Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bageros67 Creative Commons License 2019.09.10 0 1 61

bageros67 Creative Commons License 2019.09.10 0 0 60

 

 Kútvizes klíma

bageros67 Creative Commons License 2019.09.07 0 0 59

Látom 8 éve nem volt itt,semmi mozgás.Ha valakit érdekel a kútvizes klíma szivesen segítek.

muranyig Creative Commons License 2011.09.13 0 0 58

Sziasztok,

 

Van 2 db kültéri egységem amit sürgősen lekellene szerelni, mert felújítják a házat, és útban vannak (utána vissza is kell rakni).

Az idő szűkössége miatt gondoltam házilag megoldom a feladatot, viszont nem szeretném a gázt elfecsérelni. Valaki tud segíteni hogy mit kell tekerni, stb...

köszi!

 

üdv: Gábor

Heesh Creative Commons License 2009.07.16 0 0 57
Mi az, hogy az "utasteret fűtötte"? Már bocs, lehet hogy nem értem, de ha hűteni akarod az utasteret, minek fűtesz mellé? :) VAgy nem jól írtad le.
Előzmény: manta-z (55)
Heesh Creative Commons License 2009.07.16 0 0 56
Én is kb. így képzeltem el. Akkor lehet hogy inkább hagyom. Esetleg a ha a meleg oldal hűtését fokoznánk? Mondjuk, az meg már bonyolult lenne(pl. vízhűtés)..
Előzmény: manta-z (55)
manta-z Creative Commons License 2009.07.16 0 0 55
Hali !

Mi is próbálkoztunk 150W teljesítményű peltier elemmel egy opel omegában . A szellőzőcső szétfűrészelésével engedtük be a peltier elem hideg oldalán található hűtőbordát a szellőztetőrendszerbe a meleg oldali az utasteret fűtötte ami kb 3x akkora méretű volt mint a hideg oldali borda. Tudtuk, hogy esélytelen lehűteni az egész utasteret így csak arra koncentráltunk, hogy némileg hidegebb levegő jöjjön a szellőzőkből, melyet megfelelően irányítva hűsítő érzetet kelthet. Sajnos hamar kikerült a kocsiból a rendszer, mivel kevés volt a teljesítmény az áramot fogyasztotta gazdagon és nem hozta semmilyen szinten a várt eredményt, főleg hosszabb utakon átmelegedett az egész cucc és az áramfogyasztáson kívül semmit sem tapasztaltunk.....
Nihil1965 Creative Commons License 2007.11.10 0 0 54
Ja mégvalami ... a LPG gázos autóknál a nyomáscsükentő (elpárologtató) egészen lehűl .. emiat a vizzel fűteni is kell annak a hűtését kellene valahogy becserkészni .
Nihil1965 Creative Commons License 2007.11.10 0 0 53
Léteznek jó öreg szovjet ablak klimák amik kompreszoros módon müködnek ,, már olcsó pénzért lehet venni .. régi irodaházaknál gyakran van a pincébe leselejtezve ..
fridzsimann Creative Commons License 2005.07.30 0 0 52
Helló!

Ám legyen, a pénzel amit beleölsz, tudnál támogtani egy ovodát,iskolát, de még akkor is jobban jársz, ha sört veszel és megiszod egy árnyékos helye:)))

Jóóó barkácsolást!
Előzmény: NeomatiK (51)
NeomatiK Creative Commons License 2005.07.28 0 0 51

Helló!

 

Abban igazad van, hogy a hűtőnél jól szigetelt doboz van.

Azért én kíváncsi vagyok mégis, hogy mit produkálhat egy ilyen cucc. Legfeljebb tapasztalatot nyerek vele és elbukom a ráfordított összeget - aminek persze nem örülnék. De azért bizakodó vagyok. Ugyanis nehez tudom elképzelni, hogy egy 3csillagos hűtő esetén - ami -18C fokra hűt - ne hűtse valamilyen szinten az utasteret.

Előzmény: fridzsimann (50)
fridzsimann Creative Commons License 2005.07.21 0 0 50
Hello glam slam!

Kérdésedre a választ magad adtad meg, 70 watt teljesítmény.
Egy járműbe épített klíma a jármű teljesítményének min. 5-10%-át elveszi, ami ugye 80kW esetén 4-8kW. Ezzel a teljesítménnyel képes hűteni az utasteret, ez a teljesítmény szükséges az egyébként nem kevés mennyiségű keringtetett levegő hűtéséhez. És ha ezt elfogadjuk ökölszámnak(ugye egy gyár igyekszik nem mellé lőni)akkor ebből világosan kitűnik, hogy nagyon kevés az a teljesítmény amit egy háztartási hűtő képes leadni, hiszen az egy jól szigetelt 120l-es beltartalmú dobozhoz van méretezve.
Az autó utastere nem 120l és nem is jó szigetelt.

