Igen, volt a készletben gyári betáp csatlakozó és azt használtam. Miután megvolt az infó, szétszedtem és benne figyelt a kis sárga kondi.
Ezek után még meglepőbb számomra, ha még árul is a PIKO külön digitális betáp csatlakozót, akkor az egyik alap digi kezdőkészletébe miért nem azt rak???
Ez van, annyiból nem bánom, ha csak simán összerakás után ment volna minden, most nem tudnék fele ennyit sem a digitális üzemről. Persze a sok bosszúságot kihagytam volna... :)
Annyi lenne a kérdésem, hogy a Smartcontrolhoz volt betáp csatlakozó? Esetleg külön vettél, vagy az analóg időkből meglévőt használtad? Ugyanis a PIKO is külön árul analóg és digitális rendszerhez betáp csatlakozást.
"Szinte senki nem gondolt erre, akikkel beszélgettem és tanácsot kértem tőlük, de nem is kárhoztatom érte őket. Nyilván szakavatottabbaknak ez egyértelmű lett volna vagy nagyobb elektronikai ismeretekkel könnyebben detektálták volna, de én vakon bíztam abban, ha csak egy gyári termékcsalád elemeit használom nem lehet gond."
Sajnálom, hogy ez számodra ilyen sok küzdésbe került, emlékeim szerint itt a topikban is többször szóba került ez a probléma, hogy a Piko valamiért gyárt külön analóg és digitális betáp-alkatrészt és az előbbiben lévő zavarszűrő kondenzátor a digitális jelet szétveri.
"Meg amúgy nem vagyok művelt Rekowagenek terén, mik ezek a táncparkettek az ülések között?"
Ha jól látom és a kocsi oldalán levő táblácska (für Traglast(en) meg is erősíti; ez egy rakteres változat. Ha nem volt poggyászkocsi, vagy nem akarta oda feltenni az utas a nagyméretű csomagját/áruját mert volt a vonatba sorozva ilyen rakteres kocsi akkor itt tudta/kellett szállítania a "rakományt".
Okulásként írom a következő sorokat, azoknak akik most vagy nemrég vágtak/vágnak bele kezdőként a digitális vasút modellezés világába. Az előzmények egy részét a nicknevem alatt lévő bejegyzésekben megtalálják a topicban.
Tavaly tavasszal kezdtem bele a digitális üzembe, és a kezdeti lelkesedés után egy hullámzó időszak következett, ami ősz végére, télre egy olyan érzésbe csapott át, hogy kár volt, de legalábbis a rendszer választásom (Piko Smartcontrol Wlan) hibás. A szokott évi nagy karácsonyi vonatozás is elmaradt ezen letargia miatt; több mozdonnyal gond volt (Trix V80 el sem indult, másnál Roco rendszeren hibátlanul működött), a pálya bizonyos szakaszokon használhatatlan volt (megálltak a vonatok, vagy lekapcsolódott a világítás). Pedig mindenhonnan kaptam segítséget; innen a fórumból, személyesen a börzéken és ismerősöktől. A feleségem unszolására az új évben még egyszer nekiduráltam magam és egy aprócska dolog egy pillanat alatt oldotta meg szinte az összes problémámat a pályával kapcsolatban. Persze a dekóderek programozásában ettől nem lettem expert, de végre üzemel minden mozdonyom, ami digitális.
Na de mi volt ez az aprócska dolog, ami mint később kiderült hónapokon keresztül tette tönkre a vasút modellezéssel töltött időmet? Kérem szépen, mint megtudtam a Piko gyári betápegysége tartalmaz egy jelszűrőt, ami nem kis galibákat képes okozni és ilyenből persze több is volt a pályámban... Ezek eltávolítása után hirtelen minden mozdony pöcre indul, a pálya összes szakasza tökéletesen működik.
Szinte senki nem gondolt erre, akikkel beszélgettem és tanácsot kértem tőlük, de nem is kárhoztatom érte őket. Nyilván szakavatottabbaknak ez egyértelmű lett volna vagy nagyobb elektronikai ismeretekkel könnyebben detektálták volna, de én vakon bíztam abban, ha csak egy gyári termékcsalád elemeit használom nem lehet gond.
Innentől pedig a véleményemet írom: egyszerűen felfoghatatlan számomra miért csinál ilyet egy nagy gyártó? Azt még érteném, hogy mondjuk így akarja elérni; csak az ő márkáját vásárolja az ember, de bizonyos más márkájú termékek ezzel a jelszűrővel is elműködnek. Azt is értem, hogy sokan akik komolyabb szinten űzik az "ipart" nem is használják ezt a betápegységet, de gondolni kell az egyszeri modellezőkre is, hiszen ez egy kezdőszett része, a bővítés pedig a legtöbbször a gördülőállománnyal kezdődik, nem pedig a pályával. Szóval szerintem ez egy tökönrúgás a Piko részéről.
