Most próbáltam megnézni, de nem lehet...Megszüntettétek, vagy egyéb oka van?
A te általad felidézett honlapot Vándor Karcsi egy hasonszőrű haverjának a szerverén csinálta az Óperenciás tengeren túl. Nem tudom miért, mikor itthon is nyüzsögnek az ingyen szerverek? Reménykedjünk,hogy Karesz hazahozta vagy itthon újra fel tudja tölteni a honlapját. Énrám csak egy link utalt azon az oldalon, a mi saját szerverünkre, csak az a tragikus, hogy én (már) nem tudom az indexfájl nevét, tehát én sem tudom lehívni a saját részemet, míg fel nem idézem, vagy a rendszergazda meg nem mondja :-(
Június-Júliusban végre megjelenik a könyvem a szovjet repülőcsapatok magyarországi és ausztriai történetéről, angolul (ezredek nevei,csatarendek cirill-oroszul, 200-300 fotó, fekete-fehér, A4-ben, színes, puha borítóval. Emellett lesz CD is 400 fotóval, 3 eredeti videóval. Akit érdekel, írjon egy mailt a sovietairforce@freemail-hu, vagy vandork@freemail.hu-n, részleteket ott.
A napló eseményeit, részleteit természetesen felhasználtam a könyv tököli és kiskunlacházi részének elkészítésére.
A kunmadarasi részt pedig a saját naplóm alapján, de rengeteg orosz/ukrán/ndk segítésget kaptam, részinfókat.
Nem a gép 'limitált darabszáma' miatt gondolom (amiatt nyugodtan lehetne), hanem más miatt:
Abban az időben már régóta ott dolgozott két ismerősöm, aki napra, sőt órára pontosan jegyeztek fel mindent. De ebben a részletes naplóban An-225-nek nyoma sincs, és nem is említik, sőt...
Levelezek az ottani, 515. vadászrepülő ezred egyik katapult-specialistájával, de ő sem emlékszik An-225-re. Az An-124-re annál inkább.
Helló VANDORK! Félre ne értsd, nem kötekedni akarok, csak a pontosítás miatt: Te biztosan tudod (mert ott dolgoztál, laktál, kutattad a témát, stb.), hogy nem járt ott AN-225, vagy csak azért gondolod, mert csak 1db gépet gyártottak, és szerinted az valószínütlen, hogy az az egy járt nálunk (mondjuk épp az is valamilyen tesztelésen miatt). Én egyébként két helyről is hallotam, hogy volt itt. A gép egyébként annó szinte bejárta az egész világot, még Észak-Amerikában is járt.
sziasztok, én vagyok ama bizonyos 'vándorkarcsi'! Szóval, Tökölön nem járt soha az An-225, hiszen öszzesen pár példány épült belőle, és nem gyártották szériában. De az An-124 az igen, a cspatakivonáskor a helyi önálló teherszállító században volt egy An-124-es is. Ami még érdekes, 1986.-ban az An-124 csapatpróbáit Kunmadarason csinálták. Tudom ,mert ott voltam.
Hali! Jó ötlet ez a topic! Máris van egy konkrét kérdésem: Állítólag (több helyről hallottam) a '90-es évek elején, a kivonulás táján egyszer jártb Tökölön az AN-225! Tud erről valaki valami pontosat, vagy ez csak kacsa?
Szívemből beszéltek. Vándor Karcsival már elkezdtük az anyagok nyilvánossá tételét. Van két, igaz angol nyelvű, web oldal, ami a "Szovjet légierő Kelet-Európában" illeszkedik, az egyik Kunmadarasról, a másik Debrecenről. A címek:
Jó lenne ezt kiterjeszteni a tobbi helyszinre is. Karcsinak van egy megírt könyve az egészről, lassan majd megjelenik, ezt szét lehetne osztani kiindulásként az egyes helyszínek vállalkozó szellemű ismerőinek kiegészítés és pontosítás címén. Más fórumokon ezt már megpendítettem, itt is megpróbálom.
Stimm! Amit még össze lehet szedni, aztat csak szeggyétek össze... hukk, bocsánat... a műszertisztító szeszet nem lehet összeszedni, mer' azt megitták mind, ahogy ill... de tisztán csak az elvetemültek és az igazi profik... hhhhhhee.... hrrrr... grrrr.... -- ez a profik hangját jelzii, torokilag... az amatőröknek a hangját nem tudom idevarázsolni, mer'hogy mexünt... Egészség!
Gondolom senkinek sem kell ecsetelni, hogy a téma milyen kényes volt annak idején. Mire meg a nagy nyitás megtörtént (nálunk és a szovjeteknél), addigra a szovjetek kivonultak tőlünk (is). Így elég kevés és pontos információ áll rendelkezésre mind a mai napig a témával kapcsolatban. Jó lenne összeszedni a meglévő információkat még mielőtt végleg feledésbe merülnek. Segítsetek ebben! Várom az információkat, történeteket, képeket.
A hajdani szovjet bázisok körül (Tököl, Kiskunlacháza, Kunmadaras, Debrecen, Sármellék, Mezőkövesd) élők előnyben, de mindenki más is szívesen látott!