sziasztok! Kérdésem nem annyira a topic címébe vágó, csak annyiban, hogy rönóklíóról lenne szó:
szóval nem régen vettünk egy 2,5 éves Cliót és a műszerfali sz.gép vagymi /bocsánat, ezt pontosan nem tudom, nézzétek el nekem, nő vagyok :-() / szerint baromi sokat fogyaszt. szerintetek normális, hogy egy 1.4-es, 16V-s Clio, városi közlekedéskor 11-13 l/100km-en fogyasszon?
Nyáron szeretnénk autót cserélni, és erősen gondolkodunk egy 4 év körüli 206-oson. A Clionál azért sokkal szebb, a műszaki tartalomról nem tudok nyilatkozni, mert még nem próbáltam egyiket sem.
én a Clio2-t választottam Privilége felszereltséggel és az internetes akció keretében 1,2 16V-s motorral (ez elméletileg nem szerepel az importőr árlistáján).
Két dolog nem tetszik benne:
- alacsony fordulaton nyomatékszegény motor (nyilván Te nagyobb motorral nézted, tehát ez nem feltétlenül mérvadó)
- terhelésváltásra nagyot rúgó sebességváltó (először nagyon zavart, ma mér csak egy kicsit.)
Ami teccik:
- nagyautós igényes beltér (eddig akárki látta le volt ülve tőle - kétszínű kárpit), jó felszereltség (automata ablakok, manu klíma, automata tükör, automatikusan záródó központizár stb)
- kisautóhoz képest több mint teljes biztonsági felszereltség)
- kényelmes ülések (magasságban állítható, deréktámaszos)
- direkt kormányzás, jó futómű
- nagyon jó fék (minden autós tesztben dícsérik, annak ellenére, hogy hátul csak dobfék van)
- alacsony fogysztás (eddig 5,8 l/100km többnyire városban és országúton kb. 70-30%) igaz, hogy nem nagyon nyomom neki.
- 30000 km szervízperiódus
- ezenkívül a már elhangzott 1 év ingyen casco és 4 év vagy 60000km ingyen szervíz
Tehát mindent összevetve én már elfogult vagyok, tehát a véleményem nem mérvadó, de talán érdemes elolvasni.
Bármelyiket is választod, leld örömöd benne!!
Nils
Egyébként én ajánlaném még a a Fiat Punto II HLX-et is...
Sziasztok!
Ha valakinek szamit egy Totalcar-os ujsagiro velemenye, akkor kerdezze meg stevie wonder-t ezugyben! O is vezette -majdnem egymas utan- mindket autot (ugyanazzal az 1.6 16v motorral), es ha jol emlekszem, akkor nala egyertelmuen a Clio volt a befuto. :) En csak akkor lattam, amikor visszahozta a Clio-t, de fulig ert a szaja...
(Ha tevedek, akkor javits ki!)
Type-R,
Nézd, meddő vita az egész.
Korábban is írtam, hogy nehezen döntenék egy Clio vagy egy 206 között. Mégis inkább a 206 felé hajlok, mert ha 206, akkor számomra vagy XS, vagy GTI, és egyik sem a a mezei 206. Ha tacika azt mondja, hogy neki a 186 cm-vel kényelmes az XS ülése, nekem ez a mérvadó. Hogy a mezei 206 ülése kénylemes-e vagy sem, az nem érdekel, mert olyat sosem vennék.
"szóval a 206 tulajdonképpen egy csini mini ruhába öltöztetett 205-ös mind a mai napig."
Ez azért egy kicsi túlzás, bár tényleg sok mindent átvettek belőle. De ez miért olyan nagy baj? Ami bevált, minek kidobni? Másrészt pl. az XS 1.6-os motorja egy vadonatúj fejlesztés, alig 1 éve jött ki. Nekem volt 205-öm, elégedett voltam vele. A 205 pedig egyébként is az egyik legsikeresebb modell volt a kategóriájában. Csak nem lehetett hát olyan rossz?!
