Sziasztok, A sok önpromó után linkelek két nagyon hasznos 2022-es blog cikket, ami több száz weboldalkészítő cég árai alapján készült árakat mutat be a weboldal készítéssel és keresőoptimalizálással kapcsolatban, szolgáltatásokra lebontva:
Az, hogy mennyibe kerül egy honlap rengeteg dolog függvénye. Aki erre a kérdésre számmal válaszol, az vagy kontár, vagy át akar verni. Erre a kérdésre csakis egyedi ajánlat lehet a jó válasz, hiszen tisztázni kell, hogy mire van szükséged, amikor arra gondolsz, hogy weblapot szeretnél. Milyen céllal hozod létre. De ha érdekel további részlet, látogass el ide, és vedd fel velünk a kapcsolatot weboldal készítés témában. https://pallascommunication.hu/weboldalkeszites/
Weboldal készítést vállalunk országosan! Referenciáink között találhatóak szolgáltatás nyújtó weboldalaktól kezdve a webáruházakig. Egyedi illetve ingyenes CMS rendszerre épülő megoldások. Keresőoptimalizálással is foglalkozunk immáron 10 éve így az oldalait technikailag 100%-osan kivitelezzük SEO szempontból. Rövid határidővel, bármilyen egyedi rendszert kiépítünk.
Weboldal készítéskor, általában eltérőek az igények, így az árak is. Weboldal készítés árak leginkább a funkcióktól, kiegészítő szolgáltatástól továbbá a fejlesztés idejétől függ.
Keress minket nyugodtan, bármely felmerülő kérdésben akár árakkal kapcsolatban :)
Már egy ideje foglalkozom wordpress alapú honlap készítéssel és grafikával. Elérkezettnek látom az idejét, hogy komolyabban belevágjak. Ehhez viszont referencia munkákra van szükségem, amik publikusak és bemutathatom őket későbbi potenciális megrendelőimnek.
Ha valakinek szüksége lenne egy új, személyre szabott honlapra és nem okoz neki gondot, ha az oldal elkészültét dokumentálom és publikálom rövidesen induló blogomon, annak cserébe vállalom, hogy a weboldalát kedvezményesen elkészítem.
Ha valakit éredekel, várom jelentkezését a davarendel@gmail.com e-mail címemre.
A honlap készítés árak sok mindentől függnek. Az interneten elég nagy spektrumban találhatunk weboldal készítés árakat az ingyen honlaptól a több millió forint értékű weboldal készítés szolgáltatásig.
Igazi kihívás KKV-knak a számukra legmegfelelőbb weboldal készítést kiválasztani.
A honlap készítés árak legnagyobb árkülönbözeteit a benne foglalt szolgáltatások sokfélesége adja meg leginkább.
A weboldalak összeállítása a mai tartalom kezelő rendszereknek hála nem nagy feladat, egy honlapot el lehet készíteni pár óra vagy pár nap alatt is mérettől függően, viszont a szükséges előzetes és köztes elemzéseket már inkább kihívás profin elkészíteni.
Ezek a dolgok drágítják leginkább a weboldal készítést, melyet nem igazán szoktak tartalmazni a szolgáltatások.
Tehát a honlap készítés árak tekintetében először az árak helyett a hozzá tartozó szolgáltatásokat és funkcionalitás listát érdemes vizsgálni, nem mindig a legolcsóbb ajánlat hozza a legjobb eredményeket.
Sajnos sokszor a szerződés sem ér semmit. Sokan azt használják ki, hogy a szerződés tárgya pont olyan érték amivel az a bizonyos fél nem fordul bírósághoz. Mert akkor kell ügyvéd, szakértő, aminek költségeit meg kell előlegezni. Aztán majd lehet 2-3 év múlva befuthat valami a végén. Az alperes húzza az időt, sosem jelenik meg. Majd beidézik a végén előállítják. Aztán eltelik 2 és fél év, jön az ítélet. Amit ha esze van nem fellebbez meg. Jobb esetben 3 év múlva hozzá lehet jutni a pénzhez. Ha addigra az alperes még fizetőképes lesz.
Akkor jobb a helyzet picit ha már nem csak szerkesztésre, hanem domain névre és web hostingra is van szerződés. Van valami min. weblap. Ha nem fizet akkor a szolgáltatásokat fel lehet függeszteni. Illetve nem kapja meg a forrás fileokat. Volt olyan, hogy nem fizető el akarta vinni a domaint, meg lemásoltatni forrásból a lapot. Nos egyik sem jött be. Mindez kb. 15 éves két történés, de gondolom a trend nem igen változott.
