Vasút:lassabb,pályához kötött(vagyis nem olyan rugalmas,mint a közút).Ha jól tudom,egy Röszke-Rajka ROLÁzás több mint százezer forint-olcsó????????
Folyami:ez meg aztán végképp minden,csak nem flexibilis.Árfekvését nem tudom.
Lássuk be:az ipar tempóját csak a közút képes a legjobban szolgálni,ezért ezt kéne fejleszteni.A tranzitforgalmat betiltani nem lehet,kompromisszum kell,hogy legyen.
Sajnos a mai magyar úthálózat,ügyintézés,mentalitás nem igazán teszi lehetővé a szükséges mértékű fejlesztést és hiába takarózunk az EU-val,ez szerintem nem is fog belátható időn belül változni.
Én csak remélem,hogy a kamionozást jobb körülmények között tudom megkezdeni,mint jelenlegi "kollégáim"...
Khm, asszem kenytelen leszek revidealni 8 honappal ezelotti allaspontomat: amennyiben ezt tenyleg megteszi Svajc, akkor lehet, hogy megtehetjuk mi is nagy nemzetkozi felhaborodas nelkul.
Hi!
Véleményem szerint tiltásokkal nem lehet semmire sem menni. Amennyiben a vasuti vagy a folyami szállítás olcsóbb lessz, mint közúton keresztül robogni az országon, akkor majd minden kamionos igyekszik felrakni a szerelvényét a vonatra vagy a hajóra.
Természetesen az egy igazi félmegoldás lenne, ha valamiféle közúti adóval vagy az üzemanyagok harácsával próbálnák rendezni a dolgot (igaz ez viszont igazi magyaros megoldás).
Persze ehhez egy átgondoltabb közlekedéspolitika kellene, amit sajnos az egyik párt részéről sem tapasztalok, vagy még nem jutott el hozzám.
By
Helo mindenkinek!
Teszek egy gyenge próbát arra,hogy ezt az egyébként rendkívül érdekes és aktuális topicot felélénkítsük!
Szóval a legutóbbi hozzászólás óta sokminden történt a témában,fellendülőben van a RoLázás,bevezették az AETR-t,komolyabb szerepet kapott a tachográf.
De még mindíg vannak sajnos komoly problémák!
Nevezetesen hogy nagyon kevesen gondolnak bele a sofőrök helyzetébe.Adóztassuk?Persze,úgysincs elég gondjuk.Vonatozzunk?Mi az a százezer egy útra?Stb.
Egyébként is úgy érzem,hogy a hozzászólók többsége igencsak vasutas beállítottságú vagy laikus(mint én).
Nos emberek,mi a véleményetek??????
Üdv:Nicco
Nem vagy Deviáns! Jól látod a problémát. Jövőre a tachográf csak annyiban lesz "jó", hogy nem fognak 100-110km/h-val száguldozni a 40 tonnás kamionok, nem fognak lezavarni az útról. Ennyi.
Semmilyen pozitív hatása ezen kívül nem lesz:
- a lassabb menet miatt a sofőr gyorsabban fárad, elalszik, baleset (halálos)
- ingerültebb lesz, hogy megint 8-16 órát kell várnia a határon - 2001.06.10-én a TV2 Napló c. műsort ugye láttátok?
- a remek útjaink nyomvájúsodnak - már most sem tükörsimák, lásd M0-ás! Emiatt szintén nő a balesetveszély
Az országon áthaladó forgalom vagy gyarapítja az országot, vagy kimeriti ílletve tönkreteszi.
Roppant egyszerü:
Ha van felelöségérzet hosszabb távra, akkor az áthaladásért, az utak használatáért, a levegö szennyezéséért fizetni fognak.
Ha nincs – nem fognak fizetni és egyre gyatrul minden.
Ha van akaraterö- kiépülhet egy olyan infrastruktúra, mely mindenkinek jövedelmezö: országnak és áthaladóknak egyaránt.
Ha nincs, akkor legfeljebb prostitució és baleset lesz több.
Az áthaladó forgalomnak csak akkor van értelme, ha az finanszirozza
az utak javitási költségeit,
az abból adódó szemét eltakarítását,
a zaj tompítását,
az utak miatt csökkent termöföldek veszteségét,
a megrepedt házak megjavítását,
az adminisztrációs többletmunkát
és a megnövekedett forgalomból fakadó egyéb költségeket.