A (használt) Hondának itt igazából semmi keresnivalója, nem erről szól a téma. De reagálnék azért. Én kedvelem és tisztelem a japánokat, ismerek egy párat, valamint elismerem a technológiai színvonalukat, az autók terén is. De egyszerűen nekem nem jönnek be a japán autók, egy-két kivételtől eltekintve. Ez szubjektív kérdés. Ha kapnék egy Hondát, eladnám és vennék helyette mást, mert nem érezném jól magam benne.
most is van a cliohoz 80 lovas dizel, de az 1.9-es.
lejjebb irja tacika, hogy a 65-os lesz majd 80 ugy, hogy kap egy intercoolert, ezt mar lattam a hdi-nel, ugyanigy lesz az 1.9 hdi 90-bol 110, kevesebb fogyival, logikusnak tunik, hogy a 65-osbol is lehessen 80. onnan meg mar csak egy chiptuning, es megvan a 100 lo..
meg annyit, hogy 206-osban meg nem ultem, de tegnap tiz percet toltottem egy clioban, es ennek rovidnek erzem az ulolapjat. majd megnezek egy 206-ost is.
de en az AutoGids-ben olvastam a Clio 1.5 dCi-rol. (Ez egy belga autosujsag, holland nyelven van.) Nagyon dicsertek a rugalmassagat es a csendesseget, viszont a 65 pacira azert azt irtak: "szukos menetteljesitmenyek". De ezekkel a szukos menetteljesitmenyekkel az osszes 1.9-es szivodieselnel jobb (merve), mind vegsebesseg, mind gyorsulas, mind rugalmassag (gyorsitas ugyanabban a fokozatban) tekinteteben.
Annyira biztos nem megy, mint egy 1.9 HDi, viszont eggyel kedvezobb kotelezo biztositasi kategoriaban van, ha ez szamit valakinek...
A gazolajat meg nem szereti, nem issza... A gyorsulasi tesztekre jott ki 6 literes atlag, a normalfogyasztas 4.3... En teljesen beleszerettem.
A 80LE-s valtozat viszont nem 1.9-es lesz? Vagy az egy masik? Nem vagyok benne biztos...
szóval a 206 tulajdonképpen egy csini mini ruhába öltöztetett 205-ös mind a mai napig.
a clio2 jóval fejlettebb technikailag, futoműgeometria téren is jobb, és a váltó is használhatóbb benne. ezentúl az ülései jobbak, a 206 extrém rövid lapjain nem lehet kényelmesen ülni, én 178 cm magas vagyok. a 206 már nagyon öreg, technikailag elavult. mind a clio2 mind a 206 egy betonkemény plastiklandschaft, de a clio mégis érettebb benyomást kelt.
vezettem 1.4 techrun clio-t és nagyon meglepődtem, hogy milyen kis parittya az autó.
nem csípem francia verdák, de a kettőből biztos clio-t vennék.
2-2,5 milla körül pedig már vannak használt 1.5 VTEC 3 door Civic-ek, 115le, klima abs 2x lufi és minden elektromos, legnagyobb tengelytáv, double wishbone, legjobb manuál váltóval... csak ezt ajánlom, nekem nem éri meg sok száz ezerrel többet kiadni egy új autóért.
Érdemes lesz várni egy kicsit mert jön ez a motor intercoolerrel 80 lóval. Most olvasgattam a tesztjét valamelyik újságban. Nyomatékosabb jobban gyorsul (ha lehet ezt gyorsulásnak hívni) és egy kicsit kevesebbet fogyaszt. Egyébként smmiben nem fog különbözni ettől a motortól, csak a visszahűtőben, az árkülönbség pedig elképesztően csekély: mindössze 70 e forint a plusz 15 lóért. Én már szervezkedek az itteni Renaultosokkal, akik utána néztek és azt mondták, hogy nagy valószínűséggel utólag is be fogják tudni építeni az ic-t ha lejárt a garancia.
Hawaii!
Igazából a csere tekintetében az én fantáziámat is a xenon indította meg (az én autómban is az van) de az alább leírt dolgok mérlegelése után(+ az, hogy a feleségem nem jár olyan rettenetesen sokat este lakott területen kívül, hogy érvényesüljön a xenon) maradtunk a PUG-nál.Amúgy tényleg nem vagyok sem PUG sem Renault sem Francia fun. Én egy itt offtopic márka fun-ja vagyok, amely azonban nem tudott ezért az árért ilyen autót adni anya s.gge alá.