Drotmobil@ mélységesen egyet tudok veled érteni. Mi csak Webáruházakkal foglalkozunk, de ott is ugyan ez a helyzet. Elvárják a Porsét és a fuxot, de mikor jelzem, hogy kellene még egy kis kraft akkor meg jah, elég a Trabant is. Aztán mikor a helyezések nem úgy állnak ahogy szeretnék, akkor jönnek a 3. cég által készített "audittal". Mi meg jelezzük nekik, hogy pont erről beszéltünk mi is, csak hát akkor azt drágállták.
Amelyik vállalkozó komolyan gondolja az online jelenlétét, azt tudja, hogy a weboldal készítés árak cégenként változóak, és az egyedi design éri meg a legjobban.
Nem tudni miért, de itt sokan avval próbálják megteremteni a hitelességüket, hogy nagyon buta és rosszízű marketingszövegeket nyomnak, mint valami félreprogramozott gép ;-))) De lelkük rajta, szerintem ez inkább riasztó, mint hasznos. Amúgy a topik címét is illene néha elolvasni és értelmezni, sokat segíthet ,-) Az analytics-es szöveggel meg ügyfelet fogni, hááááát...
Hogy kicsit ontopik is legyek: most a napokban írtam meg a szakítólevelet egy potenciális ügyfélnek, aki képtelen volt bármiféle együttműködésre. Egy ismerősöm ismerőséről van szó, tavasz óta tervezgettük a speciális apróhirdetési felületét, amit egy webshopom átalakításából szándékoztam megcsinálni, mert hát lényegében ugyanaz a szerkezet, csak ugye a vásárlás/fizetés nem úgy történik, mint egy webáruházban. Elég sokat melóztam vele, mire egy tesztelhető változatot meg tudtam mutatni neki, de a megrendelő egyszerűen képtelen bármi érdemit hozzátenni a projekthez, csiliviki dizájn keres (és persze nem talál) és képtelen bármi használhatót kinyögni, már ami a kategóriákat, a használat közben kiírandó szövegeket, a fizetési módozatokat és úgy általában a portál tartalmát illeti. Erre írtam meg neki a levelet, hogy ok, lehet így is, de akkor az eredeti 150ezres (nagyon nyomott és nagyon baráti) ajánlatomat szorozza be hússzal és akkor terülj-terülj asztalkám módon fog megvalósulni a portálja, miután egy egész ügynökség egy álló hónapig csak ezen dolgozik. Na, erre a levélre még nem válaszolt ;-)))
Mi ebből a tanulság? Hogy mindig, minden alkalommal úgynevezett lépcsőzetes árajánlatot kell adni, pl. az én esetemben:
1. belépő szint - a mutatott webshop dizájnnal, a megrendelő által időben küldött anyagokkal: 150.000 Ft
2. grafikai tervezés: 200.000-300.000 Ft
3. induló adatokkal való feltöltés, a kategóriák, alkategóriák kialakítása: 100.000 Ft
4. szövegírás, az apróhirdetési portál működéséhez szükséges anyag kialakítása: 100.000 Ft
és így tovább, mazsolázzon csak kedvére a kedves ütődött ügyfél ;-))))))))))))))))))))
Ne haragudj, de nem értek veled egyet. 10+ éve készítünk weboldalakat és sajnos az ügyfelek nagy része még mindig komolytalan. Sokan csodavárásban vannak. Minimális pénzt akarnak elkölteni és minimális energiát belefeccölni a saját weboldaluk elkészítésébe. Nem ritka, hogy a cég bemutatásának szövegét is tőlünk várják!!!! Egyrészt nem akarnak annyi pénzt fizetni egy oldalért, amibe minden szakmai szemmel kívánatos feladat elkészítése beleférne. A Google-nak nem csak a sebességgel de a tartalommal kapcsolatosan is vannak igényei. Nem elég, hogy ír két sor okosságot vagy, hogy a konkurencia oldaláról lemásolt szöveget elküldi nekünk az ügyfél, hogy tegyük ki. Nekis sajnos csak erre volt ideje. Azok a látogatók, akik egy étterem weblapján meglátják a szakács által a konyhai előkészítő pulton, a 80-as évek szerint díszített ételt, a hetvenes években gyártott tányéron.... nem fognak sok időt tölteni csak a