíváncsiságból indítom ezt a topicot, hátha valakinek van infója ilyesmiről. Minden infónak örülök, és minél bővebb, annál jobb. Ha valaki tudja, hogy milyen elvárásoknak kell megfelelni, írja meg. Köszi!