Tehát a válasz egyértelmű: ha szeretsz barkácsolni (küzdeni) akkor nyugodtan beszerkesztheted a hűtődet a kocsidba, de hogy nem érsz el vele semmit azt most itt garantálom, persze lehet hogy feltünő leszel, de érdemleges hűtést nem érsz el az biztos.

Sajnálom, ha kedvedet szegtem, de kár az energiáért!


Üdv.

Fridzsimann
Előzmény: NeomatiK (47)
NeomatiK Creative Commons License 2005.07.01 0 0 49

Nekünk van ilyen abszorpciós hűtőnk (12V,230V, PB gáz-ról üzemel), bár utoljára kb 8 éve volt bekapcsolva, de úgy emlékszem, hogy nincs nagy tehetetlensége. Márcsak azért is mondom ezt, mert ott is egyből munkára fogják a közeget. Esetleg a felfűtés ideje lehet hosszabb, de szerintem nem vészes.

 

Szóval neked már megvan a cucc, amit az autódba szánsz?

Mekkora nyomás van a csőben az expanziós szelep előtt és után?

Ránézésre a jobb első ülésnél a műszerfal alatt van elegendő helyem a beszereléshez.

 

Szerintem simán átépíthető autóba egy rendes hűtőgép. Arról nem is beszélve, hogy mivel hűtőgép/alkatrész/, ezért az esetleges javítása is ismert és olcsóbb, vagy legalábbis nincs agyonmisztifikálva mint a klíma, holott a klíma is egy hűtőgép egy ventilátorral kibővítve.

Előzmény: S.Zola (48)
S.Zola Creative Commons License 2005.07.01 0 0 48
SZVSZ az abszorpciós nem jó, mert nagy a tehetetlensége, lassan hűl le, autóban meg épp az a lényeg, hogy gyorsan.
AMúgy én is gondolkodtam ilyenen, hogy hűtőgép alkatrészekből összerakni egy klímát :)
Én bontottat vettem.
Előzmény: NeomatiK (47)
NeomatiK Creative Commons License 2005.07.01 0 0 47

Helló!

Már írtam egy másik topikba, de itt is aktuális, talán még jobban.

Bemásolom sorrendben:

 

 

 

Lehet-e autóba utólag klímát szerelni? Valami olcsó megoldás kéne, tehát nem az utólag beépíthető 300ezer forintos megoldás hanem:

 

1. Első sorban ilyenre gondolok, hogy hűtőgépből kiszerelt technikát az autóban elhelyezni és a hőcserélőt az autó ventilátora után beszerelni a csőbe.

 

vagy

 

2. ugyanigy, de lehet külön az autó szellőztető rendszerétől függetlenül plusz ventilátorral.

 

Kompresszoros vagy abszorpciós hűtőgép lenne a megfelelő buheranciára? Használtan kb 10000 Ft egy hűtőgép, egy klímaszerelő át tudja alakítani az autóhoz?

 

Remélem, mást is érdekel ez a téma és nem túl off itt. Előre is köszönöm!

 

 

erre válasz:

 

Hi !

Nézz be egy hűtő mögé, mekkpra hőcserélője van. Nem biztos, hogy elférne az autó tetején.

A hűtőgép kompresszora 220V-ról megy, kihajtása nincs, gyakorlatilag teljesen zárt a rendszer, nemtom mivel tekernéd a kompresszort.

És ez csak két problem a 100-ból.

Még igazi gányolók sem képesek erre, bár manapság mindent el tudok képzelni.

De hogy se jó, se üzembiztos, se veszélytelen nem lesz, abban tuti biztos vagyok.

 

 

erre én:

 

Szerintem ez nem olyan nagy probléma, amit felvetettél.

 

A lírát egyébként sem raknám az autó tetejére :) inkább a motortérbe valahogy elszigetelten a motor hőjétől vagy esetleg az autó padlólemeze alá alulról védve.

És kisebb felület is elég lenne, mivel hogy a lakásban a hűtőszekrény mögött nincs menetszél és ventilátor. És nem szükséges az utastérben -18 C fok, de még 5 C fok se. Persze kérdés, hogy a hűtőbatéria külső felülete hány C fokos legyen ahhoz, hogy az utastéret 23-25 C fokra hűtse.

 

A motor áramigénye se jelenthet gondot szerintem, kb. 10-15ezer forintért lehet kapni ilyen invertert 12V DC > 230V AC 50Hz. Pl a Conrad is árul ilyet. A hűtőgép teljesítménye meg kb 70W, ezt simán birja.