Bármi más önámítás.
Ki gondolkozik hosszabb távon?
Egy politikus aligha, hisz neki csupán olyan ambició vannak, hogy a következö választásig produkáljon olyasmit, amivel megint biztosíthatja egy pár évre a pozicióját. Aminek a következménye - gyünölcse 20 év után érik be azzal nem törödik, akár tápláló az a gyümölcs, akár mérgezö.
Nem igazán. Az általam megálmodott rendszer valahogy úgy nézne ki, hogy a szállító felpakolja a cuccost egy kamionba az eladó telephelyén, elviszi azt a vasútállomásra, majd anélkül hogy a kamion rakterét kinyitnák, az egész konténert (de nem az egész kamiont!) felrakják a vonatra. Aztán szépen megjön a célországba ahol ugyanez fordítva műxik, azaz rárakják a konténert a kamion alvázára és az házhozszállítja a cuccost. A lényeg azonban a dologban a gyorsaság lenne, az egész átrakósdinak szvsz nem lenne szabad egy napnál nagyobb késedelmet okoznia. Ha ez így menne (és olcsóbb is lenne, valamint nem lopnák szét) akkor szvsz reális esélye lenne a kamionforgalom minimalizálásának.
Igen, de szvsz ez igazán úgy működhetne ha létrehoznának egy nemzetközi vasúti szervezetet és nem országonként lenne fel-le pakolva az áru. Ráadásul biztosítani kellene hogy ésszerű határidőn belül eljussonak a célállomásra (ne legyen sokkal lassabb mint a kamion) valamint hogy jóval olcsóbb legyen (akár állami, sőt EU támogatással is), és hogy ne lopják szét.
A kötelezővé tétel nem nagyon megy. A szabad kamiontranzitot kétoldalú megállapodások szabályozzák. Ezek felrúgása nem érdekünk.
A török kamionok jelentős része már ma is vonaton utazik. A görög kamionosok pedig azért nem hajlandók erre, mert akkor a törökökkel kerülnének egy szerelvényre. Erre varrjatok gombot!
A kötelezővé tétel alternatívája a támogatott vonatoztatás lenne. A lényeg, hogy ne legyen drágább és lassúbb, mint a lábon történő tranzit.
Alternatíva még az uszályos szállítás. Berakodás Gönyün, kirakodás Baján. Ez lassúbb, viszont még olcsóbb.
h.
Szvsz az is jó megoldás lenne, ha nem tiltanák be a tranzit- kamionforgalmat, csak ezek üzemanyagára komoly különadó vetnének ki. Ezzel még egy előny keletkezik, nő az állam bevétele.
Ha ettől meg néhány multi elriad,az baromira nem zavar. (sőt)
Szerintem nincs vita közöttünk. A tachográf kis hatékonyságú tüneti kezelés, ami miatt a sofőrök szívnak leginkább. A rendőrök megbüntetik ha gyorsan, illetve többet vezet mint amennyit szabad, a főnöke pedig előírja neki, hogy adott időre meg kell érkeznie.
Hosszú távon szerintem mindenképpen a teljes szállítási remdszer átalakítása lehetne csak célravezető.
Gyűjtsünk támogatókat az ötlethez! Szerintem akár nemzetközi szinten is lehetne. Próbáljuk ki, mire képes egy civil kezdeményezés az internet segítségével a lobbiérdekek ellen! Ismer valaki az Indexhez hasonló, más országokban működő fórumokat?
1. Gondolj bele, 2*4 óra vezetési idő - közte 1 óra kötelező pihenőidővel - lehetetlen áthajtani Mo.-n. (Sajnos, mivel nincs autópálya, ami összekötné az országhatárokat)
2. Ha lassabban vezet, talán még balesetveszélyesebb, mivel elalszik - mint napjainkban. Rengeteg kamionos baleset ezért van, mert kimerült, kifáradt a vezető.
3. Mi sem járnánk jobban, mivel ha lassabban megy, minket is feltart. (PÓTOS IFA RUUUULLEEEEEZZZ!)
Azért van benne ráció, hogy kell a tachográf. Kiváncsi vagyok, hogy itthon mekkora sikere lenne.
