Szvsz ha a szörnyeket tudja mozgatni az állapottérben és le tudja képezni a képernyőre akkor már az sem okozhat különösebb nehézséget hogy pályát rajzoljon az állapottér alapján. De ha kézzel rajzolja meg az biztos hogy szebb lesz. De ahhoz az is kell hogy a ketyere megfelelő minőségű grafikát tudjon produlkálni, egy pici felbontású monokróm képernyőn nem sok mozgástered van, az egyes pályákon inkább a felbukkanó szörnyekkel kapcsolatban lehet újdonságokat produkálni. Én pl anno gondolkodtam egy ilyenen (de soha nem volt időm megcsinálni) abban a magasabb pályákon lettek volna pl amőbák is amik lassabban mozognak ugyan de át tudnak folyni a falakon. Egyébként gyenge grafikával rendelkező játékokkal kapcsolatban érdemes megnézni a Sinclair ZX Spectrum játékait, egész színvonalas dolgokat tudtak művelni anno 256x192 monokróm képernyőn, az ottani grafikai megoldások a mai mobilokon is érdekesek lehetnek. És emulátor is van rá, Pl xzx ami linux és win32 alatt is műxik.
Igazából procitól függ és technikai tudásodtól. Ha a proci lassú érdemes előre rajzolt "labirintust" alkalmazni, viszont ne feledd lesz aki végigviszi az összes pályát, s zavarni fogja az ismétlődés. N9000sen (Geosra) volt még egy faltologató játék. Abban a labirintus már megvolt s ha megszerzed és át tudod fordítani, akkor már csak a szörnyek mozgásával kell foglalkoznod.
Medveczky,
Már én dolgoztam (szívtam) olyan kereskedelmi szoftverrel ahol 20millió programsorba elvegyült 7-800 warning is... Hiába nem minden nyári szakmai gyakorlatos profi... Amikor már azt hittem magamról, akkor még én sem voltam az. :)
(V)
Attól függ. Mindenképpen szükséged lesz egyfajta állapottérre ahol tárolod a szörnyek pozícióját, irányát és hogy merre is mehetnek. Nem is beszélve a saját adataidról. Ez alapján az állapottér alapján nem nehéz pályát rajzolni de azt is megteheted hogy rajzolsz elé.
Hat en sem neveznem magam annak....Es minden tiszteletem azoke, akik kepesek sajat kutfobol valami ujat alkotni, es nem sablonok alapjan dolgozni..Nekem sajnos meg kell a (programozo) parom tamasza, segitsege...Viszont sendmailt, es apacheot en konfigolok , bar ez is csak beletanulas kerdese...:))))
Kicsit hozzatennek: _jol_ programozni muveszet. Sajnos az elmult evekben volt szerencsetlensegem masok kodjait bogaraszni (nem jokedvembol, mert ennel szarabb melo aligha van), es amiket lattam, arra nincs szo! A return utani (ertsd jol!) kodreszlet a leggyengebb dolog. A dolgok nagy reszet meg lehet csinalni egyszeruen es mattreszegen vagy eppen felhulyen is, de az eg mentsen meg attol, aki igy kodol. Mukodni fog (talan), de minek?
Es hogy kicsit ON is legyek: olyan lanyt, akit _tenyleg_ erdekel a programozas, es szenvedellye az...na, olyat meg nem lattam! Nem golmi kedvtelesrol beszelek :) Gondolom 1-2 azert akad ilyen is a foldon :)
Azert igy is koszi..Most mar csak az a kerdes, hogy rajzoljam, vagy generraljam a palyakat???
Mindenesetre jo lesz ez c-ben, hatha bekerulok mobilinfora:)
Az index-ezéssel valóban ésszel kell lenni, mert nem jut idő a munkára tőle! ;-)
ready,
A jó programozó egyik erénye a lustaság! Tuti irtak már ezer pac-mant, nemritkán free oprendszerekre, letölthető forráskoddal. Nem azt mondom hogy lopj kódot, de 5letet azért meríthetsz. ( http://www.freecode.com/index/ )
Ha mazohista vagy, akkor irány: http://www.ioccc.org/main.html
merthogy programozni művészet.
Amugy igen, ha kedvem lett volna hozzá, akkor tényleg linkké alakítom a fenti címeket, de nem volt. Van ez így.
idograf: (ezt csak úgy halkan jegyzem meg, nem akarok újabb vitát: azért csak van valami alapja, amit mondtam a JS-sel kapcs. Persze a Java még annál is inkább prg.)