 

Abszorpciós hűtőgépnél meg ugye nem is kell kompreszor se. Nincs zaj se.

 

__________________________

 

 

Vélemények, javaslatok, tapasztalatok?

Valaki még foglalkozik ezzel a kérdéssel?

Ordas Farkas Creative Commons License 2005.05.10 0 0 46
up!
Előzmény: Ordas Farkas (45)
Ordas Farkas Creative Commons License 2005.05.10 0 0 45
köszönjük conrad, köszönjük index...

tehát www.conrad-direct.co.uk -> car accessories -> car comfort upgrades -> air conditioning systems....

Előzmény: Ordas Farkas (44)
Ordas Farkas Creative Commons License 2005.05.10 0 0 44
na még 1x....

Conrad hűtő rendszer

ez működhet? anno pont ilyenre gondoltam, hogy építeni kellene... persze macerás, nagy meg minden, de elvileg lehet hűtő hatása?
Ordas Farkas Creative Commons License 2005.05.10 0 0 43
régen jártam erre, és találtam egy ilyet, csak elméleti szinten, ez működhet? vmi ilyenről beszéltünk még anno:

http://www1.uk.conrad.com/scripts/wgate/zcop_uk/~flNlc3Npb249UDkwX0NPUF9VSzpDX0FHQVRFMDI6MDAwMC4wMTE0LjRhMzRiZDc5Jn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0yNzExMDQ4OTEz====?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&p_load_area=%24ROOT&p_selected_area=%24ROOT&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=UK&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=14&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=thermo&r3_matn=&insert_kz=&area_s_url=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=1&template=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=

töky11 Creative Commons License 2004.07.25 0 0 42

Hali mindenki!

A spektrumon néztem félálomban egy dok.filmet valamilyen termeszhangyárol. Ő a következőképpen oldotta meg magának a klimát "házilag":dupla falu volt az építmény ahol élt ez a rovar.Az építmény alját folyamatosan víz alatt tartották (vizvívő termeszek biztosították ezt)és szivacsos volt a duplafal közepe! Tetején kis kürtö! Párolgás=hőelvonás pára kürtön ki duplafal belseje ahol az élet folyt 20 fok körüli! Kint a hőmérséklet 40-50 fok! Afrikában valahol! Ha a vízről kérdeznétek hogy honnét szerzik mutatták hogy tobb km mélyről! Ezeknek a vizhordó termeszeknek csak ez volt a dolga! Jó nem? A "Vár" alján átjárt a levegő,igy tudott párologni a viz!