visszafordulási arányt növelik majd. Az elkészült honlapra feltöltött 4 MP-es ájfónnal készített képet ha feltölti az oldal tulajdonosa akkor várhatja az oldal betöltését sokáig, meg a jó pontszámot a Googletól. Szóval nem minden esetben a "szakember" az aki rossz minőségű oldalt készít. Az ügyfél többnyire a saját lustasága, kényelme és komolytalansága áldozata. Ha nem vár semmit a honlaptól, akkor ne is csináltasson, mert #minekvan? Ha az első emberrel megcsináltatja az oldalát aki szembe jött akkor nincs tisztában vele, az adott cég mitől jó vagy mitől nem az. Ha komolyan gondolja, hogy szüksége van egy jó weboldalra, akkor első körben tegye össze a saját weboldala tartalmát. Bízzon meg ezzel szakembereket. Fotóst akinek fizet, ha kell szövegírót, marketingest. Ne sajnálja az időt, menjen el pár webfejlesztő céghez. Beszélgessen, kérjen tanácsot, segítséget. Nézze meg a referenciákat, kérdezzen és csinálja meg amit neki mondtak. Ha ennyi időt eltölt, akkor várhat eredményt is az oldaltól. Az analyticset meg a search-console-t meg ne vegyük alapúl a webfejlesztő cég kiválasztásánál mert nem releváns.
Ettől azonban még nincs meg, hogy milyen honlapot készít valaki :) Aki meg szeretné megrendelni, azt sem érti miről beszélsz vagy írsz, csak egy honlapot szeretne egyenlőre. Aztán majd később belemélyed..... talán. Akkor viszont rögtön ajánlanám ezt is neki:
Én azt mondom, ha valaki honlapot szeretne, beszéljen több webfejlesztővel és megérzi azt, hogy mennyire vannak egy hullámhosszon, mennyire tud azonosulni az elvégzendő munkával :) Na ebből is sokat le lehet szűrni :)
Az én szomorú tapasztalatom inkább az, hogy a legtöbben összedobnak valami weblapot, ami akár lehet nagyon szép és design- os, még talán elfogadható áron is készül, aztán mikor sehol sem találja a kedves megrendelő magát a keresőkben akkor tudatosodik benne, hogy keresőoptimalizálási szempontok szerint abszolút nem megfelelő a honlap. Sem technikailag sem tartalmilag nem felel meg az előírt Google irányelveknek.
Ár érték arány vizsgálatához a leghasznosabb segédeszköz az ingyenes google analytics.
Hangoskodás helyett itt a számokat nézheted meg. Aki jó adatokat produkál itt visszafordulás, oldalmegtekintés, oldalon eltöltött idő alapján, az készít jó honlapot. A többi csak mellébeszélés. :)
Árakra visszaérve, érdemes rákérdezni arra, milyen egyéb szolgáltatások vannak benne a weboldal elkészítésében.
Sokan csak az üres vázat készítik el, másoknál a formázott feltöltés is benne van az árban, megint mások a dizájnt is elkészítik. Szóval rengeteg szempontot kell figyelembe venni, de ha választani kívánsz, elkérheted a hivatkozott referenciák google analitikai adatait, abból egyértelműen látszik, mennyire sikerült jó weboldalt készíteni.
Butaság, ezerszer elhangott már, hogy nem a keresőknek készítjük a honlapot, hanem a látogatóinknak/ügyfeleinknek. És láss csodát: ha egy valóban hasznos és releváns weblapunk van, azt a keresők is díjazni fogják. Ilyen egyszerű ez ;-)
Lehet, hogy butaság, de az analitikából kiderül, mennyien nézik meg valóban. És az is, hogy mennyire hatékony. Általában a vevő szerzés is akkor működik, ha megnézik a weboldalt és nem zárják be rögtön. :) Mi értelme egy olyan weboldalnak, amit a kutya sem néz meg, vagy rögtön becsukja, ahogy megnézte?
Butaság, nem az analitikának csinálod az oldaladat, hanem a látogatóidnak. Vannak, akik megszállotként méricskélnek és okoskodnak seóilag, ahelyett, hogy az elvesztegetett idejükben valami hasznodst tennének fel az oldalukra...