Arrafelé főleg a szervezők gondolkodtak, már amelyik. Azért az értelmesebbje megbeszélte a csapatban lévő programozókkal hogy mit és hogyan kellene csinálni így jó dolgok is születtek. De gyakran előfordult hogy a speckókkal vissza kellett menni a szervező nénihez hogy nagyon szép hogy a fájl XXXX mezője szerint kellene gyűjteni az adatokat csak éppen ebben a fájlban nincs ilyen mező. Akkor aztán szervező néni elgondolkodott amitől megváltozott az adott fájl és szerencsés esetben még vagy tíz program amit már megírtál. De volt olyan ász szervező hölgy is aki este 8-kor, kissé kapatos állapotban is fejből meg tudta mondani melyik fájlban milyen mezők vannak. Amúgy ő volt a női Piszkos Fred, mindenki nagyon utálta de esze volt rengeteg nélküle az a project meghalt volna.
No, a Matlab pl nagyon jó a numerikus feladatok algoritmusainak megkonstruálásához, viszont az indexelésekkel észnél kell lenni. Egyébként már az sem gond, hogy interpreteres, mert tud C és Fortran :) forrást generálni.
Igen, de en nem az ilyen munkakra gondoltam, hanem amik igenyelnek egy kis gondolkodast is. Bar ha azt nezzuk, ezt a listat is ossze kellett valakinek allitania, tehat valaki biztos gondolkodott rajta, ha nem is sokat... :-)
Az uccso megjegyzeseddel melysegesen egyetertek. :-)
Attól függ. Egy program fejlesztése általában három részből áll: szervezés, tervezés és kódolás. Ha ez kellőképp szétválik (nagyobb projecteknek ez néha jót tehet) akkor a kódolás bizony tényleg unalmassá tud válni. Nekem ilyesmi volt az első melóhelyem ahol megvolt a P12443 programspecifikáció amiben le volt írva hogy a programnak be kell olvasnia az R23322 rekordszerkezetbe a F33322 fájl tartalmát, ezt össze kell fésülni a F33224 fájl tartamával a K24332 kulcs szerint majd lerendezni ugyanezen kulcs alapján és előállítani az L33223 listaképet. Azaz az első ponttól az utolsóig minden specifikálva volt, a coder munkáját egy intelligensebb csimpánz is megerőltetés nélkül el tudta volna végezni (a kollegák között akadt is pár aki élénken emlékeztetett ;-). Viszont az az előnye megvolt hogy egy magamfajta akkor 18 éves srác a középiskola után fél évvel már bármit meg tudott csinálni ami ott adódott, azaz első melóhelynek nem volt rossz. Ráadásul a meló sem volt túl sok, egy-két óra alatt végeztem a napi teendőkkel utána bátran lophattam a nagygép idejét a kis tanuló feladataimra. Azaz a monoton meló sem rossz ha nincs túl sok belőle :-)
Latszik, hogy nem sokszor programoztal meg. A kodolas nem a szukseges rossz a programozasban, ahnem pont annak eszenciaja! Hogyan tudod erthetove tenni a gep szamara, amit a fejedben kitalaltal.
Ki kell hogy abranditsalak, Ready, a flash prgozas letezo dolog...
Ugyanis egy speci nyelvet hasznal - az action scriptet. Ez pedig nagyonis hasonlo a C++ ra meg a JavaScript-re...
No azért nem minden feladat érdekes, izgalmas meg kreativitást igénylö. A programozásban az algoritmus megkonstruálása a szép és kihívást jelentö feladat. A kódolás meg néha a szükséges rossz. (párbeszédablakok, menük, stb)
Hehe ez a kepregeny..bar nem ertem egy supportosnak mi szuksege az emlitett dolgokra:PPP
Jut eszembe, mivel en is technikai ugyfelszolgalaton vagyok, mint egyeduli no, meg kellett bekerulesemkor azzal birkoznom, hogy hat argus szemekkel neztek mit rontok, stb, sot azt is megjegyeztek, hogy csoda , hogy ide felvettek egy not, mert muszaki dologra not nem igazan szeretnek alkalmazni (eloitelet?).Azota mar parszor server hosting felugyeleletett is ellattam, atb.Mondjuk a programozasra sehogy nem akarodzik mostanaban raallitanom magam, pedig kene.(nokia communicatorra pacmant irni:)Termeszetesen:C-ben:)