Keresés

Részletes keresés

Zsoldos Creative Commons License 2001.08.14 0 0 26
Nem oly rég megkaptam, hogy mit is tudok én az Életröl. Gondoltam, akiknek van neje az már tud egy s mást. Azért emeltem csak így ki, hogy az esetleges bíráló erre fókuszáljon. (Ezzel most on voltam :))
Előzmény: rice (25)
rice Creative Commons License 2001.08.13 0 0 25
amennyi barom van erre, biztos lesz ilyen is nyitva.
Zsoldos, nekem is van nejem, +sem verem nagydobra.

rizsa

Előzmény: honolulu (21)
RedRiot Creative Commons License 2001.08.13 0 0 24
Az igaz, hogy régebben is voltak unalmas autók, de ennyire nem voltak egyformák az autók. A nagy multicégek mellett volt rengeteg kisebb, független(!) gyártó, akik színt vittek az autósvilágba. Már az ötvenes években is volt padlólemez-stratégia, de nem volt ennyire elôtérben.
A mostani trend engem is aggaszt: a '92-es 3 ajtós Civic majdnem sportkocsi volt, erre a mostani? Valami tömpe orrú bevásárlókocsi...
A Lancia is el van tévedve, sosem fog már Fulvia HF-et gyártani. A Citroen C5 lehet hogy megbízhatóbb és biztonságosabb a CX-nél, de 20 év múlva már a kutya sem fog rá emlékezni. Azért örüljünk a kevés kivételnek: Alfa, Pug, Renault, és még néhány.
Előzmény: csinovnyik (17)
Zsoldos Creative Commons License 2001.08.13 0 0 23
stip-stop. a Ford Scorpiot tudom melyik. Eccer azzal jött a svéd rokon palija.
Előzmény: honolulu (19)
Zsoldos Creative Commons License 2001.08.13 0 0 22
A nejem (mert nekem az is van) nagyapja gyártott olyat amit kézzel kellett tekerni. Egyszer használtam, és kb 10 perc után leheltem a tenyerem rendesen. Ez lenne az?
Előzmény: rice (18)
honolulu Creative Commons License 2001.08.13 0 0 21
a trend valszeg kavefozes volt, de ez a kerdes megerne egy uj topikot
Előzmény: rice (18)
honolulu Creative Commons License 2001.08.13 0 0 20
Igy van, az a Toyota.
Előzmény: Zsoldos (16)
honolulu Creative Commons License 2001.08.13 0 0 19
csinovnyik,

teljesen igazad van, csak azt nem ertem, hogy egyenlore pl. a FIAT, az Alfa , vagy a Peugeot pedig eppen a designnal hodit es nem a muszaki ertekkel, megbizhatosaggal. Meg kell csak nezni a 206-ost.

A mobil keszulekekkel is lehet parhuzamot vonni, hiszen a Nokia is a designnal tarol, az Ericsson pedig muszakilag hiaba jo, a tomegigenyeket nem elegiti ki a formajaval.

Egyebkent nekem tetszet az a Bizonyos Ford Scorpio. :)

Előzmény: csinovnyik (17)
rice Creative Commons License 2001.08.13 0 0 18
és akkor nálam nem lehet tudni mikor van komolyság?
engem érdekel a 5 évvel ezelőtt gyártott lehel típusú kávédaráló. mi is volt akkor a trend?

rizsa

Előzmény: Zsoldos (16)
csinovnyik Creative Commons License 2001.08.13 0 0 17
egymásra hasonlító autók mindig is voltak. a háború előtti autókat is nehéz megkülonböztetni így utólag, ma mindre azt mondod régaiutó, de nem tudnád megmondani, hogy olasz vagy francia, esetleg német.
egy két jellegzetes kivételtől eltekintve (bogár, 2cv, r4-es, ds) a tucatautók mindig "autóalakúak" voltak, hogy a tucatautóvásárlónak ne kelljen sokáig barátkoznia a szokatlan formavilággal, mely, valljuk be, lutri.
mondanék egy példát a közelmúltból: ott volt az a szerencsétlen sorsú ford scorpio az utolsó eresztésből. nem lehet rámondani, hogy nem volt jellegzetes. olyan ronda volt, hogy a ford saját menedzserein kívül alig bírta rásózni bárkire is, pedig aki vezette, állította, hogy nem volt rossz gép.
úgy hat hét évvel ezelőttig a japánok nagyon jó kis dizájnokkal jöttek elő, aztán beütött nekik az erős jen meg a vámok és hirtelen el kellett kezdeni baromira spórolni. a technikán nem spóroltak, a minőségen sem, hát maradt a dizájn, meg az az elképzelés, hogy az európai átlagcsalád ízléséhez kell szabni az autót. azóta a hondánál is marketingesek vezetik a dizájnt, nem pedig mérnökök, és születnek az egyre átlagosabb utcai autók.