Budakalászon néz korul, szentendrei uton ki es a bp hatar utan a 2. lampanal mar laotd, ott balra. 1x csak besetaltam egy bringa defekt cimen, es kozben nezelodtem de nagyon korrektnek tuntek feluletes erdeklodesemre is. Vagy siofokon vette a baratom a Megane-jat, sot vissza is jar vele annyira bejott neki, sajnos cimet nem tok, de a renault.hu-n kint van.
Ja en a frissitett clio II-re szavaznek, foleg a p206 nagyon proszto belseje miatt, szinte el sem hinne az ember a kulseje utan. Masreszt a renault.hu most erdemes nezelodni az e-clio-k kozt, mert 250-300k-val olcsobb, full extras autokat lehet webrol lefoglalni es ott atvenni ahol szeretned, hitel, akarmi ugyanugy jaccik.
ez a societe dizel clio, ez teccik, ugyis cegre veszem, afa visszajon, csak a 65 lo picit keves.
vegigbujtam most a hetvegen az arlistakat 206 VAN utan, de sehol sincs. egyaltalan, letezik ilyen, hogy 206 VAN? mert ugyanugy felszerelve, kb. ugyanannyi brutto mind a ketto, de a hdi megiscsak 90 lo, a clio+chiptuning-tol meg picit felek.
tacika, ha megjon Hozzatok ez a societe clio, beszamolsz majd a tapasztalatokrol? egyebkent, hol lehet egy ilyet megnezni? meg csutortokon bementem a baumgartnerhez, de aszondjak, hogy nincs egy peldany se az orszagban, ugyhogy rendeljek csak ugy, hogy magam ele kepzelem a sima clio-t hatso ablak nelkul.
Dunny,
Kösz a tájékoztatást. Akkor ezek szerint most a CLIO 2.1-ről van szó... :-)
Más:
Nekem Tacika véleménye 2 dolog miatt mérvadó:
1. Kipróbálta mind a kettőt.
2. Nem nevezhető sem PUG, sem Renault, vagy egyáltalán "francia" fan-nek (amennyire más topic-okból kiderült számomra, de javítást kérek az érintettől, ha tévedek), tehát így valószínűleg elfogulatlan a véleményalkotásban.
A Renault egyébként számomra is kedvezőbbnek tűnik ár szempontjából. És lehet rendelni hozzá olyan kuriózumokat, mint pl. Xenon fényszóró. Ilyen kisautókban ez nagyon ritka. Én valahogy mégis a 206 XS felé hajlok. Szvsz az előző (facelift előtti) Clio sokkal jobban tetszett, mint a mostani.
Üdv,
H.
A PUG-hoz nem rendelhető vészfékasszisztens, és a Clio-ban széria oldallégzsák 60.000,- forintért kapható bele. Én az asszony 206-áért digitklímával, metállal, 3.360.000-at fizettem.
"Akkor én bizos másik árlistát néztem mint te, mert én 14'-os lemezfelniket olvastam"
A 206 XS sport 1,6 16V-nél széeia az alufelni 195/55-15 gumesszal.
Én is komolyan elgondolkodtam (ahogyan már lentebb írtam) azon, hogy a feleségem 206-át 1,6 Dynamiqe -vagy hogy írják- Cliora cseréljem és még a két hónapos PUG eladásakor keletkező 2-300 e forintos veszteséget is benyeltem volna,!!! ha:
csak az árlista összeadogatásából és a tesztek olvasgatásából kiindulva döntök. Ám én mindkét autót kipróbáltam és így mégis a PUG-ot választottam. Megjegyezném, hogy a feleségem előző autója egy szalon Twingo volt, tehát nem idegen tőlünk a Renault.
Szeretném hozzátenni, hogy én senkit sem akarok egyik autóra sem sem rá sem lebeszélni, csupán a saját döntésemet és annak hátterét írom le.
Bárki bármit vett, vesz sok szerencsét és jó egészséget hozzá!
Hi All!
Én az új CLIO-ról beszéltem de ez nem a hármas, csak a kettes felkozmetikázva. A CLIO fórumban van egy kép a hármasról ami csak 2003-ban fog megjelenni!
Type-R,
Kifejtenéd esetleg? A 206 topicban is vár rád egy kérdés tőlem, még mindig!