Egyébként a MÁV és Mi is jól járnánk, ha vasútra tennék az összes hazánkba belépő kamiont. Nem szennyezne, nem kéne fosni az utakon, hogy mikor szorít le, jön beléd. A kamionsofőr is pihenhetne, a MÁV-nak pedig lenne 1 kis bevétele. Miért? Nézzük:
1 db 44 tonnás kamion 30-40 liter gázolajat fogyaszt 100km-en - jobb esetben. Ez egy Röszke-Hegyeshalom távolságra vetítve cca.: 400km=120-160 liter gázolaj, 28.500-33.400Ft (1liter g.o. 215Ft. Mondjuk, hogy egy mozdony 50 kamiont el tud húzni. Ezzel spórolunk kábé: 6000-8000l g.o.-t, nem beszélve a légszennyezésről. Namost, ha minden kamionos csak 15.000Ft-ot fizet, hogy felteszik a kamionját a vonatra, majd a határnál leemelik, ezzel a MÁV (50 kamionra) 750.000Ft bruttó jövedelemre tehet(ne) szert. Szerintem ennyiből bőven megold6ó.
Ha összevetjük, sokkal többe kerül egy baleset miatt kivonulni a rendőrségnek, tűzoltóknak, mentőknek.
Arról nem is beszélve, hogy hamarosan itthon is komolyabban fogják ellenőrizni a kamionok tachográfját. A sofőrök is jobban járnak, ha nem kell vezetniük.
Arra vagyok kíváncsi már nagyon régen, hogy vajon mikor jutunk el odáig, hogy a kamionokat sem fuvarozzák fel-alá, hanem csak a konténereket, illetve - ha arra van szükség - a pótkocsikat szállítják. A végcélhoz legközelebbi állomáson leveszik a vonatról, és csak ezen az utolsó szakaszon viszik a rakományt közúton. Nyilván egész Európára, sőt a Közel-Keletre kiterjedő informatikai hálózatra lenne ehhez szükség, és a szállítási vállalatoknak is teljesen más logikával kéne működni, de nagyon sokat nyerhetnénk vele életminőségben. (Jobb levegő, energiatakarékosság, kisebb zaj, kevésbé kopnak az utak, kevesebb baleset, a kamionsofőrök nem az autójukban élnek, stb.)
A befektetők befektethetnek az említett pőrekocsi-hálókocsi-átfektető infrastruktúrába. Hosszútávú célként a tranzitdíjakból szépen profitálhatnak. (csak vonjuk ki a gázolaj-összköltségből a vasúti költséget: még a magas tranzitdíj is olcsóbb)
A tranzitforgalom betiltásával vagy megdrágításával maximálisan egyetértek. A légszennyezésen kívül még az is indokolja, hogy erre megfelelő utak Magyarországon nincsenek, aki nem hiszi, nézze meg az alfödi utakat, főleg a 4-es és 5-ös utat.
"Biztos roppant népszerűek lennénk tőle a befektetők előtt... ehhh, azért gondolkozni is lehet, írás előtt. Mit szólna hozzá a nyugat ?"
A nyugati befektetok ha kamionnal szallitanak MO-ra az nem tranzitforgalom. Az celforgalom.
Szeged -Kiskundorozsma allomason ott van a kamion bevagonirozo ez a hatartol kb 8 kilometer, ott szepen felteszik a kamionokat a porekocsikra , hozzacsapnak egy halokocsit a soforoknek es mehetnek isten hirevel. Az otlettel maximalisan egyetertek
Jajjajjjajjjaaajjaj, mit szól a nyugat, uram segíts!!!
....
(Elmentem pelenkát cserélni.)
Tényleg, Svájc is nyögi a szankciókat azóta.
Valszeg még a diplomáciai kapcsolatokat is megszűntetnék velünk, nem? Még az EU-ba sem léphetünk be védett környezettel, támogatott Államvasúttal. Így gondolod?
Akinek nincs vér a pucájában, ne bassza meg a szakácsnőt!
Biztos roppant népszerűek lennénk tőle a befektetők előtt... ehhh, azért gondolkozni is lehet, írás előtt. Mit szólna hozzá a nyugat ? Meg egyébként sem passzol a betiltósdi a modern polgári demokráciák & kapitalizmus szelleméhez. Ami a versenyről szól. Versenyezzen csak a Matáv. Mondjuk a levegő az igaz, az tényleg egy jó érv. De nem elég egy ilyen lépésre, ami miatt nagyon utálnák az országot nyugaton...