10 rongyért lehet bontókban kapni, de ez csak scorpiohoz való vagy talán más fordhoz is. Bár az EEC III vagy IV-es régi intel computerrel szerelt autókhoz is passzolhat asszem.
Nem igaz, hogy csak a nagy autókban volt computer. Nekem volt egy Renault 11 TSE Electronic autóm. Ha jól emlékszem 85-ös gyártású volt. Ebben digitális volt a műszerfal, mérte a pillanatnyi fogyasztást, átéag fogyasztást, literre pontosan megmondta maradék benzint, a hatótávolságot...
És a poén németül beszélt. A spéci svájci németet beszélte. Pl. szólt, ha kiégett a féklámpa izzó, elfogyott a benzin (ez idegesített a leginkább, mert drága volt a javítás), kinyílt a motorháztető....
Ahogy emlékszem a biztonsági öv még nem érdekelte.
Ma is nosztalgiával gondolok vissza erre a kis autóra. De azóta elfelejtettem, hogy egy autó el is tud romlani.
"nem adott pillanatban való szívócső vagy akármi kijelző érdekelne, hanem ami mondeos képen van, 0-ható és átlagot számító szerkezet."
A GTI-ben digitális, pill. fogyasztást és átlagfogyasztást mérő, nullázható ketyere volt. Egyébként tényleg szívócsőnyomáson alapult, de (amíg nem bolygatják szét) elég pontos.
A fed.comp. a szokásos pill.fogy., átlagfogyi, km a köt szervízig.. stbstb kiírása mellett hanggal is informált.Olyankor lehalkította a rádiót, harang, majd vaker. Bemondta, hogy melyik ajtó maradt esetleg nyitva, vagy melyik (fontosabb)izzó égett ki, vagy ha a hatótáv az átlagfogyi szerint 50km alá csökkent ...bitte bald tanken...
Igen!Bizarr módon németül kommunikált, ami azért egy francia autótól...:(( persze német piacra- gyártottak kerültek M.o.ra akkoriban. Ráadásul a géphang kisértetiesen hasonlított K.I.T.T. német szinkronhangjára.:) skizofrénia rulez
Néha bepánikolt, sőt szeretett hazudozni is, így egészen emberinek tünt. ;)
üdv
tourist
A R25-be anno már ilyet raktak, bár nem biztos hogy '83-tól.
Abban a kütyüben általában egy TCA180 nevű led-sor meghajtó NDK változata, az A180 van. Ez egy hihetetlen fos minőségű gyártmány, csoda hogy eddig birta:o) A lényeg a lényeg: IC csere és kész.
Bocs picit OFF leszek, de úgy érzem, kicsit ide tartozik:
A "pillanatnyi átfolyásmérő" műszer megmakkant faterom wartburgjában. Ez egy ledsoros kijelző, ami eddig úgy működött, hogy minél jobban nyomta a gázt, annál több led gyulladt ki. Most az egész sor halványan izzik már gyújtáson is, álló motornál.
Lehet ezt a ketyerét javítani? Esetleg ismertek olyan szerelőt, aki ért hozzá? Eddig minden szervizből elhajtották az öreget, mondván, hogy ha zavarja a pislákolás, húzza le róla a vezetékeket. Télleg csak ez a megoldás?
Szal csak ilyen extra sütetekben fordul elő? Én bezzeg valami átlagos városi autóban próbálnám elképzelni. Ilyenek jutnak eszembe: Mitsubishi carisma, Mazda 626, Mondeo, peugeot-ok, renaultok stb. Mondom az xm bizonyos darabjaiban van, 605 pl?
Nagyon köszönök minden választ, golf1 es kollega tán félreértette, nem adott pillanatban való szívócső vagy akármi kijelző érdekelne, hanem ami mondeos képen van, 0-ható és átlagot számító szerkezet. A dolog pikantériája, hogy elhangzott, hogy csak injectoros autókban lehet, én egy xm tdieselben láttam... De ugyanez érdekelne mondeoban vagy akár sierrában. dieselben előfordul ilyesmi???
Csak olyanban lehet, ami befecskendezeses.
Erdekessegkent megemlitem, hogy az en karbis R5-omben megtalaltam a board computer csatlakozosorat a muszerfalban. Szoval elvileg volt olyan R5, amiben volt boardcomputer.