Először is az egész világ C/C++-ban van írva. Egyebek között az alap 3D API-k is (OpenGL,Direct 3D,DirectX,SDL) de a 3D motorok is (Pl. Doom, Crystal Space hogy csak az open source-os dolgokat említsem).
Ezért aztán a legkönnyebben azon keresztül lehet hozzájuk férni. Ráadásul a C és a C++ elég jól kitalált dolgok, nem véletlenül írják a cuccok nagy részét ezekben. Nagyon súlyos okok kellenek ahhoz hogy ettől eltérj: Pl. a Delphi vagy a Visual Basic esetén ilyen ok a kellemes fejlesztőkörnyezet. Csak szvsz ennek pont a 3D-s fejlsztés során nemigen látod hasznát. Ráadásul amennyire én rálátok a dolgokra a cégek durván két részre oszlanak: az egyik részük csak 3D motort ír, a másik pedig licenszeli azt, mellé írja a játékmenetet, az AI-t, odateszi a grafikát és a zenét. Ennek két következménye van: 1. a 3D motorok elég sűrűn változnak és több is van belőlük, azaz nem árt ha nem egy bedrótozott környezeten keresztül éred el. 2. Mindkét oldalon egyre bonyolultabb dolgok születnek. Egy számlázót még csak-csak megírsz Basic-ben, egy MI-t vagy egy 3D motort már szvsz nem abban kellene kezdeni. Azaz szvsz a Basic zsákutca de persze senkit nem akarok lebeszélni.
uj dolognak talaltam, es neten egesz jo dolgokat olvastam rola. persze, h c-ben kene nyomni, de sz valahol el kell kezdeni. bar lehet, h nem ez a legjobb...
ezert akorom kikerni a tobbiek velemenyet...
es az, h basicben probalok 3D-t irni, meg nem jelenti azt h nem tudnek c-ben prg-ozni