Az árak szerintem attól is függenek, ki milyen szolgáltatást szeretne, milyen eredményeket kíván elérni. Az egyik alapvető értékmérő a Google analitika átnézése. Itt lehet látni, mennyire hatékony a weboldalad. Ha azt akarod, hogy jók legyenek a számaid, érdemes olyan készítőt keresni, aki szívesen mutogatja a munkáinak az eredményességét is. :)
Bár szinte minden munka más és más, készítettem egy táblázatot ami alapján meg lehet becsülni, milyen költségekkel fog járni, ha rám bízod weboldalad elkészítését, átalakítását, karbantartását. Ezek az árak változhatnak attól függően, milyen szolgáltatásaimat kívánod igénybe venni. Lehet, hogy kevesebb lesz a végén – bizony van ilyen is, ha különösen tetszik a megbízás, vagy ha jól van előkészítve a projekt -, lehet hogy több. Minden attól függ, mennyi munkám van vele.
Itt körülnézhetsz és ha tetszenek az eddigi munkáim, keress meg nyugodtan. :)
Azért erre erősen kíváncsi vagyok, hogy milyen eredmények születtek ;-)))
Én mindenféle kutatás nélkül a következőket gondolom a témáról:
1. A felhasználók típusai, szerintem, zárójelben pedig az, hogy minek örülne leginkább az adott típushoz tartozó user (2-3. pontok):
tervezgető és nézelődő, talán vásárló user (bevásárlólista/megnéznivaló lista funkció)
tervezgető, inspirációt gyűjtő, tipikusan lakberendező user (belépés funkció, belépés után párhuzamosan futó projektek kezelése; szakmai újdonságok)
visszatérő vevő, aki esetleg épp után rendelne valamiből (eddigi kereséseim/rendeléseim/vásárlásaim funkció!)
vizes/szaniteres/burkoló szaki, aki gyorsan elszalad két wc fedélért és három csomag fugakeresztért (hűségprogram funkció, egy kedves eladó személyében nem feltétlenül online fejlesztés)
akihez jövő héten érkezik a szakember, és most gyorsan kell vennie valamit (a kívánt mennyiségben most készleten van funkció)
2. Nyilvánvaló, hogy minél többet tud egy webáruház, annál jobban fogják azt kedvelni és használni. Kérdés, hogy milyen anyagi ráfordítással a célközönség hány százalékának tudsz elfogadható eredményt produkálni, vagyis mik a prioritásaid. (4. pont)
3. A legnagyobb kihívás egy szaniteres webboltnál az, hogy az általad szolgáltatott információk milyen mélységűek tudnak lenni. Egy tök egyszerű víztartály sem egyszerű dolog (befér? elfér? kifér? kényelmes lesz-e nyomkodni, húzkodni? vízbekötés, csap elfér? kifolyónak van helye, magassága?), de aztán ugye ott vannak a csempék, csempecsaládok, járólapok, burkolatok, a lehető legkülönfélébb méretben, színben és minőségben, minimum 50 gyártótól. Tehát abban bízni, hogy valaki kizárólag a netet böngészve egyértelmű döntést tudjon hozni egy nem ritkán milliós tétel sorsáról, az azért elég meredek gondolat, ahogyan az is, hogy a rendelkezésére álló online grafikai anyagot színhelyes monitoron fogja végignézni. (10-11. pontok)
4. A legvalószínűbb forgatókönyv, ami során az érdeklődőből vásárló lesz (8. pont):
felújítás, építkezés, költözés előtt álló emberke nézelődik a neten (hol és mivel hirdeted magad)
megtetszik a webáruházad, elkezd keresgélni benne (kereső, szűrőfunkciók)
kijegyzeteli magának, hogy mit néz meg a bemutatóteremben (bevásárlólista funkció)
feljegyzi a kérdéseit, amikre rá akar kérdezni személyesen (szakemberek vagyunk, alapvetően nem online funkció)
elfárad a bemutatóterembe, órákon keresztül nézelődik
vagy helyben rendel, vagy némi otthoni tépelődés után a számítógépéről
örül, hogy minden készleten van, vagy belátható időn belül hozzáférhető
fizet és várja az értesítést, hogy mikor viheti haza az árut, vagy az áruház mikor szállítja neki haza
szájhagyomány útján csupa jót mond a boltról, maga helyett száz másik vásárlót hoz
5. Oktatási videók, online katalógus stb.: kérdés, hogy milyen komolysággal, milyen minőségben készülnek ezek. Konkrétan szaniterek és burkolatok esetén nem igazán látom a létjogosultságát, kültéri jakuzzik, napelemes rendszerek stb. tervezése és telepítése esetén már inkább. (9, 12. pontok)