Még egyszer köszönöm mindenkinek, aki időt szentelt rám és a nyűgjeimre, próbált segíteni szóban vagy írásban. Pár hónapja még azt sem tudtam mi az mozdony cím, most már azért elboldogulok táblázatokkal a CV-k világában. A bekezdés elején megszólítottaknak pedig üzenem: készüljenek fel mindenre, próbáljanak minél többet utána olvasni, tájékozódni, mert a digitális üzem minden csak nem egyszerű a hétköznapi embernek, még analóg tapasztalatok mellett sem.
Ja és még valami; elsőre ne vegyenek Piko Smartcontrol Wlan szettet! :D
"Vagy úgyse látszik, mert megy mellette a beltéri világítás?"
Így van. Ha lekapcsolom az utastér világítást akkor enyhe fehér derengés van benn. Viszont így nem kell "szuttyogni" a végzárfények beépítésével, vezetékezésével :)
((Én sem tudom mik azok a fehér négyzetek benne. A másik kocsiban nincsenek ilyenek, ott csak ülések vannak.))
2024-12-25-én délután 1-kor leadtam a JLCPCB-nek egy nyáktervet. Csütörtökön már itt volt... euro packet (azaz nem a DHL, hanem a magyar posta hozta)
Egy kis DR kocsivilágítás ismét, a szokásos (PACO+puffer) kapcsolással. Roco RekoWagen. Végzár világítás is megoldott lett. Ide egy hosszabb csatlakozó tüske kellett, de az áramszedésen kívül más vezetékezés nem szükséges. A lelógó tüske annyira nem is zavaró a beltérben.
Jó a panel a Piko féle rekokocsikba is, hiszen szinte teljesen azonosak a mérteik - a piko kocsikban a végzár zűrös. Mivel egy piros, fényzáró festékkel festették le a fényvezetőt (nagy ötlet volt) így semmi fény nem szűrődik ki :)))
Ha az a terv, hogy váltó állításra váltson a jelző, szerintem az úgy, hogy ugyan arra címzed az eszközöket nem fog menni, a swich 4es, a signal (szerintem) 5-ös csoportokban címez.
A Rocoz21 applikációban állítható (címezhető) úgy a Digisignal jelződekóder és a Digiservo váltódekóder, hogy azok egyszerre működjenek mikor a tableten a váltó állítására tapintok?
Mivel ehhez a hanganyaghoz nem értek, így biztosan segíteni sem fogok sajnos tudni.
Vannak véletlen hangok, lehet ez is benne van. Ha álla apályán a mozdony, és bizonyos időn belül kb 3 perc újra előjön ez a hangfelemelkedés, és magától vissza áll a hang akkor szinte biztos, hogy véletlen hanggal van dolgod.
Nem szeretném senkinek a szekerét tolni, mert nem is tolom. Kipróbáltam egy ESU dekóderrel ezt a trükköt egy Flesichmann gőzösben. Ott is a sínjelen volt egy kondi gyárilag a panelon. Az esu is furán működött... leforrasztva minden szabványos lett. BUÉK 2025!
C1 kondenzátor eltávolítása – forrasszuk ki a C1 jelű kondenzátort! A Garanciális ügyintézést nem tudjuk, hogy ez a beavatkozás hogy érinti, de mindenképpen erre alkalmas, hegyes pákával végezzük a kiforrasztást, hogy a magát a nyákot és a közeli alkatrészeket ne károsítsuk!
Miért szükséges ez? – Ha bent hagyjuk a kondenzátort, akkor:
A direkt CV írás néha megtörténik, néha nem
A POM írás nem lehetséges
A direkt CV olvasás véletlenszerű értéket ad vissza
A POM olvasás nem lehetséges
RailCom nem működik
Ezt ugyan nem tapasztaltuk eddig, de elméletileg lehetséges, hogy parancsokat nem vesz, vagy rosszul értelmez a mozdony (pl.: nem reagál a funkció kapcsolásra, magától kapcsol be funkciót, magától elindul)
Az analóg árambevezetőben van egy szűrőkondenzátor (Piko 55270 a cikkszáma, ezt adják az analóg kezdőkészletekhez is), ami zavart okozhat a DCC jelben, ezért digitális pályán a Piko 55275-ös cikkszámú árambevezetőt kell használni vagy végleges digitális létesítménynél ajánlott a több helyen történő betáplálás.
Vásárotlam egy ACME 60681 M63 009 dízelmozdonyt és hozzá egy digitools hangdekódert hangszóróval. Beépítettem, de a leírásban írt kondenzátort nem forrasztottam ki belőle, mert nem szeretném, hogy emiatt bukjam a garanciát.
Menet közben azt vettem észre, hogy amikor áll a mozdony, egy idő után (kb. 15-20mp) felpörög a motor, majd visszaáll alapjárati fordulatszámra. A kérdésem az lenne, hogy ez normálos viselkedés, imitál esetleg valamit, vagy a kondenzátor nem kiforrasztása miatt kap valami hamis jelet a dekóder?
Az analógnál kb. egy 100nF-os kondenzátor van zavarszűrés céljából! Digitális üzemeltetés esetén ezt ki kell forrasztani. A digitálisban eleve nincsen benne, vagy ha van, kisebb az értéke.