Nana, KecSke, azért a TA-ban is lehet rusholni, Peewee+Flash-sal, vagy Commanderrel pl., vagy Early Bertha... Meg miért baj, ha hamar le lehet támadni az ellent? Imho egy RTS-ben ez egyáltalán nem gond, direkt jó, mert nincs annyi üresjárat, egy RTS általában tényleg nem egy valós harci szimuláció, csak egy szórakoztató taktikai-logikai játék... De azért még nem kell leszólni! Lehet ám úgy is fejlődni, hogy közben védekezel, csak sokan (pl. gyanítom te is) túl mohóak, és túl gyorsan akarnak fejlődni, amit aztán nagy ívben besz@pnak :) Nekem a Starcraft pl. a mai napig az egyik kedvencem... Figyeld meg, ha két hasonló tudású játszik, hosszú ideig eltart egy játék, míg ha egy jobb egy rosszabb ellen, akkor max. 10 perc. És ez így is van jól: a tudásbéli különbségek sokkal erőteljesebben jönnek ki.
Viszont ha "igazzy" stratégiai játékot játszok, akkor télleg nem esik jól, ha 3 perc alatt vége van (ez nem azt jelenti, hogy ne lehessen korán támadni! Csak azt, hogyha fél óráig tervezem a fajomat, akkor legyen némi játékélményem is :)). Ilyesmik pl. Space Empires, Master of Orion, stb. (igen, tudom, ezek körökre osztottak... )
Ennyit a rush-nemrush témáról.
Az eredeti kérdésről: Az attól függ, milyen állapotban vagyok. Azért inkább a könnyebb műfajt kedvelem... Ha komoly kihívást akarok, akkor csakis emberek ellen. Azt ugyanis utálom, ha azért győz a gép, mert mindenből 10x annyival indul... Ha valaki tisztán, jó taktikával megver, azért tuti nem leszek ideges (elvégre én tanultam a csatából :)).
A Commandos mondjuk nem RTS és nem volt nehéz, a mapok felét meg lehetett csinálni úgy (legalábbis öcsémnek ment), hogy beálltál egy sarok mögé az összes emberrel pisztollyal egybejelölve és nyomogattad az egérgombot mint az állat. Előbb utóbb az összes enemy elfogy egyhalomra lőve és kész. Jó gáma.
Az a baj, hogy a single már réges rég nem mérvadó, szal az nem tesz stratégiai játékká semmit, hogy "úgyis lehet paúzolni". Ettől még multiban optimalizált klikklegetős kategóriák. Pedig nem kéne mind az legyen. De ez eladható manapság nagy tételben, mert ezt hamar megunod és veszed a következőt...
Attól függ mit értesz RTS alatt. Két fajta RTS van. Az egyik, ami télleg stratégia, szerintem Total Annihilation óta NEM ADTAK KI ILYET.
A másik a szokásos szarkraft, redalert, AOK féle szemét, amit adnak ki hegyekben napmintnap, és arról szólnak, hogy mennyire van lekorlátozva a kijelölhetőség, tehát az értelmes kezelés lehetősége minden logikát nélkülözve. Ezeket hívom én OPTIMALIZÁLT KLIKKELGETŐS játékoknak. Szal ha ezek nehézségére gondolsz, akkor szerintem mind gagyi gép ellen, csak multiban "jók", de ott meg arról szól, hogy betanuld az egér pályáját optimalizált pályán mozgatni a minél hamarabbi rush érdekében.
Ki milyen játékkal játszik szívesebben: egy olyan játékkal, amelyiket (viszonylag) könnyebben végig lehet játszani (úgy, hogy közben ne kelljen túlzottan sokszor visszatölteni egy korábbi játékállást - nagyobb mértékben élvezve ezáltal a grafikát, storit, stb. - vagy egy olyannal, amiben nagy a kihívás, és nem zavar az, ha esetleg többször is vissza kell tölteni az állást, mert élvezed azt, hogy egyszer csak sikerül megcsinálni, pl. azért, mert rájöttél valami jobb stratégiára.
Itt nem arra vagyok kíváncsi, hogy a könnyebb, vagy a nehezebb játék a jobb, mert ez subjektív dolog, hogy kinek mi a jó. Éppen ezért én arra vagyok kíváncsi, hogy Te melyikkel játszol szívesebben!
A jó megoldás elméletileg az aranyközépút lenne, de az relatív, hogy kinek mi a közepes. Szóval légyszi ne ilyeneket írjatok, mert a mérleg gondolom mindenkinél billen valamerre...
Referenciaként egy-egy példa, hogy mit jelent számomra a viszonylag könnyebb, s mit jelent a nehéz játék fogalma (single játékban). Viszonylag könnyű pl. a Starcraft, nehéz pl. a Commandos.