visszatérve az eredeti kérdéshez: mivel lassan tényleg beteljesül az a jövendölés, hogy öt autógyár marad a világon, a hétköznapi autók már csak kurva nagy szériákban életképesek. egy alsó vagy felsőközépkategóriás autó kifejlesztése, gyártása, marketingelése, szervizelése akkor válik igazán kifizetődővé, ha többszázezres évenkénti eladással lehet számolni. mivel dollármilliárdokról van szó, és egy-egy bukta egy modellciklus idejére ki tudja vonni a gyártót az élmezőnyből (lásd mazda) ami hihetetlen veszélyekkel jár. ez az, ami miatt már jópár éve az általuk elképzelt közízlést célozzák és nem mernek forradalmárt játszani. (a kilencvenes évekközepén mindenki a japán gömbölyed formákat és oválisokat nyomta). régen mikor több volt az autógyár, kisebbek a szériák, és kisebbek a marketingbefolyások, kicsit más volt a helyzet. de az nem igaz, hogy most tört volna ki az uniformizmus.

Zsoldos Creative Commons License 2001.08.13 0 0 16
Csak vicceltem, azt sem tudom mi az a Corolla. Bár így elsöre a toyota ugrik be. Talált?
Előzmény: honolulu (15)
honolulu Creative Commons License 2001.08.13 0 0 15
A dupla korlampas elotti kb. 3 eve nem gyartjak.
Előzmény: Zsoldos (14)
Zsoldos Creative Commons License 2001.08.13 0 0 14
Ok. a régi Civic megvan, de azt a 2 vel ezelötti Corollát körülirhatnád.
honolulu Creative Commons License 2001.08.13 0 0 13
:)
Előzmény: rice (12)
rice Creative Commons License 2001.08.13 0 0 12
áááá dehogy:) csak Te olyan kis szemfüles vagy, hogy ilyen trendes izéket jól meglátsz.

rizsa

Előzmény: honolulu (11)
honolulu Creative Commons License 2001.08.13 0 0 11
ugylaccik egyedul vagyok eme egetrengeto problemammal.... az autogyarak jo rola tettek ezek szerint :)
Előzmény: rice (10)
rice Creative Commons License 2001.08.13 0 0 10
mé nem nyitottad ezt a topicot a filozófia vagy az autó-motorba?

különben a trendek engem is nagyon tudnak zavarni.

rizsa

honolulu Creative Commons License 2001.08.13 0 0 9
Az mindegy, hogy milyen kocsiba ugrom, nekem a trendekkel vannak bajaim.

Sajnalom, hogy a regi Civic, illetve a 2-vel ezelotti Corolla ennyire ellaposodott. Azoknak volt stilusa.

Előzmény: Zsoldos (6)
Zsoldos Creative Commons License 2001.08.13 0 0 8
Áááá, nekem az olyan zaporozsec-es.
Előzmény: rice (7)
rice Creative Commons License 2001.08.13 0 0 7
egy régi skodába, amit a faterja hagyott rá.

rizsa

Előzmény: Zsoldos (6)
Zsoldos Creative Commons License 2001.08.13 0 0 6
Azért kíváncsi lennék, hogy a hallottak függvényében, milyen kocsiba huppnasz a közeljövöben.
Előzmény: honolulu (4)
rice Creative Commons License 2001.08.13 0 0 5
kis válogatós.

rizsa

Előzmény: honolulu (4)
honolulu Creative Commons License 2001.08.13 0 0 4
en ezert viszont egyiket sem vennem meg
Előzmény: Törölt nick (3)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.13 0 0 3
1. lehetséges ok:
A nagy gyárak közösen terveznek, legalábbis egy jó darabig. Azonos alvázakra készülnek autók azaonaos részegységekkel, stb. Néha olyan szinten megy ez, mint pl. a Suzuki WagonR, meg az Opel Agila esetében, amelyek szinte teljesen azonosak.
2. lehetséges ok:
Ezeket már szélcsatornákban tervezik, és már régóta nagyon optimalizálják a dolgot. Valahogy mindig ugyanaz sül ki belőle, merthogy a levegő márkától függetlenül ugyanúgy megy minden autó körül. Szembetűnőbb példa a repülőgépek, különösen a szuperszonikusok esete. Ott méginkább tetten érhető ez a jelenség. Ott még annyi egyedi lehetőség sincs, sokkal szorosabb az igény az optimális kialakításra.
Előzmény: honolulu (-)
Zsoldos Creative Commons License 2001.08.13 0 0 2
Francba! Itt duruzsolt a fönököm a fülembe!!!
Előzmény: Zsoldos (1)
Zsoldos Creative Commons License 2001.08.13 0 0 1
Talán mindegyik kereke nullára hasonlít.
Előzmény: honolulu (-)
döbrögi Creative Commons License 2001.08.13 0 0 0
viszont van, amiben hasonlítanak, van 5 db 0 alakú kerekük...
Előzmény: honolulu (-)
honolulu Creative Commons License 2001.08.13 0 0 topiknyitó
Beugratos kerdes:

Sorolj fel 5 elterest a kovetkezo autotipusok kozott:

Ford Focus
Uj Honda Civic
Uj Toyota Corolla
Suzuki nemtudommicsoda ü ez is valami uj.

Szerintem nincs elteres, mindegyik ugyanugy nez ki es ez botranyos!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!