DOT Creative Commons License 2003.07.05 0 0 41
Próbáltam modellezni a problémát egy redőnyösre hajtogatott konyhai itatóspapír+alufólia kombóval, mindkét oldalát ventilátor legyezgette. Az alufóliás volt a "száraz" oldal, tehát a beltér. Hűvös, hűvös, de hatásfoka nincs... Se felület, se hatásfok.. Esetleg a Peltier verzió, főleg, ha a hideg oldal is vizes, és mondjuk az autó fűtőkörébe van csövezve, ahol azért mégiscsak hőcserélő van, mégha hűtéshez kicsi is...
Előzmény: glbtech (40)
glbtech Creative Commons License 2003.07.04 0 0 40
Ez a vízpárologtatós módszer egyáltalán nem jó, gondolj bele hogy pl. egy hűtőtáskában mi történne. Szépen porlasztod a vizet, de az nem tűnik el, szépen kicsapódna, és megtöltené a táskát. Hogyha mondjuk az autó utasterében nézzük akkor a beporlasztott víztől nyirkos lenne az összes kárpit, párásodna az ablak, és a nagy páratartalomtól és a melegtől úgy izzadnál mint egy ló. A párolgás hőt von el, ebből kell kiindulni, de a hűtőközeget lehetőleg egy zárt rendszerben kell mozgatni. Tehát ha mondjuk fogunk egy lemezt, és annak az egyik oldalára vizet porlasztunk akkor a másik fele is hűlni kezd a párolgástól. Ha mondjuk a lemez ( hűtőborda ) egyik fele kint van, arra vizet porlasztunk és ventillátorral ráfújt levegővel párologtatjuk, akkor a belső oldalán lehet hogy használható lehülést lehetne tapasztalni. De lehet hogy nem lenne hasztalan tanulmányozni a régi adszorpciós hűtők működési elvét, mert azok piszok egyszerű szerkezetek, és mínuszokat tud előállítani ( nyilván abban a hőszigetelt dobozban ). De más klíma beépítése sem kivitelezhetetlen, Skoda 100-ban is láttam már, bontott klímát 40-60 rugóért lehet kapni, és ha a kompresszor meghajtását meg tudja az ember oldani akkor a többi már nem olyan nagy probléma, bár nagyon sok melő van vele. De ha arra gondolok hogy az új Toyota Priusban a klíma kompresszorát külön villanymotor hajtja akkor még jobbnak tűnik a dolog. Szerintem ilyesmin érdemes gondolkodni.
Előzmény: DOT (38)
Gonda Iren Creative Commons License 2003.07.04 0 0 39
Hat igen.... Mivel a bearamlo levego szuk keresztmetszeten relative nagy sebesseggel halad, ezert ha le akarjuk huteni, hatalmas feluletre van szuksegunk hogy az ataramlo levego tenylegesen veszitsen a homersekletebol. Arrol nem is beszelve, hogy a felmelegedett hocserelo feluletet folyamatosan huteni kell, ami hatalmas energiat igenyel. Nem veletlenul fejelik le az 1.0-as Buzuki tulajok a muszerfalat, ha bekapcsol a kompresszor.....
Előzmény: DOT (38)
DOT Creative Commons License 2003.07.02 0 0 38
Ez a vízpárologtatós hűtés nekem is eszembe jutott (míg nem volt klímás autóm) fel is vetettem klímás szakembernek. Azt mondta, az elv működik, de leginkább csak ott, ahol kicsi a levegő relatív páratartalma - azaz a Szaharában, például. Itthon ellenben nyáron nagy a páratartalom, ergo kicsi a párolgás, ergo hatásfok közelít a nullához. Esetleg működhet egy hűtőtáskánál, ahol relatíve kicsi, jól hőszigetelt teret kell hűteni. A jobb hatásfokhoz nagy felület kellene, ami nem járható út, ráadásul vizet is fogyaszt amit utána kell tölteni. Magyarul: lakásba/autóba használhatatlan (létezik, csak sz@rt se ér). A karosszéria kőkeményen melegszik, akkor is ha le vannak fóliázva az ablakok, bár kétségtelen, hogy ez hasznos lehet. A _hatékony_ hűtéshez (ha nem ér rá félórát míg kezd valami hatása lenni) kompresszor kell sajna. Nálam kb. 3 perc, mire elviselhetőre tornássza a hőséget, igaz, ebben benne van az is hogy fokozatosan tekeri egyre lejjebb a kis ügyes. Egy igényesebb Peltier-es megoldás elvben jó lehetne, csak a pocsék hatásfok miatt a teljesítményfelvétel eléggé közelíti, vagy el is érheti a generátorét... az peg nem jó. A levegő hatékony hűtéséhez viszonylag nagy hőcserélő szükséges, nézzetek meg egy splitklíma beltérit, egy nagy hőcserélő az egész. A peltier hűtéséhez pedig alighanem víz kell, ami tovább komplikálja a dolgot. De nem akarok vészmadárkodni, az elméleteim nem minden esetben működnek ;-)
lukit Creative Commons License 2003.06.14 0 0 37
mennyi a jeg kiloja a kutakon?
S.Zola Creative Commons License 2003.06.14 0 0 36
Ötlet:műanyagpalack hőszigeteléssel,benne jó hideg víz + valami szivattyú(pl. egy ablakmosó),ami kiszívja innen a vizet és folyamatosan beporlasztja a légcsatornába.Ezt ki kéne próbálni.Valakitől olvastam már a fórumon ilyet,de nem tudom hogy hol.
co5i Creative Commons License 2003.06.12 0 0 35
Az ötlet nem rossz,ilyen elven működő lakáshűtőt lehet kapni,az 1 feltöltéssel 4 -6 órát üzemel.
Előzmény: tourist (9)
Janibacsi Creative Commons License 2003.06.10 0 0 34
"Egyenlőre még kevésnek tűnik a teljesítmény. De még nem adom fel."

Ez az! Szorgos nepunk gyozni fog! :o))

JAno

Előzmény: balazsh (33)
balazsh Creative Commons License 2003.06.10 0 0 33
"Mi van a peltieres hűtéssel?Befuccsolt,vagy miért nem ír róla senki?"

Be nem fuccsolt, csak egyenlőre a hatásfok kicsi.

Indulás elött a proci hűtőborda lehűl rendesen (szerintem ha megfeleelő időt várnék, akár minusz fokra is), de menet közben a beáramló 35 fokos levegő percek alatt felmelegíti. Egyenlőre még kevésnek tűnik a teljesítmény. De még nem adom fel.

Üdv. balazsh

Előzmény: S.Zola (29)
alpha324 Creative Commons License 2003.06.09 0 0 32
a karosszeria mindenkepp felhevul, max az utaster es a belso elemek nem :)

a

Előzmény: VDaNi (30)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!