Üdv,
H.
Más:
Itt most a Clio2-ről vagy Clio3-ról van az eszmecsere? Merthogy, ha jól tudom, a 3-ban (a legújabb Clio verzióban) vannak ilyenenek, hogy DYNAMIQUE stb. Szóval?
Hi Tacika!
Akkor én bizos másik árlistát néztem mint te, mert én 14'-os lemezfelniket olvastam (Auto-2). De ha a CLIO-hoz megrendeled a könnyüfémfelniket akkor még mindig csak 3.2 milliónál tartassz. Amihez ha most veszed 4 évig vagy 60.000 km-ig tartó ingyen szervízt és egy év ingyen CASCO-t kapsz ajándékba. Légyszíves számolj utána menyibe kerülne ilyen fölszereltség a 206-osba.
Sziasztok!
Július végén kaptam meg a CLIO-mat, 1,6, 16V PRIVILEG felszereltséggel, mielött megvettem én is vaciláltam a két márka között.
A 206-os listaára 3080000 Ft, de ebbe nincs bene a két oldal légzsák, légkondi, vészfékaszisztens és a 15'-os 185-ös kerekek sem.
Az új CLIO-nak véleményem szerint a belső kidolgozása is sokkal igényesebb és jobban is gyorsul. Metál fénnyel együtt fizettem érte 3100000 Ft.
Én egyértelmüen a CLIO mellett teszem le a voksomat, de bármit veszel leld benne örömed! Üdv: Dunny
"hogy clio dizel societe, 2 mio. ez letezik? gyanusan olcso."
Ja létezik ilyen, csakhogy ez nettó ár mivel teherautóról van szó. 21-én jön meg a cégemnek egy ilyen. Olyan ez mint a Punto Van, vagy a Corsa Van.
gigant!
A feleségemnek XS sport 206 PUG-ja van a 16V-s, júniusban vettük. Augusztusban elkapott egy gyenge pillanat és elhatároztam, hogy kicserélem a vadonatúj autót egy CLIO 1,6 Dynamic-ra. Addig szervezkedtek nekem a Renault szalonban, míg kipróbálhattam egy ilyen CLIO-t amely történetesen azé a srácé volt (asszem Kovács Krisztián) aki két évvel ezelőtt a Ferjáncz féle Megane Coupéval rallizott. Mikor visszaértem a próbakörről ő meg a helyi Renault szalon vezetője (aki jó ismerősöm) cserébe elkérte a PUG-ot, hogy ők is hagy próbálják ki. A kölcsönös próbautak végén az alábbiakban állapodtunk meg:
- A PUG-nak alig hallhatóan hangosabb a motorja, és a futóműve.
- A Clio futóműve komfrtosabb a PUG-é sportosabb tehát a PUG jóval stabilabb.
- A PUG alacsony fordulaton míg a CLIO inkább magasabb fordulaton jobb a másiknál.
- A PUG fékjei összehasonlíthatatlanul jobbak. (Mint kiderült, a Clioba még a 110 lovas 1,6-hoz sem jár hátsó tárcsafék.)
- Izlések és pofonok..., de még a Renault szalon vezetője szerint is szebb a 206-os.
Az ár érték arány szvsz közel azonos, viszont a PUG jóval kisebb értékvesztése, és a sokkal jobb újraeladhatósága miatt mégsem cserélünk autót anyának.
Üdv!
Nekünk szóról-szóra ugyanez a problémánk, a Pug-t már néztük,ott még kedvezményt is kapnánk(7%, tehát nem kevés) és mi mégis a Clio Dinamique(asszem) mellett döntöttünk,1.6, 110 Le, csak 3 ajtósban készül,alufelnivel,26-ik héttől széria a klima is. 3060000 HUF, ezt még le lehet olcsózni kerek 3-ra:)
+még jobban is néz ki szvsz, és ez volt a döntő:)
t. mindenki,
nezegetem a renault arlistat, van egy olyan, hogy clio dizel societe, 2 mio. ez letezik? gyanusan olcso.
tud valaki ajanlani renault szerzvizt budapesten vagy kornyeken? sajat tapasztalatok erdekelnek, baumgartnerrol csak rosszat hallottam eddig.